szeda
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz szeda

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2012. március 12. hétfő, 08:18


YELLOW írta: ismerősöm E39 525d-jéban, külföldön 180 km/h-nál egy hibaüzenet dobódott fel a váltóról. elfolyt az olaj., legalábbis elmondás szerint egy nagy olajfolt volt alatta.
mi okozhat ilyet? ha jól tudom van valami szűrő is, ott elmehet az olaj?

köszi!


Van szűrő de belül a karterben.Ez valami tömítés lesz csak.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. március 11. vasárnap, 22:06


ismerősöm E39 525d-jéban, külföldön 180 km/h-nál egy hibaüzenet dobódott fel a váltóról. elfolyt az olaj., legalábbis elmondás szerint egy nagy olajfolt volt alatta.
mi okozhat ilyet? ha jól tudom van valami szűrő is, ott elmehet az olaj?

köszi!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 323i
Évjárat: 1999

státusz dallasz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2011. december 06. kedd, 20:11


Sziasztok!

059-es hibakoddal talalkozott mar valaki???Stall-speed sensor...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Blade

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2011. december 05. hétfő, 11:25


Sziasztok,
Lenne egy kérdésem: 2002-es 320D váltója amikor beteszem D-be vagy R-be ránt egyet..Ez gond,vagy ne fogflalkozzak vele..


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. december 04. vasárnap, 16:50


Ez csak az én véleményem,de vannak itt sokan,hátha adnak okosabb tanácsot is.De csak találgatás,és tippelgetés lesz belőle,meglásd.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. december 04. vasárnap, 16:42


dallasz írta:
anubisz írta:
dallasz írta: SOS

Automata 323i ben a valto javitva lett d dob.Hatramenet tokeletes lett viszont nincs eloremenet!!!VAlkinek valami otlet mert a szerelomnek sincs amr semmi!!Koszonom


Amúgy ez mi? mert nem értek kínaiul ( javitva lett d dob )
Amúgy meg szia. Még amúgy meg,javítva,az jelentheti,hogy atomra van szedve valami,vagy csak egy szűrőt cseréltek benne.
Ha most viccelni akarnák,azt mondanám,cserélje fel D az R el. és már jó is.
De talán le kéne írni,mit bontottak szét rajta.
Borzalmasan tudtok kérdezni, mintha az orvosnál azt mondnám,beteg vagyok,csak előre tudok sétálni,mondja meg mi a bajom.


Szia,
Elozmeny:Az auto mennt de csak ugy ha a motort felporgettem d fokozatban es akkor beugrott szerviz uzemmodba,de hatramenet nem volt.
Valto szet lett szedve ugyanis az olajteknoben femdarabok voltak.A "D" clutch sajnos angolul tudom csak a nevet volt szettrove ezert nem kapcsolta a sebeseget.uj alkatresz bele plusz meg amire meg szukseg volt gumi O gyuruk.Ossze lett rakva uj szuro olaj tomites.A valto kapcsolja a hatramenete de elore semmi...szamitogep nem mutat hibat.Az ekezetek az angol billentyuzet miatt sajnos korlatozva van


