anubisz fórum hozzászólásai

anubisz Elküldve: 2017-10-26 10:09 Kézifék kar

YELLOW írta:
anubisz írta: Sziasztok. Valaki le tudná írni, hogy kell normálisan beállítani a kéziféket? a szerviz leírás azt írja meg kell lazítani a kézifék bovdent, utána hátul kell valamit módolni. Van youtubos videó egy valaggal, de mivel nem értem mit beszél, semmit nem ér.
Cseréltem 4 féktárcsát, betétet hátsót, és be szeretném állítani, ezt még nem csináltam én.

Mikor raktam fel a tárcsát, az egyik oldalt akadt is kicsit felrakáskor, a másik oldalon nem, tehát ott közel voltak a pofák, a másikon távolabb, tehát nem is igen egyformán vannak pozicionálva. Újra szeretném állítani, hogy az új tárcsákkal végre jól fogjon.
Köszönöm.

A videót ha jól értelmezem, meglazítom a 2 bovdent vissza engedem a kart hátul benyúlok csavarhúzóval a lukon, a racsnin addig húzok amíg be nem fogja a kereket, utána vissza lazíttok hogy pont ne érjen a tárcsához, megcsinálom a másik oldalt is, utána felhúzom a kart és meghúzom a bovdent az utastérben. Így ha kiengedem majd a kart épp nem fog befogni, de ha behúzom 2,3 kattanásra már szorítani fog. Én így látom.


dikk
te még élsz?
amúgy igen, jól értelmezed a beálíltást, mármint én is így csinálnám...

Ez bizalom gerjesztő üdvözlés. Mióta nem hajtom a kocsit azóta nem volt különösebb hibám. Katalizátorom esett szét aztán piszkosul zörgött,az lett kiszedve.

anubisz Elküldve: 2017-10-26 03:02 Kézifék kar

Sziasztok. Valaki le tudná írni, hogy kell normálisan beállítani a kéziféket? a szerviz leírás azt írja meg kell lazítani a kézifék bovdent, utána hátul kell valamit módolni. Van youtubos videó egy valaggal, de mivel nem értem mit beszél, semmit nem ér.
Cseréltem 4 féktárcsát, betétet hátsót, és be szeretném állítani, ezt még nem csináltam én.

Mikor raktam fel a tárcsát, az egyik oldalt akadt is kicsit felrakáskor, a másik oldalon nem, tehát ott közel voltak a pofák, a másikon távolabb, tehát nem is igen egyformán vannak pozicionálva. Újra szeretném állítani, hogy az új tárcsákkal végre jól fogjon.
Köszönöm.

A videót ha jól értelmezem, meglazítom a 2 bovdent vissza engedem a kart hátul benyúlok csavarhúzóval a lukon, a racsnin addig húzok amíg be nem fogja a kereket, utána vissza lazíttok hogy pont ne érjen a tárcsához, megcsinálom a másik oldalt is, utána felhúzom a kart és meghúzom a bovdent az utastérben. Így ha kiengedem majd a kart épp nem fog befogni, de ha behúzom 2,3 kattanásra már szorítani fog. Én így látom.

anubisz Elküldve: 2015-03-08 16:41 Mi lehet a baj?

hil írta:
anubisz írta:
hil írta:
anubisz írta: Kocsi rohadtúl füstöl, kihagynak a hengerek is, már 3,4 x volt hogy inditottam és csak csattog a motor de nem indúl. Ma már el se indúlt 2 indittás,2 nagy csattanás, majd kiszakad a motor. Főtengely jeladó hibás jelet írt be. Most kiszedtem arról a szopós helyről ahova el van dugva,
Mikor összenyomom, széthúzom olaj jön belőle. Gondolom szét nyilt és beszivárgott, mert ez egy zárt műanyag.
Ugye nem kaphat ez olajat, mert ebbe egy relé van. Akkor ezért halhatott meg, nem?




