Ez egy archivált weboldal! bővebben
laleeboy fórum hozzászólásai

laleeboy Elküldve: 2015-04-13 14:50 Ajtónyítási Gondok!

Slopa írta: Sziasztok,

Abban kérném a segítségeteket, hogy amikor megvettem az autót(E36 Touring 320i 1995),nem kaptam hozzá távirányítós kulcsot.

Most sA kérdésem az lenne hogy, hol tudom megnézni, hogy a távirányítóhoz szerkezet benne van e kocsiban, és ha benne van akkor hogy tudok hozzá szerezni egy távirányítót és azt szinkronizálni vele?

Előre is köszi a segítséget.




Szia

Alapból nem járt a távirányító csak a központi zár ami kulcsra működik.

Ha távirányítós volt eredetileg akkor a legkönnyebben úgy tudod megnézni hogy a belső tükrödbe megy e 9 szál vezeték a tetőkárpit felől, ugyanis a tükörben van a vevője távirányítónak.

Előjel lehet ha fényre sötétedős a belső tükör (de ez sem egyértelmű mert itt-ott olvasni olyat hogy manuális billentős a tükör de távirányító vevő van benne és fordítva is igaz, tehát ha fényre sötétedik akkor még nem 100% hogy távirányítós is)

laleeboy Elküldve: 2015-04-09 11:29 Pillanatnyi üzemanyag ellátási hiba ( sárga hibalámpaval)

glaci9 írta: Sziasztok!

Most vettem egy 318i 1895ccm 2000-es évjáratú autót.
Vásárlás előtt átvizsgáltattam, hibakódot is olvastak és rendben volt az autó. Az első út a kútra történt, mert világított a lámpája. 58 litert el is nyelt.
Hazaúton tökéletesen ment a járgány, de bekapcsolt a motorhiba narancssárga lámpája.
Elvittem egy független szerelőhöz és megnézte.
A hiba pillanatnyi üzemanyag ellátás volt. Ezt törölte, majd külön, gépről bekapcsolta a benzin pumpát ami tökéletesen működött.
A hiba nem jött vissza.
Elhoztam az autót, de kb. 40km után ismét megjelent a hibalámpa.
Sajnos ötletem sincs mi okozhatja, mert az autó hibátlanul megy. Nem vettem észre semmi változást a hibalámpa jelzése után sem.
Az autó is elég jól egyben van. Csak egy hátsó kipufogó dob cserére szorul, de máskülönben remek.
Viszont most kicsit kétségbe vagyok esve, mert nem tudom mi lehet a hiba és feleslegesnek tartok még egy olyan hibaolvasást 5000-ért ami után ismét visszajön a hiba...

Láttam, hogy itt már mások is jártak így, ezért kérnélek titeket, hogy bárkinek bármi ötlete van, ossza meg velem.

Köszönöm előre is.


Csak tipp de üzemanyagszűrő mikor volt cserélve?
Esetleg dugulás az AC előtti szűrőben ami a tankban van.

laleeboy Elküldve: 2015-04-08 12:29 Motorolaj

herrderek írta: Üdv!
Mostanában a kocsim elég sok olajat eszik! 320i M54B22 motorról van szó! A kocsiban 280000 km van! Megnéztük szerelővel a motor jó állapotban van, nem folyik sehol, a motor hangja nagyon szép és a 170lovat is érezni benne! Rendes gyári BMW olajat rakok bele!
Valaki tudna segíteni, tanácsot adni, hogy hova megy el kb 1000km/liter olaj?

A segítséget előre is köszönöm!


Az M54B22 nem a legjobban sikerült BMW motor

http://injektor.hu/kezdolap/10...csipegetes

Hátha segít

laleeboy Elküldve: 2015-04-01 15:20 váltó

zsombi1987 írta: Helló!

Automata váltós E46-om van. Szeretném levenni a váltógombot mert újra akarom bőröztetni. Mi a teknikája? köszi



GUGLI A BARÁTOD

https://www.youtube.com/watch?v=802AnkINdaM

laleeboy Elküldve: 2015-03-30 15:00 E46 M futómû

Rick25 írta: Sziasztok!

