YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17560

Elküldve: 2014. szeptember 10. szerda, 19:59


kzste írta:
elgeri írta:
kzste írta: Sziaszto Volna egy kis gondom amivel nem tudom mit kezdjek. (E46 sedan 2002) Mikor bekapcsolom klímahasználat után a sima légbefúvást, ázott rongyszag jön a befúvókból. A másik jelenség pedig az hogy mikor a levegőt a szélvédőre irányítom az elkeud párásodni. Legyen hideg vagy meleg szinte mindig ez van. Kérdésem hogy hol keressem a hibát? Köszönöm előre is az ötleteket!


Ta:lán túl általános a válasz, de szerintem a szag miatt ráférne egy alaposabb klíma tisztítás.
A befújt levegő miatti párásodást én is szoktam tapasztalni, de csak ha nincs bekapcsolva a klíma (az rögtön leszedi), csak a motorból jön a meleg levegő. Szóval lehet, hogy már nincs is elég gáz / hűtésteljesítmény a klímádban?!


Klíma most lett megcsinálva, elég alapos átnézés után. Egyben tisztítva is volt ózonnal. A szag pár percig érezhető mikor kikapcsolom a klímát és csak a légbefúvás marad. Ha csak a levegőt fújatom be akkor nincs szag. A pára pedig azért talány mert az anyósülés előtti részen jelenik meg ha befújatom. Korábban említette itt valaki hogy a fűtéscsap okozhat ilyen gondokat de sajnos nem találta a kommentet.


az ózon tisztítás elpusztítja a bacikat, stb, megszűnteti a szagokat. ez eddig ok. de neked valaószínű poros a hőcserélő. így amikor az hűt, kicsapódik rajta a pára, amit a por magába szív. ettől lesz olyan szaga. ezt nem szünteti meg az ózon, mivel a port nem pucolja le róla. ez ilyen. én is ha klímázok , mielőtt megállok lekapcsolom a klímát és kinti levegővel átjáratom. de gyanítom, amikor lekapcsolom a klímát, akkor lezár valami, és a hőcserélőn már nem megy át a kinti levegő, így azt nem szárítja ki, csak a járatokat. ezért indításnál, ha újra klímát nyomok, nekem is van egy darabig olyan szaga.
a túl nagy pára talán azért lehet, mert nem folyik le rendesen a kondenzvíz és megáll a hőcserélő alatt. de ha minden igaz van klímaszellőztető szűrő, ami produkálhatja azt, hogy párásodik az ablak, de akár a sima levegőszűrő is.

kzste
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kzste

Fórumlakó

Elismertség: 5% (13 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2014. szeptember 10. szerda, 14:02


elgeri írta:
kzste írta: Sziaszto Volna egy kis gondom amivel nem tudom mit kezdjek. (E46 sedan 2002) Mikor bekapcsolom klímahasználat után a sima légbefúvást, ázott rongyszag jön a befúvókból. A másik jelenség pedig az hogy mikor a levegőt a szélvédőre irányítom az elkeud párásodni. Legyen hideg vagy meleg szinte mindig ez van. Kérdésem hogy hol keressem a hibát? Köszönöm előre is az ötleteket!


Ta:lán túl általános a válasz, de szerintem a szag miatt ráférne egy alaposabb klíma tisztítás.
A befújt levegő miatti párásodást én is szoktam tapasztalni, de csak ha nincs bekapcsolva a klíma (az rögtön leszedi), csak a motorból jön a meleg levegő. Szóval lehet, hogy már nincs is elég gáz / hűtésteljesítmény a klímádban?!


Klíma most lett megcsinálva, elég alapos átnézés után. Egyben tisztítva is volt ózonnal. A szag pár percig érezhető mikor kikapcsolom a klímát és csak a légbefúvás marad. Ha csak a levegőt fújatom be akkor nincs szag. A pára pedig azért talány mert az anyósülés előtti részen jelenik meg ha befújatom. Korábban említette itt valaki hogy a fűtéscsap okozhat ilyen gondokat de sajnos nem találta a kommentet.

