papamaci199 fórum hozzászólásai

papamaci199 Elküldve: 2015-08-30 20:36 320d Motor

szotakdavid írta:
papamaci199 írta:
szotakdavid írta:
papamaci199 írta:
toki24 írta:
papamaci199 írta: Sziasztok!

Valószínű adagoló hibás az autóm 2000-es évjáratú 320d.
A kérdésem az lenne hogy az adagoló mekkora nyomással dolgozik normál esetben alapjáraton valamint fordulaton? Jelenleg 1 bar-t mértünk órával alapjáraton és 1,5-öt fordulaton az autó szépen jár alapjáraton.


Hali!

Megkérdezhetem mi a jelenség?


a tünet az hogy 3. 4. 5. ben gázadás után picivel megtorpan az autó majd újra életre kel. Vákuumcsöveket lecseréltem,egr kitakarítva szívósor kitakarítva turbószabályzó szelep lemérve, túrbó leszedve kitakarítva, cooler csövek átvizsgálva nem lyukasak, már szinte mindent átnéztem amit itt a fórumon olvastam. Diag azt mutatta hogy az előtöltésem -15fok a -3,5 és 0,5 helyett. lemértük órával és 1 bár alapjáraton a nyomás az adagoló kimeneti ágán. ma jön egy új nyomástartó szelep mivel a mostani 0,5 bárnál már nyit bízom benne hogy az lesz a ludas.


-15el be se indulna!!! Egyébként meg az előtöltés szabàlyzószelep beragadt lassan meghal az elektronika és vége az adagolónak!!!


Ma mentünk vele élő diaggal és menet közben volt egy olyan fül hogy kért befecskendezési érték és az alapjáraton -1fok volt fordulaton kb 13 fokig ment fel viszont a mért érték 0-a volt végig, ebben az adagolóban van egyáltalán jeladó vagy nem működik vagy esetleg más által számítja ki??


Leírtam mi a hibàja az adagolódnak!! Gondolom valami univerzàlis fos géppel néztétek mert még mindig nem jók az értékek amiket írsz!!! Jeladós porlasztóból és a f.tengelyből szàmol.


esetleg letudod írni hogy mennyi az ideális szög fordulaton? Átnéztem az autót és kiderült hogy elba@#tam mert a jeladós porlasztót nem dugtam vissza viszont azóta nem volt lehetőségem diagot rádugni valószínű ezért volt 0 végig.

papamaci199 Elküldve: 2015-08-27 00:32 320d Motor

szotakdavid írta:
papamaci199 írta:
toki24 írta:
papamaci199 írta: Sziasztok!

Valószínű adagoló hibás az autóm 2000-es évjáratú 320d.
A kérdésem az lenne hogy az adagoló mekkora nyomással dolgozik normál esetben alapjáraton valamint fordulaton? Jelenleg 1 bar-t mértünk órával alapjáraton és 1,5-öt fordulaton az autó szépen jár alapjáraton.


Hali!

Megkérdezhetem mi a jelenség?


a tünet az hogy 3. 4. 5. ben gázadás után picivel megtorpan az autó majd újra életre kel. Vákuumcsöveket lecseréltem,egr kitakarítva szívósor kitakarítva turbószabályzó szelep lemérve, túrbó leszedve kitakarítva, cooler csövek átvizsgálva nem lyukasak, már szinte mindent átnéztem amit itt a fórumon olvastam. Diag azt mutatta hogy az előtöltésem -15fok a -3,5 és 0,5 helyett. lemértük órával és 1 bár alapjáraton a nyomás az adagoló kimeneti ágán. ma jön egy új nyomástartó szelep mivel a mostani 0,5 bárnál már nyit bízom benne hogy az lesz a ludas.


-15el be se indulna!!! Egyébként meg az előtöltés szabàlyzószelep beragadt lassan meghal az elektronika és vége az adagolónak!!!


