kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2013-03-15 07:27 Elsõ lámpák

ember84 írta:
ember84 írta:
kempelen írta:
ember84 írta: Halihó!
Valaki tudna tanácsot adni,hogy lámpaállító motort nehéz cserélni?Kiszerelem az egész lámpát,addig gondolom,utána??Köszi!!



- lámpát kiszereled
- plexi búrát leveszed
- foncsort kihajtod a fényszóró állító csavarokkal
- kiakasztod a fényszóró állító motort a foncsor aljában -> hátulról
- foncsor kijön, torx csavarok kiszed és fényszóró állító motor kicserél
- örül

Ha az állító motor bosch gyrátmány, akkor a csatit, csak le kell húzni. Ha AL gyártmány akkor a csatlakozó a fényszórótestbe csatlakozik és két nagyon vékony szerszámmal tudod a helyéről kipattintani alul és felül, majd a csati befelé kijön.

Mindent körültekintően csinálj, mert fényszóró belső alkatrészt nem lehet kapni. Ha elszáll valami, akkor venned kell egy komplett fényszórót alkatrésznek.






Köszönöm szépen.Viszont nem tudom,ez- e a baj,vagy az állító az első lengőkaron,mert azt írja hibának:első lengőkaron az a szabályzó,meg valami stepping motor defect
És csak a jobb oldali lámpa magasságállítása működik,balé nem.Kösszz!

Nem tudom,meg merjem venni ezt a lengőkaron léávőt,vagy a lámpába a motorral is baj van?Nem tudom!


Szia!

Elméletben ha az egyik működik, akkor a lengőkarodon lévő jeladónak nem lehet baja, hiszen abból egy darab van elől és hátul és a kettőből állítja a fényszórómotort és ha az egyik motor működik, akkor csak kap jelet az állítókarról.

Egyébként ha sötétben bekapcsolod a fényszórót, megcsinálja az ellenőrzést a fényszórók le és fel állításával? Mert ha ebben az esetben működik mindkét fényszórómotor, akkor tényleg nem a fényszórómotorral lesz a gond.
Viszont ha ekkor sem működteti a foncsort, akkor ott a motorral is baj lesz. (tudod a bólintásra gondolok, amit minden egyes fényszóró bekapcsoláskor magától megcsinál -> már csak azt kell megnéznek mindkét oldali fényszóró bólogat)







kempelen Elküldve: 2013-03-13 20:50 sötétedõ belsõ visszapillantó tükör

Gabesz1701 írta:
kempelen írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok, bocsi ha off, de az előttem szólókhoz hasonlóan nekem is az a probléma, hogy a külső tükrök behajtás után... amikor kifelé hajlanak nem állnak meg normál helyzetben, hanem teljesen előrefordul. (E46)

Nekem a szerelő ismerősöm megnézte, de nem tudta megmondani, hogy mechanikusan rossz a tükör, vagy pedig a vezérlőjével van a gond. (Sajna bontottat nem talált eddig)

Valakinek volt már valami eredmény erről a problémáról végül?
Előre is köszi!


Egy fém gyűrű van rápréselve a tengelyre és ennek van két bütyke mindkét irányban. Vagy ezzel a gyűrűvel van gond vagy a tükörház alu borításáról törött le az a ki pöcök.
Esetleg csak meglazult a tengely és továbbforog a tükör, bár erre kicsi az esély, mert egy rugó is van a tengelyen, amely előfeszíti azt...



Köszi szépen!
Tehát van esély a javításra, vagy inkább a tükör csere a sanszos?


Nincs mit!

Elsőnek nézzétek meg hol és mi miatt megy tovább. De sajnos, ha törött valami, akkor nem sok esély van a javításra, mert az a tengely mely körül elfordul a tükör, össze van préselve. Azt sajnos nem lehet szétszedni, azaz csak egyszer, de össze már senki sem préseli. (hacsak valami csavaros megoldást ki nem eszeltek rá)


kempelen Elküldve: 2013-03-13 20:36 sötétedõ belsõ visszapillantó tükör

Gabesz1701 írta: Sziasztok, bocsi ha off, de az előttem szólókhoz hasonlóan nekem is az a probléma, hogy a külső tükrök behajtás után... amikor kifelé hajlanak nem állnak meg normál helyzetben, hanem teljesen előrefordul. (E46)

Nekem a szerelő ismerősöm megnézte, de nem tudta megmondani, hogy mechanikusan rossz a tükör, vagy pedig a vezérlőjével van a gond. (Sajna bontottat nem talált eddig)

Valakinek volt már valami eredmény erről a problémáról végül?
Előre is köszi!


