toki24 fórum hozzászólásai

toki24 Elküldve: 2015-06-13 20:08 Adagoló

kecsurobi írta:
toki24 írta:
kecsurobi írta:
YELLOW írta:
kecsurobi írta:
Hat most mar én se hagyom hogy kifoggyon az üzemanyag nem tudtam hogy ez szétszedi az adagolót.akkor érdemes felújìtani vagy bontottat venni?angol autóbol elmeletileg 120 ezer mérföld van benne.


angol autó téma. érdekes az összes behozott bontásra váró angol autóban 100ezer mérföld körül van. milyen érdekes nem? a németek lemennek 1-2 év alatt ennyit, míg az angoloknál 15 év alatt éri ezt el, ami után "természetesen" viszok is a bontóba őket. meg mindegyik ekkora futásteljesítmény környékén törik meg. szerintem ezeknek ugyanúgy tekergetve van az órájuk. na meg némelyik ahogy kinéz, mint amibe 3x annyi van, és még el is hinném.
meg lehet próbálni a bontott adagolót, csak olyan helyről, ahol adnak rá fél év garit, vagy x km-t garira.


Max beépìtési garit.Mindegy màr Székesfehérvàron 250 ből felújitjàk.bar nem tudom az olyan akkor mint egy gyari új adagoló?


Gondolom 250ért felis rakják illetve be is állítják adagolótérkép stb. illetve az elektronikát is felújitják ennyibe.
De kérdésedre a válasz igen akkor kapsz egy vacsi újat.


Valami valtozàs lessz a kocsin? Dinamikusabb lessz?


csodát ne várj, ha most sz+r akkor max megszünnek a torpanások jobban reagál stb. De én akkor már a porlasztókat is megsasolnám ha adagolót leszeditek, de te tudod

toki24 Elküldve: 2015-06-12 19:46 Adagoló

kecsurobi írta:
YELLOW írta:
kecsurobi írta:
Hat most mar én se hagyom hogy kifoggyon az üzemanyag nem tudtam hogy ez szétszedi az adagolót.akkor érdemes felújìtani vagy bontottat venni?angol autóbol elmeletileg 120 ezer mérföld van benne.


angol autó téma. érdekes az összes behozott bontásra váró angol autóban 100ezer mérföld körül van. milyen érdekes nem? a németek lemennek 1-2 év alatt ennyit, míg az angoloknál 15 év alatt éri ezt el, ami után "természetesen" viszok is a bontóba őket. meg mindegyik ekkora futásteljesítmény környékén törik meg. szerintem ezeknek ugyanúgy tekergetve van az órájuk. na meg némelyik ahogy kinéz, mint amibe 3x annyi van, és még el is hinném.
meg lehet próbálni a bontott adagolót, csak olyan helyről, ahol adnak rá fél év garit, vagy x km-t garira.


Max beépìtési garit.Mindegy màr Székesfehérvàron 250 ből felújitjàk.bar nem tudom az olyan akkor mint egy gyari új adagoló?


Gondolom 250ért felis rakják illetve be is állítják adagolótérkép stb. illetve az elektronikát is felújitják ennyibe.
De kérdésedre a válasz igen akkor kapsz egy vacsi újat.

toki24 Elküldve: 2015-06-12 11:13 Karosszéria (javítás?)

YELLOW írta:
toki24 írta: Hali!

Valami normális lakatost tudtok szabolcs megyében?


há drága tezsvírem, szabolcsban, nágyon suk Lakatosz van hogy normááliszak é asztat nem tudom


Van egy kettő nyugi meglátnád

toki24 Elküldve: 2015-06-12 11:13 Adagoló

YELLOW írta:
toki24 írta:
YELLOW írta:
elgeri írta:
kecsurobi írta: Üdv
Erről mi a véleményetek ha sokat úgy használod, hogy kevés az üzemanyag a kocsiban (e46 320d 136 lovas) akkor könnyen melegszik a gázolaj és tőnkrevágja az adagolót?


