m_attila fórum hozzászólásai

m_attila Elküldve: 2011-02-07 11:15 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Szia

Ha elküldöd nekem felújítva visszaküldöm.

m_attila

calibra írta: Nekem is a ground modul romlott(vagy inkább tipushibás) el.Nem működnek rajta rendesen a relék.Nyáron használhatatlan, kulcsal kell mindig nyitni az ajtót, de télen is okoz néha problémát.Ha van valakinek eladó akkor szóljon, vevő vagyok rá!


m_attila Elküldve: 2011-02-02 21:15 e36 vásárlás

Senki??


Üdv

Aki egy tényleg szép E36 ot szeretne magának...

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ma-4479915

Nem mondom, hogy nincs hozzá közöm..., mert az Enyém..

Vélemény róla?
[/quote]

m_attila Elküldve: 2011-02-01 23:12 Társalgó

milyen igaz

Robinson írta: Szeretném megjegyezni, hogy ha zavar titeket a sok feleslegesen nyitott új téma, akkor ahhoz nektek is hozzá kéne járulnotok, hogy ne nyíljanak meg. Jelenleg az a tendencia, hogy rögtön ráharaptok az ilyen témákra, fröcsögtök egy sort, majd megválaszoljátok a kérdést. Ennek következtében aki kérdezett az válaszhoz jutott, majd törlöm a témát, így se nyoma nem marad a válasznak, ergo újra fel fogják tenni, másrészről a témát nyitó emberben sem tudatosul, hogy nem így kell eljárni. Tessék végig gondolni


m_attila Elküldve: 2011-02-01 22:24 Külsõ tükörlap









m_attila Elküldve: 2011-02-01 21:02 e36 vásárlás

Aki egy tényleg szép E36 ot szeretne magának...

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ma-4479915

Nem mondom, hogy nincs hozzá közöm..., mert az Enyém..

Vélemény róla?

Amúgy köszi

Tudom, de ez Magyarország Itt az emblémának van értéke, külföldön meg a futott kilométernek.
Egy autó értékét kizárólag a futott km határozza meg. Persze itt magyarországon 200-250000km soknak tűnik. (Mert hajtogatott órák vannal.)De az eddigi autóimba (bmw) 200alatt egybe se volt de 250 fölött sem, mindegyik újszerű volt és hibátlan. e39 525tds, e46 323i , e36 316i x3
Miért van az hogy a neten minden 10 éves autó 160-180 ezerrel van hirdetve? Aztán megnézel egy kocsit és széthullik alattad
Egy bmw belseje még 300ezernél is szép->lesz belőle 120ezer


Nem fogom elpazarolni.


m_attila Elküldve: 2011-02-01 20:09 e36 vásárlás

Üdv

Aki egy tényleg szép E36 ot szeretne magának...

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ma-4479915

Nem mondom, hogy nincs hozzá közöm..., mert az Enyém..

Vélemény róla?

m_attila Elküldve: 2011-01-31 22:20 Olajcsere

Így van, jól tudod, pár éve a bp megvette a Castrolt...

És biztosan tudom, hogy a Castrolt sok országban, sok fajta olajos cég gyártja.

üdv

m_attila

YELLOW írta:
m_attila írta: Tudomásom szerint a Fuchs is.

Egyébként a Castrol talán soha nem is gyártott olajat.

Nincs is olajfinomítójuk



YELLOW írta:
m_attila írta: Minden féloldalas reklám nélkül...

Ez olaj nálam is elérhető kedvező 2500 ft /l
m_attila


És a Fuchs

üdv
m_attila



a fuchs a gyári beszállító? azt akarod mondani?
akkor az olajbetöltőn és a szervíz füzetekben miért Castrol van? csak kérdem.





Castrol = BP (és nem budapest) de úgy tudom használnak plusz adalékot a castrolosok


m_attila Elküldve: 2011-01-31 22:12 Olajcsere

Tudomásom szerint a Fuchs is.

Egyébként a Castrol talán soha nem is gyártott olajat.

Nincs is olajfinomítójuk



YELLOW írta:
m_attila írta: Minden féloldalas reklám nélkül...