Ma mentünk vele élő diaggal és menet közben volt egy olyan fül hogy kért befecskendezési érték és az alapjáraton -1fok volt fordulaton kb 13 fokig ment fel viszont a mért érték 0-a volt végig, ebben az adagolóban van egyáltalán jeladó vagy nem működik vagy esetleg más által számítja ki??

papamaci199 Elküldve: 2015-08-25 21:47 Adagoló

Sziasztok!

Valaki tudja esetleg hol tudom megmérni az előtöltés nagyságát és annak mennyinek kell lennie? VP44-es adagoló van rajta.

papamaci199 Elküldve: 2015-08-25 16:23 Mi lehet a baj?

Bitu79 írta:
Gyula74 írta:
Gyula74 írta:
Pitykoo írta:
toki24 írta:
BoryG írta:
Gyula74 írta: Sziasztok!
Egy hete vettem az autót és a következőt tapasztalom: El indulásnál akár óvatosan vagy tök normál indulással és tolatásnál ahogy rá engedem a kuplungot a hátsó részről hatalmas akadozó ütő hangok jönnek amíg el nem indulok vele és utána nem szól. 318 a gépem. Difi vagy féltengely vagy kardán,ki tudja mi lehet a baj??



Hello Gyula74!
Én is ezt tapasztalom, hidegen indítok berakom 1-be egy élesebb ütőhang, a többi fokozatban csend van. Ha felmelegszik a motor akkor 1-esbe sem csinálja. 6 hónapja járok vele így, a szerelőm semmit nem mondott hogy hibás lenne. De érdekelne engem is hogy mi lehet ez....
Ha megtudsz valamit írj....
Üdv
Gery
Szia Gery,ok ha tudok valamit meg írom!

Sok minden lehet sajnos ott hátul, de én pl kardánfelfüggesztőre tippelnék,de elég sok minden van ott szóval..



Én már mindent kicseréltem amit lehetett és még mindig csinálja.
Szerelőm azt mondta a difi lesz a szar de ha nem idegesít nagyon nincs értelme foglalkozni vele mert a gatyámat is rá lehetne költeni...
Pedig egyszer rá fogom mert zavar...



Sziasztok! Köszi a válaszokat,szerintem is difi lesz ami egy vagyonba kerül a munka díjjal együtt majd..




Pici hangja nekem is van elindulásnál ha rondán kuplungolok.Sztem ez természetes hang,mivel valamennyi holtjátéka kell lenni a dolgoknak...

Sztem bolhából csináltok elefántot.
Esetleg csinálnátok róla felvételt?
Kíváncsi vagyok arra a hangra.
Sok ember egy vagyont költött erre,és a hang megmaradt...
Tele van ezzel a net.






A difi tetején van egy gumibak ami ki szokott szakadni vagy csak elnyúlik azt érdemes megnézni
például mint ezen a videón:
https://www.youtube.com/watch?v=GzLZkJPJsbs

papamaci199 Elküldve: 2015-08-25 13:55 Egr szelep

solyom76 írta:
Methos írta:
solyom76 írta: Sziasztok. Ma leszedtem az egrt egy 730d ről.kipucoltam,mert nagyon okádta akormot akkor vettem észre ,hogy az egr nélnincs vákum a csőben.mi lehet a kinja?


Mérj rá az EGR-re hogy a membrán nem -e szakadt benne. Nekem takarítás után volt ilyenem, kiderült, hogy kb csak a kosz tartotta egyben .
A másik hogy a vákum csöveknek annyi....(az is volt gondom....)

Ma belefekszem megint,megnézej minden csovet ...szégyen vele közlekedni . Erőtlen és leírhatatlan amit kormol... gyenge gázadásnál is..


hogy érted hogy nincs vákuum a csőben? az egr-től kb 20cm-re van a vezérlő szelepje ami szabályozza mikor legyen ott vákuum, nem mindíg van csak amikor nyitnia kell az egrnek

papamaci199 Elküldve: 2015-08-25 13:05 320d Motor

toki24 írta:
papamaci199 írta: Sziasztok!