Szia

Szoktak ilyet mondani a fórumokon, de konkrét szerelővel még nem beszéltem ilyesmiről.
Viszont most találtam egy "cikket", ami nem teljesen erről szól, de az utolsó pontja talán erre is válasz:
http://totalcar.hu/tanacsok/lp...a_tankban/


ez gázos autóra vonatkozik így nem éppen teljes a válasz úgy gondolom.
ismerős vett gázos autót, gyárilag volt gázos. sosem hazsnálta benzinnel, még a gyári volt tán benne. meg is szívta.
egyébként jobb a több üzemanyag. egy tank benzint még én is kijárok 2 hónap alatt na jó nem mindig.
én azon az állásponton vagyok, hogy az ember állítsa be úgy magát, hogy a negyed tankot tekintse nullának. nyilván le lehet nullázni olykor.
a fő gond akkor van, ha az ember mindig 10 litereket tankol bele. tehát annyit, hogy éppen a sárga pilács felé, hogy az még ne világítson. aki BMW-nél iylet etsz, annak kár volt megvenni, mert etetni sem tudja ezek szerint. a pumpa meghálálja, ha nem kis anyaggal van járatva. a sok üzemanyag jobban hűt, jobban segít a pumpának.
illetve fél évente egy 20 liter prémium anyag tankolása is ajánlott. itt sajnos már csak az OMV-t merem nyugodt szívvel ajánlani.


Gázolaj is hűti az adagolót szóval nem érdemes!
A gázolajhütő oké van benne de gondolj bele ilyen melegbe,hogy felforrosdik a gázolaj a tankba pl 8-9-10 liter...



de ezt nem az enyémre kellett volna válaszolnod



ne kekeckedj. Nem néztem még reggel van

toki24 Elküldve: 2015-06-12 11:06 Karosszéria (javítás?)

Hali!

Valami normális lakatost tudtok szabolcs megyében?

toki24 Elküldve: 2015-06-12 11:05 Adagoló

YELLOW írta:
elgeri írta:
kecsurobi írta: Üdv
Erről mi a véleményetek ha sokat úgy használod, hogy kevés az üzemanyag a kocsiban (e46 320d 136 lovas) akkor könnyen melegszik a gázolaj és tőnkrevágja az adagolót?


Szia

Szoktak ilyet mondani a fórumokon, de konkrét szerelővel még nem beszéltem ilyesmiről.
Viszont most találtam egy "cikket", ami nem teljesen erről szól, de az utolsó pontja talán erre is válasz:
http://totalcar.hu/tanacsok/lp...a_tankban/


ez gázos autóra vonatkozik így nem éppen teljes a válasz úgy gondolom.
ismerős vett gázos autót, gyárilag volt gázos. sosem hazsnálta benzinnel, még a gyári volt tán benne. meg is szívta.
egyébként jobb a több üzemanyag. egy tank benzint még én is kijárok 2 hónap alatt na jó nem mindig.
én azon az állásponton vagyok, hogy az ember állítsa be úgy magát, hogy a negyed tankot tekintse nullának. nyilván le lehet nullázni olykor.
a fő gond akkor van, ha az ember mindig 10 litereket tankol bele. tehát annyit, hogy éppen a sárga pilács felé, hogy az még ne világítson. aki BMW-nél iylet etsz, annak kár volt megvenni, mert etetni sem tudja ezek szerint. a pumpa meghálálja, ha nem kis anyaggal van járatva. a sok üzemanyag jobban hűt, jobban segít a pumpának.
illetve fél évente egy 20 liter prémium anyag tankolása is ajánlott. itt sajnos már csak az OMV-t merem nyugodt szívvel ajánlani.


Gázolaj is hűti az adagolót szóval nem érdemes!
A gázolajhütő oké van benne de gondolj bele ilyen melegbe,hogy felforrosdik a gázolaj a tankba pl 8-9-10 liter...

toki24 Elküldve: 2015-06-04 15:30 320d Motor

YELLOW írta:
l0rkaY írta: Sziasztok!

