nickname fórum hozzászólásai

nickname Elküldve: 2014-03-10 17:04 Autóvásárlás

ateszka86 írta:
davech írta: Esetleg nézd meg ezt: retrofitlab.com/bmw-e46-bi-xenon találsz egy videót is.
Egy lámpamosós díszléc, + lámpamodul progizás, és kész. 60-70-ből megvagy.
Senki nem mondja meg hogy nem gyári, ja és csak új dologról (foncsor) beszélünk.

csatis1 írta:
nickname írta:
leroyclub írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta: Face liftes E46-ban mennyire mókolás a sima lámpát xenonra cserélni? Mosóval együtt. Simán belehet tenni vagy azért nem egyszerű és inkább tákolás?
Alapból xenonosat szeretnék de most van egy ami tetszik de xenon nélküli


az nem annyiból áll. kell lámpamodul ami xenon-oshoz való, szenzor, a magasságállításhoz, lámpamosó, kódolás. szóval nem annyi az egész, hogy lámpát cserélsz. bár megoldható, de a rendőr nem fogja díjjazni.


Szóval nem ilyen egyszerű. Akkor inkább várok amig lesz egy xenonos.


Nem nagy dolog berakni,csak maceràs egy picit, anyag költség + munkadij 130-160 ezer között mozog reàlisan



Reálisan inkább 180-200 munkadíjjal




Nekem is ilyen retro van...1ora alatt lazán belehet szerelni, a programozás 5ezer. a lámpamosós szett 20ezer lécekkel együtt kompletten, 30 perc a beszerelése, egy relével belehet úgy kötni h csak akkor mossa a lámpát amikor az fel van kapcsolva.... és u.úgy világít mint a gyári xenon, és legalább nem 20ezer egy csere


"relével belehet úgy kötni h csak akkor mossa a lámpát"

Nekem erre gyárilag képes, nem kell kokányolni mindenféle relével :


nickname Elküldve: 2014-03-10 14:33 XENON utólag

tibee01 írta:
nickname írta:
tibee01 írta: Sziasztok!

E46 facelift esetében maga a lámpaház az megegyezik a xenonossal? Gyárilag xenonos foncsort tudnék venni az állítómotorjával, de nem tudom, hogy bele lehet-e tenni a nem xenonos házba!

Sürgős lenne a válasz!

Segítségeteket köszönöm szépen!



Az attol függ hogy a két alkatrészt ki gyàrtotta.

Na meg kell még elögxujtó és xenon trafó , meg egyéb aprosàgok




Xenon trafó, gyújtó, LSZ, meg potméterek a stabrúdra vannak. Csak azt nem tudom, hogy ház nélkül érdemes-e megvenni?

Milyen gyártók vannak a fényszóróknál? Melyiket melyikkel lehet összeszerelni?

Illetve kábelezés miben más? Kábelköteget is kell cserélni, vagy minimál módosítás elegendő?

Előre is köszönöm a segítséget!



ZKW és AL jelzéssel ellátott, lámpák vannak

nickname Elküldve: 2014-03-10 12:52 XENON utólag

tibee01 írta: Sziasztok!

E46 facelift esetében maga a lámpaház az megegyezik a xenonossal? Gyárilag xenonos foncsort tudnék venni az állítómotorjával, de nem tudom, hogy bele lehet-e tenni a nem xenonos házba!

Sürgős lenne a válasz!

Segítségeteket köszönöm szépen!



Az attol függ hogy a két alkatrészt ki gyàrtotta.

Na meg kell még elögxujtó és xenon trafó , meg egyéb aprosàgok


nickname Elküldve: 2014-03-10 12:47 Autóvásárlás

leroyclub írta:
YELLOW írta:
leroyclub írta: Face liftes E46-ban mennyire mókolás a sima lámpát xenonra cserélni? Mosóval együtt. Simán belehet tenni vagy azért nem egyszerű és inkább tákolás?
Alapból xenonosat szeretnék de most van egy ami tetszik de xenon nélküli


az nem annyiból áll. kell lámpamodul ami xenon-oshoz való, szenzor, a magasságállításhoz, lámpamosó, kódolás. szóval nem annyi az egész, hogy lámpát cserélsz. bár megoldható, de a rendőr nem fogja díjjazni.


