sutius fórum hozzászólásai

sutius Elküldve: 2016-01-24 16:24 Autóvásárlás

Whole01 írta:
Bero írta:
jrtom írta:
Whole01 írta: Sziasztok!

Pesten tud vki hozzáértő szerelőt aki megnézne velem egy 2007es E90 320i-t?
Egyébként ez a kiszemelt:

http://www.hasznaltauto.hu/aut...0i-9498593

Vélemény így ránézésre?Motor megbízható,kiforrott ezekben?
DE komoly szaki érdekel igazán. Köszi!




Motor: ennyi km-nél valszeg eszi az olajat ami jobb esetben szelepszárszimering probléma meg a vezérműláncnyúlás. Mindenképpen kell egy diagnosztikát csinálni rajta. Ennyi pénzt tuti nem adnák érte!


Szoták Dávid! Itt megtalálod a fórumon


Ez a vezérműlánc nyúlás melyik évjáratúaknál áll fenn?
A 2005ös E 90eneknél még nem?

a vezérmülánc probléma kb az N42. motorokkal kezdődött. Ez a motor annak a továbbfejlesztett változata. Tehát kb 2001-től errefelé szinte mindegyiknél nyulik a lánc...
De ha a láncproblémáktól és a szelepszárszimering problémától eltekintünk ez egy elég jól sikerült motor...

sutius Elküldve: 2016-01-23 09:32 Autóvásárlás

Whole01 írta: OLvastam ezt a 20 elkerülendő motor-os cikket.
BMW N45

Motorkódok: 45B16, N45NB16, N45B20S
Gyártásban: 2004 – 2011 (N45B20S csak 2006-ban)
Típusok: BMW 116i, BMW 316i (E90), BMW 320si

BMW N47

Motorkód: N47D20
Gyártásban: 2007-től máig, 2011 márciusáig problémás
Típusok (2011 márciusáig): BMW 118d/120d/123d, BMW 318d/320d, BMW 520d, BMW X1 18d/20d/23d, BMW X3 18d/20d

Ezek között a 116i,316i,320si van.
Itt az N45 és N47 van kerülendőnek feltüntetve.
Az N 46 akkor megbízható?
Tehát a sima E90 320i (2005-06-07évj.)szívóbenzines kivétel?

ha jól tudom a széria eleji E90. még az E46 motorpalettájára épül (pl az N46 motorok), ezek megbizhato motorok. A láncra már itt is oda kell figyelni de szerintem még mindig jobb motor mint az N47.


sutius Elküldve: 2016-01-16 08:01 Társalgó

YELLOW írta: erre mondjon valaki valamit, más is tapasztalt ilyet?

a lényeg, hogy több napot állt az autó, nem volt vizes. száraz idő volt.
az autóval kb. 1km-t mentem a céghez, semmi levegőbefúvás nem volt bekapcsolva. amíg oda értem nem is párásodott. kollégámmal megcseréltük a két autót, majd hazajöttem. kb. 1 óra múlva mentem vissza, az első szélvédő párás volt belül, főleg a vezető oldalon, de az alja végig. majd hazamentem, de beindítottam az első szélvédőre a max fokozatot. nagyjából lement a pára. nem álltam be a garázsba, mert később kellett az autó. pár óra múlva néztem, és pára csík volt a szélvédő alján, olyan 10 cm magasságban.
ami érdekes, hogy mindkét esetben napsütésnek háttal állt az autó. 1x valamikor már volt ehhez hasonló, de nem emlékszem pontosan mikor, talán 1-2 éve.
vagy az a kis pára, amit én engedtem úgymond be, az kerülhetett oda fel? nem tom.

nekem akkor szokott ennyire párásodni mikor mosóba mosatom a kocsit. Olyankor minden ablakom jobban párásodik egy ideig...



sutius Elküldve: 2016-01-13 16:43 Megvegyem? Vegyek ilyet?

[quote="Narumon"][quote="KGR"][quote="Narumon"][quote="F10"][quote="Narumon"][quote="F10"]
Narumon írta:
HTamas írta: Üdv mindenkinek!

Ez nem igaz. Nekem is németből való az autó és Wallis pest készségesen kinyomtatta nekem a szerviztörténetét. Otthon szépen le van fűzve.


No ez érdekes mert nekem még soha nem tudtak ilyet adni.

pedig van, noha nekem nincs kinyomtatva de láttam az autó teljes németországi előéletét

sutius Elküldve: 2016-01-12 07:19 hûtõ

Udv,
le szeretnem cserelni a hutofolyadekot es az lenne a kerdesem hogy ez 4. oldalon levo jo e bele?
koszonom

sutius Elküldve: 2016-01-11 10:52 Mi lehet a baj?