Egy fém gyűrű van rápréselve a tengelyre és ennek van két bütyke mindkét irányban. Vagy ezzel a gyűrűvel van gond vagy a tükörház alu borításáról törött le az a ki pöcök.
Esetleg csak meglazult a tengely és továbbforog a tükör, bár erre kicsi az esély, mert egy rugó is van a tengelyen, amely előfeszíti azt...

kempelen Elküldve: 2013-03-10 21:01 Gumiabroncs

YELLOW írta:

ha márkásabb, nekem ez a bejövős: dunlop sp sport maxx




Csak egyet tudok érteni. Tökéletes!



kempelen Elküldve: 2013-03-08 16:37 alufelni

csatis1 írta: Uraim, ne pazaroljuk feleslegesen a tesztoszteront. Yellow csak annyit mondott, hogy kár hogy dízel. Én ezt nem tartottam sértőnek egyáltalán. Sőt hasonlóan érzem én is: amikor vettem a kocsit, az volt az egyik fő szempont hogy ne kelljen sokat tankolni. De a tatás tempó már kezd unalmas lenni és most már vágyom egy jó kis sorhat 3.2-re.
Még annyit, hogy ne offoljuk szét feleslegesen az alufelni topicot benzin vs dízel témával.
Peace mindenkinek!


A piramisról már nem is beszélve, amiben az én kezem is benne van.

kempelen Elküldve: 2013-03-08 16:34 alufelni

dbtibi írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:
bmw320 írta:
YELLOW írta:
bmw320 írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta: csatis1: pár adatot mondj el a felniről, legalább látják, hogy fér el, ha valaki hasonlóban gondolkozik. felni szélesség, átmérő, ET szám? milyen gumee van rajta?
köszi!


Már megtettem:
http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...6-ala.html


köszi, meglestem a videjót is. kár, hogy dízel amúgy brutális!


Tényleg szép!
(Yellow kár hogy az autód benzines és 1.6! :lol



kár, hogy nem az enyémről beszélsz...


Ja nem voltam elég szakszerű: 1796-os csak nem tudtam eldönteni hogy köbcenti vagy évjárat?? (de azért az alapmotor az csak alapmotor)




ha évjárat, akkor a tiéd is annyi de ha megnyugtatlak, nekem a 20d sem több mint egy alapmotor. (kommersz na) de nekem nem fáj, hogy az enyém alap 4 hengeres... na indul a benzin vs. dízel...


Ezen csak te rágódsz ennyit Yellow. Ha a fejed tetejére állsz, akkor is az AY31 egy 316i marad.
Az igaz, a te autódnak is 1796 ccm a hengerürtertalma, de ennyi és itt véget is ér a történet.
Soha nem hallottam, hogy valaki pattogott volna a 318d-jével, hogy az tulajdonképpen egy 320d. Mindenki elfogadja a megváltoztathatatlant, persze téged kivéve.
Járj egyszer utána, hogy a típuskódod hanyadik a sorban a maga AY31-ével...

Jah, akinek tényleg 318i-je van az min pörög? Hogy az tulajdonképpen 320i, csak lehagytak róla két hengert? Aki pedig 325d-ben ül(mondjuk e90-ig bezárólag), az jól járt, meséli büszkén a 330d-seknek, mert ők hülyék a 325d is azonos hengerűrtartalomban.....

Pörögj nyugodtan....

Látod Csatis is nyugodtan alszik a 318d-vel...



én is nyugodtan alszok. és nem tudom feltűnt-e, hogy ki kezdte.. (de hát a dízeles önérzet ) nem én jöttem a kis szar motorral. leírtam, hogy kár hogy dízel. nem azt, hogy kár hogy 18d.
na csoki!



Ez úgy látom egy örök parázs vita Hogy döntse el egy újonc melyiket is vegye !?


Igen feltűnt ki kezdte. Te voltál a dízel megjegyzéseddel. Ugyanis ha neked nem tűnt volna fel a felni volt a lényeg.

Oje de én be is fejeztem. Nem kívánom folytatni.

Csak arra szerettem volna rávilágítani, hogy azonnal mellre szívod.

kempelen Elküldve: 2013-03-08 16:13 alufelni

YELLOW írta:
bmw320 írta:
YELLOW írta:
bmw320 írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta: csatis1: pár adatot mondj el a felniről, legalább látják, hogy fér el, ha valaki hasonlóban gondolkozik. felni szélesség, átmérő, ET szám? milyen gumee van rajta?
köszi!


Már megtettem:
http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...6-ala.html


köszi, meglestem a videjót is. kár, hogy dízel amúgy brutális!