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2014. szeptember 10. szerda, 12:29


kzste írta: Sziaszto Volna egy kis gondom amivel nem tudom mit kezdjek. (E46 sedan 2002) Mikor bekapcsolom klímahasználat után a sima légbefúvást, ázott rongyszag jön a befúvókból. A másik jelenség pedig az hogy mikor a levegőt a szélvédőre irányítom az elkeud párásodni. Legyen hideg vagy meleg szinte mindig ez van. Kérdésem hogy hol keressem a hibát? Köszönöm előre is az ötleteket!


Talán túl általános a válasz, de szerintem a szag miatt ráférne egy alaposabb klíma tisztítás.
A befújt levegő miatti párásodást én is szoktam tapasztalni, de csak ha nincs bekapcsolva a klíma (az rögtön leszedi), csak a motorból jön a meleg levegő. Szóval lehet, hogy már nincs is elég gáz / hűtésteljesítmény a klímádban?!

kzste
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz kzste

Fórumlakó

Elismertség: 5% (13 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2014. szeptember 10. szerda, 12:04


Sziaszto Volna egy kis gondom amivel nem tudom mit kezdjek. (E46 sedan 2002) Mikor bekapcsolom klímahasználat után a sima légbefúvást, ázott rongyszag jön a befúvókból. A másik jelenség pedig az hogy mikor a levegőt a szélvédőre irányítom az elkeud párásodni. Legyen hideg vagy meleg szinte mindig ez van. Kérdésem hogy hol keressem a hibát? Köszönöm előre is az ötleteket!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 1995

státusz takimark

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2014. július 19. szombat, 18:04


Sziasztok klímát szeretnék tenni szeretett e36 omba az lenne a kérdésem hogy kell új műszerfal is? Klímához meg van minden de mi kell még hozzá? Nagy átalakítás kell?

Vagy tudtok valamit ajánlani Miskolc közelében?

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. július 19. szombat, 18:51

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2014. július 19. szombat, 17:12


laczkosz írta: Sziasztok.

Van egy E46-om és az a problémám vele hogy a klíma bekapcsolásánál pl. automata 16 fokon van, el is kezd hűteni de csak a vezető oldalán jön a hideg levegő.
Az utas oldalon viszont csak szimpla levegőt fúj be.
A középkonzolon hidegre van tekerve a szellőző és ott is a bal oldaliból hideg, a jobb oldaliból "meleg" levegőt fúj.
Levettem automatáról, állítottam lábra, ablakra, középre és a hiba ugyanaz.
Valakinek valami tipp?

Előre is köszönöm


A gáz kevés benne, nézesd meg.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz laczkosz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2014. július 19. szombat, 15:32


Sziasztok.

Van egy E46-om és az a problémám vele hogy a klíma bekapcsolásánál pl. automata 16 fokon van, el is kezd hűteni de csak a vezető oldalán jön a hideg levegő.
Az utas oldalon viszont csak szimpla levegőt fúj be.
A középkonzolon hidegre van tekerve a szellőző és ott is a bal oldaliból hideg, a jobb oldaliból "meleg" levegőt fúj.
Levettem automatáról, állítottam lábra, ablakra, középre és a hiba ugyanaz.
Valakinek valami tipp?

Előre is köszönöm



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz lacamester

Újonc

Elismertség: 25% (1 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2014. július 12. szombat, 16:46


kovarig írta: Sziasztok!