Bitu79 írta:
sutius írta:
naarjan írta:
Bitu79 írta:
naarjan írta:
sutius írta: Üdv,
Kedden volt egy Nagyvárad-Budapest-Nagyvárad utam, hóban, latyakban, ónos esőben stb.
Azóta azt vettem észre, hogy az első fékezésnél teljesen kemény a fék, a másodiknál már jó.
Gondolom televerte a nyergeket sós, homokos cuccal és azért csinálja ezt..
Vélemény?


Szia! Én lecserélném a fékfolyadékot... valószínű kapott egy kis párát-vizet.



Ebben a szutyok időben hamar berozsdál a féktárcsa.Szerintem csak ennyi.
Esetleg kilyukadt valahol a cső.Elég egy apró repedés is.
Nézesd meg mindenképpen.





Ha engedné az olajat, akkor nem hiszem hogy kemény lenne (de ezt a tartálynál láthatod a szintnél). Féktisztítóval esetleg tényleg érdemes befújni a tárcsát, és ha indulás után nem kemény az első fékezésnél, akkor lehet a rozsda lesz. Napi használatnál viszont nem hiszem. 2-3 évente érdemes cserélni a fékolajat is, mert ha a benne lévő víz/pára eléri a 3%-ot akkor nálad tapasztalható dolgokat eredményezi.


a fekolaj az szinten van. Delutan leszedem a kerekeket es megnezem mi a helyzet.
Szerintem rozsda lesz, mert kedden voltam Pesten es aztan pentekig nem is mentem a kocsival....aztan az elso par fekezesnel hallatszik, hogy rozsdasak a tarcsak...


Autómosásnél is hamar berozsdálnak.A Sós lé viszont sokkal "hatásosabban" dolgozik.Én ma le is mosom a gépet,nem akarom h. marja ez a sok kaka.Itt délnyugaton most 2-3 napig egész jó idő lesz,és a hó is eltünt.Jövő héten lesz csak újra hideg,és hó.Szóval CAR WASH ezerrel ma



mikor hazaertem a nagyjat lemostam, de a sos lé teszi a dolgat...

sutius Elküldve: 2016-01-11 10:37 Mi lehet a baj?

naarjan írta:
Bitu79 írta:
naarjan írta:
sutius írta: Üdv,
Kedden volt egy Nagyvárad-Budapest-Nagyvárad utam, hóban, latyakban, ónos esőben stb.
Azóta azt vettem észre, hogy az első fékezésnél teljesen kemény a fék, a másodiknál már jó.
Gondolom televerte a nyergeket sós, homokos cuccal és azért csinálja ezt..
Vélemény?


Szia! Én lecserélném a fékfolyadékot... valószínű kapott egy kis párát-vizet.



Ebben a szutyok időben hamar berozsdál a féktárcsa.Szerintem csak ennyi.
Esetleg kilyukadt valahol a cső.Elég egy apró repedés is.
Nézesd meg mindenképpen.





Ha engedné az olajat, akkor nem hiszem hogy kemény lenne (de ezt a tartálynál láthatod a szintnél). Féktisztítóval esetleg tényleg érdemes befújni a tárcsát, és ha indulás után nem kemény az első fékezésnél, akkor lehet a rozsda lesz. Napi használatnál viszont nem hiszem. 2-3 évente érdemes cserélni a fékolajat is, mert ha a benne lévő víz/pára eléri a 3%-ot akkor nálad tapasztalható dolgokat eredményezi.


a fekolaj az szinten van. Delutan leszedem a kerekeket es megnezem mi a helyzet.
Szerintem rozsda lesz, mert kedden voltam Pesten es aztan pentekig nem is mentem a kocsival....aztan az elso par fekezesnel hallatszik, hogy rozsdasak a tarcsak...

sutius Elküldve: 2016-01-10 09:25 Mi lehet a baj?

Üdv,
Kedden volt egy Nagyvárad-Budapest-Nagyvárad utam, hóban, latyakban, ónos esőben stb.
Azóta azt vettem észre, hogy az első fékezésnél teljesen kemény a fék, a másodiknál már jó.
Gondolom televerte a nyergeket sós, homokos cuccal és azért csinálja ezt..
Vélemény?

sutius Elküldve: 2016-01-03 22:25 Gumiabroncs

lantika írta:
YELLOW írta:
sutius írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
Nekem a nyärim UNIROYAL - RainSport 3 - 225/50 R16 92Y



Nekem ez a minta tetszik.


