sutius fórum hozzászólásai

sutius Elküldve: 2016-07-29 12:10 Vezérműlánc

fishmong3r írta: Sziasztok!
Hozzá jutottam egy E46 318i (N42) touring-hoz.
Elvileg ~285.000 km van benne. Ugyan nincs semmilyen jele, de egy picit aggódok a vezérműlánc miatt. Mennyire vagyok paranoiás?
Szóval egyfelől érdekelne, hogy kompletten (lánc, görgők, bármi egyéb amit ilyenkor cserélni kell), szereléssel együtt ez nagyságrendlieg mibe fáj? Szeretnék felkészülni. Másrészt szükségem is lenne valakire, aki megcsinálja nekem precízen. Szemezgessek a szervíz értékeléseknél, vagy esetleg van valaki, aki erre specializálódott?
Előre is köszönöm a tippeket.


Tavaj decemberben csereltem vezerlest, N42B18. Ha jol emlekszem az alkatreszek kb 40-50 ezer volt, Febi vezerles, elrng tomites. A munkadij 20-25 ezer...
Az eredeti vezerles kb dupla annyi lett volna. Ha van a szaknak celszerszamja 1.5-2 ora alatt meg is van

sutius Elküldve: 2016-07-11 22:47 Motorolaj

YELLOW írta:
Mes írta: Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne hozzátok , hogy olaj csere előtt állok és nem tudom milyen olajat tegyek bele,tudnátok nekem segíteni ?
MOBIL 1 ESP FORMULA 5W-30 esetleg ez ?


jó tud lenni, de egy olcsóbb változat is elég. pl.: MOBIL SUPER 3000 XE 5W-30
ha már a márkánál akarsz maradni.
de 5w-40-ben is lehet gondolkozni.

kb 2 honapja tettem Mobil 1 0w40-et, eddig Castrol volt, de valahogy a Mobil 1-tol mintha zajosabb lenne a motor...

sutius Elküldve: 2016-06-03 22:04 Mi lehet a baj?

erber írta:
YELLOW írta:
erber írta: Kedves Fórumozók!

Előljáróban: Pár éve volt egy kis gondom (E46 320d), akkor pár perc alatt megkaptam itt a jó irányt. Köszönöm! (akkor porlasztó problémám volt)

A mostani kérdés lehet, hogy költői:
BMW 118i (N46B20) 100e km-el normális, hogy eszi az olajat? A tünet: hosszabb idejű alapjárat utáni indulás után füst. Hekitikusan, tehát nem mindig. Volt már napirenden itt az a téma, és megoldási javaslatokat is olvastam tőletek, de kiváncsi lennék a vélemyényetekre. Egy ismerősömnek ez a típusú probléma hamar kiteljesedett, és füstfelhő, olajszag.. ő kiborult
Itt most tényleg csak a költői kérdés: ennyire alap, hogy a benzinesek olajfalók? 4000km 1,5 liter. Döbbenet. 10W 40, most 5W 30-al próbálkozom. Nem logikus, de lehet, hogy azzal épp nem lesz gond. Ilyesmit is hallotattam.
Létezik, hogy 100e km után már szét kell szedni adott esetben a benzines motort?

Köszönök bármilyen megosztott gondolatot.
Üdv


az hülyeség, hogy 10w-40-es olaj kell bele. ezt el kellene végleg felejteni, ezt a régi szocialista autószerelő mentalitást.
100ezernél nem kellene. de vajon nem lehet, hogy több évet állt az autó? ha nem kap kenést a szimmeringek kikeményednek, majd porladnak átengednek. kartergáz szűrőt is meg lehet nézni. konkrétan erről a motorról hallom a legtöbb rosszat, konkrét esetet is tudok, ahol bizony gyűrűzni kellett a motort, síkoltatni, stb. érdekes az 1.8-asa nem ilyen.
a másik lehetőség, hogy nem 100ezer van benne, és 30 ezrenként cserélték a rossz minőségű olajat, ha egyáltalán cserélték.
így tömören ezt gondolom.


