rad2 fórum hozzászólásai

rad2 Elküldve: 2010-01-06 00:14 Társalgó

lacaca írta: És szerinted a józsefvárosira honnan kerül? Talán a nagykerbõl? Vagy esetleg hamisítják? És melyik az eredeti?
Az ALCO-ról senki nem állította,hogy" csúcs "de legalább nem hamisítják!
Egyébként a különbség nem 370 hanem több mint 8000 huf!


Szerintem Bárdiék és a BMW szervíz nem a piacon vásárol, de gondolom te ezt is lehetségesnek tartod.
Tod mit? Mindegyik hamis! Csak az ALCO eredeti, a többi gagyi gyártó (Bosch, MAN stb) csak ezt próbálja utánozni, de sehogy se sikerül.
Láttál már ezekrõl a szûrõkrõl független vizsgálati eredményeket?
Szûrési hatásfok, áteresztõképesség, deformáció, élettartam stb....

A 8000Ft-os különbség az üz.anyagszûrõnél lehetséges csak.

rad2 Elküldve: 2010-01-05 23:33 Valaki segítsen

kerezsijoc írta: Sziasztok!

Még mindíg meg van a kocsimnak a nagy hibája,hogy zabál de most már nagyon országúton 90 nél 9-9,5l

Tehát végsõ elkeseredésemben eldöntöttem, hogy kicserélem az összes fogyasztást befolyásoló szenzrt. Már csak azt szeretném kérni,hogy ezeket valaki írja le nekem,hogy melyek ezek és hol találhatók benne.
Elõre is köszönöm mindenki segítségét.

Amit eddig már cseréltem és jók:
-porlasztócsúcs(ok)
-vízhõfok termosztát
-egr ez csak tisztítva lett


Volt már az autón teljes diag csinálva?

rad2 Elküldve: 2010-01-05 23:30 Társalgó

lacaca írta: Ha jól tudom nem is neked tanácsoltam. Azt használsz amit akarsz! Én maradok a jól beváltnál! (Bosch kizárva,mert több eszem van mint pénzem! (Szerencsére)


Én se neked tanácsoltam, hanem a többi klubtagnak, veled csak vitázok itt a szarról. Bosch termékeket nem a józsefvárosin kell venni 1-et fizet 8-at kap akcióban, hanem meg kell rendelni a nagykerbõl.
Én meg inkább beletennék egy rossz pulóvert a szûrõ helyére, mintsem azt a fos ALCO-t. Nem mellékesen: 3 motrort vágott már haza eddig a "csúcs" ALCO, szerintem ennyi elég is ahhoz, hogy ne spóroljunk 370Ft-ot, és megvegyük/megvetessük a minõséget.

rad2 Elküldve: 2010-01-05 23:04 Társalgó

lacaca írta: Tudod, ez még az elmúlt húsz évben nem fordult elõ és nem is fog! Túl sok sci.fi-t olvasol térj át a szépirodalomra!


Nem olvasok ilyeneket, legfeljebb BMW-s gyári anyagokat, azokat viszont rendszeresen.

Az ALCO szûrõk szarságát nem olvastam, hanem tapasztaltam, nem is egyszer, bocs. Én még pollenszûrõnek se tenném be, de te használd nyugodtan.

rad2 Elküldve: 2010-01-05 22:52 Társalgó

lacaca írta:
Neo78 írta: Az ALCO szurokrol tudtok valamit? Most kínáltak nekem jó áron uzemanyagfiltert (Bosch 13eFT, ALCO 4Eft) Szerintetek milyen márka? Nem fog megállni tole a kocsi?


Én csak annyit mondanék ,hogy az 525-be ALKO-t használok már hat éve sés soha semmi probléma nem volt vele!! A másik :ha tehetném mindent lecserélnék az autóban ami Bosch !


Majd ha szétmálik az ALCO szûrõ, és eltömíti az olajjáratokat, lehet áttérsz a Boschra..

rad2 Elküldve: 2010-01-05 22:31 Turbo

tsabko írta: Szeva én Debrecenben a Vollay Ferihez járok kimondottan Bmw szakszerviz nagyon értik a dolgukat az biztos, nagyon sokan szeretik.