Ez olaj nálam is elérhető kedvező 2500 ft /l
m_attila


És a Fuchs

üdv
m_attila



a fuchs a gyári beszállító? azt akarod mondani?
akkor az olajbetöltőn és a szervíz füzetekben miért Castrol van? csak kérdem.



m_attila Elküldve: 2011-01-31 21:58 Olajcsere

Minden féloldalas reklám nélkül...

Ez olaj nálam is elérhető kedvező 2500 ft /l
m_attila


És a Fuchs

üdv
m_attila

nickname írta:
Gatinho írta:
pneurob írta:
Gatinho írta:
pneurob írta:
Gatinho írta:
pneurob írta:
Gatinho írta: Vagy ne adj Isten Kínában:

http://www.alibaba.com/product...r_BMW.html

Hát köszi, akkor inkább maradok a németeknél, még ha nem is "gyári"...


A gyanúsan olcsó olajat eleve nem szabad megvenni, igaz a drága is lehet szer. A eredeti BMW olaj nagyon jó, a nyugat európai piacra gyártottakkal nincs semmilyen probléma.


Értem én, csak mondjuk honnan tudom meg hogy melyik piacra gyártották, ha pl. az interneten szeretném megrendelni?


Jó kérdés,én valami BMW szakkereskedőt javasolnék, lehetőleg német, dán, holland, stb., Ebay már egy kicsit veszélyes. Mondjuk akinek több ezer értékelése van és 99% pozitív, attól nyugodtan vehetsz bármit. Én például mindent a skandináv piacról szerzek be, motor-, váltó- és fékolajat is. Árakat nem írok, de itt van két link.
http://schmiedmann.hu/
http://www.schmiedmann.com/5er....htm#17709



Én tényleg nem kötözködni akarok, de attól hogy schmiedmann, még kaphatok tőlük kínai gyári bmw olajat, nem? Mert az általam linkelt kínai olaj is eredeti gyári olaj az oldal szerint, tehát nem hamisítvány, csak azt akartam megmutatni, hogy ha rendel valaki eredeti bmw olajat, akkor az akár kínai is lehet. És azért szerintem ne legyen egy bmw motorolaj kínai.



Ha a Schmiedmann valami utángyártott kínai csodát árulna, már rég lehúzhatta volna a rolót. A cég nem arra van kitalálva, hogy pillanatnyi profit reményében kalózkodjon, 15 éve stabilan ott van a BMW alkatrész piacon, és ezalatt Európa legnagyobb BMW alkatrész kereskedője lett. Gondolod, hogy párszáz liter olajjal ezt le akarná járatni?



Ugye felmerül itt a kérdés, hogy motorolaj esetében mi az utángyártott? Mert a nyakamra a bökőt, hogy a BMW-nek nincs motorolaj gyára, hanem olyan olajgyártó cégek nyalják fel az a BMW matricát az általuk gyártott olajok flakonjára akiknek a BMW erre engedélyt adott. A kínaiak is kaptak erre engedélyt, ergo az általuk forgalmazott motorolaj ugyanazt tudja, mint egy Németországban gyártott BMW olaj. Elvileg... Csakhogy itt jön be megint pl. a Bosch problémája: a belga Bosch ablaktörlő lapátok frankók, a török lapátok meg gyengék.

Szóval te azt mondod, hogy a Schmiedmann figyel rá, hogy az általuk forgalmazott (egyébként gyári BMW) olaj hol gyártódott? Németországban, Magyarországon, vagy esetleg Kínában, Litvániában?

Félreértés ne essék: lehet, hogy a kínai BMW olaj jobb mint a német Aral, ezt nem tudom. De én személy szerint jobban bízok egy biztosan német gyártmányú Aral motorolajban (aminek a BMW megadta a BMW longlife04 minősítést), mint egy kínai gyártmányú BMW olajban(ami egyébként szintén megkapta a BMW LL4-et). De hát mindenki maga dönt, hogy mit önt az autójába.

a BMW motor olajoknak a CASTROL a hivatalos beszálitoja.





















m_attila Elküldve: 2011-01-31 21:55 Külsõ tükörlap

Szia

Tükörlap kb 3-4 ezer.
Új osztott, színezett, és fűtött.