Na,így már mindjárt más,így érteni is fogja az aki segíteni akar,hogy miről lehet szó.Vannak itt akik azért szerelnek is kocsit,azok jobban konyítanak hozzá.Az még a csillagok állása szerint se jó jel,ha törött alkatrészek vannak a váltóban.Néha még akkor se működik jól,ha nem olyan olaj van benne ami belevaló,nem hogy fémdarabok keringenek benne.Lehet ott valami mást is szét vert.
A gond az,hogy automata váltót,csak szakember szereljen,aki ehhez ért,és tudja is mit csinál. Még komoly embereknek is ingoványos terület.Hogy ebből mi lesz? Automataváltó szerelő,aki majd szeletekre szedi,és elgondolkozhatsz,vagy kiadsz úgy 50,60 ezertől felfelé,úgy ki tudja meddig,100,200. A siker meg ki tudja meddig garantált,vagy inkább veszek egy bontottat,amit csak felcsavarozol,és nincs vele gond egy jó darabig.Mondjuk fele annyiért,mint amiért megcsinálnák,ha tudják. Szerintem ebből nem lesz már tökéletes váltó. Erre figyelj ! csak szét fog baszni az ideg,a pénzed meg csak párolog. Kíméld meg magad ettől. És lehet 1 hónap,és újra meg áll. Én már jártam automatásnál,na az szerelő volt,fogaskerekekre szétbontva az automata ( nem az enyém ) összerakva,de az ment is, udvaron meg kupacba a széthullott darabok,a BMW szervizből is oda küldték az embereket.
Jobban jársz egy bontottal. Nekem az osztóműt csinálta csapágy lötyögött benne, 60 pézike, 2 éve. Gondolhatod egy váltó trancsírozása menyi.

Ugyanis most mi következik? megint a szétbontás.Aztán lehet mazsolázni.Vagy vidd el egy komoly váltóshoz,és lehet aprópénzért rendesen összerakja,lehet csak valami banális hiba van,de szerintem ez rázósabb lesz.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. december 04. vasárnap, 16:48

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 323i
Évjárat: 1999

státusz dallasz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2011. december 04. vasárnap, 15:58


anubisz írta:
dallasz írta: SOS

Automata 323i ben a valto javitva lett d dob.Hatramenet tokeletes lett viszont nincs eloremenet!!!VAlkinek valami otlet mert a szerelomnek sincs amr semmi!!Koszonom


Amúgy ez mi? mert nem értek kínaiul ( javitva lett d dob )
Amúgy meg szia. Még amúgy meg,javítva,az jelentheti,hogy atomra van szedve valami,vagy csak egy szűrőt cseréltek benne.
Ha most viccelni akarnák,azt mondanám,cserélje fel D az R el. és már jó is.
De talán le kéne írni,mit bontottak szét rajta.
Borzalmasan tudtok kérdezni, mintha az orvosnál azt mondnám,beteg vagyok,csak előre tudok sétálni,mondja meg mi a bajom.


Szia,
Elozmeny:Az auto mennt de csak ugy ha a motort felporgettem d fokozatban es akkor beugrott szerviz uzemmodba,de hatramenet nem volt.
Valto szet lett szedve ugyanis az olajteknoben femdarabok voltak.A "D" clutch sajnos angolul tudom csak a nevet volt szettrove ezert nem kapcsolta a sebeseget.uj alkatresz bele plusz meg amire meg szukseg volt gumi O gyuruk.Ossze lett rakva uj szuro olaj tomites.A valto kapcsolja a hatramenete de elore semmi...szamitogep nem mutat hibat.Az ekezetek az angol billentyuzet miatt sajnos korlatozva van


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. december 04. vasárnap, 15:51


dallasz írta: SOS

Automata 323i ben a valto javitva lett d dob.Hatramenet tokeletes lett viszont nincs eloremenet!!!VAlkinek valami otlet mert a szerelomnek sincs amr semmi!!Koszonom


Amúgy ez mi? mert nem értek kínaiul ( javitva lett d dob )
Amúgy meg szia. Még amúgy meg,javítva,az jelentheti,hogy atomra van szedve valami,vagy csak egy szűrőt cseréltek benne.
Ha most viccelni akarnák,azt mondanám,cserélje fel D az R el. és már jó is.
De talán le kéne írni,mit bontottak szét rajta.
Borzalmasan tudtok kérdezni, mintha az orvosnál azt mondnám,beteg vagyok,csak előre tudok sétálni,mondja meg mi a bajom.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 323i
Évjárat: 1999

státusz dallasz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2011. december 04. vasárnap, 13:59


SOS

Automata 323i ben a valto javitva lett d dob.Hatramenet tokeletes lett viszont nincs eloremenet!!!VAlkinek valami otlet mert a szerelomnek sincs amr semmi!!Koszonom

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2011. március 16. szerda, 08:22


Üdv Urak!