Szia anubisz!
Már bocsánat, de milyen autóról is van szó?
hil



330 XI E 46


Szia anubisz!
Abba nem biztos, hogy jó, ha bejut az olaj, ráadásul, ha a diag is azt írja be, akkor első körben én mindenképpen azt cserélném (ha már úgyis kint van a helyéről) Szerintem abban nem relé van, hanem vagy egy induktív tekercs, vagy pedig egy Hall jeladó.
hil



Hát én is arra az induktív tekercsre gondoltam, csak tekercsnek akartam írni, nem szakszavakkal. Amikor nem indult és csattant, akkor mindig ezt írta be.
3 napja bontottam le a fél motort a kart.szellőztető csere miatt,gondoltam egybe ki kéne cserélni, ha már ott járok a közelben, de 1,2 napig nem írta be, gondoltam várok, most bonthattam ugyan oda le a picsába,a fojtószeleptől kezdve az isten nyilát le kellett bontanom, csak hogy a csuklóm hozzá férjen. Jeladó csak holnap lesz. Addig kiszedtem,de széthúzom erővel és összenyomom a tetejét és ott nyomja az olajat, pedig nem látszik a nyílás. De ott van össze olvasztva. Gondolom szétvált hajszál vékonyan a sajtolásnál.

anubisz Elküldve: 2015-03-08 16:21 Mi lehet a baj?

hil írta:
anubisz írta: Kocsi rohadtúl füstöl, kihagynak a hengerek is, már 3,4 x volt hogy inditottam és csak csattog a motor de nem indúl. Ma már el se indúlt 2 indittás,2 nagy csattanás, majd kiszakad a motor. Főtengely jeladó hibás jelet írt be. Most kiszedtem arról a szopós helyről ahova el van dugva,
Mikor összenyomom, széthúzom olaj jön belőle. Gondolom szét nyilt és beszivárgott, mert ez egy zárt műanyag.
Ugye nem kaphat ez olajat, mert ebbe egy relé van. Akkor ezért halhatott meg, nem?




Szia anubisz!
Már bocsánat, de milyen autóról is van szó?
hil



330 XI E 46

anubisz Elküldve: 2015-03-08 16:08 Bőrfestés

Turbo73 írta: Hali,

Néhány autós összejövetel után megdöbbenve láttam, hogy míg a verdák kívül csilli-villik, a bőr ülések a legtöbb esetben botrányosan néztek ki. Mikor megvettem a sajátomat, az sem festett túl jól. Elkezdtem utána nézni, hogy mit lehetne csinálni vele. Találtam egy-két helyet ahol javítanak/festenek bőr üléseket, de csilliárdért és kiszerelve, napokra/hetekre ott kell hagyni az ülést. (Addig tégla? :wink Végül arra jutottam, hogy megcsinálom magam. Mielőtt a profi mesterek felháborodnának, amit leírok abszolút amatőr munka, de nekem tetszik, rendkívül olcsó, és talán másnak is bejön.

Ha nincs kiszakadva a bőr, akkor házilagos bőrfestéssel is könnyedén ki lehet javítani. Ehhez első körben festék kell. Nagyon sok keresgélés után ráleltem egy apró cégre, aki röhejesen olcsón készít/kever festéket. Elérhetőség:

Chemi-To Bt
1163. Budapest
Üzbég utca 26. 5853
06 1 403-1089

Fekete festék élből van (akinek ilyen belül az örülhet ), nettó 400 Ft (!!!) 0.5 dl. Ez két ülésre bőven elég. Nekem kevertetni kellett a bézs belsőt, így a minimális mennyiség 0.5 liter, ami nettó 5000 Ft-ba fájt. Ennyi festékből 3x át lehet festeni az egész kocsit. A keveréshez ott kell hagyni az egyik fejtámlát, kb. 1 hét volt, míg mehettem a festékért. A BMW kód nem elég.