E46 318Ci-m van teljesen normál futóművel. Az autó eleje "áll" egy kicsit, ezért arra gondoltam, hogy vagy kicserélem mind a négy rugót (de csak a rugókat és semmi mást) M-esre, vagy ha esetleg a hátsó törött akkor azt cserélem. Kérdéseim:
- hogy lehet megállapítani, hogy törött-e a rugó hátul
- ha M-es cserét csinálok akkor bontottat vennék (nem tudom érdemes-e), milyen színkódú rugót kell venni.
Van valaki aki csinált már hasonló cserét?

Üdv!


Ha törött a rugó akkor azt látni fogod általában az első 1 menet szokott letörni ami az ütköző guminál van.

http://p.coldline.hu/2013/04/2...55fSmx.jpg

Ha jól tudom akkor az M-tech rugók kék csíkkal vannak jelölve

laleeboy Elküldve: 2015-03-30 14:56 Motor-váltó

fanni07 írta: sziasztok!olyan kérdésem lenne, hogy egy e36 318tds bömösben szeretnék motort cserélni, de benzinesre.mennyire kell átalakítani és kb mibe fájna ez.minimum egy 2000-es benzines motort szeretnék belerakni.köszi mindenkinek.



KB mindent cserélni kell a motoron kívül:

Első futómű
Váltó
Kardán
Difi
Kuplung (?)
Féltengelyek (?)
Elektronika
Üzemanyag rendszer
Hűtő (?)
Km óraegység

Lehet hogy valami kimaradt.

A kérdőjelesek nem biztos hogy cserések

laleeboy Elküldve: 2015-03-27 10:35 E46 karosszéria, lámpák, indexek

KGR írta: Sziasztok!

Tudnátok segíteni, hogy hol tudnám beszerezni a következő alkatrészt?
51243427678 cikkszám és így néz ki:


Ez egy kis gumi ütköző, ami nekem hiányzik és emiatt piszkosul zörög a csomagtér ajtóm.
Új ára horror. 3.700 Ft körül mondtak eddig. Ugye 2 db kell. Nekem a bontott is tökéletesen megfelelne.

Más kérdés. PDC senzorokat kellene cserélnem e46 touringba, viszont a szenzorokról nem tudom leolvasni a cikkszámot annyira lekopott. Milyen való bele?



IDE beírod az alvázszámod utolsó 7 karakterét és meglesz

http://www.realoem.com/bmw/

laleeboy Elküldve: 2015-03-27 08:23 manuális váltó

bani írta:
tőlem ez 160km...


YELLOW írta:
csak nem mindenki közelében van ilyen lehetőség...


Nem azt mondtam hogy ide kell hozni hanem hogy valószínűleg van ilyen lehetőség máshol is

laleeboy Elküldve: 2015-03-27 08:20 Differenciálmû

follis95 írta: Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne hogy e36 318 tds nek hosszabb a difiáttétele vagy pedig a 318is nek a speer difije?


A 318 tds-nek 2:69 vagy 2:75 (évjárat és kaszni függő) tehát hosszú, az iS-nek pedig 3:38 vagy 3:45 (szintén évjárat és kaszni függő)

És a váltó áttételezése is más a dieseleknek és a benzineseknek

Az hogy az iS alatt sperr van az sem törvényszerű ugyanis rendelhető extra volt a sperr ,ha jól tudom alapból nem járt egyikhez sem

laleeboy Elküldve: 2015-03-26 10:15 manuális váltó

bani írta:
Nem a gyári olajjal van baj, hanem a beszerzésével és a kiszerelésével(min.5l és csak márkaszervízbem lehet hozzájutni). Márkaszervíz kb. 100km-re van tőlem...
A váltó oldalán van egy matrica, amin rajt van, hogy mi kell bele.

üdv.


Nem igaz hogy csak 5l-es kiszerelésben kapható és az sem hogy csak a márkaszervízben.

Tavaly januárban cseréltettem a váltóban és a difiben is olajat egy olajcserére szakosodott szervízben ( http://www.szakonyikft.hu/ ) kimértek annyit amennyi kell (1,1 l) és annyit is fizettem , sőt még ki is cserélték díjmentesen.

