YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17591

Elküldve: 2009. augusztus 08. szombat, 15:30


az ajtózsanér nekem is kicsit nyekken, é is olajoztam már de hiába...
az ajtókárpitot nyugodtan le lehet venni, mert a légzsák maga az ajtóba a keretbe van rögzítve, szóval nem fog kinyílni, célszerû a akksit levenni és akkor biztos nem lesz gond, de ha nincs benne a kulcs, akkor sem okozhat gondot

MavericK
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz MavericK

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 85

Elküldve: 2009. augusztus 08. szombat, 15:26


Nekem mas jellegu gondom van de ajto ez is. A vezetooldali elso ajtom zsanerja nyikorog. Probaltam mar kis zsirt, wd40-et fujni ra de valahogy nem ertem el vele a nyikorgasi zonat. Ajtokarpitot meg nem igazan szeretnem lebontani foggalmam sincs rola mi minden van alatta de leginkabb a legzsakot nem szeretnem az arcomba csapni. Okos otlet van erre ?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17591

Elküldve: 2009. augusztus 08. szombat, 09:16


eddig szinte zavartalanul mûködött minden a betanítás után.
ma reggel garázsban nyílt, elmentem barátõmék elé, ott sikeres zárás, nyitás, majd irány a tuskó hájpörmárket, az autó bal elsõ, és jobb hátsó ajtaja lezár, a másik kettõ nem, érdekes így áttellenben... majd 15 percig voltunk bent még csak nagy meleg se volt így reggel (máskor 40 fokban is mûködött) és em nyílt egyszerûen akármennyiszer nyomtam... csak tudnám mi a nyavaja az, eddig olya boldog voltam, hogy tanítás után tök pöpec... hibakeresés folytatódik

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2009. július 13. hétfő, 21:21


YELLOW írta:
így mind a két kulcs megfelelõen fog mûködni



Már akinek kettõ van...

Yellow...ma megcsináltam, kint volt a Drágám a napon kb. 3 órát és nyílott...lehet, hogy jó a megoldás! THX

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17591

Elküldve: 2009. július 13. hétfő, 15:55


E46 kulcs betanítás:

a helyes módszer:

kulcs be -> gyújtás ráad -> kulcs ki -> bal elsõ ajtó kinyit, majd visszazár -> kulcson nyitásgomb nyomvatart + 3x zárásgomb megnyom -> ezután az autó csinál egy zárás-nyitás ciklust --->>> majd elõvesz másik kulcs -> kulcson nyitásgomb nyomvatart + 3x zárásgomb megnyom -> ezután az autó csinál egy zárás-nyitás ciklust

így mind a két kulcs megfelelõen fog mûködni

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17591

Elküldve: 2009. július 13. hétfő, 15:13


tudod írtam, azt a kulcstanítós izét... próbáltam tanítani, de a lezárás után, nem nyílt (ugye ezzel van vége a tanításnak)
másnap megcsináltam a tanítást, akkor zárt és nyílt is, és azóta már vagy 5-6 napja semmi baja, pedig állt tûzõ napon is az autó... ez csak egy kis reménysugár, ha újra csinálja majd aggódhatok tovább

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2009. július 13. hétfő, 15:07


Tegnap megint szivatás volt...Fertõszentmiklós gyorsulási versenyen melege volt a reléimnek....

Hátulja nyílott... akkumulátor saru le...és már nyílott is az ajtó... hmmm...érdkes ha ez lesz egész nyáron....


státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2009. július 13. hétfő, 15:04


Ez véletlenül nagyon egyszerû volt most. A kapcsoló alján elvált a burkolat, így nem érintkezett. Megcsináltam, most mûködik.

Chipcad777
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Chipcad777

Fórumlakó

Elismertség: 1% (5 pont) | Hozzászólások: 290

Elküldve: 2009. július 11. szombat, 21:53


Én már régen is javasoltam itt,h mindenképpen a relék érintkezõinél indulnék ki, nekem nincs ilyen gondom (egyelõre , remélem nem is lesz), de én biztos azzal indítanék, mert a sok kapcsolástól, hiába nem megy nagy áram, akkor is oxidálódik az érintkezõje, és nem kontaktol rendesen.
Ezért teljesen egyetértek veled hil, hogy miért nem raktak ezekbe már szilárdtest reléket?? Sokkal megbízhatóbbak, kontaktus nélküli félvezetõs cuccok, szinte nulla hibaforrás...

üdv. Bálint

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2009. július 11. szombat, 20:57


hil írta: Köszi Kempelen! A képeden létható relé nagy valószínûséggel a régi GM V-ben lévõ elsõ ablakok mûködtetõjével azonos. Még futok egy kört, hátha találok Tayco gyártmányút, aztán kiváltom SSR-el, ami nem nagy mutatvány. Sajnos a Siemens cuccok nem igazán hosszú életûek másban sem. Persze lehet, hogy megpróbálom még szétfûrészelni a relé házát, hátha gyógyítható.
Bár igazat megvalva a mechanikus relék kiváltása a legmegbízhatóbb megoldás. Nem értem a BMW tervezõit, ha már ennyi elektronikát, canbust és egy ilyen primitív vezérléshez 2db procit használtak, akkor 1999-ben miért ragaszkodtak és ragaszkodnak még most is a megbízhatatlan mechanikus kapcsoló eszközhöz???
hil


Rendben Hil, igazán nincs mit!