Úgy tűnik, hogy itt eléggé gyorsan cserélődnek az infók, szóval megosztom veletek a bajomat.
Van egy E36 Cabriom, 318i, 1997-es. A Problémám a fűtéssel van. Egyszerűen nem akar meleg levegőt nyomni. Mivel nem vagyok teljesen hülye a technikához, ezért leírom, hogy mit néztem át, illetve, hogy mik a tapasztalatok.
- Hűtővíz van, fullon van a rendszer
- Vízpumpa jó, kering a lötty rendesen
- Fűtőmotor jó
- Elekronikus fűtéscsap jó (legalábbis én kiszedtem, és amikor megadtam neki, a 12 V-t, akkor ki is tolták a tekercsek a kúpos zárófejeket)

A jelenség a fűtéscsappal kapcsolatosan annyi, hogy kiszereltem, rátettem a csatit. Adtam gyújtást, semmi. Nyitva volt, és nyitott is maradt. Tekergettem a hideg-meleg gombot, a reakció szintén SEMMI. Majd amikor levettem a gyújtást, akkor fogta magát, és kattant egyet, tehát bezárt. Úgy maradt még 4-5 percig, majd visszanyitott megint (azaz lement róla a 12 V).

Szerintem ez innentől szép kihívás , ha valakinek van ötlete, akkor legyen kedves segíteni!

Köszönöm!

Gábor


Sziasztok!

Erre a probléma megoldásra énis kiváncsi lennék mert ugyanez a gondom

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2014. május 28. szerda, 07:17


YELLOW írta:
david01 írta:
YELLOW írta:
david01 írta: Üdv mindenkinek!
Új vagyok az oldalon most vettem egy E46-os 320d-t és olyan gondom van a klímával hogy bekapcsol hideget is fúj de a kompresszor ki-be kapcsolgat és az autó alatt sem látható a kondenzvíz valaki találkozott már ilyen hibával és ha igen költséges a javítás??


a ki/be kapcsolás normális is lehet, nem feltétlen probléma. csak akkor kapcsol be, ha a hőcserélőn keresztül melegebb levegő jut be, mint ami ben van állítva, mert akkor újra hűteni kell. a kondenzvíz sem feltétlen kell. főleg hosszú klímázás után van nyoma.


Köszi a segítséget ez megnyugtatott egy kicsit de viszont nem tudom a multkor mikor leállítottam az autót és be volt kapcsolva a klíma a középső szellőzőkön furcsa gőzszerű hideg levegő jött befele mellesleg nem kicsit büdös volt és ezért gondoltam hogy nem tud esetleg elfolyni a kondenzvíz vagy ilyesmi


az is előfordulhat... a váltó felett van valahol akivezetés, meg tudod nézni


nem látszik,a váltóra folyik rá a kondenzvíz.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17560

Elküldve: 2014. május 27. kedd, 15:13


david01 írta:
YELLOW írta:
david01 írta: Üdv mindenkinek!
Új vagyok az oldalon most vettem egy E46-os 320d-t és olyan gondom van a klímával hogy bekapcsol hideget is fúj de a kompresszor ki-be kapcsolgat és az autó alatt sem látható a kondenzvíz valaki találkozott már ilyen hibával és ha igen költséges a javítás??


a ki/be kapcsolás normális is lehet, nem feltétlen probléma. csak akkor kapcsol be, ha a hőcserélőn keresztül melegebb levegő jut be, mint ami ben van állítva, mert akkor újra hűteni kell. a kondenzvíz sem feltétlen kell. főleg hosszú klímázás után van nyoma.


Köszi a segítséget ez megnyugtatott egy kicsit de viszont nem tudom a multkor mikor leállítottam az autót és be volt kapcsolva a klíma a középső szellőzőkön furcsa gőzszerű hideg levegő jött befele mellesleg nem kicsit büdös volt és ezért gondoltam hogy nem tud esetleg elfolyni a kondenzvíz vagy ilyesmi


az is előfordulhat... a váltó felett van valahol akivezetés, meg tudod nézni

david01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz david01

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 35

Elküldve: 2014. május 27. kedd, 15:11


YELLOW írta:
david01 írta: Üdv mindenkinek!
Új vagyok az oldalon most vettem egy E46-os 320d-t és olyan gondom van a klímával hogy bekapcsol hideget is fúj de a kompresszor ki-be kapcsolgat és az autó alatt sem látható a kondenzvíz valaki találkozott már ilyen hibával és ha igen költséges a javítás??


a ki/be kapcsolás normális is lehet, nem feltétlen probléma. csak akkor kapcsol be, ha a hőcserélőn keresztül melegebb levegő jut be, mint ami ben van állítva, mert akkor újra hűteni kell. a kondenzvíz sem feltétlen kell. főleg hosszú klímázás után van nyoma.