Mivel nem tudok létrehozni új témát, ezért ide posztolok.

Csattog a lánc, nagy valószínűséggel a láncfeszítő patron a ludas. Elkezdtük szétbontani, viszont csak az egyik porlasztó jött ki, a többi meg sem mozdul.. Állt több, mint 24 órát wd40-ben, felmelegítettük, rángattuk, de semmi. A kompresszió sem lőtte ki őket.
Létezik ehhez valami célszerszám vagy tudtok valami hasznos tanáccsal szolgálni? Persze azért a beletörést mellőzzük

1999 320D 204D1

Köszi


igen, célszerszám kell hozzá. kár kókányolni, mert több kárt csináltok...
el kell vini egy olyan szerelőhöz akinek van megfelelő eszköze, és nem Mekk Elek-hez


Általában amint én is tapasztaltam beszoktak keményen rágódni tüzkarika miatt gondolom én.
Nekem beleis tört pl 1 anno.

Olyan műhelybe kell venni,ahol van normális pneumatikus kiszedő!

toki24 Elküldve: 2015-06-03 15:39 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

SP_323i írta:
toki24 írta:
SP_323i írta:
toki24 írta:
SP_323i írta:
toki24 írta:
SP_323i írta:
toki24 írta:
SP_323i írta: Vki rakott már fel 8.5x17-es felnit ET15-el?
Van egy felni, ami nagyon tetszik viszont cserébe sehogy se passzol a számok szerint.
A netet bújva annyit találtam, hogy a hátsó peremet kicsit görgőzni kell, de elfér akár 18" az is 205/40-es gumival 70-80-as ültetés mellett ET15-el.
Az enyém mondjuk nem lenne ültetve a BP utakra, a gumi meg 205/45-ös lenne a 17"-hoz, viszont a számításaim szerint még így is kijjebb lenne a a kerék pereme a mostanihoz képest 50mm-el. Azt meg vhogy nem tudom elhinni, hogy gond nélkül elfér, hiába látom a neten, hogy ott figyel a hasonló méretezésű felni az e46 alatt.

Ha vki a fenti kombót már rakta fel plz írja már meg, hogy volt e vele sz@patyú.
THX


Le is kéne hozzá ültetni,hogy legalább kicsit beljebb bólintson a felni.. attól hogy a belsőperemet pl kihuzzátok mégédes kevés lesz.


Azt inkább az excentrikus csavarra bíznám. Még így is, hogy hátul sima a magasság elől meg sport teló van, ami 1-2 centit engedett elől néha leér az alja a BP fekvő rendőrökön. Lejjebb engedve használhatatlan lenne. Volt már 60/40. 2 évig bírtam


Édes kevés lesz az excenteres csavar hátul majd meglátod,de ha nem hiszed.
milyen fekvőkön mész tepesten hallod-e
Most is megyek pestre azértannyira nem vészes.100\70el.


OK hiszek, csak gondoltam ha már van legyen vmi haszna is
Hát találni itt ezt azt, hogyha nem akar az ember dugóban állni és keresi a szökőpályát.
100/70 az szép lapos lehet


Na igen engem általában a gps visz pesten szóval szökőútvonalakat nem tudok


Azt már várom, hogy ismét vidéki legyek és ki tudjam kerülni a belvárost. Már herótom van tőle úgy teljes egészében.

Most neked az X5 felgen milyen ET-s hátul a pogival és ahhoz mennyit kellett peremezni?


Pest sem rosszabb amúgy mint vidéken hidd el.
Ami rosszabb az hogy ott visz a tömegmagával tartni kéne kell a tempot még ha nem is tudom olyankor max dudálnak.

Egyébként hátra kapott az ET45-höz 15mmes pogit igy lett et30 és 235\35 gumikat és belsőperemet visszahajtottuk meg kb 0,5- 1 centit huztunk rajta még.