Valószínű adagoló hibás az autóm 2000-es évjáratú 320d.
A kérdésem az lenne hogy az adagoló mekkora nyomással dolgozik normál esetben alapjáraton valamint fordulaton? Jelenleg 1 bar-t mértünk órával alapjáraton és 1,5-öt fordulaton az autó szépen jár alapjáraton.


Hali!

Megkérdezhetem mi a jelenség?


a tünet az hogy 3. 4. 5. ben gázadás után picivel megtorpan az autó majd újra életre kel. Vákuumcsöveket lecseréltem,egr kitakarítva szívósor kitakarítva turbószabályzó szelep lemérve, túrbó leszedve kitakarítva, cooler csövek átvizsgálva nem lyukasak, már szinte mindent átnéztem amit itt a fórumon olvastam. Diag azt mutatta hogy az előtöltésem -15fok a -3,5 és 0,5 helyett. lemértük órával és 1 bár alapjáraton a nyomás az adagoló kimeneti ágán. ma jön egy új nyomástartó szelep mivel a mostani 0,5 bárnál már nyit bízom benne hogy az lesz a ludas.

papamaci199 Elküldve: 2015-08-24 16:57 320d Motor

Sziasztok!

Valószínű adagoló hibás az autóm 2000-es évjáratú 320d.
A kérdésem az lenne hogy az adagoló mekkora nyomással dolgozik normál esetben alapjáraton valamint fordulaton? Jelenleg 1 bar-t mértünk órával alapjáraton és 1,5-öt fordulaton az autó szépen jár alapjáraton.

papamaci199 Elküldve: 2015-08-11 18:03 Tempomat - utólag?

csbalu írta:
papamaci199 írta: Sziasztok!

2000-es évjáratú e46 320d 136le fedélzeti számítógép nélküli autómba lehet utólag tempomatot szerelni ha veszek kormányt és kábelköteget? Esetleg tudtok linket küldeni milyet kellene pontosan venni?

Köszönöm!


Szia!
Igen elég egy gombsor a kormányodba, ha 4 ágú akkor légzsákkal együtt ha pálcikás sportkormány akkor csak a felső betét. Kábelköteget tudsz hozzá venni (nálam) és kapsz hozzá beszerelési útmutatót is (vagy beszerelem Neked Pesten).

Beszerelés után nem kell semmi aktiválni, azonnal megy a multikormány és a tempomat!
BC-s indexkart sem sokkal nehezebb beszerelni, azonban oda már kell "kódolni" a kocsit.

Üdv
Balu


Rendben, nekem a tanga kormányom van sajnos majd tervben van egy új és akkor már multisat veszek, köszönöm a választ!

papamaci199 Elküldve: 2015-08-11 17:33 Tempomat - utólag?

Sziasztok!

2000-es évjáratú e46 320d 136le fedélzeti számítógép nélküli autómba lehet utólag tempomatot szerelni ha veszek kormányt és kábelköteget? Esetleg tudtok linket küldeni milyet kellene pontosan venni?

Köszönöm!

papamaci199 Elküldve: 2015-08-08 09:30 kettõstömegü lendkerék

Elnnoo írta:
szotakdavid írta:
Elnnoo írta: Udvozlet mindenkinek! elso balozo vagyok Kb 3 hete vettem egy 320i kombit. mar a vetlkor is sejtettem hogy a kuplung kornyeken lesznek bajok, de nem tudom pontosan mi, ezert kernem a segitsegetek. Egyesben indulaskor remeg az auto..valamikor jobban valamikor kevesbe, ezen felul gazadaskor nyitott ablaknal hallok egy furccsa kicsit femes kicsit robogos hangot. A kettostomegu a ludas vagy a kuplung kulplungszerkezetet eleg cserlni? esetleg valami mas lehet... elore is koszonom a tanacsokat.

Ui: elnezest az ekezet nelkuli irogatasert, de a lapotopom kulfoldon nevelkedett


Szia!