Ja, a Feri gyerek után legalább van mit még javítani, így másoknak is akad munka.
Volt nála E65, megoldhatatlan SIM hibával, cirka 550.000 Ft-ot szeretett volna a javításért, miközben egy diaggal megoldható volt a dolog.
Volt torpanó E46-ok sora is, de sajnos 100-200e ráköltés után se javultak meg.
Egyébként szép mûhelye van.....

rad2 Elküldve: 2009-11-06 12:33 ATC Nova chiptuning és szerviz

Robinson írta: http://www.bmw3er.hu/modules.p...mp;thold=0


Az a 2db, 50Ft-os PLCC foglalat nem egy életbiztosítás. Sok emberkét megszivatott már, mi egyáltalán nem használjuk. (Nem tuning, hanem RTV, PC, stb)
Ja, a 136 lovast is lehet K vonalon programozni, talán rossz protokollal próbálkoztak (csak kwp2000 jó) vagy az AIF-be már 13 van írva.

rad2 Elküldve: 2009-10-22 11:46 Társalgó

Robinson írta:
Petike írta:
Robinson írta:
rad2 írta: Bocsáss meg NAGY HORI MESTER! Én csak 5 napot foglalkozok egy héten BMW-kkel!
Arra már rájöttem, hogy ha hülye vagy valamihez, azt a k.rva nagy magabiztosságoddal próbálod ellensúlyozni, de ez a te bajod!
Tényleg nem vagyok tisztában azzal, hogy mikor kell hangolni a DSC-n, mivel egyedül csak a fordulatszámokat és a sperdifit lehet állítani/aktiválni, de te biztos ezt is meg tudod oldani.
Az biztos, hogy a marha mérnökök nem véletlenül találták ki ezeket a futómûbeállításokat, és a DSC is ezeket (és még sok más paramétert) figyelembe véve avatkozik be.
Pl: Tudtad, hogy a DSC nem intelligens? Tudtad, hogy a csak a gyári fékekkel fog pontosan müködni a DSC?
Ha megkérlek leírnád nekem, hogy az autódon milyen paraméterek változtak meg, és hogy ez miért is fér bele a gyári DSC programba?


A DSC-vel kapcsolatban a leírtak alapján felmerül bennem mint laikusban a kérdés, hogy ezek szerint ha ültetek egy kicsit a verdán, más méretû kerekeket használok, akkor már rögtön nem jól mûködik a DSC, és akár annak a beavatkozása miatt alakulhat ki vészhelyzet?


...ha betrartod a váltóméreteket és az ültetés ellenére be lehet még állítani gyári értékekre a futómû paramétereit, akkor tuti jól fog minden mûködni. Egyébként már sokan 2 méterrel a föld alatt lennénk


Hát figyi, elvileg váltóméret:
elõl: 225/45/18
hátul: 255/45/18
holnap ültetés: 40/30

bele fogok halni?


Nem fogsz belehalni, a nagyobb kerekekkel nem változtatsz semmin.
Itt a futómûbeállításokra hegyeztem ki a dolgot, mivel a DSC sebesség/oldalgyorsulás/kormányelfordítási szögbõl számol, és a fékekkel/motorteljesítménnyel avatkozik be, ha eltérünk az eredeti szögektõl, az elõre meghatározott paraméterek megváltoznak, és nem a kívánt mûködés lesz a vége. Egy ültetés csak annyira változtatja ,meg a szögeket, ami egyébként is elõfordulhat gyári futómû esetén (nagyobb terhelés), tehát nem sok változás lesz.
Ha a DSC azt érzékeli, hogy be kell avatkoznia, egy elõre meghatározott paraméter szerinti féknyomást küld a megfelelõ kerekekre, ha viszont nem sikerül a várt szabályozás, extrém esetben még ki is kapcsol.

