sutius fórum hozzászólásai

sutius Elküldve: 2015-12-22 14:16 Társalgó

Udv,
azt szeretnem kerdezni, hogy: egy E46 faceliftbol hogy lehet kiszedni a veseket?

sutius Elküldve: 2015-11-18 19:07 Olajzabálás

markans16 írta:
sutius írta:
markans16 írta:
hil írta:
markans16 írta:



Azzal az olajjal nem jártam csak pár száz km-t, akkor nem jelentkezett a baj, aztán mikor kicseréltem az olajat akkor sem jelentkezett mivel csak akkor vettem észre mikor már elfogyott belőle. Tehát nem hirtelen jelentkezett csak amikor észrevettem. Most írtam egy SMS-t az eladónak és azt mondta Total 10W40 volt benne, és neki nem ette. Hát ez csak úgy derül ki ha kipróbálok egy másik olajat. 5W vagy 10W-40?
Egyébként egy 200.000-ret futott motornál nem normális ha kicsit vastagabb olaj kell neki?
Először próbáljak egy olajcserét? vagy méressek kompressziót?
Köszi a gyors választ

Szia!
Az olaj kérdés mér sokszor és nagyon ki volt vesézve ezen a fórumon. A 10w olaj nem Bimmerbe való! Röviden: a 10w jelölés a hideg oldali szivattyúzhatóságot jelöli. Thát, ha nagyobb számú olajat teszel bele a 0w,5w helyett, akkor azzal csak azt éred el, hogy a hideg motorban indításkor nem lesz megfelelő a kenés, mert az olaj a sűrűsége miatt nem jut el a megfelelő kenési helyekre. A motorok nem hidegen fogyasztják az olajat, hanem melegen, a meleg oldali szivattyúzhatóságot a w utáni szám jelöli. Sok autó szerelőnek mondott szaki sincs nagyon tisztában ezekkel a jelölésekkel, és vezeti félre ezzel kárt okozva a hozzá fordulót. Az irányadó mindig az, ami az autó gépkönyvébe le van írva és ez ökölszabály. Ha fogyasztja az olajat, akkor felújítás kell, nem sűrűbb olaj.
Ha hülyeséget írtam, akkor tuti javítani fognak!

Először nézd meg, nincs-e valami repedés valami csövön, nincs-e olajfolt az autó alatt, amit az alsó motorvédő miatt nehéz észrevenni. Érdemes azt leszerelni és megnézni van-e benne olaj. Ez vizsgálat a legolcsóbb, Magad is elvégezheted és ez az alap ilyen esetben, innen lehet tovább indulni.
Bocs ha hosszú voltam,
bye: hil



Értem, akkor maradok annál hogy először elviszem megnézni a kompressziót, hogy tájékozódjak az esetleges kopásról, megnézetem a turbót, ennyit tudok csinálni. Folyás nyomokat nem láttam, csont száraz minden odalent.

Szerintem a kompresszio merest felejtsd el. Mivel olaj jut az egesterbe az tomiteni is fog ergo nagyobb lesz a kompreszio. tapasztalatbol beszelek, ugyanigy jartam, a gyari ertekeknek sokkal nagyobb volt a kompreszio a hengerekben....


Akkor ilyenkor mi diagnoasztika menete? Mit nézzek meg először?
[/quote]
három helyen mehet el az olaj: kartergáz szürő, szelepszár szimerig, lehuzógyürü.
az első cseréje viszonylag egyszerü. a szimering csere megoldható a hengerfej levétele nélkül is DE ha a szelepvezetők kopottak akkor le kell szedni a hengerfejet. Ha le kell szedni a hengerfejet akkor azt sikolni kell, feszkeket ujra marni, vezetőket, szimeringeket cserélni stb.
Ha már félig szét van szedve a motor akkor már érdemes ránézni a gyürükre is, tehát olajteknő le, motor felemel, dugatyuk ki, gyürü csere és mindent öszerakni.
ez igy kb 350-400ezer forint.
De a legfontosabb, hogy találj egy hozzáértő szerelőt mert máskülönben soha nem lesz jó az autó és csak kinlódni fogsz vele...
P.S. most látom a tied dizel tehát a fentiekhez hozzá adódik a turbó is



sutius Elküldve: 2015-11-18 07:11 Olajzabálás

markans16 írta:
hil írta:
markans16 írta:



Azzal az olajjal nem jártam csak pár száz km-t, akkor nem jelentkezett a baj, aztán mikor kicseréltem az olajat akkor sem jelentkezett mivel csak akkor vettem észre mikor már elfogyott belőle. Tehát nem hirtelen jelentkezett csak amikor észrevettem. Most írtam egy SMS-t az eladónak és azt mondta Total 10W40 volt benne, és neki nem ette. Hát ez csak úgy derül ki ha kipróbálok egy másik olajat. 5W vagy 10W-40?
Egyébként egy 200.000-ret futott motornál nem normális ha kicsit vastagabb olaj kell neki?
Először próbáljak egy olajcserét? vagy méressek kompressziót?
Köszi a gyors választ

Szia!
Az olaj kérdés mér sokszor és nagyon ki volt vesézve ezen a fórumon. A 10w olaj nem Bimmerbe való! Röviden: a 10w jelölés a hideg oldali szivattyúzhatóságot jelöli. Thát, ha nagyobb számú olajat teszel bele a 0w,5w helyett, akkor azzal csak azt éred el, hogy a hideg motorban indításkor nem lesz megfelelő a kenés, mert az olaj a sűrűsége miatt nem jut el a megfelelő kenési helyekre. A motorok nem hidegen fogyasztják az olajat, hanem melegen, a meleg oldali szivattyúzhatóságot a w utáni szám jelöli. Sok autó szerelőnek mondott szaki sincs nagyon tisztában ezekkel a jelölésekkel, és vezeti félre ezzel kárt okozva a hozzá fordulót. Az irányadó mindig az, ami az autó gépkönyvébe le van írva és ez ökölszabály. Ha fogyasztja az olajat, akkor felújítás kell, nem sűrűbb olaj.
Ha hülyeséget írtam, akkor tuti javítani fognak!

Először nézd meg, nincs-e valami repedés valami csövön, nincs-e olajfolt az autó alatt, amit az alsó motorvédő miatt nehéz észrevenni. Érdemes azt leszerelni és megnézni van-e benne olaj. Ez vizsgálat a legolcsóbb, Magad is elvégezheted és ez az alap ilyen esetben, innen lehet tovább indulni.
Bocs ha hosszú voltam,
bye: hil



Értem, akkor maradok annál hogy először elviszem megnézni a kompressziót, hogy tájékozódjak az esetleges kopásról, megnézetem a turbót, ennyit tudok csinálni. Folyás nyomokat nem láttam, csont száraz minden odalent.
[/quote]
Szerintem a kompresszio merest felejtsd el. Mivel olaj jut az egesterbe az tomiteni is fog ergo nagyobb lesz a kompreszio. tapasztalatbol beszelek, ugyanigy jartam, a gyari ertekeknek sokkal nagyobb volt a kompreszio a hengerekben....

sutius Elküldve: 2015-11-18 07:06 Motor-váltó

hil írta:
Jenei írta: Sziasztok!

E46 316 Touring 316 BMW-m van 1.8 115 LE.
Motor kicsit remeg. Nincs nagy hangaja csak finoman rezegteti magát. Szervízlámpa nem világit. Gyertyákat cseréltem újakkar. Mi lehet a probléma?

Illetve hogyan tudhatom meg hogy jó e még a vezérműláncom?
Nem hallok csörgést de 226000 km van benne meg németországi az auto.
Van szervízkönyve meg állítólag 6 hónapos korától egygazdás volt de a legendáknak nem hiszek.

Amit még nem tudok hogy honnan jön egy rezgő hang a motortérből (szerintem az anyósülés felöli oldalon). 1. és 2. sebbeségi fokozatba alacson fordulatról gyorsítva jelenkezik. nem tűnik lemez hangnak szóval nem tudom mi.