Köszönöm!
Az olajjal egyetértek. Kiváncsi vagyok mit lép az új olajra.
Lehet, hogy állt az autó, ha nem is éveket (szervízkönyvből következtetek). A futás reálisnak tűnik, az autó egyébként fantasztikus állapotban van. Az olajétvágy az ilyesztő.
Szelepszál szimering csere javallott, ha jól értem. Magam is hallottam gyűrűzéses történeteket, de az már ilyesztő számomra. 20i-re is hasonló problémákat látok. Lenyűgöző.


Üdv,
az N42 és az N46 egyik betegsége a szelepszár szimering kopás.
Nekem N42b18 van, majdnem ugyanaz mint a tied, a tüneteim ugyanazok voltak: hosszabb idejű alapjárat utáni indulás után füst.
Először karter gáz szürőt és csöveket cseréltem, az nem oldotta meg aztán szelepszár szimering csere és hengerfej felujitás után az olajfogyasztás teljesen megszünt...

sutius Elküldve: 2016-06-01 15:19 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Udv,
E46, N42B18 motornal tudja valaki mit jelent a kovetkezo hibakod?
2761 CDKSLS2 - secondary air system bank 2
koszonom

sutius Elküldve: 2016-05-29 19:45 Ajtónyítási Gondok!

Sziasztok,
az utóbbi időben egy olyan problémám van, hogy kulcsról (gombról) nem tudom bezárni a kocsit. Nyitni nyit, csomagtartót nyitja de zárni nem zár.
Szerintetek mi lehet a probléma? GM?
köszönöm

sutius Elküldve: 2016-05-11 17:10 Társalgó

YELLOW írta:
sutius írta: Üdv,
egy rövidke kérdésem lenne:
a hétvégén cseréltem olajat, reseteltem a km számlálot 25000-re. Azóta mentem kb 20-30 km-ert de még mindig 25000 mutat. Ez vajon mitől lehet?
Köszönöm


van ennek topic-ja is, ki is lett már tárgyalva.
azért van, mert 50km-es léptékben számol vissza. igen ám, de ha azt a valós 50 km-t, nyugisan teszed meg, alacsony üzemanyag fogyasztással, akkor nem fog 50km után váltani, hanem lehet csak 70 valós km után. ha meg nyomod neki mint a töketlen, akkor lehet 30km után lecsökken egy 50-est.
a régi típusoknál zsínes skála jelezte hol jársz éppen. ez ugye egy átlagfogyasztáshoz volt viszonyítva. erre alapoztak. ha jobban nyomtad többet evett, ergó jobban hazsnálódnak a dolgok, ha óvatosabban jártál, akkor kevésbbé, mivel kisebb a terhelés, az olaj kopása, stb.
így működik ez a dolog.

aha, igy már értem, köszönöm

sutius Elküldve: 2016-05-10 11:02 Társalgó

Üdv,
egy rövidke kérdésem lenne:
a hétvégén cseréltem olajat, reseteltem a km számlálot 25000-re. Azóta mentem kb 20-30 km-ert de még mindig 25000 mutat. Ez vajon mitől lehet?
Köszönöm

sutius Elküldve: 2016-05-08 16:23 Fékolaj

Tano írta:
Pitykoo írta: Hali!
Én is resetelni akarom a fékfolyadék cserét. Inpa-val hogy tudom megtenni?!
Addig megvan, hogy Body/Instrument Cluster/Activate menü, de ott melyik?!
Van többféle reset...
Valaki tudja esetleg,hogy melyik mit jelent vagy, hogy melyik kell pontosan a fékfolyadékhoz?!
Előre is köszönöm!


Ehhez a Time Inspection-t kell resetelned.


vagy lehet manualisan is:

1. Ignition key to position 0 (off)
2. Hold trip meter button (the left button)
3. Ignition key to position 1. The display will show: "test 1"
4. Keep holding the trip meter button until the the display shows: "reset inspection" or "reset oilservice"
5. Release the button
6. Press and release the tip meter buton once. The Display will show the square clock symbol and the month the fluid change is overdue on. I can't remember if the date format was mm.yy or yy.mm
7. Press and hold the trip meter button until the display is showing a flashing "reset". Then release the button. "Reset" will keep flashing.
8. Presss and release the trip meter button once. The display will show the square clock symbol and the month for the next fluid change in 2 years time in the format mm.yy or yy.mm
9. Press and hold the trip meter until "End" is displayed
10. Let go of the button and turn ignition to 0 (off). The clock symbol will not show again until the next fluid chnage is due

sutius Elküldve: 2016-05-04 17:57 E90 vásárlás

YELLOW írta:
elgeri írta:
(Én vagyok a ritka kivétel, én évi 6e-t megyek vele, mégis évente cserélem az olajat... de ki tudja mit csinált az előző tulaj vele.)


ne legyél ebben olyan biztos
én igaz 2 évente cserélek olajat, de most a 2 év alatt 7600 vagy 7900km-t mentem. oszd el. amúgy én is meglepődtem, mert nekem semmivel nem tűnt kevesebbnek, mint korábban. eddig a legtöbb 2 évi 12ezer km volt. szóval majdnem győztem. mert tudok, aki még ettől is kevesebbet megy. de nekem fater sem megy többet. munkahely itt van mindkettőknek, sőt én oda is bringával járok, de ő is 4,5 km-re autóval, de nem minden nap. neki is a lassan 10 éves autóban 45ezer km lesz. és valós. de hazudok, mert kb 300-400km úgy lett megtéve, hogy a km/h nem működött, pont hétfőn lett az ABS tömb elektronikája cserélve.

épp ma cseréltem olajat, szürőket. 2 év alatt 11ezer körül ment bele

sutius Elküldve: 2016-04-27 11:07 Kipufogo füst!

[/quote]

A szűrőbetét az nem a CCV (forgattyúház szellőztető szelep)-ben van?
Biztosan nem lett lebontva a szívósor (szóval a szelephez nem lett hozzányúlva ) !!! - Ez tuti. Ha a szűrő valahol máshol van akkor az talán ki lett cserélve... De akkor az hol lehet?
Sem a víz, sem az olajfogyás nem észrevehető (bár így nem is nagyon szeretek sokat menni vele). A füst inkább kékesfehér.. de biztos, hogy olaj okozza, mert büdös..[/quote]


a betet a CCV-ben van benne. ha a betet telemegy trutival akkor eldugulhat a szellozteto szelep es akkor elkezdi csipegetni az olajat.
En anno csereltem a hozzatartozo 3 csovet es a szurot hazastol, mindennel....


sutius Elküldve: 2016-04-27 07:01 Kipufogo füst!

pwd írta: Sziasztok. Új vagyok itt.

Van egy BMW 316 TI Compact (E46, N42) ami elég rapszodikusan füstöl.

Indításkor semmi. Alapjáraton semmi. Aztán az első gázadásnál hatalmas fehér füst mögöttem. Aztán út közben tükörből nézve szintén semmi. Lámpánál állás után, induláskor újra füst. Szóval olyan mintha alapjáraton szívná meg magát olajjal..vagy mi. Ezen kívül amúgy a motor járása egyenletes.

Egy valami plusz jelenség van: Amikor alapjáraton leveszem az olajbeöntő tetejét, ott egy kis vákuum keletkezik, szívja a sapkát vissza. Illetve ugyanekkor a fordulatszám leesik és zötyög a motor. Visszatéve a sapkát újra megjön a normális fordulat.

Két szerelőnél jártam, az egyik azonnal rávágta és nekiugrott volna, hogy motorgenerál gyűrűzés meg szelepszár tömítés.

Kíváncsi voltam és beugrottam egy másik szerelőhöz, aki viszont az mondta, hogy ez nem úgy füstöl, mintha generálra lenne szüksége, de egy kartergáz szűrő csere, motormosás, olajcsere és valami adalék megszüntetheti ezt a füstölést.

Nos a full generál helyett (főleg anyagi okokból) inkább választottam az utóbbit. A motor halkabb lett, talán egyenletesebb is, de ez az alapjárati gázadásos füstölés nem akart elmúlni. A szerelő ugyan feltüntetett egy kartergáz szűrő cserét kb 5000 ft-ért (amely ár már alapból gyanús volt), de aztán a szívósor fedél levétele után, tisztán látszott, hogy ahhoz a kutya sem nyúlt hozzá. Egyszóval icipicit átvert a mókus, a CCV ezen a ponton nem lett lecserélve.