Vegyétek le a vàltót cseréljetek kuplungot,meg kell nézni a kettőstömegű lógàsà lehet csak a kinyomó esett szét.

Koszonom. A kuplung alatt a szerkezetet es a tarcsat is erted? hogy lehet megvizsgalni a lendkereket?


Szia.
Esetleg B tervnek nézzétek meg a difi felfogatást is nem-e a gumibak fáradt el attól is remeghet az autó elinduláskor és minden gázadásnál üt egy picit valamint tolatáskor kisgáznál szinte ritmusra kopog.

papamaci199 Elküldve: 2015-08-07 08:24 320d Motor

wizzaerr írta:

Köszi. A szerelőm kizárta a légtömegmérőt, mivel tett bele egy újat, és semmivel nem lett jobb a helyzet. A szelep is ki lett takarítva, semmi. Azt mondta, hogy szerinte a turbót kell felújítani, ami 100 rugó. Úgyhogy most itt tartok, ki is fizetném szívesen, ha attól a probléma megszűnne. De kicsit tartok tőle, hogy talán mégsem ez a gond. Bár
220 ezer van a kocsiban, szóval gondolom lehet turbó probléma is.
[/quote]

1.Hibakódot tárolt?
2.Erős kormolás van?
3.Egr szelep nyit-zár?
4.Turbo geometriát mozgatja "az a kar"? https://www.youtube.com/watch?v=W3zOrUHxhFg

Én nem vagyok szakértője a témának, de egy szerelőnek ezek segíthetnek a hiba pontos behatárolásában.[/quote]

Én nem vagyok nagy szakember még ebben a témában de hasonló cipőben járok mint már azt írtam viszont kizárnám hogy turbó felújításra lenne szükség mivel ahogy írtad 2000 fölött megindul, esetleg egy takarítás lehet segítene rajta neme csak a geometria szorul vagy nincs is jól beállítva. Nekem adagolós 320am van én arra is gyanakszom mivel a diag nekem -15fok előtöltést mért a -3,5-0,5 fok helyett, valamint azt érdemes megnézni a vákuum csövek elértek-e és nem épül fel rendesen vagy a befelé áramló levegő csövei nem lyukasak e. A szívósoron is van egy légnyomás mérő ami nekem pl bevolt rakodva, ha az egr-ed koszos volt akkor valószínű az is olyan lesz. Ezeket augusztus végén mind átnézem,takarítom vagy esetleg cserélem és majd leírom a tapasztalataim.

papamaci199 Elküldve: 2015-08-02 21:26 20d gázadásra megtorpanás

szotakdavid írta:
papamaci199 írta:
szotakdavid írta:
papamaci199 írta:

A napokban vettem egy diagnosztikai eszközt hogy végre hátha rájövök mi a baja az autónak. Az eredmény az az, hogy hibaüzenetet nem kaptam viszont teszteltem a turbót és az adagoló előtöltést. A turbó egész jól teljesített alapjáraton 950 milibar körül volt a kívánt érték és a mért adat is ennyit mutatott. Padlógáznál felment a kívánt érték 2000 milibarra a mért pedig 1850-1900 ra ami szerintem megfelelő. Ezt álló helyzetben mértem. Az adagolóra is indítottam egy tesztet ahol az előtöltést figyelte a szolanoid szeleppel. A program azt írta -3.5fok-0.5fok között kell lennie viszont -15fokot mért alapjáraton. Ez okozhat nekem torpanást vagy ez az érték lehet rossz? Mi okozhatja ezt, tudok rajta állítani?


Be van ragadva az előtöltés szabályzószelep! Vagy nincs jó helyen az adagoló.


Az előtöltést a szolenoid szelep szabályozza? mert mikor beindítom a diag először -45fokot ír majd mikor elcsendesedik akkor lesz -15 fok ez kb 2-3mp, esetleg egy képet tudnál mutatni a szabályzó szelepről? Az autó egyébként nem füstöl.


