rad2 fórum hozzászólásai

rad2 Elküldve: 2009-07-28 15:23 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

gabriel írta: Probaltam keresni leirast errol az ODB-2-es szabvanyrol, meg ugy az autodiagnosztikarol de nem igazan talaltam.
Elso kerde,s hogy a facelift elotti E46-osban milyen diad interface van? tenyleg csak a motorterben lehet elerni?

Az erdekesebb kerdes az lenne, hogy protocol leirast lehet-e talalni valahol az ISO9141-hez(amennyiben ezt hasznalja). Atalakitot ami Rs232-re kuldi az adatokat a CAN busrol, talaltam mar.

Nincs valahol egy jo iras a kulonbozo a BMW-ben hasznalt ipari buszokrol?


2007/3-ig nincs CAN, mint diagnosztikai protokoll. Az E46-nál csak saját, belsõ CAN van a hajtáslánc elemeinek.
- Az E46 is ISO9141-es szabványú, ezen belül KWP2000, KWP2000+, és BMW Fast protokollt használ.
-Nem a facelift határozta meg a diagcsatlakozó típusát, helyét és funkcióját.
Van amelyikben mindkét aljzat megtalálható, de bentrõl csak a motor diagnosztizálható. Van facelift elõtti autóban is OBD2-es csatlakozó, és olyan is, amiben mindkettõ.

rad2 Elküldve: 2009-07-28 15:10 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

vanos325i írta: Itt a weboldalam: www.fulldiag.fw.hu Ha felhívsz telefonon, szívesen segítek a bmw diagnosztikával kapcsolatban. Üdv. Dave


Ja, te árulod az ADS-nek mondott KL interface-t?
Ugye tudod, hogy a tied nem kezel CAN-buszt, és csak egyetlen protokollt támogat, mégpedig a KWP2000-t?
Ezzel csak az a baj, hogy a teljes BMW Fast protokoll hiányzik, ami miatt eléggé korlátozott a program használata.

'96-tól napjainkig? - 2007/3-tól minden BMW D-CAN-en kommunikál.
Egy D-CAN interfész 80-100e Ft környékén van, és valóban kezel a K1-tõl a D-CAN-ig mindent.

rad2 Elküldve: 2009-07-16 21:46 DSC

Akkor bocs, a tiedbe biztos opciós volt.

Modic-kal nem hinném, hogy meg lehet csinálni, de GT-vel vagy ISID-del biztos.

rad2 Elküldve: 2009-07-16 21:17 320d Motor

A legnagyob esélyes meg a nyomásszenzor.... Miért a szivattyút gyanúsitja szinta mindenki, minden esetben?

rad2 Elküldve: 2009-07-16 21:07 DSC

Inicializálni kell a lenkwinkelsensor-t

(De szerintem neked nincs DSC a kocsidban, mivel '98-as)

rad2 Elküldve: 2009-05-26 22:48 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

Rudus írta: 2009-2-en amit belinkeltetek, rajta van az új MO-ás :
Mert csak akkor tölteném le, ha rajta van.


Rajta van.

rad2 Elküldve: 2009-05-26 14:23 Nem jön be levegõ az utastérbe.....

attis320 írta: A biztosítékok már át lettek nézve,mind jó!!
Hát akkor maradt a szétszedés hétvégén....ha megtudtam v.mit majd irok
Üdv..mindenkinek


A motor nem szokott meghalni, inkább a sünit kéne megnézni, 98%, hogy az lesz a hibás.

rad2 Elküldve: 2009-04-27 15:21 Harman / Kardon

bbali81 írta: Sziasztok,

Tudtok ajánlani valakit aki Harman/Kardon erõsítõt javítani tudna?

Köszi

BBali


Olyat nem, de nekem van egy eladó. (46/4)

rad2 Elküldve: 2009-04-08 15:54 Ajtónyítási Gondok!

alfatone írta: A DIS programmal a grund modulnál az ajtónyitó relélre jelent meg hibakód, ami szoftverfrissítés után is jelentkezett, újra beírta.
Most kicseréljük egy mûködõképes bontottra, aztán meglátjuk. A kulcsokat újra kell tanítani, de mivel az EWS-t nem bántjuk, nem kell új kulcs.


Mióta lehet szoftvert frissíteni E46-on? Lehet hogy az elmúlt 5 évben, mióta GT-t használok nap mint nap, elkerülte a figyelmem?
A tanításhoz meg minek a GT? Gyújtás rá-le, ajtó kinyít-bezár, nyitás+3x zárás gomb és kész...

Ui: Minden Grundmodulnak a relé a baja, egyszerû orvosolni: Vagy a relécsere, vagy le kell vágni a relé tetejét és szétszedni az összeégett érintkezõt és megcsiszolni.

rad2 Elküldve: 2009-03-23 21:48 Vennék...