Köszönöm a válaszokat!

A 7végén belenyomtam a kocsiba 1000 km-t, de semmi jelét nem látom, hogy baja lenne a váltónak
A fogyasztás maradt ugyan az, mint ami volt. Hibakód nincs, furcsaságot nem észlelek, de azért a Jackson leírása alapján meg fogom keresni a Papp Tamást váltó ügyben (nekem szimpatikus az amit az 540-es váltójával csináltak ).

Köszönöm még egyszer!
SP

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. március 11. péntek, 20:10


SP_323i írta:
kempelen írta:
- vezérlés átnézése (szelepek) ha kell csere


Üdv!

Sajnos kérdeznem kell a témában

Ezt kifejtenéd bővebben? Addig ok, hogy olaj le, szűrő ki majd látnom kell a vezérlést, de mitől fogom tudni, hogy cserés e egy szelep vagy sem?
Amúgy erről van szó???
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=15


előzmény:
Szerdán megkaptam a kis fogaskereket a műszerfalra sajnos nem tudtam egyből leállni, mert az M1-M7 bevezetőre felhajtva jött a hiba. Minden esetre az újra boot-olás segített és rendben haza tudtam menni. Tegnap voltam szerelőnél ahol kiolvastuk a hibakódot. A 3-as fokozatra regisztrált be, de semmi egyéb leírás nem volt...
Lehetséges, hogy azért érzékelt csúszást a 3-as fokozatban, mert nem tudtam leállni egyből az behajtón: Ha igen, akkor kérdés, hogy miért pakolta magát vészüzemmódba a váltó?
Azóta persze minden rezdülését figyelem a váltónak, mint vmi megszállott

Üdv
SP



Azért a 3-asra, mert az a vészfokozat.

Cseréltesd ki(le) az olajat főleg ha még sohasem volt lecserélve. A szűrővel együtt!

Utána minden ki fog derülni.

A szolenoid szelepekkel kapcsolatos dolgokat nem azért írtam, mert azt otthon bütyköljük. Azt bízd szakemberre. Amúgy igen, az általad belinkelt oldalon az 1-es alkatrész.

Automatához még a tapasztalt szerelők nagy része sem mer hozzányúlni.
Sőt ha lehet az olajcserét is bízd olyanra aki már csinálta. Tisztaság felsőfokon, mint egy műtőben. (nem vicc)

Sok sikert!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. március 11. péntek, 20:14

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2011. március 11. péntek, 16:05


anubisz írta:
SP_323i írta:
anubisz írta: azért szét ne szedesd 100 ezerért mert be írt egy hibát nekem télen a hóba mikor farolgatok 2 percenként be ír. Le állítom a kocsit,újra indít aztán már tökéletes.
akkor szereltess ha rosszul vált rendszeresen addig felesleges,ha meg el romlik úgy is szét kel szedetni.Azért mert egy érzékelő egyszer hibás jelet küld nehogy szét szedesd.
Ha minden nap vész üzemmódba kapcsol akkor kel megnézetni,mert biztos van valami oka,de ha ritka a jelenség az nem jelenti hogy tragikus a hiba.


4 éve van nálam a kicsike és eddig egyszer sem csinált ilyet ( még a téli örömködésekkor sem ) remélem tényleg valami szerencsétlen együttállás miatt hülyült meg és nem akar pont tavaszra meghalni


ez a típusú automata váltó hírhedten tartós.Nagyon ritkán van velük gond.Még automata váltós szerelő is nagyon ritkán találkozott velük. Ha komoly gond lesz vele,azt egyből érezni fogod. Sőt azt tanácsolom ha ennyire félsz,inkább most nyomd neki,vagy nyüstöld kicsit, hogy produkálja a hibát esetleg megint,vagy nem.Annak nincs értelme hogy gyomor ideggel ülj mindig kocsiba,hogy ugyan nem e lesz valami baja.Ha meg el száll egy ilyen váltó,inkább bontottat kel venni bele, van annyi mint a szemét. Javítása sokszorosába kerül,és ki tudja meddig bírja,egy automata váltó nem hiszem hogy szereti ha darabokra szedik, az már sose lesz tökéletes,szerintem.Úgyhogy ne paráztasd magad feleslegesen.