hát nem annyira tartozik éppen a témához, amit próbáltam boncolgatni
de ha már felhoztad. nem zavar, hogy a jobb és a bal oldalon ellentétes irányba néz a minta? az egyik forgásirányba, a másik ellenkezőleg neki.
ha mindkét oldalon egyformán állna, akkor én is beneveznék ilyenre , vagyis asszimmetrikusra. (korábban sokat témáztam erről)


én is nézegettem ezt a gumit és a Vredestein ultrac sessanta-t, hasonló mintázatu mind kettő. a faternek az autóján hasonló mintázatu gumi van és valahogy hülyének néz ki, legálabb is nekem annak tünik...ugyhogy marad a Semperit Speed life 2...


vicces azért a cápa bőr technológia hasonlat... jobban felúszik a vízen?






Igen. A Continental utän a 2-ik legjobb vizes uton. Csak ennek 120€ volt darabja,a Continental meg 170€. Continentalt akartam,de asszony hisztizett.(Muszäj vele joban lennem,näla van az összes pina. )

ha jól tudom az Uniroyalt is a Conti csinálja, igy nem volt nehéz ugyanazt megcsinálni más mintával

sutius Elküldve: 2016-01-03 22:07 Gumiabroncs

YELLOW írta:
lantika írta:
Nekem a nyärim UNIROYAL - RainSport 3 - 225/50 R16 92Y



Nekem ez a minta tetszik.


hát nem annyira tartozik éppen a témához, amit próbáltam boncolgatni
de ha már felhoztad. nem zavar, hogy a jobb és a bal oldalon ellentétes irányba néz a minta? az egyik forgásirányba, a másik ellenkezőleg neki.
ha mindkét oldalon egyformán állna, akkor én is beneveznék ilyenre , vagyis asszimmetrikusra. (korábban sokat témáztam erről)


én is nézegettem ezt a gumit és a Vredestein ultrac sessanta-t, hasonló mintázatu mind kettő. a faternek az autóján hasonló mintázatu gumi van és valahogy hülyének néz ki, legálabb is nekem annak tünik...ugyhogy marad a Semperit Speed life 2...

sutius Elküldve: 2016-01-03 14:39 Társalgó

lela írta: [quote="sutius"


Hol lehet ilyet venni? Nekem is ez az alsó két villás kormányom van. Ez ebből lett csinálva? Egyébként az tudja valaki hogy a képen látható alsó két villás kormány méretben (átmérő) különbözik az M kormány-tól?[/quote]

Ezt egy srác csinálja Nagyváradon és igen a két kormány ugyanaz!



sutius Elküldve: 2016-01-03 10:32 Társalgó

Ehez mit szóltok?

sutius Elküldve: 2016-01-03 10:25 Gumiabroncs

YELLOW írta:
sutius írta: Én tavaly vettem Semperit Speed Grip 2-t. A 2014 ADAC teszten negyediknek jött ki, Conti csinálja és szerencsére az uncsim pont a Continál dolgozik és igy olcsóbban hozzájutottam. Eddig nem tünik melléfogásnak.
Idén nyárra tervezem, hogy veszek egy szett nyári papucsot, ugyancsak Semperitet



gondolom cseppet sem fura, hogy a Conti nyert, és a másik két nagy márka után a 4. helyen is pont Conti termék van a Semperitként. pont erről írtam, hogy az ADAC-ot (bár simán mást is) pumpálják pénzzel a gyártók. főként a Conti.
ezzel csak arra akarok utalni, hogy az ADAC teszt kb annyit is ér. értelmezd az előző post-om.

Azt én is tudom, hogy az ADAC kissé elfogult de valamennyire biztos tükrözi a valós helyzetet.
Az, hogy nagyából ugyanolyan mintáju és teljesen eltérően viselkednek az lehet összetétel, adalék különbég miatt is.
Nem azt akarom ezzel mondani, hogy igy is van....egy szó mint száz, mindenki azt vesz ami neki szimpatikusabb vagy amit megengedhet magának

sutius Elküldve: 2016-01-02 23:30 Gumiabroncs

Én tavaly vettem Semperit Speed Grip 2-t. A 2014 ADAC teszten negyediknek jött ki, Conti csinálja és szerencsére az uncsim pont a Continál dolgozik és igy olcsóbban hozzájutottam. Eddig nem tünik melléfogásnak.
Idén nyárra tervezem, hogy veszek egy szett nyári papucsot, ugyancsak Semperitet

sutius Elküldve: 2016-01-01 22:30 Társalgó

Üdv,
egy olyan kérdésem lenne, hogy ez a kerék kompresszor használható-e a tömitő folyadék nélkül? vagyis, hogy fel tudom-e fujni a kereket anélkül?