YELLOW írta: ébéjen láttam, de marha drága volt, 55 ezer Ft... ha nincs megtörve, akkor érdemes políroztatni

fazi79 írta: Sziasztok e46 touringra vennék fényszoró plexit ha valaki tud kérem szóljon.


MIcsoda?????
Milyen 55 ezer? A gyári új 9000- 11000 között van, és attó fgg, hogy AL vagy ZKW.

rad2 Elküldve: 2009-03-23 18:27 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

szahib írta:
laci520D írta:
szahib írta: Sziasztok!
Egy kis segítsére lenne szükségem.
Egy 2002.12. havi e65-öm van. Most egy 2007-es magyarország navi CD van benne. Hiába próbálgatom bele a letöltött dvd-ket nem fogadja el semelyiket sem.
Ebben az évjáratban Cd-s navi van?
Ha igen esetleg van hozzá frissebb térkép?

Ha az olvasón Ott a DVD felirat akkor olvasa a dvd-t.


Sajnos nem látok rajta.
Esetleg frissebb térkép létezik hozzá?


Igen van frissebb, ha nem akarsz bajlodni a torrentoldalakkal, írj egy privátot és küldök FTP címet, ahonnan letöltheted.

rad2 Elküldve: 2009-03-23 16:40 Ki tapasztalt ilyet?

Enkozpont74 írta: Nem lehet,h valami szmötyi került a kis érzékelõbe?
Bár akkor felerõsödnie kellett volna a fényerõnek...


Biztos vagy ebben? Nem fordítva?

rad2 Elküldve: 2009-03-23 16:34 AIR-BAG (légzsák)

TheMan írta: Felmerülhet egy kérdés ebben a témában:

Egy utas ülhet úgy is az ülésen, hogy beövezi magát vagy nem.

Azért lényeges, hogy érzékelje a kocsi, hogy be van -e kapcsolva az utas, mert ha karambol van akkor a lufi elõtt elõször is az automatikus övfeszítõ lép mûködésbe.

Ez berántja a mókust az ülésbe, és csak azután robban fel a lufi.
Mert ha a fékezéstõl és/vagy az ütközéstõl elõre vágódna az utas,
és ezek után robbanna a lufi, akkor fel kéne keresni egy plasztikai sebészt.

Azaz ha nincs beövezve, akkor sem robban a lufi,
ha egyébként tökéletesen mûködne.

Ez kicsit paradox helyzetet állít az ülésszenzorral szemben.
Ha be van az öv csatolva akkor ülnek, ha meg nem akkor
mindegy úgy sem mûködbe alapon.

Ezért is nincs bal oldalon szenzor, mert ha gurul a kocsi akkor csak
ül benne vezetõ

Szerintem jól mondj az NT autós szaki, a lufi komoly dolog,
ha hibát jelez akkor nem is mûködik.

A diódázásnál, meg minden elsõ lufi felrobban attól eltekintve,
hogy ült valaki ott vagy sem. Hát az sem olcsó buli.


A jobb oldalon nincs érzékelõ az öv becsatolására, teljes mértékben a foglaltságérzékelõre hagyatkozik a vezérlõ.
Attól, hogy világít a piros lámpa, még tökéletesen müködik minden légzsák, legfeljebb annyi történik, hogy ha a rossz foglaltságérzékelõ akkkor a jobb oldali zsákok is robbannak. (Az NT-s szaki ezt nagyon rosszul tudja)
Az öv becsatolás érzékelõ még a bal oldalon is nagyon ritka, nemhogy a jobb oldalon.
Az X5 viszont sípol, ha ülnek a jobb 1 -ben és nincs bekötve az utas, de az E46-ban nincs ilyen.
Diódázni sokféleképpen lehet, még úgy is, hogy mûködõképes lesz az érzékelõ, + Az NT-s ember tudhatná, hogy gyári eszközökkel pusztán szoftveresen ki lehet kapcsolni az "erkennung sitzbelegung" funkciót, és már nem is kell diódázni.

rad2 Elküldve: 2009-03-21 22:01 Nem indul el

Igen, a ott lent jobb oldalon van a ventillátor szabályozója, de a venti nem ott van, hanem középen a tüzfal mögött/felett. Ezt nem nagyon lehet kimérni, általában az asztalon jó szokott lenni. Nekem pl azt csinálta, hogy az autó leállítása után kb 3 órával azt vettem észre, hogy megy benne a venti, és már nem is indult be.
A klímavezérlõ zúgása természetes, az nem szívja le az akksit, mivel nagyon kicsi az áramfelvétele, meg amúgy is kikapcsol 10 perc után.

rad2 Elküldve: 2009-03-21 21:50 Harman / Kardon

Navis az autód?