ez így van, darabraszedés=halál. normálisan és jó minőségű olajat kell benne cserélni, azért 60ezrenkénk mindenképp, és nem lesz vele gond.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. március 11. péntek, 16:00


SP_323i írta:
anubisz írta: azért szét ne szedesd 100 ezerért mert be írt egy hibát nekem télen a hóba mikor farolgatok 2 percenként be ír. Le állítom a kocsit,újra indít aztán már tökéletes.
akkor szereltess ha rosszul vált rendszeresen addig felesleges,ha meg el romlik úgy is szét kel szedetni.Azért mert egy érzékelő egyszer hibás jelet küld nehogy szét szedesd.
Ha minden nap vész üzemmódba kapcsol akkor kel megnézetni,mert biztos van valami oka,de ha ritka a jelenség az nem jelenti hogy tragikus a hiba.


4 éve van nálam a kicsike és eddig egyszer sem csinált ilyet ( még a téli örömködésekkor sem ) remélem tényleg valami szerencsétlen együttállás miatt hülyült meg és nem akar pont tavaszra meghalni


ez a típusú automata váltó hírhedten tartós.Nagyon ritkán van velük gond.Még automata váltós szerelő is nagyon ritkán találkozott velük. Ha komoly gond lesz vele,azt egyből érezni fogod. Sőt azt tanácsolom ha ennyire félsz,inkább most nyomd neki,vagy nyüstöld kicsit, hogy produkálja a hibát esetleg megint,vagy nem.Annak nincs értelme hogy gyomor ideggel ülj mindig kocsiba,hogy ugyan nem e lesz valami baja.Ha meg el száll egy ilyen váltó,inkább bontottat kel venni bele, van annyi mint a szemét. Javítása sokszorosába kerül,és ki tudja meddig bírja,egy automata váltó nem hiszem hogy szereti ha darabokra szedik, az már sose lesz tökéletes,szerintem.Úgyhogy ne paráztasd magad feleslegesen.

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2011. március 11. péntek, 15:01


anubisz írta: azért szét ne szedesd 100 ezerért mert be írt egy hibát nekem télen a hóba mikor farolgatok 2 percenként be ír. Le állítom a kocsit,újra indít aztán már tökéletes.
akkor szereltess ha rosszul vált rendszeresen addig felesleges,ha meg el romlik úgy is szét kel szedetni.Azért mert egy érzékelő egyszer hibás jelet küld nehogy szét szedesd.
Ha minden nap vész üzemmódba kapcsol akkor kel megnézetni,mert biztos van valami oka,de ha ritka a jelenség az nem jelenti hogy tragikus a hiba.


4 éve van nálam a kicsike és eddig egyszer sem csinált ilyet ( még a téli örömködésekkor sem ) remélem tényleg valami szerencsétlen együttállás miatt hülyült meg és nem akar pont tavaszra meghalni

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. március 11. péntek, 14:19


azért szét ne szedesd 100 ezerért mert be írt egy hibát nekem télen a hóba mikor farolgatok 2 percenként be ír. Le állítom a kocsit,újra indít aztán már tökéletes.
akkor szereltess ha rosszul vált rendszeresen addig felesleges,ha meg el romlik úgy is szét kel szedetni.Azért mert egy érzékelő egyszer hibás jelet küld nehogy szét szedesd.
Ha minden nap vész üzemmódba kapcsol akkor kel megnézetni,mert biztos van valami oka,de ha ritka a jelenség az nem jelenti hogy tragikus a hiba.