Szóval nem ilyen egyszerű. Akkor inkább várok amig lesz egy xenonos.


Nem nagy dolog berakni,csak maceràs egy picit, anyag költség + munkadij 130-160 ezer között mozog reàlisan

nickname Elküldve: 2014-03-09 19:10 Üzemanyag fogyasztás

rece65 írta: Ma megnéztem hogy az ÖMW drágábbik dieselével mennyit fogyaszt az autóm.
Pontosan 6 liter lett ami 70% közút 110-120 tempomattal és a többi város.
A sima diesel-el 6,5 liter volt de akkor hidegebbek is voltak.
Valóban kevesebbet eszik uanolyan használat mellett a drágábbikból vagy csak egyszerűen a motornak jobb?
A shellt és a molt még nme próbáltam de ahogy olvastam nem is ajánljátok azokat.
Tényleg annyival szarabb a másik kettő diesele mint az ÖMV-é?
Árban hasonlóak a 3 benzinkút árai tehát itt csak a minőség és fogyasztás számít.


Elviekben kevesebbet eszik, de a lényeg az hogy a kokszosodás lényegesen alacsonyabb a rendszerben, jobban kíméli az üzemanyag rendszert.

nickname Elküldve: 2014-03-09 14:33 Lámpamosó

MattM325 írta:
nickname írta:
MattM325 írta:
nickname írta:
MattM325 írta:
nickname írta:
anubisz írta:
Benw318d írta: Sziasztok!
Azt vettem észre,hogy a lámpamosóm nem húzódik vissza az alapállapotra. Lemossa a lámpát,majd elindul visszafelé , de kb. 10mm-re megáll a lököstől.Tud valaki megoldást? Mi lehet a probléma?...köszi a válaszokat.

Csere. Ez az E46 nál is nonstop csere, éjjel,nappal. Ki is kötöttem,nem fogom évente 2x cserélni.


Nekem még egyikbe sem kellet cserélni, nem értem ezt a gyakori csere dolgot.

Vagyis akkor igen ha bontott alkatrészekkel van pótolva mindig.



Milyen ablakmosó folyadékot használtok? Volt, hogy nekem is folyt, legutóbb a szélvédőmosó motor szűrős tömítését cseréltem. Érdekes mindig azután kezdte el, hogy készre kevert folyadékot (Sonax, Turtle wax) használtam, a koncentrátumoknál sosem jelentkezett, lehet nem véletlen, én már csak erre tudok gondolni.


Általában gyárit használok. "tudom ezen lehet vitatkozni"



Lehet, hogy pont az a "titok", hogy Neked még sosem volt vele gondod. Én is áttérek gyárira aztán majd meglátjuk. Melyiket veszed, a tablettást?


83-12-2-181-288 Gyári ötliteres kiszerelés, és duplába hígítom. akkor kb -30 C ig hiteles.

"Egyéb esetben egy átoknak tartom a tisztító rendszert "nyáron mikor felspriccel mindent a tiszta autóra"



Nyáriból milyet használsz? INPA-val ki lehet kapcsolni a spriccelést és korlátozni is lehet.


Nyáron is ugyanezt használom, nem bonyolítom túl.

nickname Elküldve: 2014-03-09 13:14 Lámpamosó

MattM325 írta:
nickname írta:
MattM325 írta:
nickname írta:
anubisz írta:
Benw318d írta: Sziasztok!
Azt vettem észre,hogy a lámpamosóm nem húzódik vissza az alapállapotra. Lemossa a lámpát,majd elindul visszafelé , de kb. 10mm-re megáll a lököstől.Tud valaki megoldást? Mi lehet a probléma?...köszi a válaszokat.