üdv
m_attila

komplett is kb 20e.

üdv



gampetibor írta:
pneurob írta:
gampetibor írta: Sziasztok! A mai csodálatos napon az országuton hajnalban valami barom átjött a sávomba szemből és letépte a tükrömet. szükségem lenne tükörlapra és külső borításra is. Fűthető, fényre sötétedő, elektromosan állitható, behajtható. a Gyári 50 ezerre jön ki a Budapest motorsnál. Utángyártott van ilyen alkatrészekből ami nekem kell? Tapasztalat valakinek? Sűrgős volna mert nagyon gáz tükör nélkül.


Tükörlapból van olyan, ami nem gyári, de BMW beszállító gyárt, csak nem sötétedő, ez 14330Ft, ugyanez gyáriban 25260Ft. Borítás utángyártott 6185Ft, gyári 9350Ft

itt van néhány link
http://www.schmiedmann.com/ori...8375U.aspx
http://www.schmiedmann.com/ori...50438.aspx



köszönöm a tájékoztatást


m_attila Elküldve: 2011-01-27 22:10 manuális váltó

A gyári bmw lendkerék 90ezer


zstransz írta: Sziasztok!

Nálam a probléma ugyanez volt! 2004 320D 6-os váltó, 190 e km( szervizkönyves), akadozó 1-2-es hidegben. A megoldás kulcsa a kéttömegü lendkerék volt. Először kuplungszettet cseréltem, majd 30 ezer km után, mivel a probléma nem szünt meg, rászántam magam a lendkerék cserére is. És lám a váltom mint a vaj! Hidegben is kapcsol, mint a kisangyal. Azért a 30 ezer kilométer alatt az új kuplungban a kinyomócsapágyat szétverte a megfáradt lendkerék! Nos ez volt az én történetem a váltásproblémámmal.

Ha segítség kell keress priviben! Van egy tag aki olcsón tud lendkereket, gyári LUK tipust. A BMW szervizeket meg se keresd, mert hanyadtvágodsz az ártól! Én 340 ezres ajánlatot kaptam
,ehhez képest 130 e-ből kijödt a mutatvány.

jrtom írta: Szia!

Ez az örökös váltóolaj ez egy blabla. Az az olaj is ugyan úgy használódik, koszolódik mind a többi. Én a helyedben egy váltóolajcserével kezdeném és ha ez se hoz sikert akkor ott valami mechanikus bajság lesz, de ha az van akkor azt valszeg látni fogod sajna a leeresztő csavaron is mert az mágneses és ott lesz rajta spén amit összegyüjtött.
Röviden ennyi.

üdv.

spree írta: Tisztelt márkatársak!

2 hónapja vettem az autómat, ezidáig teljesen meg vagyok elégedve egy aprócska problémát leszámítva.
Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy vajon a manuális 6 gangos váltómat miért tudom csak roppant nehezen 1.-be illetve hátramenetbe kapcsolni?
Akad, olyan mintha a kuplungszerkezet nem emelne ki már rendesen.
Elviekben és az órában 132.000 km van, mely futás az állapotot és a német szervízkönyv adatait figyelembe véve is valósnak tűnik.
A szokásos vásárlást követő ellenőrzés során meg lett nézve a váltóolaj szintje is ami rendben van.
Tudtommal amúgy ezekben nem is kell olajat cserélgetni, lévén, hogy LIFE TIME olaj van benne, illetve nem is kéne, hogy az idővel elfogyogasson.
Nos, a kuplungom is szerintem jó, rendesen kiemel, nem csúszik, a megfelelő helyen fog.
A váltószoknyát, szigeteléseket felszedve rendesen megjárattam WD 40-el vastagon, de ez sem segített.
Miután a motor már némileg felmelegedett a sebességeket kicsivel mintha könnyebben venné, ám ezzel sem vagyok még kibékülve.
Szerintetek a hidegnek is betudható az akadozó váltó?
A váltóolaj dermedése okozza a gondot?
Rettentően bosszantó, hogy az 5 és 1/2 éves BMW-n ilyen gondjaim vannak, az előző autóm egy 2002-es VW Passat volt, ehhez képest annak a váltója mintha vajban járt volna, a legnagyobb hidegekben is egy újjal lehetett kapcsolgatni.
Ez meg mint egy Wartburgé.
Kérem, ha valakinek van tapasztalata hasonló témában azt ossza meg velem is, mielőtt egy vagyont költenék a problémára, mert így nem hagyom az tuti.
Előre is köszi...






