- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 316i 1.9
- Évjárat: 1999
Elküldve: 2013. november 23. szombat, 09:02
anubisz írta:Dan írta:
Köszi a ki igazítást igen a katalizátor előtti és utáni szondáról van szó.
Mindenképp elviszem itt Miskolcon a Soltészon van egy BMW Szerviz hát sajnos tényleg ez van hogy egy 1,8-benzin is már ilyen probléma de hát ez van ha esetleg tudtok Miskolc környékén valakit aki tényleg értene is hozzá azt megköszönném és köszi a válaszokat is
Először csak olvastasd ki a hibatárolót, és hallgasd meg,ők mit mondanak. Nehogy neki állj kicserélni a fél kocsit, vagy ugye azt kellett volna csinálni, hogy a két bohóccal ki kellett volna töröl ni a hibákat, és úgy járni vele pár napot, aztán elvinni, egy BMW hez, akinek van normális műszere, és érti is, hogy mit mutat, és azzal kiolvastatni újra, hogy milyen hibát ír. Aztán átgondolni,ki mit mondott.
Megjegyezném, csak a 2 első szonda vesz részt a keverék képzésben, a 2 hátsónak csak monitor szerepe van, ha el is romlik észre se veszed,be is írja hibának,de nem fog tőle minden világítani. Nekem is rossz az egyik monitor szonda, csak kiolvasáskor tudok róla,amúgy semmi.
Tehát, ha az rossz ( persze ugye még drágább is mint az első )jó ha ki van cserélve, de észre se fogod venni. Ha nincs rá pénz,évekig is eljárhatsz vele, ha szar.
A másik, lehet én vagyok a birka, de attól még ha rossz egy szondád, nem fog lefulladozni, meg minden hibát csinálni a kocsi.Különben nem is tudnád használni,mivel hidegen nem is szabályoz a szonda, el kell érnie egy üzemi hőfokot. A legmodernebbeknél ez 8,10 mp, a régebbieknél, akár több perc is lehet.
Addig az elektronika egy referencia érték alapján képzi a keveréket. ( elnézést ha nem szakértőként fejezem ki magam )
Tehát addig is menni fog a kocsid, max szar lesz a fogyasztás,meg az emisszió,stb..mert nem egy finoman szabályozott üzemmódban dolgozik a befecskendezés, de attól még a kocsi használható, különben mint mondtam, reggel be se tudnád indítani,főleg elindulni vele.
Ha valami gáz van az üzemanyag rendszerrel, illik egy benzinnyomást mérni, ( KB mint mikor húz a kocsi, balra,jobbra, ott is illik megnézni a guminyomást )nem egyből a kormányművet cserélni.
Légtömegmérőt is ellenőrizd, húzd le a csatlakozót, akkor normálisan kellene menni a kocsinak,ha az rossz, ha visszadugod és újra szar lesz,akkor az a gond. (nem elfelejteni, hogy ha lehúzod,akkor beírja hibának, nem aztán utána kiolvassátok, és bent lesz a hiba,mert lehúztad a csatlakozót, erre majd mondja a szerelő, hurrá,megvan a hiba, a tömegmérő,és gyorsan vetet egyet.)
Ezt a lehúzós dolgot még nem próbáltam,de így írják, itt, hogy így lehet ellenőrizni,nekem már évek óta nincs gond vele.
De ha kiolvassák a hibát, majd akkor írd le ide, hátha tud majd valaki mondani rá valamit.
Ezt a légmennyiségmérő ( mert ugye nem a levegő súlyát méri ezért nem légtömegmérő bár mindenki így hívja ) lehúzom a csati témát én is kipróbáltam anno, de sokkal rosszabb lett mintha rá volt dugva! Természetes leállított állapotában húztam le a stekkert, és mint kiderült mégis ez a kütyü okozta a túl szerény keveréket.