Ha megvan a festék akkor szükség van még egy pár gumikesztyűre, egy műanyag tálkára és egy közönséges (új) mosogató szivacsra. A festeni kívánt felületeket tisztítsuk le, zsírtalanítsuk. (mezei mosogatószer megteszi) A festéken alaposan rázzuk össze, majd öntsünk a tálkába egy keveset. A szivaccsal finoman vigyük fel a felületre, mintha csak tisztítanánk. A festék víz alapú, hamar megszárad. Szükség esetén vigyünk fel több réteget. (Én 2x kentem le) 24 óra száradás után vígan használhatjuk, nem leszünk festékesek. A 0.5 liter festék bő 3/4-e nekem megmaradt, így ha legközelebb kell használnom kéznél van.

Így nézett ki festés előtt:





És így néz ki most, 8 hónappal később, úgy, hogy az autó napi használatban van. A jobboson jobban látszik a használat, a bal 1-ben kevesebbszer ülnek.









Biztos nem fog a Fekete? Én használok fehér gatyákat is. Jó lenne ha egyszer a nyári izzadós melegbe fekete seggel szálnák ki.

anubisz Elküldve: 2015-03-08 14:35 Termosztát

flenfer írta: Üdv. mindenkinek!
Tudna valaki küldeni egy robbantot rajzot e46 320 d motorról, 2000-es évjárat, 136 Le.
Vagy milyen cső az, amelyik a termosztát alatt van, és bemegy a blokkba. Egy kemény műanyag cső, egy csavar fogja. Erre kéne egy "O" gyűrű, csak jó lenne tudni mit is akarok venni.


http://bmwfans.info/parts-catalog/

anubisz Elküldve: 2015-03-08 14:23 Mi lehet a baj?

Kocsi rohadtúl füstöl, kihagynak a hengerek is, már 3,4 x volt hogy inditottam és csak csattog a motor de nem indúl. Ma már el se indúlt 2 indittás,2 nagy csattanás, majd kiszakad a motor. Főtengely jeladó hibás jelet írt be. Most kiszedtem arról a szopós helyről ahova el van dugva,
Mikor összenyomom, széthúzom olaj jön belőle. Gondolom szét nyilt és beszivárgott, mert ez egy zárt műanyag.
Ugye nem kaphat ez olajat, mert ebbe egy relé van. Akkor ezért halhatott meg, nem?


anubisz Elküldve: 2015-03-03 19:53 Műszerfal kijelzés

YELLOW írta:
anubisz írta:
szicsu írta:
hil írta:
FulesFulet írta:
anubisz írta:

Közben kiderült, nem pixelhiba. És most már jó.


Le írhattad volna mi okozta,had tanuljon más is belőle

Hali engem is érdekelne ,hogy mi volt a probléma és a megoldás mert nekem is ugyan ez a probléma fent áll! választ előre is köszi


Szia,
félek, soha nem tudjuk meg......




Tényleg nem...Sajnos!


De hogy kerül más írása az én nevemmel ide ki? Én pont nem ezt írtam lentebb.


már vártam. rosszul lett kitörölve a felesleg. azt hittem hil észre veszi, ezért nem is szóltam neki. ne vedd magadra.


Ó. Dehogy, csak pont úgy néz ki mintha nekem írogatnának. Amúgy én ezt írtam lentebb ( Le írhattad volna mi okozta,had tanuljon más is belőle ) amúgy lényegtelen.

anubisz Elküldve: 2015-03-03 19:25 Műszerfal kijelzés

szicsu írta:
hil írta:
FulesFulet írta:
anubisz írta:

Közben kiderült, nem pixelhiba. És most már jó.


Le írhattad volna mi okozta,had tanuljon más is belőle

Hali engem is érdekelne ,hogy mi volt a probléma és a megoldás mert nekem is ugyan ez a probléma fent áll! választ előre is köszi


Szia,
félek, soha nem tudjuk meg......




Tényleg nem...Sajnos!


