rad2 fórum hozzászólásai

rad2 Elküldve: 2009-10-21 13:50 Társalgó

És ez? nem kell gyártatni, csak meg kell venni.

rad2 Elküldve: 2009-10-18 17:05 XENON utólag

Hori írta: szerintem lassan tul van lihegve a téma
szerintetek azok közül akik utolagos xenont raknak bele hányan foglalkoznak ezekkel a dolgokkal? aki ennyire preciz akar lenni vegyen gyári xenon lámpát


Ennyi... Én ha találkozok egy ilyen rongyrázós autóssal, felsorolom hírtelen az összes nõnemû hozzátartozóját, és legszívesebben szétverném baltával a fényszóróit....
Nekem is van olyan haverom, aki ilyen gagyi szart rakott az E46-jába, de nem tudom meggyõzni, hogy hagyja az autóját a garázsban.

Pedig nem is olyan drága a gyári lámpa (relative), és legalább nem kell zsebkendõvel majszolgatni ha sáros idõ van.
Ha meg nincs rá pénz, maradjon a halogén és kész....
Ja, és szerintem szarul is néz ki projektor nélkül a xenon.

rad2 Elküldve: 2009-10-18 16:25 XENON utólag

Robinson írta:
YELLOW írta:
eleve minden izzócsere után lámpát kell állítani, ugynais az üveg a fémlapra nem 90 fokos szöget zár be, és így máshogy világít minden izzóval...


Ezt azért erõsnek tartom


Nem csak te.....

rad2 Elküldve: 2009-10-18 15:52 Termosztát

Nem lehet olyan titokzatos, javíthatatlan hiba.
Nézni kellene egy teljes levegõ és üzemanyagrendszertesztet, és azonnal kiderül a probléma. Hibakódra ilyen esetben nem lenne szabad támaszkodni.

Ha pl, csak azt nézed, hogy 20 és 30d-knél tipushiba a railnyomásszenzor csatlakozójának hibája, amitõl álló motornál is 40-50 bar railnyomást érzékel, máris érthetõ, miért kell rendszerteszteket végezni.
Természetesen ilyenkor is elõfordulhat hibakód, csak elkerülhetõ az 53eFt-os szenzor cseréje.

rad2 Elküldve: 2009-10-18 15:41 Termosztát

Hori írta:
rad2 írta:
Hori írta:
valdii írta: nekem 75 és 80 fok között váltakozik a hõfokom, a termosztátom valószínüleg rossz, de melyik?
Lehetséges, hogy 80 fok alatt nem megy úgy az autó 6. padlógázon csak 16l/100km a pillanatnyi fogyasztás!



A termosztátod tuti kuka valoszinüleg a nagy de mind a 2db cserés!!!
A másik meg valoszinüleg a légtömegmérö hiba


Miért lenne légtömegmérõhiba??? A 20d 5.-ben padlón 16l, 6.-ban 12l pillanatnyi fogyasztással megy.



olvass vissza az elözö kommentjébe és nézd meg a többi hibát amit leirt


Elolvastam, de ennek akkor sincs semmi köze a HFM-hez.
Ha rossz a nagy termosztát, nem melegszik fel a motor 75C-ig.

rad2 Elküldve: 2009-10-18 15:34 Termosztát

Hori írta:
valdii írta: nekem 75 és 80 fok között váltakozik a hõfokom, a termosztátom valószínüleg rossz, de melyik?
Lehetséges, hogy 80 fok alatt nem megy úgy az autó 6. padlógázon csak 16l/100km a pillanatnyi fogyasztás!



A termosztátod tuti kuka valoszinüleg a nagy de mind a 2db cserés!!!
A másik meg valoszinüleg a légtömegmérö hiba


Miért lenne légtömegmérõhiba??? A 20d 5.-ben padlón 16l, 6.-ban 12l pillanatnyi fogyasztással megy.
A 75-80 C közötti ingadozás AGR termosztát hiba, a nagynak semmi baja.

rad2 Elküldve: 2009-10-05 22:57 Segítsetek!

Ilyenrõl még nem hallottam, legalábbis BMW-ben nem.
Egy dolgot tudok elképzelni, az a robbanósaru, de az ütközéskor robban le, és csak a vészvillogó, a belsõ világítás, telefon stb müködik tovább.

rad2 Elküldve: 2009-10-05 22:53 Chip tuning

Robin68 írta:
rad2 írta:

Az meg milyen kuplung 50 papírért? Nem gyári az biztos.....




Megnyugtatlak nem olyan gagyi az a kuplung 50-ért. Nekem is tavaly ennyiért lett berakva a szett (plusz szerelés) igaz nem M_Attilától de ez szerintem nem mérvadó és tökéletesen elégedett vagyok vele a mai napig.
A másik dolog, hogy amióta itt vagyok a fórumon, M_Attiláról még negatív véleményt nem hallottam.


De ez már egy másik topik témája.......


Én nem azt mondtam, hogy gagyi a kuplung, hanem azt kérdeztem, hogy milyen, mivel biztos, hogy nem gyári.
Eddig azt hittem M_Attila csak gyári alaktrészeket árul, de tévedtem.
Negatív véleményt se M-Attiláról, se másról nem írtam, nem tudom te ezt hogy hámoztad ki abból a szövegbõl amit írtam....

rad2 Elküldve: 2009-10-05 20:30 Chip tuning

Robinson írta: Na gyerekek. Hogy tapasztalatból tudjak véleményt mondani, meg lett chipelve a jószág múlt hét elején.
Eredmény: Elõször nem nagyon éreztem, csak sejtettem, hogy van valami változás: hét közepétõl már nagyon megtaláltuk egymást, rohdatul dinamikus lett a verda!
Szombaton mentem hosszabb útra, elkezdett csúszni a kuplungom
A mester szerint a biztonságos határon belül 80%-ra húzta a vasat (még nem lett bemérve padon, az még hátra van), de már ez is elég lett ahhoz, hogy a valószinüleg már gyengébb, ám még nem panaszkodó, erre utaló jeleket nem produkáló kuplungomat elkezdje enni.

