Ez egy archivált weboldal! bővebben
kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2010-10-09 09:01 Autóvásárlás

YELLOW írta: .........bár legyorsulom az tény


Ez eddig sem volt kétséges.

kempelen Elküldve: 2010-10-08 21:57 (Segítsetek Légyszi!) Nem megy sokat fogyaszt!!!

Jackson írta: Sziasztok Bmw-s barátaim!
Egy gonddal (még pedig elég nagy gonddal) fordulok hozzátok.
Tehát kezdem ott, hogy van egy 320d e46 99'-es vasam.
Teljesen változó körülmények között csinálja de leggyakrabban a napi elindulásnál úgy húz ahogy azt elvárom, azonban egy idő elteltével ami szintén nem időszerű tehát változó elkezd gázadásnál előre hátra ugrálni de nem fullad, csak húz visszatorpan húz, ezt megcsinálja párszor és onnantól kezdve mintha egy trabant-ban ülnék. Ekkor a jelenség az, hogy alapjáratról elindulva nem tudok olyan gyorsan haladni, tehát még a kuplung csúsztatása is tovább tart, 2-es be váltva alapjáratról még a legutolsó autó is lehagy olyan lomhán próbál felgyorsulni és csak 2000-nél kezd valamit húzni de az se az igazi. Az autómat már 8-an látták, de csak tippet kaptam, erős érvelést pedig nem.
Csak ennyi lenne a problémám segítsetek, köszönöm.


Első körben üzemanyag ellátási gondra tippelnék. De csak tipp így látatlanban.
Szar/eltömődött gázolajszűrő/üzemanyagtartály vagy rossz/hibás szivattyú.

Első körben ezeket nézném meg... ez nem szentírás, de én ebből indulnék ki.

kempelen Elküldve: 2010-10-08 16:51 Karbonozás

csatis1 írta: Ha valaki kezdőnek mondható ebben a témában, hát az is csipásra röhögte volna a szemét, annyit bénáztam...



Oh nem te vagy az egyetlen. Én is most tanulok olyat, amivel még nem volt eddig dolgom. Az is németül van. Gondolhatod milyen balfasz vagyok és gondolom a tanáromnak is tele a púpja velem...

kempelen Elküldve: 2010-10-08 11:10 Elsõ lámpák

YELLOW írta:

régebbi post-om nem találtál?
olasz szervízkönyv, meg leírás, de svájci, első magyar tulajdonossal (sőt mind az) nah ezt add össze kitudja milyen tákolt szar ez nekem jóez hisz a 280 megvan vele





kempelen Elküldve: 2010-10-08 10:45 Elsõ lámpák

YELLOW írta: most néztem nekem ZKW
micsoda csapás, pedig reménykedtem

bár szembõl nézve nem matt, de felölrõl ha olyan szögbõl nézem, olyan mintha szórt üveg lenne, azaz ilyen opál matt, vagy mit tudom én...

mondjuk szerintem a jobban felszerelt, nagyobb motorú verdákba biztos a jobbat tették bele...

Tiba írta: Az a gyártója.
Ha elölrõl ránézel, a szeme sarkában, láthatod a plexin, hogy milyen fajta van a tiedben.
Facliftesben, mint a tied is, 2 fajta van.
AL és ZKW
Az AL a jobb, a ZKW hulladék.


Jah az olasz nyelvterületre gyártott, olasz szervizkönyvvel és füzettel rendelkező 316i-khez a rosszabb ZKW-t szerelték.
Öröm az ürömben, hogy ellenben a piros hetes (mindent vivő) N42 316i-t tették a kasztniba, így felesleges is bármilyen jó fényszóró, mert az erős menetszél úgy is elfújná a gyertyát, amikor az ötödiket kapcsolod 280km/h felett...

(csak baszogatlak, ne vedd komolyan!)

Nem hiszem hogy tudatos ki mit kapott. Volt két beszállító. Ahogy kapták a fényszórót úgy tették a kocsikba...

kempelen Elküldve: 2010-10-07 21:20 Valaki segítsen

Joni írta:
YELLOW írta:
fury írta: Dugó a hibás! Nincs bent dugó és menet közben felveri a vizet! Elöl még nem szedtem szét de alulrol nézve van ott egy műanyag burkolat,ott mi van?! Álítólag az ülés alatt van az egyik üzemanyag szivattyú,gondolom neki is gond ha vizben áll,ugyanis nem akar menni az autó! Olyan mintha 10t-ás utánfutót húznék! Nem akar pörögni! Nem biztos hogy ez a gondja,lehet porlasztós,közben az alapjárat is kapkod! A kocsi 257LE,de most kb csak 150! Egy komoly autóépítő építette a kocsit(használtauto.hu-n van még egy kocsija M3 30D,citromsárga,érdemes megnézni)! Nem chipes hanem a motorvezérlője így van írva+E60 turbó! M3 belső,elektromos bőrülések,navi(16:9),difizár,sperdifi,stb!


az ülés alatt szűrő van nem?




uzemanyag pumpa a tartalyba, szurok elol a motornal. Az ules alatt max elektronika van mas nincs.