m_attila Elküldve: 2011-01-26 21:00 Akkumulátor

Elég vastag bikakábelt használtatok?
Ezekkel a benzinkúton kapható kábelekkel nem nagyon sikerül. Nem forrósodott át?

wizzaerr írta: Sziasztok!

A szivargyújtón felejtettem az ülésmelegítőt ami leszívta az akksit. Havernak szóltam, hogy segítsen bebikázni. A két kocsi akkumulátorát kötöttük össze pólushelyesen, haver 2000-es fordulaton járatta a nissant én indítóztam az enyémet, de ugyanaz a kattogás mint előtte. Lehetséges hogy a 64Ah-s akksi nem tudta kisegíteni az enyémet? Vagy mit rontottunk el?


m_attila Elküldve: 2011-01-26 20:48 Heeelp...!

nem volt tükörjég az út...?

Ha látványosan nem is csúszik, de mégis olyan mintha mászkálna alattad

ute107 írta: Nagy a baj srácok!

Ma reggel elmentem dolgozni az autóval. 20 km! Semmi baj. Leparkoltam, majd este indultam és 200 méternél észleltem, hogy instabil az autó. A főúton alig tudtam az úton tartani, majd megálltam. Megnéztem a gumikat, egyik sem lapos, nem áll furcsán egyik kerék sem. Majd hazaérkezés előtt kb. 30 km/h val bele "száguldottam" egy körforgalomban és ahogy íven akartam tartani a kocsit, szépen körbefordultam.
Na ekkor nem haza mentem, hanem próbálgattam és kicsit nedves úton egy kisebb emelkedőn 2. és 3. sebességi fokozatban alig ment fel. Villogott a kipörgés gátló. Kikapcsoltam, akkor meg elpörgött a kerék...?????!!!!

Egyből akna---> alánézés... semmi hiba. Rugók, talpasok, lengőkarok, szilentek a helyén és nem engedett semmi sem. Aknák kéziféknél 1. seb fokozatban terhelve, szépen ül az autó...

A fékeim nem szorultak meg. Nem tudom mi lehet a gond. Szervízbe vinném, de nem tudom még mert meló-meló hátán!!!

Valakivel hasonló történt már, vagy tudja h. mi lehet a gondom?!


m_attila Elküldve: 2011-01-25 21:34 Ültetõrugók és ültetõrugó szettek

Komkrétan a TA Technikről azt hallottam túl kemény egy golf 4 ben, de mondjuk az teljesen más komforttal bír alapba is mint egy e46.

Nekem Raceland áll. magasságú futóm van egy e36 alatt 18as kerékkel. Viszonylag még komfortos maradt, de azért köze nincs a gyári futóműhöz.
Bárhol befordulok vele bármennyivel, de szar úton pattogunk rendesen.


Csatis írásához néhány komment.
Azt írta az eleje nagyon magas volt a hátulja nem. Minden bmw így néz ki gyárilag, ha oldalról megnézed a kerékjárati íveket.
Ha úgy ültetsz, hogy ez az arány nagyon megváltozik, vagyis elől lejjebb lesz majdnem mint hátul akkor az autó nagyon orr nehézzé fog válni kanyarban. Jól fog kinézni az tény de ennyi. Tolni fogja az orrát. Veszélyes. Nekem így volt először beállítva, aztán csomagtartóba beraktam a téli felniket (ez súlyként működött) lejjebb került a hátulja, feljebb az eleje most tökéletes. Ha megnézed a gyári M es futóművet ott is nagyobb hely van elöl, és az egyenletesen ülteti az autót elöl hátul. Egy picit, egy-két centit lehet elöl jobban ültetni, ha úgy jobban tetszik, de az már a menetdinamika rovására megy.

m_attila


Van

laci320d írta: Sziasztok!