Ergo a chip után most a következõ lépés az új kuplung

facelift elõtti 20d-nél ez m_attila-nál 50 papír..


Az meg milyen kuplung 50 papírért? Nem gyári az biztos.....

Annyi szétszakadt chipes csodabömöst láttam már, hogy én akkor se rakatnák az enyémbe, ha fizetnének érte.
Én nem szeretnék átlyukadt dugókat, elolvadt porlasztókat, repedt hengerfejet, meglilult, törött tengelyû turbókat cserélgetni.
De kinek a pap...

rad2 Elküldve: 2009-09-26 01:20 Hifi beszerelése e46-ba

Ez nem a rádiót vezérli, hanem ez egy rádió és BM24 a neve.

Ki lehet vezetni belõle erõsítõnek jelet.

rad2 Elküldve: 2009-09-25 14:17 Hátsó futómû hiba

lacaca írta: Tisztelt rad2 Egyáltalán nem kell,hogy egyetérts velem ! A lényeg,hogy amit leírtam az tény,amit pedig Te gondolsz az elméleti frázis. Mellesleg megnézném azt a személyautó kereket amelyik 3-10 tonna nyomóerõvel a "nyakában "pattogni kezd !


De miért is vitatkozok veled ezen, ha úgyis cserélem a csillapítókat idõben, (és szerintem nem csak én) tehát ha neked van igazad, hogy nem számít a csillapító fékezésnél, akkor is biztonságosan meg fogok tudni állni, de ha mégis számítana akkor is

Azért megnéznélek egy belvárosi lámpánál mit kezdenél a szar csillapítós autóddal a felgyûrt, barázdás aszfalton amikor nyomok elõtted egy satut.
Persze, tudom ez egy rendkívül extrém helyzet, csak minden második napon, akkor is csak 3x fordul elõ ilyen.

- Azon gondolkodtam, hogy a profilomban átírom a foglalkozásom betanított munkásra

rad2 Elküldve: 2009-09-24 23:10 Hátsó futómû hiba

lacaca írta: No akkor tisztázzuk. Azt a tévhitet,hogy a lengéscsillapítónak köze van a fékúthoz (kivétel az esetek 1%-a "extrém helyzet) a gyártók terjesztették el a minden szakmai tényt mellözö reklámfilmjeikkel ,a" megfelelõen buta" (betanított munkás) "szerelõk" által vagy akiket meg tudtak" gyõzni". Ugyanis normál használat mellett a lengéscsillapító gyakorlatilag egy autó teljes élettartamáig megfelelõen mûködik kb. 10-15 év - és akkor mit kezdenének azzal a rengeteg legyártott lengéscsillapítóval? A lengéscsillapító az autó stabilitásáért "felelõs" alkatrészek csoportjába tartozik és annyi köze van a fékúthoz mint PL a segédkormánymûnek.
Tehát,hogy mindenki értse- az autózás kényelmesebbé tétele érdekében "lap "" spirál" és torziós rugókat építettek be ,hogy az utazók minél kevésbé érezzék a kerekek által a karosszériához továbbított út egyenetlenségeket ,rövid rázkódásokat.Ezek elnyelték vagy meghosszabbították( idõben) az amplitudót, viszont túlzott esetekben instabillá tették a jármûvet.Ezen káros lengések csillapítására fejlesztették ki a LENGÉSCSILLAPÍTÓT ami a fent leírtakon kívül még az úttartásban és a kanyarstabilitásban vállal komoly szerepet!
Mivel a lengéscsillapító egy irányba mûködik éspedig a kaszninak az úttesttõl való távolodását hivatott lassítani(megakadályozni ?) ezért ha magad elé képzelsz egy fékezõ hatás alatt lévõ autót láthatod,hogy a kaszni súlypontja teljes saját és terhelt súlyával együtt a mozgás és ezen keresztül az úttest irányába mozdul !! És most gondolkozz!-Mit is csinál ilyenkor a lengéscsillapító? :


Hogy mit csinál ilyenkor a csillapító? -nem engedi, hogy a kerekek pattogni kezdjenek és lényegesen megnõjön a fékút. Vagy te a Hungaringrõl beszélsz?
Bocsi, de egyáltalán nem értek veled egyet.

rad2 Elküldve: 2009-09-14 22:48 NAVI Language?

Köszi, gondolom ha itt nem találok rá embert, akkor máshol se

Bombolo írta:
rad2 írta: Bömbölõ! Ti se tudtok E60-at magyarítani?

rad2 írta: Sziasztok!

E60-prof navira tud valaki magyar szoftvert rakni?
(úgy értem; magyar szöveg, és ha lehet magyar hang)

Egyelõre nincs rá megoldás.

rad2 Elküldve: 2009-09-14 21:03 NAVI Language?

Bömbölõ! Ti se tudtok E60-at magyarítani?

rad2 írta: Sziasztok!

E60-prof navira tud valaki magyar szoftvert rakni?
(úgy értem; magyar szöveg, és ha lehet magyar hang)

rad2 Elküldve: 2009-09-14 17:40 NAVI Language?

Sziasztok!

E60-prof navira tud valaki magyar szoftvert rakni?
(úgy értem; magyar szöveg, és ha lehet magyar hang)