Csere. Ez az E46 nál is nonstop csere, éjjel,nappal. Ki is kötöttem,nem fogom évente 2x cserélni.


Nekem még egyikbe sem kellet cserélni, nem értem ezt a gyakori csere dolgot.

Vagyis akkor igen ha bontott alkatrészekkel van pótolva mindig.



Milyen ablakmosó folyadékot használtok? Volt, hogy nekem is folyt, legutóbb a szélvédőmosó motor szűrős tömítését cseréltem. Érdekes mindig azután kezdte el, hogy készre kevert folyadékot (Sonax, Turtle wax) használtam, a koncentrátumoknál sosem jelentkezett, lehet nem véletlen, én már csak erre tudok gondolni.


Általában gyárit használok. "tudom ezen lehet vitatkozni"



Lehet, hogy pont az a "titok", hogy Neked még sosem volt vele gondod. Én is áttérek gyárira aztán majd meglátjuk. Melyiket veszed, a tablettást?


83-12-2-181-288 Gyári ötliteres kiszerelés, és duplába hígítom. akkor kb -30 C ig hiteles.

"Egyéb esetben egy átoknak tartom a tisztító rendszert "nyáron mikor felspriccel mindent a tiszta autóra"

nickname Elküldve: 2014-03-09 10:30 Lámpamosó

MattM325 írta:
nickname írta:
anubisz írta:
Benw318d írta: Sziasztok!
Azt vettem észre,hogy a lámpamosóm nem húzódik vissza az alapállapotra. Lemossa a lámpát,majd elindul visszafelé , de kb. 10mm-re megáll a lököstől.Tud valaki megoldást? Mi lehet a probléma?...köszi a válaszokat.

Csere. Ez az E46 nál is nonstop csere, éjjel,nappal. Ki is kötöttem,nem fogom évente 2x cserélni.


Nekem még egyikbe sem kellet cserélni, nem értem ezt a gyakori csere dolgot.

Vagyis akkor igen ha bontott alkatrészekkel van pótolva mindig.



Milyen ablakmosó folyadékot használtok? Volt, hogy nekem is folyt, legutóbb a szélvédőmosó motor szűrős tömítését cseréltem. Érdekes mindig azután kezdte el, hogy készre kevert folyadékot (Sonax, Turtle wax) használtam, a koncentrátumoknál sosem jelentkezett, lehet nem véletlen, én már csak erre tudok gondolni.


Általában gyárit használok. "tudom ezen lehet vitatkozni"

nickname Elküldve: 2014-03-09 09:04 Lámpamosó

anubisz írta:
Benw318d írta: Sziasztok!
Azt vettem észre,hogy a lámpamosóm nem húzódik vissza az alapállapotra. Lemossa a lámpát,majd elindul visszafelé , de kb. 10mm-re megáll a lököstől.Tud valaki megoldást? Mi lehet a probléma?...köszi a válaszokat.

Csere. Ez az E46 nál is nonstop csere, éjjel,nappal. Ki is kötöttem,nem fogom évente 2x cserélni.


Nekem még egyikbe sem kellet cserélni, nem értem ezt a gyakori csere dolgot.

Vagyis akkor igen ha bontott alkatrészekkel van pótolva mindig.



nickname Elküldve: 2014-03-08 19:02 Nagyobb sebességnél rezonálás

veszkoo85 írta:
oxigen írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
oxigen írta:
anubisz írta: No akkor meglátogatok én is egy váltóst,amíg nem késő, nézze meg, hátha érez majd valami hibát, mert olajat is cserélni kéne,mert szerintem sose volt, nálam biztos nem.


Olajat 60-80ezrenkent, az sokat segit. Plusz ilyenkor legalabb kiprobalja a valtos. Egyebkent egy dizel automatat nem szabad hasonlitani a benzinessel, mas a nyomatek, mas az igenybevetel. A benzinesek tartosabbak sokkal.