Robinson! A te autód nem is DSC-s, nem értem miért aggódsz a halálod miatt

rad2 Elküldve: 2009-10-22 00:30 Társalgó

Hori írta:
rad2 írta:
Hori írta:
rad2 írta:
Hori írta:
rad2 írta:
Hori írta:
rad2 írta: És ez? nem kell gyártatni, csak meg kell venni.





A gyári erösitett 1 kalap szar


Ez nem erõsített, hanem a gyári M3 szilent, de ha te azt mondod, hogy a gyári M3 szar, akkor biztos úgy van.

A menetes furat az alsó merevítõnek van.



én azt hittem ez az erösitett azt fogalmam sincs milyen az M3-é. neked viszont fogalmad sincs hogy milyen futómü van az enyém alatt kicsit más szögben áll mint a normál verzióké ezáltal kicsit más terhelés éri a szilentet is


Akkor a tied egy új müncheni feljesztés?



De megsúgom neked csak igy csendbe hogy 1 sima ültetörugotol is más szögben áll a futómü és 1 bizonyos ültetés után már a gyári futómüvet nem lehet a gyári dölésre visszahozni csak 3d-s toronycsapággyal és állitható lengõkarral


Nem kell súgni, igaz én nem vagyok mérnök, nem tudok számolni futómûgeometriát, mint te és a szerelõid, de a te súgásod nélkül is rájöttem, hogy hogyan mûködik egy futómû...
Amúgy gratulálok a futómûvedhez, biztosan hozzá van hangolva a DSC is, az alfunkcióival együtt....

Tényleg van egy stílusod.....




Az az igazság hogy pont nem érdekel mi a véleményed a stilusomrol. amugy meg magamnak szerelek nem szervizeltetek. Annak nézz utána mikor kell dsc-t hangolni mert szerintem nem vagy tisztában azzal hogy milyen futómü modositásoknál kell változtatni a dsc-n


Bocsáss meg NAGY HORI MESTER! Én csak 5 napot foglalkozok egy héten BMW-kkel!
Arra már rájöttem, hogy ha hülye vagy valamihez, azt a k.rva nagy magabiztosságoddal próbálod ellensúlyozni, de ez a te bajod!
Tényleg nem vagyok tisztában azzal, hogy mikor kell hangolni a DSC-n, mivel egyedül csak a fordulatszámokat és a sperdifit lehet állítani/aktiválni, de te biztos ezt is meg tudod oldani.
Az biztos, hogy a marha mérnökök nem véletlenül találták ki ezeket a futómûbeállításokat, és a DSC is ezeket (és még sok más paramétert) figyelembe véve avatkozik be.
Pl: Tudtad, hogy a DSC nem intelligens? Tudtad, hogy a csak a gyári fékekkel fog pontosan müködni a DSC?
Ha megkérlek leírnád nekem, hogy az autódon milyen paraméterek változtak meg, és hogy ez miért is fér bele a gyári DSC programba?

rad2 Elküldve: 2009-10-21 16:08 Társalgó

Eapa írta:
YELLOW írta: leginkább csináltatnám a merevítõt lentre, fel lettem csigázva
nah a hátsó futómûre meg elkezdek kutakodni...

rad2 írta:
YELLOW írta: keménységre milyen lehet, mert akkor megkockáztatok majd lehet egy ilyet... alúlra milyen merevítõ kell vagyis nem kell, demiylen merevítõt lehet rakni? sima keresztbe menõ, oszt csókolom? vagy valami speciális téma?

rad2 írta:
Igen, ugyanaz minden mérete, teljesen kompatibilis a standard szilenttel.


Keménységre? A hidroshoz képest k.rva kemény. Merevítõnek rakhatsz csövet, mivel gondolom nem akarod megvenni az M3 merevítõlemezét.
Facelift elõttinél se kell semmi, mivel annál tényleg csõ van.

Ja, az M-es szilentblokkhoz van gyári szilentgumi 3000 Ft körül.


http://www.realoem.com/bmw/sho...;amp;fg=05

3-as tétel, megveheted!
Hátul meg vagy a cabrióknak vagy az M3-nak van merevítése, már nem emlékszem pontosan.