De hogy kerül más írása az én nevemmel ide ki? Én pont nem ezt írtam lentebb.

anubisz Elküldve: 2015-02-16 07:52 alapjárat ingadozás,üzemmeleg állapotban.

levylp írta: Sziasztok,

Decemberben volt egy gyújtástrafó cserém mert egyik reggel mikor beindítottam az autót kihagyott a motor, egy henger nem működött. A csere meg is oldotta a gondomat ideiglenesen, de nem sokkal utána menet közben kigyúlt a motorcheck égő majd elkezdett alapjáraton dadogni a motor. Hallatszik, hogy nem jár kereken és egy-egy botlását az utastérben ülve is lehet érezni. Ha elég sokáig hagyom alapjáraton menni akkor néha leáll egy-egy henger is aztán, ha kihúzatom vagy újraindítom a motort újra beindul, de az alapjárat ingadozás marad.
Voltam vele szervízben, jelenleg 6db új BEKO gyertya és 6db új Bosch gyújtástrafó van benne, de hiába törlik a hibakódot, előbb-utóbb visszagyúl a motorcheck égő. A diagnosztika égéskimaradást hoz a hengereknél illetve lambdaszonda hibákat.
Magisz Debrecennél is voltam vele, kicseréltek 3 csövet meg a kartergázlevegőztetőt mondván, hogy erre szükség van. Nem javult szemernyit sem. Lambdaszonda hibáról szó sem esett. Még annyit mondtak, hogy a folytószelepem mozgófedele hiányzik amiről tudtam már, mert az előző helyen egy csőben találták meg, félúton a motor felé. Ott raktak rá próbából újat, de a hiba nem múlt el.
Esetleg valaki találkozott már hasonlóval és van tippje rá, hogy merre kellene a megoldás kulcsát keresni?
Köszi előre is!


Látom te is a szerelők álma leszel. Kicseréltél mindent, de rossz, törött fojtószeleppel mászkálsz. Valakinek nem jutott eszébe, hogy esetleg,6 vagy 5 vagy 4 trafó hogy romlott el egyszerre? Abból már kijött volna egy új,fojtószelep.

anubisz Elküldve: 2015-01-31 20:55 Mi lehet a baj?

Chris82 írta:
anubisz írta:
Chris82 írta:
anubisz írta:
Chris82 írta:
gfeco írta:
Chris82 írta: Sziasztok!

Tegnap jöttem hazafelé autópályán és 140 körül elkezdett rázni az autóm.
Előtte már kb. 20 kilométert mentem, ugyanilyen tempóban, de akkor nem csinálta.
Ma, már elkezdte 80 körül is, de néha abbamarad és 130-nál sem jön elő.
Rakattam rá 4 új gumit ma (úgyis max 2 hónapot ment volna el) és megnézettem a felniket.
Minden okés velük, de a hiba még mindig nem szűnt meg.
Olyan hangja van, mit amikor szálszakadt egy gumi, csak ez nem rázza a kormányt.
Talán a hajtásnál lehet valami? Ha valakinek volt ilyen problémája, kérem írjon, mert nem tudom sokáig nélkülözni az autót.
Köszönöm előre is a segítségetek!


Sztem a kardánfüggesztő gyanús.


Most jut eszembe, hogy mikor el akarok indulni alapjáraton, csúsztatott kuplunggal, beremeg az autó. Ezt már csinálja egy ideje, de a menet közbeni remegést, csak most kezdte el.
Párom ma mondta, hogy mintha az erő is elment volna kicsit, mikor elkezdett remegni.
Sosem jön jókor a gond, de most különösen

Szeva Pocses! Látom itt is aktív vagy Üdv. P.Chris Kawasaki (sportmotor.hu)


Kardánt is nyugodtan leköthetitek és nézzétek meg nincs e szétkopva a kereszt. Ha fent van hiába rángatod,hogy kotyog e. Nem fog. Csak ha lekötitek akkor látod, hogy milyen amikor laza.