Tényleg szép!
(Yellow kár hogy az autód benzines és 1.6! :lol



kár, hogy nem az enyémről beszélsz...


Ja nem voltam elég szakszerű: 1796-os csak nem tudtam eldönteni hogy köbcenti vagy évjárat?? (de azért az alapmotor az csak alapmotor)




ha évjárat, akkor a tiéd is annyi de ha megnyugtatlak, nekem a 20d sem több mint egy alapmotor. (kommersz na) de nekem nem fáj, hogy az enyém alap 4 hengeres... na indul a benzin vs. dízel...


Ezen csak te rágódsz ennyit Yellow. Ha a fejed tetejére állsz, akkor is az AY31 egy 316i marad.
Az igaz, a te autódnak is 1796 ccm a hengerürtertalma, de ennyi és itt véget is ér a történet.
Soha nem hallottam, hogy valaki pattogott volna a 318d-jével, hogy az tulajdonképpen egy 320d. Mindenki elfogadja a megváltoztathatatlant, persze téged kivéve.
Járj egyszer utána, hogy a típuskódod hanyadik a sorban a maga AY31-ével...

Jah, akinek tényleg 318i-je van az min pörög? Hogy az tulajdonképpen 320i, csak lehagytak róla két hengert? Aki pedig 325d-ben ül(mondjuk e90-ig bezárólag), az jól járt, meséli büszkén a 330d-seknek, mert ők hülyék a 325d is azonos hengerűrtartalomban.....

Pörögj nyugodtan....

Látod Csatis is nyugodtan alszik a 318d-vel...


kempelen Elküldve: 2013-03-04 11:38 Segítsetek!

Padre323i írta: Sziasztok!
2 kérdésem lenne.
Hogyan kell beállítani az órát?Kis bc-s,business cd-s.
Az automata váltógomb hogy jön le?
Köszönöm!


Az órát a műszeregységed jobb oldali gombjával tudod beállítani.

Az automata választókarját pedig markold meg és N állásban húzd felfelé erősen. Annyira azért ne hogy orrba vágd magad.

kempelen Elküldve: 2013-03-01 08:37 Társalgó

bacsy írta:
YELLOW írta:
bacsy írta: Sziasztok!

Most veszek egy BMW-t németo-ból és első MO-i forgalombahelyezés miatt gondolkoztam rajta, hogy milyen rendszámot kap majd. Tudja valaki, hogy pontosan hol tartanak a betűk? M**-***


okmányirodája válogatja. mindig igényelnek rendszámot, aztán adják ki sorra. ha az adott okmányirodában gyér a forgalom, akkor lehet ott régebbi is, persze nem annyira, az első betű már valószínű mindenhol M-es. az ára tutti nem csökkent, de az okmányirodában elmondják, azt is, ha egyedit szeretnél, milyen anyagi vonzata van.


Köszi!
És ott az okmányirodában lehet azok közül választani, ami épp náluk van vagy egy konkrétat adnak és muszáj azt elfogadni?


Ha három betű-három számos normál rendszámot kérsz, akkor muszáj elfogadnod, amit adnak. Kivéve, ha az okmányirodás nem ismerősöd, mert akkor talán megengedi, hogy válogass.

Három betű, három szám egyedi kombinációja 112 450,- forint
4/2 vagy 5/1 kombinációjú rendszám 435 000,- forint

kempelen Elküldve: 2013-02-28 15:18 Touring hátsó ablaktörlõ

Padre323i írta: Sziasztok!
Nálam már elég durva a helyzet,ha leszedem a lapátot,ott van a 24-es anya,ami tiszta rozsda és a tengely is össze van rohadva a házzal.Kézi mozgatásra 1mm-t sem moccan.Próbálkoztam most vele,de sajnos nem tudom meddig erőltethetem a nagy anya lazítását,félek hogy elpattan a szélvédő.


Cseppencs rá gázolajat. A legjobb csavarlazító. Hagyd rajta félórát és újra próbálkozhatsz.

kempelen Elküldve: 2013-02-28 06:42 Megvegyem? Vegyek ilyet?

djhulk írta: Mostanában még ennél is többet eszik (hideg, klíma , dinamikus vezetés, ezek miatt). Nekem ez az egyetlen ellenérvem, de így is abszolút pozitív a kocsi.


- > S823A HEISSLAND-AUSFUEHRUNG

Talán mert nem ehhez az éghajlathoz szokott.



kempelen Elküldve: 2013-02-26 20:44 Visegrádi kirándulás Ápr. 20.

ute107 írta:
szotakdavid írta:
A kajálás még szervezés alatt van,de köszi az ötleteket.