No ezért vagyok meglőve neten találtam képpel illusztrálva hogy áll hátul a 18x8.5 et15 és egyáltalán nem tűnik vészesnek:
Kb az oldal közebén az asc typ 3:
http://www.e46zone.com/forum/t...d-touring/

Látszólag nincs hozzányúlva, de a 2. oldalon írja a srác, hogy 225/40 es gumával kell kicsit görgőzni.
Ezért is érdekelne, hátha vki rakott már fel ilyen ET-s felnit 205/45-el és elfért-e komolyabb alakítgatás nélkül a kerék hátul


Itt is megvan ültetve a kocsi szóval.. ugye ahogy ültetedugy döl befelé plusz ha kicsit kell tudsz csalni az excenteresen amit a képen látsz egy fél állapot akkoris. aláemelve mintha belenne ülve a kocsi annyi,de még gumi sincs rajta. és számold hozzá hogy belül ott van a belsőperem ami kb 1cm . Nem tudod felprobálni?

toki24 Elküldve: 2015-06-03 14:30 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

SP_323i írta:
toki24 írta:
SP_323i írta:
toki24 írta:
SP_323i írta:
toki24 írta:
SP_323i írta: Vki rakott már fel 8.5x17-es felnit ET15-el?
Van egy felni, ami nagyon tetszik viszont cserébe sehogy se passzol a számok szerint.
A netet bújva annyit találtam, hogy a hátsó peremet kicsit görgőzni kell, de elfér akár 18" az is 205/40-es gumival 70-80-as ültetés mellett ET15-el.
Az enyém mondjuk nem lenne ültetve a BP utakra, a gumi meg 205/45-ös lenne a 17"-hoz, viszont a számításaim szerint még így is kijjebb lenne a a kerék pereme a mostanihoz képest 50mm-el. Azt meg vhogy nem tudom elhinni, hogy gond nélkül elfér, hiába látom a neten, hogy ott figyel a hasonló méretezésű felni az e46 alatt.

Ha vki a fenti kombót már rakta fel plz írja már meg, hogy volt e vele sz@patyú.
THX


Le is kéne hozzá ültetni,hogy legalább kicsit beljebb bólintson a felni.. attól hogy a belsőperemet pl kihuzzátok mégédes kevés lesz.


Azt inkább az excentrikus csavarra bíznám. Még így is, hogy hátul sima a magasság elől meg sport teló van, ami 1-2 centit engedett elől néha leér az alja a BP fekvő rendőrökön. Lejjebb engedve használhatatlan lenne. Volt már 60/40. 2 évig bírtam


Édes kevés lesz az excenteres csavar hátul majd meglátod,de ha nem hiszed.
milyen fekvőkön mész tepesten hallod-e
Most is megyek pestre azértannyira nem vészes.100\70el.


OK hiszek, csak gondoltam ha már van legyen vmi haszna is
Hát találni itt ezt azt, hogyha nem akar az ember dugóban állni és keresi a szökőpályát.
100/70 az szép lapos lehet


Na igen engem általában a gps visz pesten szóval szökőútvonalakat nem tudok


Azt már várom, hogy ismét vidéki legyek és ki tudjam kerülni a belvárost. Már herótom van tőle úgy teljes egészében.

Most neked az X5 felgen milyen ET-s hátul a pogival és ahhoz mennyit kellett peremezni?


Pest sem rosszabb amúgy mint vidéken hidd el.
Ami rosszabb az hogy ott visz a tömegmagával tartni kéne kell a tempot még ha nem is tudom olyankor max dudálnak.