-15 fokkal be se indulna,gyári géppel kell nézni. Adagoló oldalában van a szabályzószelep.


sajnos még nem volt időm szétszedni az autót mert mindent meg akarok nézni rajta, viszont most egy kis idő után visszadugtam rá a gépet és ezeket kaptam:
42- Digitális diesel elektronika vezérlő modul (EEPROM és konfiguráció)
65- Levegőnyomás töltés vezérlés

ezek mik lehetnek? A 65-ös lehet légtömeg mérő? vagy a szívósoron lévő érzékelő az? vagy turbó szabályzó?
a 42-esről elképzelésem sincs mi lehet.

papamaci199 Elküldve: 2015-08-02 14:16 Hibakód

Sziasztok!
2db hibát dobott ki nekem az autó esetleg tudja valaki mik ezek?
42- Digitális diesel elektronika vezérlő modul (EEPROM és konfiguráció)
65- Levegőnyomás töltés vezérlés

Az autó sajnos elég lomha lett az utóbbi időben.

papamaci199 Elküldve: 2015-08-01 00:23 Mûszerfal világítás

YELLOW írta:
Robin68 írta:
papamaci199 írta:
Hát az én véleményem meg az, hogy az optikai tuning fülnél segítenetek kellene nem fikázni, ez pont olyan mikor az ncore-on azt írják valamihez hogy vedd meg. Másrészt szerintem öregíti az autó belsejét a "parázsvörös" belső világítás és nekem nem tetszik, ízlések és pofonok. Mivel diesel autóm van és nem vagyok egy tuningéhes need for speed rajongó így az enyémen nem lesz szárny az biztos. Az ültetőrugó meg nagyon kell a magyar utakra.
-hil: esetleg tudod milyen típusú ledek valók bele? Szeretném megrendelni mielőtt szétszedem, hogy már meg is tudjam csinálni. Köszönöm a segítséget

A parázsvöröset nem véletlenül rakta oda a BMW. Itt is volt már szó róla de olvass utána, hogy az miért pont az a szín. És hamarabb öregíti a fabetét az autó belsejét mint a műszerfal világítás. De a Google a barátod és pl itt is utána tudsz érdeklődni. De csak szolidan mert ez még nem annyira Need For Speed-es



és attól, hogy más színű LED lesz az autóban, vagy sok másnál LED-es lámpák, meg minden újdonság, nyavaja, attól az autó újabb lesz? nem! nem fikázás, csak irány mutatás. attól, hogy az 50-60 éves felesége az embernek bevakolja magát, a vakolat alatt még mindig ugyanaz a rozoga "viskó" lesz. én azt szoktam mondani, hogy kár keverni a korszakok sajátosságait. nem illenek össze. persze te dolgod.


Az én problémám ezzel az egésszel az, hogy segítségért jöttem ebbe a topicba viszont itt folyamatosan a hideg vizet kapom. A fehér ledek nem azért kellenek ha majd eladom az autót lehazudjak 2 évet a korából, hanem mert nekem újabb érzést ad és tetszik a szememnek. Ez megint olyan, hogy telepakolod a kocsid ///M-es cuccokkal pl. váltógomb,kormány stb.. az az autó sosem lesz ///M-es hiába teszel bele mindent viszont neked tetszik és úgy érzed benne magad jól, pedig a szavaiddal élve az csak "viskó" lesz, mégsem piszkál érte senki. A fő probléma meg az, hogy jó pár sort írtunk le de még mindig nem tudom milyen led való bele

papamaci199 Elküldve: 2015-07-31 23:25 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
Tano írta:
papamaci199 írta: Köszi, majd bütykölök még picit vele, esetleg az inpával lehet módosítani a szervíz időtartamot? Nekem 22000kmről kezdi és szeretném lecsökkenteni


Jól mondta YELLOW, az NCS-sel tudod ezt módosítani a műszerfalban (KOMBI).


és a KOMBI nem a kivitelre vonatkozik


Rendben, köszönöm! Videók alapján nem megyek bele az NCS-s témába inkább majd keresek valakit