Az a helyzet (és ezért lehet hogy páran megköveznek)de nem tudom milyen tipushibái vannak ezeknek a modelleknek. Azért vettem meg mert tetszik.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Szia!
Lehet, hogy a lánc csörgést nem is fogod hallani, csak a reccs-et. Én az autómat egyből vittem lánccserére (N42B20), mert a német tulaj szerintem nem jó tulaj, kitapossa a belét oszt eladja, szopjon vele más.
Az én autóm számlálója 134KKm-t mutatott (nem hiszek a tündér mesékben), vezetett szervizkönyv, sérülés mentes (és valóban), de az olajszűrő legalább 3 periódust futott, ketté volt törve a házban, kemény mint a beton.
bye:hil




En 138ezer KM utan dobtam ki a vezerlest viszont nekem meg is volt nyulva a lanc...(N42B1

sutius Elküldve: 2015-11-15 19:29 Autóvásárlás

lantika írta:
jrtom írta:
bpstalker írta: Sziasztok!

318i E46 touring vásárlás előtt állok, és szeretnék tanácsot kérni. Az alábbi hirdetésben szereplő hibakódok mennyire gázosak? Illetve mekkora költség a javítása nagyságrendileg.

http://suchen.mobile.de/auto-i...rigin=PARK


Köszi


Szia.
Lehetséges egy vezérműlánc csere megoldaná a problémát. Már nem tökéletes a vezérlése és ez a lánc nyúlása miatt van. További probléma még ezzel a motorral a olajfogyasztás ami szelepszárszimering cserével gyógyítható, de ahoz a hengerfejet lekell venni. Lehetséges hiba még a kartergáz szellőztető rendszere.


97000 km es vezermülänc hiba? Nem hinnem. Felhivtam a kereskedest,es csak exportra adjäk az autot. Itt akkor adnak exportra valamit,ha veres a torka es igy megkimelik magukat a kesöbbi jogi felelössegre vonäs alol. Egyebkent ez egy szönyegkereskedes. (Török/szir/beduin tulajdonos)

sajna ennél a motortipusnál szar a lánc. Én is a mult héten csereltem vezérlést. 130000 km-nél.... tudok olyat aki már 90000 után kicserélte a láncot.
Őszintén nem is csodálkozom, hogy nyulik mert egy bicikli láncnál nem sokkal vastagabb
és igen ott a szelepszár szimering is. ki lehet cserélni anélkül, hogy leszedd a hengerfejet de ha a szelepvezetők el vannak kopva akkor ugyis leszeded megint.
Vezérlés és hengerfej felujitás baráti áron kb 250-300 ezer....
mult héten csináltam ezeket végig....


sutius Elküldve: 2015-11-11 19:30 Multikormány beszerelése utólag...

Üdv,
azt szeretném kérdezni, hogy egy ilyen kormányba bele lehet-e rakni egy ilyet gombsor?
illetve kell-e még hozzá valami?

sutius Elküldve: 2015-11-08 20:47 Társalgó

Üdv,
meg tudná valaki mondani, hogy ezen az ábrán melyik a hátsó difiszilent? .....
vagy ha rosz helyen keresgélek belinkelné valaki?
Köszönöm

sutius Elküldve: 2015-11-04 20:07 Akkumulátor

YELLOW írta:
YELLOW írta: kb. kereken 6 éves az akksim. MonBat Premium 65Ah-s (570A-es indítóval). most fordult elő a 6 év alatt, hogy nem indított, villogás, kattogás, semmi indulás. pedig én aztán elég sok rövidet megyek és sokat indítok.
most egyenlőre töltőre került, hátha még menthető. (pedig tegnap semmi jel nem utalt semmire) mindegy nem gondoltam volna, hogy 6 évet kibír, mivel csak török akksi, de bizakodtam, mert meggyőzött a gyártó. és valóban. a gyári is 7 évet bírt ki, szóval le a kalappal. ha nem adja tovább, újra ilyet veszek. remélem még mindig ilyen jók.