Egyébként hátra kapott az ET45-höz 15mmes pogit igy lett et30 és 235\35 gumikat és belsőperemet visszahajtottuk meg kb 0,5- 1 centit huztunk rajta még.

toki24 Elküldve: 2015-06-03 12:02 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

SP_323i írta:
toki24 írta:
SP_323i írta:
toki24 írta:
SP_323i írta: Vki rakott már fel 8.5x17-es felnit ET15-el?
Van egy felni, ami nagyon tetszik viszont cserébe sehogy se passzol a számok szerint.
A netet bújva annyit találtam, hogy a hátsó peremet kicsit görgőzni kell, de elfér akár 18" az is 205/40-es gumival 70-80-as ültetés mellett ET15-el.
Az enyém mondjuk nem lenne ültetve a BP utakra, a gumi meg 205/45-ös lenne a 17"-hoz, viszont a számításaim szerint még így is kijjebb lenne a a kerék pereme a mostanihoz képest 50mm-el. Azt meg vhogy nem tudom elhinni, hogy gond nélkül elfér, hiába látom a neten, hogy ott figyel a hasonló méretezésű felni az e46 alatt.

Ha vki a fenti kombót már rakta fel plz írja már meg, hogy volt e vele sz@patyú.
THX


Le is kéne hozzá ültetni,hogy legalább kicsit beljebb bólintson a felni.. attól hogy a belsőperemet pl kihuzzátok mégédes kevés lesz.


Azt inkább az excentrikus csavarra bíznám. Még így is, hogy hátul sima a magasság elől meg sport teló van, ami 1-2 centit engedett elől néha leér az alja a BP fekvő rendőrökön. Lejjebb engedve használhatatlan lenne. Volt már 60/40. 2 évig bírtam


Édes kevés lesz az excenteres csavar hátul majd meglátod,de ha nem hiszed.
milyen fekvőkön mész tepesten hallod-e
Most is megyek pestre azértannyira nem vészes.100\70el.


OK hiszek, csak gondoltam ha már van legyen vmi haszna is
Hát találni itt ezt azt, hogyha nem akar az ember dugóban állni és keresi a szökőpályát.
100/70 az szép lapos lehet


Na igen engem általában a gps visz pesten szóval szökőútvonalakat nem tudok

toki24 Elküldve: 2015-06-03 10:47 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

SP_323i írta:
toki24 írta:
SP_323i írta: Vki rakott már fel 8.5x17-es felnit ET15-el?
Van egy felni, ami nagyon tetszik viszont cserébe sehogy se passzol a számok szerint.
A netet bújva annyit találtam, hogy a hátsó peremet kicsit görgőzni kell, de elfér akár 18" az is 205/40-es gumival 70-80-as ültetés mellett ET15-el.
Az enyém mondjuk nem lenne ültetve a BP utakra, a gumi meg 205/45-ös lenne a 17"-hoz, viszont a számításaim szerint még így is kijjebb lenne a a kerék pereme a mostanihoz képest 50mm-el. Azt meg vhogy nem tudom elhinni, hogy gond nélkül elfér, hiába látom a neten, hogy ott figyel a hasonló méretezésű felni az e46 alatt.

Ha vki a fenti kombót már rakta fel plz írja már meg, hogy volt e vele sz@patyú.
THX


Le is kéne hozzá ültetni,hogy legalább kicsit beljebb bólintson a felni.. attól hogy a belsőperemet pl kihuzzátok mégédes kevés lesz.


Azt inkább az excentrikus csavarra bíznám. Még így is, hogy hátul sima a magasság elől meg sport teló van, ami 1-2 centit engedett elől néha leér az alja a BP fekvő rendőrökön. Lejjebb engedve használhatatlan lenne. Volt már 60/40. 2 évig bírtam


Édes kevés lesz az excenteres csavar hátul majd meglátod,de ha nem hiszed.
milyen fekvőkön mész tepesten hallod-e
Most is megyek pestre azértannyira nem vészes.100\70el.

toki24 Elküldve: 2015-06-03 09:58 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