Ezt nem a sziletblokkra kell csavarozni, hanem a kasztnira.
Az M3-nál gyárilag a szilentre csavarozták az alsó merevítõt.

rad2 Elküldve: 2009-10-21 15:29 Társalgó

YELLOW írta: keménységre milyen lehet, mert akkor megkockáztatok majd lehet egy ilyet... alúlra milyen merevítõ kell vagyis nem kell, demiylen merevítõt lehet rakni? sima keresztbe menõ, oszt csókolom? vagy valami speciális téma?

rad2 írta:
Igen, ugyanaz minden mérete, teljesen kompatibilis a standard szilenttel.


Keménységre? A hidroshoz képest k.rva kemény. Merevítõnek rakhatsz csövet, mivel gondolom nem akarod megvenni az M3 merevítõlemezét.
Facelift elõttinél se kell semmi, mivel annál tényleg csõ van.

Ja, az M-es szilentblokkhoz van gyári szilentgumi 3000 Ft körül.

rad2 Elküldve: 2009-10-21 15:19 Társalgó

ill. rad2 linkelt szilentblokkot, amirõl kiderült M3... nah már most, akkor azt esetleg én tudom használni? a lengõkar vége ami a szilentbe megy, az ugyanaz méretre minden E46-nál?

Igen, ugyanaz minden mérete, teljesen kompatibilis a standard szilenttel.

rad2 Elküldve: 2009-10-21 14:52 Társalgó

Hori írta:
rad2 írta:
Hori írta:
rad2 írta:
Hori írta:
rad2 írta: És ez? nem kell gyártatni, csak meg kell venni.





A gyári erösitett 1 kalap szar


Ez nem erõsített, hanem a gyári M3 szilent, de ha te azt mondod, hogy a gyári M3 szar, akkor biztos úgy van.

A menetes furat az alsó merevítõnek van.



én azt hittem ez az erösitett azt fogalmam sincs milyen az M3-é. neked viszont fogalmad sincs hogy milyen futómü van az enyém alatt kicsit más szögben áll mint a normál verzióké ezáltal kicsit más terhelés éri a szilentet is


Akkor a tied egy új müncheni feljesztés?



De megsúgom neked csak igy csendbe hogy 1 sima ültetörugotol is más szögben áll a futómü és 1 bizonyos ültetés után már a gyári futómüvet nem lehet a gyári dölésre visszahozni csak 3d-s toronycsapággyal és állitható lengõkarral


Nem kell súgni, igaz én nem vagyok mérnök, nem tudok számolni futómûgeometriát, mint te és a szerelõid, de a te súgásod nélkül is rájöttem, hogy hogyan mûködik egy futómû...
Amúgy gratulálok a futómûvedhez, biztosan hozzá van hangolva a DSC is, az alfunkcióival együtt....

Tényleg van egy stílusod.....

rad2 Elküldve: 2009-10-21 14:32 Társalgó

Hori írta:
rad2 írta:
Hori írta:
rad2 írta: És ez? nem kell gyártatni, csak meg kell venni.





A gyári erösitett 1 kalap szar


Ez nem erõsített, hanem a gyári M3 szilent, de ha te azt mondod, hogy a gyári M3 szar, akkor biztos úgy van.

A menetes furat az alsó merevítõnek van.



én azt hittem ez az erösitett azt fogalmam sincs milyen az M3-é. neked viszont fogalmad sincs hogy milyen futómü van az enyém alatt kicsit más szögben áll mint a normál verzióké ezáltal kicsit más terhelés éri a szilentet is


Akkor a tied egy új müncheni feljesztés?

rad2 Elküldve: 2009-10-21 14:10 Társalgó

Hori írta:
rad2 írta: És ez? nem kell gyártatni, csak meg kell venni.





A gyári erösitett 1 kalap szar


Ez nem erõsített, hanem a gyári M3 szilent, de ha te azt mondod, hogy a gyári M3 szar, akkor biztos úgy van.

A menetes furat az alsó merevítõnek van.