Ezután olvasgattam fórumokon, imitt amott, és sok helyen olvastam hogy igenis a CCV olajleválasztó szelep (kartergáz szűrő) hibája, illetve az ahhoz futó csövek repedései is produkálhatnak ilyen füstölő jelenséget..

Most ott tartok hogy rendeltem hozzá (és már meg is jött), egy új CCV szelep szettet (csövekkel).

- Mielőtt kicseréltetném és lebontatnám a szívósort (mivel ennél a típusnál az okos bajorok a szívósor alá rejtették ezt a szerkentyűt), megkérdezném azért a tapasztaltabbakat, hogy szerintük hány százalék, hogy ez a CCV okozza a füstölést?

- Illetve tud-e valaki ajánlani Gödöllő, Veresegyház, Dunakeszi, Újpest körzetben egy olyan BMW guru szerelőt aki ha megkérem, hogy cserélje ezt le akkor meg is teszi (és nem sunnyogja el), még akkor is ha pl. a szívósor levételéhez két csavart olyan lehetetlen helyről kell elérni, hogy az már-már guinness-be illő cirkuszi mutatványnak számít. Ugyanis (csalódottságomban :cry nekiugrottam magam, de a fent leírt két csavarból az egyikhez egy napig próbáltam hozzáférni, sikertelenül. Ami nem azt jelenti, hogy egy szerelő pl nem tud, mert valszleg neki megvan (remélhetőleg) hozzá a pont odaillő szerszáma és a tapasztalata.

Na ennyi a történet.. várom a válaszaitokat.

Köszi!

kartergaz szuronel lehet csak a betetet cserelte, nem hazastol az egeszet, ezert nem latod...
irtad hogy van feher fust, fogy a vized? illetve olajat mennyit eszik?


sutius Elküldve: 2016-04-12 14:25 Belsõ

gyurigyuri írta: Sziasztok!

Szerintetek lehet kapni valahol ilyen középkonzol betétet? Cikkszámot sem találtam rá.
A kazettatartó miatt kellene.


Jelenleg ilyen van benne, de a rolóm is tönkre ment és a kazetta tartót is hiányolom...


Ha valaki tud valami hasznos infót, kérem segítsen.

Köszi: gygy

a kazetta tarto kodja asszem 82859410844, a rovidebbik kozepkonzol kodja 51167043093.
csak a rolo kodja 51167038333.
ezek a kodok fekete szinhez vannak, ha mas szinu kellene akkor a kod is valtozik

sutius Elküldve: 2016-04-09 10:25 Társalgó

Ma végre visszakaptam a fóliázótól a hátsó "szárnyat" sajna szakad az eső és nem tudom feltenni...

sutius Elküldve: 2016-03-29 15:27 klíma tisztítás

Reeckatee írta:
Robin68 írta:
A habbal csak az a baj, hogy tud kellemetlen problémákat okozni ha véletlen jut belőle elektronikai alkatrészre is. Én az ózonos tisztítással próbálkoznék, az nem okoz kárt és nem csak a klímát de az utasteret is fertőtleníti. Ha jól tudom.....


25 ezres varoska a mienk, itt a lehetosegek nem epp korlatlanok

en is az ozonos tisztitasra szavazok. tavaly tavasszal tisztittattam ki ozonnal es azota nem jott vissza a szag.
szerintem probalkozz meg Brasso, Marosvasarhely, esetleg Szebenben, ott tuti talalsz...

sutius Elküldve: 2016-03-23 06:14 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta:

Ez a porlasztók eltérő állapotából adódó eltérést mutatja, az 1-es hengeré felfelé eltér és ezt kompenzálja a többi hengerben lévő. Ez okozhat egyenetlen járást, be kell méretni a porlasztókat.
A második képen az eltérés a szívóoldali vezérműtengely adaptációjára vonatkozik.


köszönöm, még csak annyit, hogy az enyém benyás és ha jól tudom abban nincs porlasztó...
tehát ha nem porlasztó akkor mi?