hát gyerekek, nem találni MonBat akksit. ahonnan vettem és ahonan fater, már nincs. állítólag a cég nem nagypn szállít, mert csak túl kevés méretben vesznek, és neki jó lenne ha lefednék az egészet.
bár ma telefonáltam a helyemre, és mondták érkezett MonBat, de nem olyan mint az enyém (kék matricás), hanem az apám féle (fehér-ezüst matricás)
de már most nem tudom.
ajánlottak egy TAB márkájút, ami szlovén. 62Ah és 600A indítóval rendelkezik. ez a cég gyártja a TopLa aksikat is, illetve még másik 2 márkát, bár az nem annyira ismert. a MonBat 65Ah-val tudott 570A indítót. árban azonos 18500. autósboltokba az 55Ah-s kerül ennyibe.
másik szomorú, hogy már az akksikra is 1 év garanciát vállalnak. azt láttam, hogy a TAB-okra igen, de ebbe az akksi nagykerbe állítólag mindre. vagyis úgy fejezte ki magát, mintha általánosan már ez lenne. ki mit tud erről?
láttam jó árban a neten Exide-ot über jó paraméterekkel, de az árúkeresőn volt aki írta, hogy 2,5 évet bírt. és egyre többen panazskodnak a nagy márkákra. hmm...

én tavaly vettem VARTA-t. 70Ah/640, 2 év garancia. Először BOSCH-t akartam de mondta a haver, hogy sokat hoztak vissza garanciába....

sutius Elküldve: 2015-10-19 21:47 Társalgó

ember84 írta:
ember84 írta: Sziasztok!
e46 facelift sedanra Bosch ablaktörlőből melyik a legtutibb?Méretre?Jobban érdekel a sima gumiél,de boscba melyik a jó?Hol érdemes venni?Viper blade?Retrofit??Mi erre való?És mekkora méretben??Köszi szépen!!
Boschba!Bosch márkájút szeretnék!


Segítene valaki?

Igaz nem Bosch és kicsit drága de szerintem megéri a pénzét..ablaktörlő
kb egy 1-1.5 éve van fent és még mindig ugy töröl mint uj korában. nem csikoz, nem nyikorog, teszi a dolgát

sutius Elküldve: 2015-10-19 21:17 Társalgó

YELLOW írta:
sutius írta:
Bitu79 írta:
sutius írta: Üdv,
egy olyan kérdésem lenne, hogy a Febi bilstein milyen minőséget képvisel?
Vezérlés csere előtt állok és a febi fele annyibe kerülne mint az erdeti, csak nem tudom mennyire megbizható...
válaszokat előre is köszönöm!!


Ezt mindenki maga dönti el.Szerintem nem lehet olyan rossz.Legalábbis amit interneten írnak a cégről,az alapján.




ma kaptam meg a Febi vezérlés szettet. gyorsan kinyitom a dobozt, hogy megnézzem és NAGY meglepetésemre eredeti BMW vezérlés volt benne....30 dodoért... igy visszagondolva még jó, hogy nem rendeltem eredetit kb 80-ért....