SP_323i írta: Vki rakott már fel 8.5x17-es felnit ET15-el?
Van egy felni, ami nagyon tetszik viszont cserébe sehogy se passzol a számok szerint.
A netet bújva annyit találtam, hogy a hátsó peremet kicsit görgőzni kell, de elfér akár 18" az is 205/40-es gumival 70-80-as ültetés mellett ET15-el.
Az enyém mondjuk nem lenne ültetve a BP utakra, a gumi meg 205/45-ös lenne a 17"-hoz, viszont a számításaim szerint még így is kijjebb lenne a a kerék pereme a mostanihoz képest 50mm-el. Azt meg vhogy nem tudom elhinni, hogy gond nélkül elfér, hiába látom a neten, hogy ott figyel a hasonló méretezésű felni az e46 alatt.

Ha vki a fenti kombót már rakta fel plz írja már meg, hogy volt e vele sz@patyú.
THX


Le is kéne hozzá ültetni,hogy legalább kicsit beljebb bólintson a felni.. attól hogy a belsőperemet pl kihuzzátok mégédes kevés lesz.

toki24 Elküldve: 2015-06-02 00:06 320d Motor

Osynho írta:
Bitu79 írta:
lela írta:
Osynho írta: Köszönöm a választ! A porlasztók nem megfelelő állapota miatt léphet fel ekkora fogyasztási többlet?


Az az igazság nem vagyok szakértő a témában, de egy biztos iNPA-ban leolvashatók a csúcsok közötti differencia értékek ez már egy támpont lehet, ha valamelyik túlságosan eltérő értéket mutat a többitől (erre vonatkozó infót találsza porlasztó topicban vannak képek is belinkelve), de a szórásképről nem ad tájékoztatást csak egy pados vizsgálat amihez ki kell venni a porlasztókat. Ha valamelyik "pisil" akkor attól füstölhet, rossz esetben átégeti a dugót. Szóval érdemes megnézetni.


Porlasztócsúcs ...v. üzemanyag adagoló,ezt a diag kimutatja sztem,ha ez a baj.
De lehet lyukas turbócső,vagy akár eltömődött légtömegmérő...
De lehet a lábad nem jó
Kerékméret is befolyásolja eléggé a fogyit.
Amugy az összes diesel kormol ha nyomják neki.
Nézd át a légtömegmérőt,és a turbócsövet.
Sztem itt lesz a bibi,így látatlanba.





Köszönöm a további tippeket. Így talán a sok egyszerű dologgal tudom kezdeni. A kormolás persze egyértelmű, főleg ilyen idős autónál, nade konkrét felhőcskét hagy maga után, ha lepadlózom és 3 ezer fölé forgatom. Aztán lehet ez a normális, de ekkora fogyasztással tuti szerintem valami gáz van. Nem nyomom neki egyébként tényleg, nincs is értelme, szépen el lehet váltogatni, nyomatékból autózni. Haver hasonló 320d-je, 255-ös hátsó gumival 6.5ből elvan, úgyis, hogy nem finomkodik vele.



Csak úgy viszonyítás képpen.: 19es felni 235ös gumikkal nekem 1,5 litert lökött lazán a fogyin.. 6-7 liter lazán van afogyim nem szoktam számolgatni csak ha tulzottan sok akkor aggódok be nézesd meg egy szakival.

toki24 Elküldve: 2015-05-25 18:30 320d Motor

ignasow írta: Sziasztok. E46 320D 136LE a minap elkezdett zörgő lánc hangja lenni a kocsinak, ebben a motorban (M47D20) kell láncot cserélni vagy elég a vezetők és a feszitők cseréje? Gyári lánc van benne 300e km.


Ha valóban az csörög, akkor érdemes mindent cserélni, komplett vezérlést és megint jo pár km-ig semmi probléma. igyis ugyis szétkell szedni akkor emg már mindegy

toki24 Elküldve: 2015-05-11 18:38 E46 ra ramegy ezzel az ET -vel

Hátul ki fog lógni bizony, van ültetve vagy szeretnéd?! mert akkor peremezni is kellesz majd.