Ha sikerül a mutatványod, légyszí számolj be róla, mert lehet a NEC sem örök életû dolog és egyszer szükség lehet rá.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. július 11. szombat, 20:50


Köszi Kempelen! A képeden létható relé nagy valószínûséggel a régi GM V-ben lévõ elsõ ablakok mûködtetõjével azonos. Még futok egy kört, hátha találok Tayco gyártmányút, aztán kiváltom SSR-el, ami nem nagy mutatvány. Sajnos a Siemens cuccok nem igazán hosszú életûek másban sem. Persze lehet, hogy megpróbálom még szétfûrészelni a relé házát, hátha gyógyítható.
Bár igazat megvalva a mechanikus relék kiváltása a legmegbízhatóbb megoldás. Nem értem a BMW tervezõit, ha már ennyi elektronikát, canbust és egy ilyen primitív vezérléshez 2db procit használtak, akkor 1999-ben miért ragaszkodtak és ragaszkodnak még most is a megbízhatatlan mechanikus kapcsoló eszközhöz???
hil

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2009. július 11. szombat, 20:29


hil írta: Sziasztok!
Találtam két írást errõl:
http://www.bmwgm5.com/GM5_FW_Relays.htm

http://www.bmwgm5.com/

érdemes elolvasni. Kiderült, hogy ezek egy tokban 2 db relé, és a szélsõk nem az ajtókat, hanem az ablakokat mûködtetik(???)

Ráadásul még az is kiderült, hogy az nem Grundmodul, hanem General modul.
hil


Hil!
Nem tudom segít-e, de az általad belinkelt oldalakat én is olvastam régebben. Szerény véleményem szerint ezek a siemens relék nem igazán álltak a helyzet magaslatán és az fórumokat olvasva sok helyen gondokat okoztak. Már elég sokan ezek kiváltására vagy cseréjére specializálódtak. No amit mondani szeretnék.... Nem tudommelyik modellévtõl felváltották a reléket, sõt az az érzésem az egész panelt más típusra. Abban NEC reléket használnak és még eddig nem akadtam olyanba a neten, amivel gondok lettek volna. Persze 100%-ban nem tudhatom. Nekem is ilyen van már, mivel 2004-es a masina. Nem tudom a te régebbi siemens reléd illesztési méretét, de itt egy kép egy olyanról, mint ami az enyémben van. Hátha csereszabatos a tiéddel a fiatalabbakban használt NEC EP2F-B3G1S, illetve hátha könyebben beszerezhetõ.



Egyébként itt is egyforma mind a 6(4 elablak) vagy 4(2 elablak) reléje.

Ahogy mondtad is a két szélsõ sor az ablakoké. Attól függõen gyárilag két vagy négy elablakos 4 vagy 6 relé van bennük és ahogy mondtad 1 tokban két relé.

Ha kellenek még képek, síkits! Csináltam pár részletes fényképet a modulról. (csak a fiatalabbról és mivel régebbi nem volt a kezembe, nem tudom stimmel e)

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2009. július 11. szombat, 19:57


Nekem ma megint viccelõdik. A központi zár gombjára egyáltalán nem reagál. Kulccsal lehet niyitni, zárni mindegyik ajtó mûködik.

Ilyet tapasztalt már valaki?

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2009. július 11. szombat, 15:11


ute107 írta: Érdekes...
csak átfutottam, de mi akkor a megoldás...???


Szépen le van írva a General modul kiszerelésétól kezdve (képekkel). Röviden:Mint kiderült, a két szélsõ nagyobb relé nem az ajtót mûködteti, hanem az elsõ ablakokat. Ha 4 el ablak van, akkor a két kisseb (amibõl 4 db van ekkor a széltõl befelé)azok a hátsó ablakokat és a processzor felöli 2 az ajtókat mûködteti. Tehát eddig teljesen tévesen tudtuk. Ma szétszedtem és ahogy nézegettem, szerintem sem úgy van, ahogy írták sokan, de hittem nekik sajnos, nem is lett jó, utána találtam ezeket amiket belinkeltem. Mivel sok baj van a relékkel (máshol is), a cserét javasolják, de egyenlõre még nem akadtam itthoni beszerzési forrásra. Javasolják viszont, hogy ki kell hajintani azokat a mechanikus szarokat és solid state relékkel helyettesíteni, mivel abban nincs mechanikus alkatrész, soha nem romlik el.Van is errõl egy leírás Solid State Relays for Door Lock címmel.
De legalább már jó úton járok a megoldás felé
hil

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2009. július 11. szombat, 14:06


Érdekes...
csak átfutottam, de mi akkor a megoldás...???