Valakinek van tapasztalata a TA Technik állítható magasságú futóműről?
Illetve sztetek milyen lehet?
Köszi


m_attila Elküldve: 2011-01-24 22:59 Motorolaj


Jó éjt...


Sziasztok

Én is bmw alkatrészekkel foglalkozom immár 3 éve.
Engedjétek meg, hogy néhány sort írják, ezzel kezdeményezve a téma lezárását.
1. Gyári alkatrésznek az minősül, ami bmw dobozban (általában fehér)érkezik és tartalmazza a 11 karakteres bmw cikkszámot, ezen kívül minden más alkatrész utángyártott.
2. Az utángyártott alkatrészek világa sem túl bonyolult. Vannak gyárak akik elsődleges azaz o.e. beszállítói a bmw nek. Azaz ha kiveszünk egy olajszűrőt egy 320d ből a bmw logó mellett egy Knecht márkajelzést fogunk találni, ha egy levegőszűrőt akkor MANN márkajelzést, ha egy "olajnyomás szenzort" akkor pedig HELLA-t , ha egy vízhűtőt BEHR-t ...stb még sorolhatnám itt oldalakon keresztül, melyik alkatrészt ki gyártotta annó egy bmwnek. Ha nagyon szakszerű tájékoztatást kívánunk adni akkor ezt is tudnunk kell.
Ezek a gyárak gyártanak különböző minőségben, és pontossággal alkatrészeket. Ez azt jelenti, hogy pl egy bmw dobozos ékszíjtárcsa nem véletlenül kerül 80-100 ezer forintba, pedig mint tudjuk a CORTECO gyártotta a bmw nek, de CORTECO-ban ez fele annyi, csak azért mert minimális minőségi hiba lépett fel a gyártás során, és már nem kerülhetett bmw dobozba. Így keletkeznek a kiköszörült gyári bmw cikkszámos ékszíjtárcsák Corteco dobozban. ÉS Én ezt nevezném gyári beszállító termékének. Ezen felül amik mégtöbb méreteltéréssel, minőségi kifogással rendelkeznek, azokat a termékeket, most maradjunk az ékszíjtárcsáknál, a gyár (aki egyébként bmw beszállító) eladja csomagoló cégeknek, akik nem gyártanak csak csomagolnak, saját dobozukban, ilyen pl a Vaico, Meyle, Ruville..stb, sajnos rengeteg ilyen márka van. Ők legtöbbször nyomott árakon értékesítik a prémiumhoz képest. Nagyjából így működik a piac.
3. Nekünk kereskedőknek az a feladatunk, hogy ebben a világban korrekt tájékoztatást adjunk egy vásárlónak. Ha a vevő megérzi, hogy egyszer is becsaptuk, soha többet nem fog tőlünk vásárolni. Természetesen lehet árulni nem o.e. beszállítói termékeket, mert erre is van kereslet, bár én azt látom, hogy egyre ritkábban, ---de erről korrektül tájékoztatni kell az vásárlót.
Nyilván egy gyári bmw e46 első betét nem kerülhet pl 8ezer forintba..
Az ügyfél korrekt tájékoztatása mindig a kereskedő feladata.

3. A garancia érvényesítése mindig szakszerű beszereléshez kötött. DE NEM MÁRKASZERVÍZHEZ.
Ha egy gyári bmw alkatrészt értékesítünk,és probléma adódik vele, a garanciális ügyintézés feltétele, hogy ezt a hibát bmw márkaszerviz állapítsa meg, a beszerelést elvégezheti független javító is, de csak hivatalos (számlaképes) műhely. Ez így működik Magyarországon és egész Európában.

Tisztelettel:

M_Attila

javaslom a téma lezárását


[/quote]

[/quote]