Tehát még egyszer:
Szivattyú és szűrő a padlólemez alatt, kívül nagyjából pont az ülés alatt.
(2004-es touringról van szó)

(persze ha már annyi átalakításon ment keresztül, akkor a gyakorlatban akárhol lehet)

kempelen Elküldve: 2010-10-07 21:10 Valaki segítsen

YELLOW írta:
fury írta: Dugó a hibás! Nincs bent dugó és menet közben felveri a vizet! Elöl még nem szedtem szét de alulrol nézve van ott egy műanyag burkolat,ott mi van?! Álítólag az ülés alatt van az egyik üzemanyag szivattyú,gondolom neki is gond ha vizben áll,ugyanis nem akar menni az autó! Olyan mintha 10t-ás utánfutót húznék! Nem akar pörögni! Nem biztos hogy ez a gondja,lehet porlasztós,közben az alapjárat is kapkod! A kocsi 257LE,de most kb csak 150! Egy komoly autóépítő építette a kocsit(használtauto.hu-n van még egy kocsija M3 30D,citromsárga,érdemes megnézni)! Nem chipes hanem a motorvezérlője így van írva+E60 turbó! M3 belső,elektromos bőrülések,navi(16:9),difizár,sperdifi,stb!


az ülés alatt szűrő van nem?



Szűrő és szivattyú. De mindez alulról és nem belülről. Tehát ha vizes a szőnyeg, attól még a szűrőnek semmi baja, mert kint van a padlólemez alatt.

kempelen Elküldve: 2010-10-07 20:45 Valaki segítsen

bmw320d4 írta:
fury írta: Dugó a hibás! Nincs bent dugó és menet közben felveri a vizet! Elöl még nem szedtem szét de alulrol nézve van ott egy műanyag burkolat,ott mi van?! Álítólag az ülés alatt van az egyik üzemanyag szivattyú,gondolom neki is gond ha vizben áll,ugyanis nem akar menni az autó! Olyan mintha 10t-ás utánfutót húznék! Nem akar pörögni! Nem biztos hogy ez a gondja,lehet porlasztós,közben az alapjárat is kapkod! A kocsi 257LE,de most kb csak 150! Egy komoly autóépítő építette a kocsit(használtauto.hu-n van még egy kocsija M3 30D,citromsárga,érdemes megnézni)! Nem chipes hanem a motorvezérlője így van írva+E60 turbó! M3 belső,elektromos bőrülések,navi(16:9),difizár,sperdifi,stb!








Amúgy Jelló jól mondja, az oldalajtó szigetelés lesz a probléma. Szerintem.





kempelen Elküldve: 2010-10-03 09:27 Olajzabálás

Barg írta: Nem sokat fog ez mondani neki. Az én szívócsövem null km-es kora óta enyhén olajpárás, és 15 000 km alatt mindössze 2-3 mm olaj fogy a nívópálcán. És a turbócserém után se változott a helyzet.


Szerintem pedig sokat mondhat. Egy szóval sem mondtam, mennyi olaj lehet benne. Az olajpára nem egyenlő az olajjal. Már csak azért sem, mert olajpára mindegyikben van, ez nem kétséges. De kiváncsi voltam a srác eredményére, mert ha tökig van olajjal az nem azonos az olajpárával.
Azzal teljesen egyetértek hogy ha neked 2-3mm eszik 15 ezer alatt az megfelelő.
De itt 1 litert evett egy hét alatt.
Az hogy a te szívócsöved 0km óta olajpárás, nem kétlem, de te szétszedtél egy 0km-es autót, hogy megnézd a szívócsövet? Ezt kétlem.

Mindenesetre az egy liter/hét olajzabálás nem hiszem, hogy magából a motorból ered. Mindazonáltal egy szar turbóból eredő magas olajszivárgás simán látszik a szívócsőnél.

Persze az igaz, hogy a turbo hibát észre is lehet venni és ki is lehet cserélni még azelött, hogy odáig jusson, hogy nem gázolajat eszik a gép, hanem motorolajat.
Gondolom a te esetedben is ez történhetett, ezért nem jelent meg olaj a szívócsőben.

De sajnos nem mindig gondolják ezt így vagy a kedves ügyfél nem mindig tud erről.
Azt sem állítom, hogy ebben a konkrét esetben arról lenne szó, hogy olajat eszik a motor, de valahol el kell indulni...

kempelen Elküldve: 2010-10-02 19:28 Olajzabálás

funkilaci írta: Sziasztok!

Segitségeteket kérem!

2004es 320d-m van 133 000kmrel.
Olajcsere után 6000kmrel minimum szintet jelzett a nívópálca. 1liter olajat beletöltöttünk amit kb.1 hét alatt bezabált.Emellett kegyetlen lila füstöt ereget a kicsike.
Továbbá a turbo 2 alkalommal is vacakolt,vagyis menet közben elvesztette az erejét majd a következő beinditásnál már ismét erőre kapott mintha semmi baja nem lenne.
Nemtudom van e összefüggés a dolgok között.