Egyszer már javították a hajtás részét, mert kiszakadt a kasztniból a felfüggesztés.
Akkor gondolom megszorult, vagy nem tudom és pont ilyen hangokat adott ki.
Majd jövő héten ránézetek a srácokkal. Köszi a segítséget!


Nekem már egy szétkopott rohadtúl rázott,szarrá volt kopva.


Te vettél kardánt bontottan, vagy használtan? Mennyibe fáj egy ilyen?



Nekem xi van abba más a kardán, és nem terem minden bontóba. Nekem lekötötték, mikor megláttam majdnem sírtam,és fent meg se moccant.1cm holtjátéka volt a keresztnek.
Srác telefonált jobbra balra, még az nap szerzett egy xd be való bontottat. Igy lett egyből. Extrém volt az eset,extrém gyorsan lett, így persze logikus, hogy nem 20 at kérnek érte mikor ott áll a kocsi az aknán szétbontva, de 60 ból megúsztam.
A te fajtádhoz van egy rakattal mindenfelé ,de biztos könnyebb szerezni bele ha az a gond.

anubisz Elküldve: 2015-01-31 20:31 Mi lehet a baj?

Chris82 írta:
anubisz írta:
Chris82 írta:
gfeco írta:
Chris82 írta: Sziasztok!

Tegnap jöttem hazafelé autópályán és 140 körül elkezdett rázni az autóm.
Előtte már kb. 20 kilométert mentem, ugyanilyen tempóban, de akkor nem csinálta.
Ma, már elkezdte 80 körül is, de néha abbamarad és 130-nál sem jön elő.
Rakattam rá 4 új gumit ma (úgyis max 2 hónapot ment volna el) és megnézettem a felniket.
Minden okés velük, de a hiba még mindig nem szűnt meg.
Olyan hangja van, mit amikor szálszakadt egy gumi, csak ez nem rázza a kormányt.
Talán a hajtásnál lehet valami? Ha valakinek volt ilyen problémája, kérem írjon, mert nem tudom sokáig nélkülözni az autót.
Köszönöm előre is a segítségetek!


Sztem a kardánfüggesztő gyanús.


Most jut eszembe, hogy mikor el akarok indulni alapjáraton, csúsztatott kuplunggal, beremeg az autó. Ezt már csinálja egy ideje, de a menet közbeni remegést, csak most kezdte el.
Párom ma mondta, hogy mintha az erő is elment volna kicsit, mikor elkezdett remegni.
Sosem jön jókor a gond, de most különösen

Szeva Pocses! Látom itt is aktív vagy Üdv. P.Chris Kawasaki (sportmotor.hu)


Kardánt is nyugodtan leköthetitek és nézzétek meg nincs e szétkopva a kereszt. Ha fent van hiába rángatod,hogy kotyog e. Nem fog. Csak ha lekötitek akkor látod, hogy milyen amikor laza.


Egyszer már javították a hajtás részét, mert kiszakadt a kasztniból a felfüggesztés.
Akkor gondolom megszorult, vagy nem tudom és pont ilyen hangokat adott ki.
Majd jövő héten ránézetek a srácokkal. Köszi a segítséget!


Nekem már egy szétkopott rohadtúl rázott,szarrá volt kopva.

anubisz Elküldve: 2015-01-31 20:29 vizpumpa

zsozseszka írta: Sziasztok!
A verdámba lassan 150.000Km lesz. Mikor kell vízpumpát cseréltettnem?
Köszönöm!

ha szétment,vagy köpi a vizet. Persze ha tele vagy lével cserélhetsz mindent ami már kopott de még jó.

anubisz Elküldve: 2015-01-31 19:31 Mi lehet a baj?

Chris82 írta:
gfeco írta:
Chris82 írta: Sziasztok!