A valtos emberem atcsuszott holnapra, szoval holnap fog kiderulni, hogy igazabol hogy is megy, amikor nem vonszolja magat

Valaki emlitette a gaz+fek kombinaciot "teszteles" gyanant. Ezt azert ne fogadjatok meg, mert ket fele keppen lehet kinyirni egy automata valtot. Az egyik, hogy meg R-bol ugy rakod D-be, hogy meg gurul hatra az auto (D-bol R-be), vagy pedig a "kick-off", amikor fek+gaz egyszerre, ilyenkor ugyanis a lock-up nem tud osszezarni, viszont teljes erovel es nyomatekkal kopik a turbina.



Pont ez a lényeg, hogy jó e még ,az nem jelenti azt, hogy ki kell nyírni, de ha automatást vesz az ember, így szokták ellenőrizni, nem e kula a wandler. Aki meg menet közbe kapcsol hátramenetet,az meg is érdemli.


ezt a módszert, szakember írta. nem folyamatosan próbálja az ember csak egyszer.




Nem is tudtam Yellow hogy automata váltós az autód....nem is igazán értem ezeket a dolgokat,hogy akinek nincs tapasztalata vagy maga is részese ennek a dolognak az mi a fasznak ossza az itinert,mert egyszer réges régen hallott vagy olvasott valamit valahol.
ha valamihez nem értek akkor ne szóljak már bele ez nem telefon...hát ezért tartunk ott ahol most tartunk mert mindig azok az emberek mondanak ötletet vagy tippet akinek tapasztalata semmi az adott dologban.és ha valaki megnyit egy új témát ami már van azt le kell oltani a segítség helyett gratula....

ja amúgy jövőhéten megyek váltoshoz kontrollra 5 mátyás az ára ennek.40 mátyás az olajcsere+a szürő meg ilyesmi.majd beszámolok a diagnozisról.


Ö tudja, nem értem hogy veszed a bátorságot, hogy kritizáld

nickname Elküldve: 2014-03-08 06:20 Motorolaj

anubisz írta:
MattM325 írta:
anubisz írta:
MattM325 írta:
nickname írta:
hil írta:
nickname írta:


Nem tudom mi a gondod a gyári BMW olajjal. ?


Szia!
szerintem az, hogy a BMW sem (mint ahogyan általában más autógyártó sem ) gyárt olajat! A flakont, illetve annak formáját, címkéjét adják és az tölti meg, aki azt olcsóbban tudja megtenni. A világ már csak ilyen.
hil



Értem én de a BMW flakonba töltött CASTROL olaj, semmivel nem drágább mint az egyéb csomagolásba töltött jobb minőségű olaj.

Továbbá a GYÁRI olajat a BMW Kémiai laboratóriumában, folyamatosan tesztelik az új igényekhez igazítva.

Persze mindenki azt használ amit akar. Ámbár azt személyes tényként kezelem hogy a gyári flakonos olaj használatával az előző E46 320D -m jelenleg 300.000 Km futásteljesítményt meghaladóan is az eredeti gyári turbóval megy.





Castrol/ nem Castrol, szerintem a gyári BMW olajjal nagyon nem lehet mellényúlni, ott nem csak a minősítését, hanem a nevét is adja hozzá a gyártó. Egyébként a szaga is más mint a Castrolnak, engem a Liqui Moly-ra emlékeztet.
Az LL xx BMW minősítéshez: Egyiktől olajsár marad a motorban a másiktól nem.


Én csak BMW olajat használtam mindig, ( min 150 000km én km ennyit raktam bele ) motortisztító 150km, 13000km olaj,ilyen lett leengedés után. Benzines.