Remélem sok embernek felkeltettük az érdeklődését és sokan el is jöttök.


Mi már 2,5 fővel érkezünk!



Gratulálok!

kempelen Elküldve: 2013-02-26 16:31 Elsõ lámpák

ember84 írta: Halihó!
Valaki tudna tanácsot adni,hogy lámpaállító motort nehéz cserélni?Kiszerelem az egész lámpát,addig gondolom,utána??Köszi!!



- lámpát kiszereled
- plexi búrát leveszed
- foncsort kihajtod a fényszóró állító csavarokkal
- kiakasztod a fényszóró állító motort a foncsor aljában -> hátulról
- foncsor kijön, torx csavarok kiszed és fényszóró állító motor kicserél
- örül

Ha az állító motor bosch gyrátmány, akkor a csatit, csak le kell húzni. Ha AL gyártmány akkor a csatlakozó a fényszórótestbe csatlakozik és két nagyon vékony szerszámmal tudod a helyéről kipattintani alul és felül, majd a csati befelé kijön.

Mindent körültekintően csinálj, mert fényszóró belső alkatrészt nem lehet kapni. Ha elszáll valami, akkor venned kell egy komplett fényszórót alkatrésznek.





kempelen Elküldve: 2013-02-15 14:50 Heeelp...!

anubisz írta:
ateszka86 írta: helloooo! az balakaim elől nem mentek fel, meglett csinálva... de aki csinálta ajobb oldlaon rosszul rakta vissza a szigetelést...és most a 3 napos esőtöl lett pici beázás a jobb oldalon.... nehez szétszedni az ajtót,h helyre rakjam? vagy várjak jöv7ig amíg eltudom vinni neki,h ő hozza helyre? addig maradhat ugy?


Ezt pofáztam már hónapok óta, aki ajtót bont annak, hogy figyeljen a szigetelésre, de hiába. Ezt a cipőt már rég kijártam én is, de nem tanulnak más kárából. Azt vízzáróra vissza kell ragasztani, valami szilikonos tömítővel, mert amint hozzá ér valami szerelék az ajtóból, azonnal rávezeti a vizet, és onnan le a küszöb belső felére.
Nem kell végig, de az alsó íven legalább középig fel kel ragasztani, mert az eredeti fekete ragacs már nem fogja vissza rendesen,és elenged. Nekem mind a 2 oldalon állt a víz egy ilyen ajtó bontás után.
Ezt a szart kel vissza ragasztani ,alulról fel középig teljesen víz záróra, középtől felfelé elég ha csak szakaszosan fogatod oda.

http://www.rmeuropean.com/Part...5124A.aspx



Ezt tudom ajánlani hozzá, mert miután egyszer hozzányúlunk, utána a gyári ami rajta marad már kevés lesz a boldogsághoz:





kempelen Elküldve: 2013-02-05 10:46 320d Motor

zoliika írta:
lacaca írta: Bocs ,olvasom ezt a sok hozzászólást ,rengeteg hibáról ,sok ráköltött pénzről,ez ezért az azért rossz! Hmmmmm-- én nem értem, Biztos,hogy nektek is BMW-tek van? Vagy az enyém nem az??


Na,végre nem csak nekem ,fordultak meg ezen gondolatok a fejemben
Jelenlegi helyzet úgy áll a fórum szerint,hogy:
Tds?Meg ne vedd nyúlik a vezér lánc,az egy megbízhatatlan konstrukció,rengeteg hibaforrás.....
20d 136le?Meg ne vedd 200e km-nél adagoló,5-ös váltó,rengeteg FL előttinél "gyerekbetegségek"
20d 150le?pff Pillangó,porlasztó,Cr diesel azt nem tudod otthon szerelni,HANGOS
30d 184le? Sokat eszik "mint egy benzines"(egyik forumtárs szerint 10-12 liter alapból:fetrenghirtelen erről több nem jut az eszembe!
20 163leturbó gondok,majd fél lityivel többet eszik ,mint a 150le-s,porlasztó hibák..
20d 177leszakad a vezér lánc....
4 henger benzin?"nem megy",leszbikus BMW,trafó gondok,jeladok a motorba,lambda sz.,sokat eszik
6 henger benzin?Az se jó....trafók,katalizátor gondok,kiszakad a hátsó futómű bla-bla
R'go nem szabad Bmw-t venni,csak egy probléma góc!Mindenki vegyen suzukit azzal nincs gond!Én azért megtartom az enyémet


...és miután szétesik valami az autón, akkor az mind, mind típushiba.
A gazda soha semmiről nem tehet.