ez most olyan, mint faternál a gyújtóhíd. Delphi Opel logo-val 80ezer, Delphi Opel logo nélkül, dettó ugyanaz, 40ezer, utángyártott 25ezer. valami ilyesmi rémlik. de lehet a gyári több volt. mindhárom ott volt a kezemben. még a legolcsóbb is nagyon hasonló volt, kicsit pár lényegtelen helyen sorjásabb volt.
nekem úgy rémlik a Febi egy csomagoló cég. akár a Meyle.
azt azért tudni kell, hogy vannak márák, akik önmaguk nem gyártanak. BMW alkatrész is van ilyen. ezeket bérgyártókkal gyártatják le, persze a cég nevével. ez lehet olyan is, hogy pl a BMW megbízza a Lemförder-t, hogy gyártson neki szilnetet, amiben legyen BMW logo. a Lemförder olyan árban gyárt, hogy a BMW engedi neki, hogy BMW logo nélkül is gyárthat, saját márkaként árulva a termékeit. persze olcsóbb áron.
értsd azt egyszerűsítve: adott egy szilent. Lemfördernek az előállítási költség 500Ft/db. a BMW-nek a BMW logos terméket eladja 1000 Ft-ért. a BMW ezt továbbiakban 2500 Ft-os áron árulja. de a Lemförder saját termékként logo nélkül árulja 1500-ért. lehet a BMW-től kevesebb a haszna, de sajátként eladva több. holott minden ugyanaz, ugyanarról a termékről van szó. így mindenki jól jár. persze ez leegyszerűsített példa, és nem azt mondom a Lemfördernél ez így van, csak írtam valamit. de ez a szisztéma.
konkrétan nagy márkás csapágyról is tudok, csak a beütőt cserélik, egy olcsóbb márkásra, de minden ugynaaz a sor, az anyag, minden.
az sincs kizárva, hogy a gyárban keverték el. vagy épp javított terméket kaptál, amit a BMW nem árul saját kézből, de a gyártó vagy a csomagoló cég árulhatja. ez szerződéstől függ. ettől nem rossz a termék, hisz a teszteken át kell mennie. az is lehet csak kozmetikai hibás, amit észre sem veszel.

azt én is ugy tudom, hogy a Febi csomagoló cég. de pl a szettben lévő feszitő patron az eredeti. onnan tudom, hogy a mult héten vettem egy eredeti feszitő patront és a kettő ugyanaz, ugyanazat irja mindkettőn, IWIS BMW 11311439854
P.S. most nézem a sineket és azokról a BMW logó ki van csiszolva csak a cikkszám maradt, valószinu a licensz miatt




sutius Elküldve: 2015-10-19 20:31 Társalgó

Bitu79 írta:
sutius írta: Üdv,
egy olyan kérdésem lenne, hogy a Febi bilstein milyen minőséget képvisel?
Vezérlés csere előtt állok és a febi fele annyibe kerülne mint az erdeti, csak nem tudom mennyire megbizható...
válaszokat előre is köszönöm!!


Ezt mindenki maga dönti el.Szerintem nem lehet olyan rossz.Legalábbis amit interneten írnak a cégről,az alapján.




ma kaptam meg a Febi vezérlés szettet. gyorsan kinyitom a dobozt, hogy megnézzem és NAGY meglepetésemre eredeti BMW vezérlés volt benne....30 dodoért... igy visszagondolva még jó, hogy nem rendeltem eredetit kb 80-ért....

sutius Elküldve: 2015-10-18 11:19 Motor-váltó

hocila írta:
hil írta:
hocila írta: Sziasztok!
A napokban vettem egy E61-es 523i-t. Szép, törésmentes, Németországból származó, követhető 200 ezer km-es múlttal rendelkező példány, de úgy tűnik nincs vele szerencsém.
A motorja (N52B25A) 350 km-enként kér egy liter olajat, a váltója (manuális 6-os) kidobálja az egyes úgy tízből egyszer. Amúgy a motor szépen jár, nem tűnik erőtlennek, normális a fogyasztása. Kompressziót mérettem, az nem nagyon van
A szerelő szerint nem érdemes belefogni a motorgenerálba, olcsóbb a motorcsere bontott motorra, amit vagy találok, vagy nem...
A pénzt rászánnám arra, hogy az autó kompromisszummentesen legyen rendbe rakva, de most úgy tűnik, hogy ez is kevés: mintha az emberek kerülnék az ilyen volumenű munkákat. Most név nélkül írom (de itt is méltatott) szerelő, akihez a másik BMW-met rendszeresen hordtam rutin szervizekre, nem tud (vagy nem hajlandó) időpontot adni, a bontós akinek állítólag van ilyen motorja nem válaszol alap kérdésekre (milyen évjáratból, milyen típusból származik a motor), szóval kicsit kilátástalannak látom a helyzetet. Mindez elkeserít, mivel anyagilag is nyakig benne vagyok ebben a projektben és amúgy valóban egy remek, jobb sorsra érdemes példányról van szó.
Kérem, ha valaki tanáccsal, ötlettel, kapcsolattal, vagy esetleg saját maga tudna segíteni, az legyen kedves írni, illetve felvenni velem a kapcsolatot. Nagyon köszönöm!
Hocila 06/70/kilenc47-hat734