Ja, és igen szoktam olajszűrőt is cserélni, Mann


Ez olyan dolog, hogy motoröblítés után kellett volna a 150.000km-es teszt, előtte nem tudhattad, hogy mit tettek bele és milyen időközönként cserélték. Te mindig 13ezernél cserélted? Én annyira nem ismerem a BMW olajat, hogy minősíthessem, 3 alkalommal használtam, nem tűnt rossznak, de ennek ellenére mégis Mobil 1-et használok, jobban bízom benne, ez szubjektív.
Milyen motortisztítót használtál? Sokat gondolkodtam rajta én is, többen leakartak beszélni, de döntöttem. Veszek bele, lesz ami lesz. Van olyan, hogy menni kell vele ca. 200km-t, illetve alapjáraton ketyegtetni néhány percig, nem tudom melyik lehet a hatásosabb. Okozott bárminemű hibát a tisztító? Gondolom nem...


Attól nem tisztul le,ha ketyeg 10 percet, menni kell vele, vagy 150 km , én még egyszer megcsinálom, majd 15 ezernél, mert most új az olaj,aztán többször nem, mert minek. xado használtam,a 20 ml tasakot, 1 tasak/l egyszerre kel lemenni a távot, és melegen leengedni, az a 7 tasak nem nagy mennyiség, ilyen sűrű anyag, meleg olajnál kell bele önteni. Persze nem száguldoztam 200 al, de nem gyártanák, ha bajt csinálna,főleg,hogy minden olajcsere előtt javasolják.Nem hiszem,hogy sok milliókat akarnának fizetni a tönkrement motorok miatt.


Na igen, egy tizen X éves autónál meg már be sem lehetne bizonyítani, az esetleges ártalmát.

nickname Elküldve: 2014-03-07 17:55 Motorolaj

hil írta:
nickname írta:


Nem tudom mi a gondod a gyári BMW olajjal. ?


Szia!
szerintem az, hogy a BMW sem (mint ahogyan általában más autógyártó sem ) gyárt olajat! A flakont, illetve annak formáját, címkéjét adják és az tölti meg, aki azt olcsóbban tudja megtenni. A világ már csak ilyen.
hil



Értem én de a BMW flakonba töltött CASTROL olaj, semmivel nem drágább mint az egyéb csomagolásba töltött jobb minőségű olaj.

Továbbá a GYÁRI olajat a BMW Kémiai laboratóriumában, folyamatosan tesztelik az új igényekhez igazítva.

Persze mindenki azt használ amit akar. Ámbár azt személyes tényként kezelem hogy a gyári flakonos olaj használatával az előző E46 320D -m jelenleg 300.000 Km futásteljesítményt meghaladóan is az eredeti gyári turbóval megy.



nickname Elküldve: 2014-03-07 17:28 Autóvásárlás

Pocses írta:
samir860504 írta: Üdv mindenkinek!

BMW vásárlás előtt állok, ezért is ajánlották sokan az oldalt.
Egy 1999. 11. havi kiadású E46 316i-t néztem ki magamnak, Németországból hozták be. Utánajártam egy két oldalon és azt olvastam, hogy az újonnan Németországban forgalomba helyezett 316-osokat 1895 ccm-es motorral szerelték és ez tartósabb, stb...ez valóban így van?.
A véleményeteket szeretném kérni a fenti típusról. Érdemes e megvenni, mire kell jobban odafigyelni, mik lehetnek az esetleges típushibái?

Előre is köszönöm a segítségeteket!


Szia!

Nekem is ez az évjárat van ezzel a motorral szerelve. Én nagyon megvagyok elégedve főleg a nyomatékával, ami már 2500/min fordulatnál a maximum rendelkezésre áll! Kellemes meglepetés a kis 105 lovas motortól. Fogyasztása meg nem több mint egy 1.4 Astrának ugye arról nem is beszélve, több mint kettőszáz kilóval nehezebb is mint az Opel.
Mindenképp hozzáértőt vigyél magaddal ha tudsz olyat aki olvas is a computerében, rozsdásodást az ajtók éleinél keress + a sárvédőknél. Próbakörnél ne sajnáld eltiporni neki de ha van lehetőség emeld is fel nézz alá. Próbálj ki minden elektromos felszereltséget a működésük miatt.