UI. Szeged környékén megbízható jó szerelő?

Köszi,Lacek


Vegyétek le az EGR szelepnél a nagy vastag fekete csövet, amely az intercoolertől jön.
Nézzétek meg olajos e a belseje.

kempelen Elküldve: 2010-09-28 18:35 Társalgó

bmw320d4 írta:
SoundkeY írta: A legdurvább:
730d M pakett....



"Garázsban tartott, hölgy tulajdonostól, keveset futott, második tulajdonostól, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott."

"NAGYON MEGKIMÉLT CSALÁDI AUTÓKÉNT HASZNÁLVA, NINCS SZÉTTHAJTVA. M ES CHIPP /260 LE/'



És a hölgynek kellett a 260Le-s M-es Chip? Egyáltalán mi az az M-es Chip?


Ez a hírdetés egy:









kempelen Elküldve: 2010-09-28 16:53 320d Motor

ember84 írta:


Az 100% biztos,hogy e46 320d-nél,2002 évj.,ha csak ki van véve,és visszarakva ugyanoida a porlasztó,nem kell illeszteni a motorvezérlőhöz?


Két hete állsz a motor felett és azon agyalsz vajon tényleg nem kell illeszteni ha mindent oda teszek vissza ahonnét kivettem?
(csak mert két hete már írtam)

Mivel a motorvezérlőnek van szüksége az illesztéshez, ha ugyanoda teszed vissza akkor ugyanazt a porlasztót vezérli a motorvezérlő, így ha egyszer már illesztve lett többet nem kell...

kempelen Elküldve: 2010-09-28 16:45 Autómata váltó hibakód

Mióta van nálad az autó?

Ha már egyszer kirakta a kis fogaskereket és utána el is alszik akkor is át kell nézni a váltót.

Elsőnek tuti kell olaj és szűrőkészlet, ez az alap.

Viszont hiába cserélsz olajat, ha egyszer bekrepált valamelyik szolenoid szelep (és/vagy nyomásszabályozó szelep), akkor azt ki kell cserélni, de lehet hogy az egész vezérlést, ami a váltó alján van, az olajteknő leszerelése után hozzáférhető. Ha ennyi a baja akkor "szerencsés" vagy (viszonylag).

Nem mondom hogy esélytelen csak a szűrő, de az itt a gond ha a szűrő nem enged át megfelelő mennyiségő olajat, hogy a nyomás felálljon, akkor ott elöbb utóbb nagyobb gond lesz.

Ahhoz képest, hogy mennyi váltót eladtak nem kell terjeszteni az általánosítást, hogy elég váltóproblémások a bmw-k, mert ez így egyáltalán nem igaz.

Olajat minden leeresztéskor csrélni kellene, úgyhogy szerintem
- hibakódolvasás
- olaj le, teknő le, szűrő ki
- vezérlés átnézése (szelepek) ha kell csere
- minden vissza
- új szűrő be, olaj be

Próba... elvileg siker.

Mindezt azért ajánlom így, mert ugyan kipróbálhatod csak a szűrő és olajcserét, de ha nem jön be, akkor szintén új olaj dukál az automatának és akkor már egy csere olaj elveszett. De végül is kipróbálhatod csak azt is nyugodtan. Nagyobb baj nem csinálsz vele és ha mákod van még jó is lesz.

Bízd olyan szakira a műveletet, aki ért is az automatákhoz.
Igényli a steril munkakörnyezetet, legalább annyira, mint egy műtőben. Persze ez túlzás, de van benne valami.

Sok szerencsét kívánok!





kempelen Elküldve: 2010-09-27 15:05 Belsõ

csatis1 írta:
Robinson írta:
és a 6-osba az bele megy?


Szerintem abba való. Igen.


Bocsi Srácok, de nem megy bele!

A 6-ost ki kell venni és a 8+10-est a helyére tenni...
Csak így működik.

kempelen Elküldve: 2010-09-27 15:02 Belsõ

csatis1 írta:
kempelen írta:
csatis1 írta:
kempelen írta:
csatis1 írta: Ha tudna valaki az első könyöklő alatti rekesz helyére rakható pohártartót, szóljon plíz!

A 8-as elem

Perpill az 1-es elem van benne...


Amihez kell a 10-es elem is, mert csak azzal együtt nyerő!



Jaja, láttam, hogy az a verzió legós lesz... Azért írtam bele utólag, hogy most az 1-es van benne. De köszi, hogy szóltál


NIncsmit igazn! Csak a 8-as pohártartó rövid lenne, ha eddig az 1-es volt benne.



Neked milyen a pohártartód? Úgy értem neked is a rövid + "pótlás"?


Igen. Pohártartó + pótlás egy kifordítható érmetartóval, ahogy az ábra is mutatja 8-as és 10-es elem együtt.