Köszi a segítséget ez megnyugtatott egy kicsit de viszont nem tudom a multkor mikor leállítottam az autót és be volt kapcsolva a klíma a középső szellőzőkön furcsa gőzszerű hideg levegő jött befele mellesleg nem kicsit büdös volt és ezért gondoltam hogy nem tud esetleg elfolyni a kondenzvíz vagy ilyesmi

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17560

Elküldve: 2014. május 27. kedd, 15:06


david01 írta: Üdv mindenkinek!
Új vagyok az oldalon most vettem egy E46-os 320d-t és olyan gondom van a klímával hogy bekapcsol hideget is fúj de a kompresszor ki-be kapcsolgat és az autó alatt sem látható a kondenzvíz valaki találkozott már ilyen hibával és ha igen költséges a javítás??


a ki/be kapcsolás normális is lehet, nem feltétlen probléma. csak akkor kapcsol be, ha a hőcserélőn keresztül melegebb levegő jut be, mint ami ben van állítva, mert akkor újra hűteni kell. a kondenzvíz sem feltétlen kell. főleg hosszú klímázás után van nyoma.

david01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz david01

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 35

Elküldve: 2014. május 27. kedd, 14:25


Üdv mindenkinek!
Új vagyok az oldalon most vettem egy E46-os 320d-t és olyan gondom van a klímával hogy bekapcsol hideget is fúj de a kompresszor ki-be kapcsolgat és az autó alatt sem látható a kondenzvíz valaki találkozott már ilyen hibával és ha igen költséges a javítás??

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Cabrio
Modell: 318i
Évjárat: 1997

státusz kovarig

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2014. április 25. péntek, 15:05


Sziasztok!

Úgy tűnik, hogy itt eléggé gyorsan cserélődnek az infók, szóval megosztom veletek a bajomat.
Van egy E36 Cabriom, 318i, 1997-es. A Problémám a fűtéssel van. Egyszerűen nem akar meleg levegőt nyomni. Mivel nem vagyok teljesen hülye a technikához, ezért leírom, hogy mit néztem át, illetve, hogy mik a tapasztalatok.
- Hűtővíz van, fullon van a rendszer
- Vízpumpa jó, kering a lötty rendesen
- Fűtőmotor jó
- Elekronikus fűtéscsap jó (legalábbis én kiszedtem, és amikor megadtam neki, a 12 V-t, akkor ki is tolták a tekercsek a kúpos zárófejeket)

A jelenség a fűtéscsappal kapcsolatosan annyi, hogy kiszereltem, rátettem a csatit. Adtam gyújtást, semmi. Nyitva volt, és nyitott is maradt. Tekergettem a hideg-meleg gombot, a reakció szintén SEMMI. Majd amikor levettem a gyújtást, akkor fogta magát, és kattant egyet, tehát bezárt. Úgy maradt még 4-5 percig, majd visszanyitott megint (azaz lement róla a 12 V).

Szerintem ez innentől szép kihívás , ha valakinek van ötlete, akkor legyen kedves segíteni!

Köszönöm!

Gábor

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2014. április 07. hétfő, 16:37


Compact98 írta: Sziasztok!
Tudna valaki tippet adni,hogy E46-ban mért fújnak meleg levegőt az oldalsó szellőzők,
akkor is, amikor a fűtés kikapcsolt állapotban van?

Köszönöm!


Valószínűleg a fűtéscsapod folyamatosan megy, ezért jut a hőcserélőhöz a melegvíz.