Üdv.: Pocses


Az 1.4 astrárol sok mindent el lehet mondani, de azt hogy jól fogyaszt azt semmi képpel sem. "A legnagyobb balekság volt azzal az erőtlen szar alul méretezett motorral megvenni"

nickname Elküldve: 2014-03-07 17:22 Motorolaj

YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:

és a japán technika kényes technika, ha nekik megfelel, akkor?
én inkább úgy mondanám, hogy a legtöbb japán autó gyár gyári olajbeszállítója az Eneos.
én eddig 2 embert hallottam negatívan nyilatkozni róla, az egyik egy BMW-s, akinek valószínű ki van a motorja, a másik egy off márka, hogy neki csipegeti. hát fáradt olajat, 15w-set nem fogja.
én tudom, hogy apám H Astrájába és aze nyémbe is ezt fogom rendelni.

Sziasztok!
Akkor a 3. eset az Eneos ellen: kollégám off autója nem kicsit fogyasztotta. Más olajat viszont nem
hil



erre mondtam én anno azt, V8-as BMW-s barátom autója minden olajat evett, 10w-40 castrol-tól kezdve sokfélét próbált, nem is volt csendes. betette az Eneos-t 5w-30 vagy 5w-40 már nem is tudom. a korábbihoz képest minimális az olajfogyasztás, és szépen jár a motor. azé azt meg tudjuk egy V8-as bömci moci mit tud, mert azért van azokkal is baj.



Nem tudom mi a gondod a gyári BMW olajjal. ?

nickname Elküldve: 2014-03-07 07:31 BMW autókulcs

YELLOW írta:
MattM325 írta:
nickname írta:
YELLOW írta:
Totyasrac írta:
elgeri írta:
Használt BMW vásárlásnál kulcs ügyileg mire kellene figyelni? Ha jól sejtem két, teljesen megegyező gyári kulcs tartozik a kocsikhoz, és ennyi? Van hozzá valami papír, igazolás, seria number... ami alapján pl. ha tönkremegy, elveszítem, akkor lehet újat venni a márkaszerviztől? Van hozzá úgynevezett mester kulcs?


Amennyire én tudom, alapból 3 kulcs járt az autóhoz: két távirányítós és egy szervizkulcs. Többek meséltek egy úgynevezett levélkulcsról (vagy valami ilyesmi neve van) ami lapos, simán elfér a pénztárcában végszükség esetére.

Amit még érdemes tudni: a kocsi "agyában" max. 10 kulcs adatai tárolhatóak, programozással lehet az elvesztett kulcso(ka)t kitörölni és úja(ka)t aktiválni.

Tehát ha tutira akar menni az ember, mindenképp érdemes kiolvastatni, hogy csak a kocsival kapott kulcsoknak legyen jogosultsága indítani/nyitni az autót.

Én ezt olvastam ki az eddigi kereséseim során.


4db jár, de nem E46-ról van szó.
ezeknél az újaknál én mindig csak 2 távosat látok. szerintem érdemes felhívni egy szervízt, vagy hivatalos kereskedést, aztán ők megmondják, mennyi jár az E87-hez.


E46 esetében 3 db járt, a negyedik kulcs csak opciós lehetőség volt vagy ajándék.




Elvileg facelift előttihez járt a 4, frissítéstől meg 3.


nekem FL és 4 db van. opciós listán nem szerepel a plusz kulcs. (erről csináltam már videót korábban, de nem töltöttem fel, újra kell venni, mert kihagytam valamit, nem annyira lényeges, csak... van aki tutti nem gondolna rá. kulcs téma egyébként)


Akkor a gyári használati útmutatóból miért hagyták ki, ha 4 db van alapban ?

Később megkeresem az autóm átvételi jegyzőkönyvet, amit az első tulajdonos közvetlen a BMW -töl vásárolt abban is 3 kulcs van feltüntetve 2003 "Fscelift" - röl beszélek.