Tegnap jöttem hazafelé autópályán és 140 körül elkezdett rázni az autóm.
Előtte már kb. 20 kilométert mentem, ugyanilyen tempóban, de akkor nem csinálta.
Ma, már elkezdte 80 körül is, de néha abbamarad és 130-nál sem jön elő.
Rakattam rá 4 új gumit ma (úgyis max 2 hónapot ment volna el) és megnézettem a felniket.
Minden okés velük, de a hiba még mindig nem szűnt meg.
Olyan hangja van, mit amikor szálszakadt egy gumi, csak ez nem rázza a kormányt.
Talán a hajtásnál lehet valami? Ha valakinek volt ilyen problémája, kérem írjon, mert nem tudom sokáig nélkülözni az autót.
Köszönöm előre is a segítségetek!


Sztem a kardánfüggesztő gyanús.


Most jut eszembe, hogy mikor el akarok indulni alapjáraton, csúsztatott kuplunggal, beremeg az autó. Ezt már csinálja egy ideje, de a menet közbeni remegést, csak most kezdte el.
Párom ma mondta, hogy mintha az erő is elment volna kicsit, mikor elkezdett remegni.
Sosem jön jókor a gond, de most különösen

Szeva Pocses! Látom itt is aktív vagy Üdv. P.Chris Kawasaki (sportmotor.hu)


Kardánt is nyugodtan leköthetitek és nézzétek meg nincs e szétkopva a kereszt. Ha fent van hiába rángatod,hogy kotyog e. Nem fog. Csak ha lekötitek akkor látod, hogy milyen amikor laza.

anubisz Elküldve: 2015-01-31 18:48 Mi lehet a baj?

xcomman írta:
Pocses írta:
anubisz írta:
xcomman írta:
anubisz írta:
xcomman írta: Sziasztok!

Egy ritkan elofordulo hibarol lenne szo, eddig osszesen ket alkalommal fordult elo. Eloszor nyaron csinalta, hogy egyik pillanatrol a masikra este eltolta az osszes ablakmosot... Akkor meg a groundmodulra tippeltem, mert erosen cseres volt ajtonyitasi problemakbol kifolyolag. Ma viszont megint kinyomta. Ami meg ritkan szokott lenni, hogy a muszerfal vilagitas kialszik. Nem tudom mennyire osszekapcsolhato a ket dolog, de inkabb megosztom ezt is. Elore is koszonom a segitseget. Otleteket szivesen hallanek, mert nem sok kell, hogy felgyujtsam



Értelmezhetetlen az írásod. ( egyik pillanatrol a masikra este eltolta az osszes ablakmosot...)


Elnezest, ki akartam szedni a felesleges szoveget belole, de van ami benne maradt.

Szoval, le volt zarva a kocsi. Se gyujtas, se semmi nem volt rajta. Aztan minden elojel nelkul elkezdte kinyomni az szelvedomoso folyadekot addig meg ki nem fogyott es en le nem huztam a pumparol az aramot. (Nem volt keznel a kulcs, mire visszaertem mar kifogyott)



Basszus ilyet még nem láttam, nem is hallottam. Remélem tud rá mondani valaki valamit.
Azt hittem elfolyt vagy valami. Azért diagolni kellene a kocsit,hátha ír valami hibát rá.


Hát ezen csak én is lesek mint állat. Talán valami zárlat lehet ami azt a kört zárja néha a kapcsoló és a szivattyú között.


Sziasztok.

Kiderült mi volt a probléma és gondoltam inkább leírom, hátha más is beleszalad. A szerviz szerint a grundmodul volt a hibás, de azt pár hónappal korábban ők már kicserélték csak nem emlékeztek... A probléma elsődleges forrása valószínűleg ez volt, mert valamilyen "relék" összeégtek és emiatt random elindult az szélvédőmosó. Ezt/ezeket kicserélték és azóta megszünt a hibajelenség (lekopogom azért...). Én nem tudom milyen relék lehettek, aki ért hozzá és hasonló problémái lesznek talán tudni fogja, hogy hol keresse. A javítás nem volt drága, ha a grundmodult nem számolom


Gondolom a motortérben levő relék közül amelyik a mosót vezérli, vagy a kesztyűtartó mögött van.