Ja és belevaló olajat tettek bele bele

laleeboy Elküldve: 2015-03-13 13:32 e36 vásárlás

Rorybreaker írta:
notoriusbg írta:
Oliv3r írta: Üdv!
Éppen autóvásárlás előtt állok, e36-os a kiszemelt. Mindenképpen benzines, 318 , de inkább nagyobb majd meglátom meddig ér a takaró...
Szóval nem vagyok nagy rutinos a témában ezért az a kérdésem, hogy mire érdemes figyelnem a vásárláskor?Mik lehetnek a típushibák, azt hallottam sokszor rohadnak, meg sok a törött (erre utaló nyomot hol keressek)? Még talán annyi hogy Németországban élek ott is venném.
Előre is köszönöm.



Szia!


Nem tudom, mennyire segít a döntéshozatalban, de ha elfogadsz egy tanácsot, én inkább 6 hengerest (320i vagy nagyobb) vennék a helyedben. Egy jóbarátomnak van 318i-je és nem fogyaszt (lényegesen) kevesebbet, viszont gyengébb és ugyebár a 6 hengeresek hangját külön szokták dícsérni... Apukámnak volt anno kéziváltós 320i-je és simán elmászkált vele 9L-ből, aminél a spanom kocsija sem eszik kevesebbet.. (Meg talán azt is szokták mondani, a 6 hengeresekkel kevesebb a gond, de ezügyben nincs személyes tapasztalatom.)
Sok sikert a vásárláshoz!


A fogyasztást osztom! nekem 316 1.8L, de városban 9L, és akkor nem tolom neki... egy 320i 2.0L sem zabál sokkal többet ahogy hallom... viszont nagyobb a móka azért, vagyis inkább úgy mondom, lehet hogy van 1 kis móka benne. Na meg 4 hengerest én sem vennék többet. Nem mintha bármi bajom lenne vele, de a BMW 6 hengeres


4 hengeresből max az 1,8 iS-t venném mert kb egyforma a 20i-vel (fogyasztás, gyorsulás...) a hátránya az hogy csak coupe és compact volt belőle (volt sedan is de azok ritkábbak)

Azt kell eldönteni hogy hol használod a legtöbbet

Ha sokat városozol akkor max 20-as ha inább országút/pálya akkor meg 25-28.

E36-nál a rozsdára kell figyelni

Elsősorban az első sárvédők alja "A"oszlop töve küszöb hátsó sárvédő csomagtér ajtó és a hátsó homlokfal.

Az ajtók alja is szeret hervadni de azok csavarozható elemek.

Rozsda szempontból előny ha Olaszból származik az Osztrákot viszont kerülni kell(mert ott durván sóznak)

laleeboy Elküldve: 2015-03-09 10:05 Felni csere

panyok írta: Sziasztok,
Az E60 es az F10 osztokore ugyanaz vagy esteleg van valami turpisag a ketto kozott.
Szeretnek ideiglenesen feltenni jobb elolre E60-ét mivel meg egy manko kereket sem hajlandoak Bmw-ek adni az autoikhoz.


Az osztókör ugyanaz 5*120 inden BMW-n (az E30 után)

A különbség az ET-számban lehet.

Mivel mindkettő 5-ös széria (kis ET-s) így szerintem ezzel sem lesz gond feltéve ha egyik sem összkerekes mert azok nagy ET-sek

laleeboy Elküldve: 2015-03-05 12:55 benzin szûrõ csere

YELLOW írta:
elgeri írta:
Huha, bonyolult ez
Lehet hogy nincs is üzemanyagszűrőm? Vagy ez teljes baromság?

116D-hez találtam egyértelműen ilyet (2-es):
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=10

De a benzinesemhez semmi ilyesmit nem látok:
http://realoem.com/bmw/partgrp...&hg=13

És itt se látszik a helye:
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=15
A dízelesnél pedig látszik:
http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=15


Talán mégiscsak ez lesz az, de sokkal kisebb mint a dízeleknél:
1-es 16137074464 - http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=10


figyelj már. kimész a géphez. felveszed az irodai szopó pozíciót, azaz letérdelsz, majd irodai baszó pozícióba helyezkedsz, leteszed az alkarod a földre, segg az égnek. mindezt a bal oldalon a vez. ülés környékén. de akár le is feküdhetsz, kocsmai pozícióba. aztán ha van ott hengeres cucc, akkor ott van. biztos kell lennie, nem is értem a realoem miért nem hozza. olyan nincs, hogy nincs szűrő. vagyis nem tudom elképzelni.

szerk.: aza durva, hogy a juniksz sem hoz üzemanyagszűrőt a gépedhez. nem tudom eldönteni, hogy ezt most jó dolog, vagy rossz?