Sziasztok!
Én nem tudom, miért megy még mindig ez a német országi autó imádat, véleményemet már korábban kifejtettem, amit most személyes tapasztalatom is megerősített: vettem egy onnan származó, szervízkönyves autót. A oloejcsere számláló 21500 Km-t mutatott (elvileg most cserélték), az olaj szerint régebbi volt, én jobbakat szoktam ledobni. Lecseréltem természetesen, az olajszűrő ki volt keményedve és kereszten el volt törve. Az autót BMW márka szervizben szervizelték, de valahogyan az olajszűrő csere régóta nem történhetett meg. Nem gondolnám, hogy tulaj kérte így, szerintem a "szakember" egyszerűen megspórolta az árát magának. Ez azért igazán fillérbaszó eljárás, mert ő spórolt magának pár Eurót, de veszélyeztette ezzel egy motor életét.

bye:hil



Részemről nincs németországi autóimádat. Magyar magánszemélytől vettem meg, Magyarországon, az akkor két db eladó 523i touringból (E61) az egyiket. Az igaz, hogy eladásra hozta be az illető a németektől, de ez önmagában nem szólt a kiszemelt példány ellen. (Az eladó eddig korrekt volt, mindketten bukunk, én valamivel többet szívok. Ez van.)
Viszont ezek után valóban nem sok jót feltételezek a német márkaszervizről, akik 2006-tól kezdve évente egy-két bejegyzéssel igazolták 206 ezer kilométeren keresztül az autó múltját. Ha valóban mindent megkapott volna, amit bejegyeztek, most nem szívnék vele. De nem sopánkodni akarok, megoldást keresek.

Én azt mondanám, keress egy hozzáértő szerelőt és bontsd meg a motort. ha megbontod akkor már meglátod, hogy meg lehet menteni a motort vagy tényleg kuka. ha kuka akkor a bontás munkadija kidobott pénz, de meg lehet menteni a motort lehet nem kerül annyiba mint egy másik motor, ami valljuk be lehet beválik, lehet nem és akkor még ott van a kiszerelés beszerelés, papirozás ami kb annyi mint a motor...

sutius Elküldve: 2015-10-04 10:22 Motorolaj

Az új Shell-es csodaolajat próbálta már valaki? A héten voltam pár alkatrész után és láttam, hogy kb 700-1000 forinttal drágább literje...
Kiváncsi lennék, hogy annyival jobb is? vagy egyáltalán megéri többet fizetni érte...

sutius Elküldve: 2015-09-28 16:41 Társalgó

Üdv,
egy olyan kérdésem lenne, hogy a Febi bilstein milyen minőséget képvisel?
Vezérlés csere előtt állok és a febi fele annyibe kerülne mint az erdeti, csak nem tudom mennyire megbizható...
válaszokat előre is köszönöm!!

sutius Elküldve: 2015-09-21 20:28 Futómû és hibái

Umberto írta: Sziasztok!
Hallottam az E46 hátsó futómű kiszakadás problémájáról erősebb motorok esetében. Gondolom itt 328i 330i-ről van szó.
Az lenne a kérdésem, hogy ezt a BMW szériában javította-e, ha igen, akkor csak az erősebb változatok esetében, vagy a 20-25i is megkapta az erősebbet? Vagy azokban megmaradt a gyengébb?
Köszönöm és Üdv!

ha jól tudom a facelift utáni modellekben ezek már javitva lettek, kis és nagy motoroknál egyaránt.
ha jól látom a tied már FL utáni, tehát nem érint ez a probléma
Üdv,
Norbi