Nem lehet hogy a motortérben van ?

http://www.fixya.com/cars/t141...n45_engine

Vagy ez lenne?

http://bmwfans.info/parts-cata...vel_sensor

laleeboy Elküldve: 2015-03-04 14:36 Tolatókamera

csbalu írta:
laleeboy írta:
csbalu írta:
Turbo73 írta: Hali,

Rendeltem kicsi-ocsó barátainktól egy drót nélküli tolató kamera szettet. Meg is érkezett, működik is rendben, de... és itt a gond. A kocsi fejegysége képtelen a CANBUS-ról kiolvasni, hogy az autó hátramenetben van. Valószínűleg ez egy automatánál működne, de ez egy manuál autó. Szóval a fejegység trigger kábelére kellene szolgáltatnom 12V-ot. Sajnos a hátramenet világítás kapcsoló az autó alatt van, így ez kiesett. Pont azért vettem rádiós szettet, hogy ne kelljen szanaszét kábeleznem a kocsit. A jutyúb tele van ilyen videókkal, csak pont az nincs egyikben sem, hogy honnan a bánatból szerváltak tolatólámpa jelet! Ha valaki tudja, hogyan tudnám bekötni és megosztaná velem, nagyon hálás lennék.

Köszi


Szia!

Sajnos ezek a szettek hírben sincsenek az autó busrendszerével. Mindenki maunálisan oldja meg a proglémát egy relével. A tolatókamera + ával meghuzol egy relét ami letesteli a TV modul megfelelő lábát így az automatikusan beadja a tolatókamera képét!

A csomagtérajtó átvezetőjében átmegy a tolatólámpa vezetéke is, ha még az utastérben, vagy a csomagtartóban "elkapod" akkor nem kell nagyobb vezetékelést csinálnod.
Mindent hátul kell bekötni, elől semmit nem kell csinálni.

Üdv
Balu


Elvileg az utastérbe a biztitáblából a tűzfalon megy át a korbács, a bal oldalon a lábtérnél találsz egy (vagy több) csatlakozót.

Kapcsolási rajz alapján ki lehet deríteni hogy melyik a tolatólámpa szála


Szerintem hátul a csomagtérajtó átvezetőnél keresgess!



A rádió elöl van a tolatólámpa jele meg megtalálható elöl is pl a biztosítéktáblában (vagy ha még van körcsati a motortérben akkor ott is)és nem kell az egész kocsin keresztül húzni a kábelt a csomagtartótól a rádióig . . .

laleeboy Elküldve: 2015-03-04 10:01 Autóvásárlás

hun_tigoo írta: bal elől valami kopog azt mondta a tulaj telefonban...gondolom az nem lehet olyan egetrengető probléma mit nem lehetne orvosolni...
laleeboy írta:
hun_tigoo írta: Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni:

Most veszünk hétvégén egy 316 compactot 1996os kiadásút.
Hol találom a motor illetve az alváz számot?
Mire figyeljünk oda az autónál?

Valaki lenne oly kedves és leírná nekem nem csak tő szavakban az észrevételeit?
Azért választottam ezt a "példányt" , mert ez még annyira nincs tele elektronikával ...

Köszönöm előre is!


Az alvázszám a tűzfalon van középtájt a motorszám a motoron eléggé el van dugva ha szembe állsz a kosival akkor jobb oldalt alul a blokk váltó felőli részén szokott lenni talán aknából vagy csáposról meg lehet nézni.

Mire figyelj oda?

A rozsdára első sárvédők alja "A" oszlop töve küszöbök emelési pontok.

Ha mész vele ne húzzon semerre sem üresben sem fékezéskor ne zörögjön, kopogjon semmi





Ha szerencséd van akkor csak 1 talpas vagy a kormányösszekötő, ha nem akkor kormánymű, lengéscsillapító vagy toronycsapágy is lehet