autója adatai
Széria: 7
Típus: E65
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2003

státusz pneurob

Fórumlakó

Elismertség: 7% (17 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2011. február 14. hétfő, 20:34


csatis1 írta:
davech írta: Aki BMW vásárláson töri a fejét és pontosabban E46aon, az nagyon gyorsan verje ki a fejéből ha szar utak környékén lakik. Vagon pénzt költöttem már futóműre, igen ez a típus nem ide való... (békés megye)...


Másik lehetőség: legyen csilivili és inkább álljon a garázsban!


Vagy egy Meyle Heavy Duty lengőkar szett ugyanilyen szilentekkel: http://schmiedmann.hu/termek/l...plett.html



SirToma
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz SirToma

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (19 pont) | Hozzászólások: 306

Elküldve: 2011. február 14. hétfő, 15:32


MatNob írta: Sziasztok,

Első stabilizátor szilentet kellene cserélni a gép alatt, de sajnos ez nem olyan egyszerű.
Több alkatrésznagyker több átmérőt is felajánl, viszont a RealOEM szerint nekem megfelelő 22,5 mm-est csak BMW-éktől lehet beszerezni rendelésre. Na én nem hiszem, hogy ez ilyen ritkán cserélt alkatrész lenne... Nagykeresek szerint 23mm lesz az, RealOEM szerint az az M-es futóműbe való.
Stabi rúd 23mm a tolómérő szerint, lehet, hogy a szilentnél vékonyabb vagy vastagabb, de azért megmértük.
2002/12 320d 150 lovas Touring manuális váltóval.

Valakinek van ötlete? 22.5 vagy 23?

(Amúgy jó bonyolult ez a futómű, mégis úgy zötyög szegény kocsi mint egy kordé, pedig aránylag jó utakon járok vele. Szerintem ha autópályán áthajtanék egy pénzérmén, megmondanám, hogy 10es volt-e vagy 20as...)


M_attilát ajánlom!!!

adsz egy alvázszámot, és mindent megmond!!!

Üdv:toma

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2011. február 14. hétfő, 15:29


Szia

Küld el nekem az alvázszámodat és megmondom milyen kell bele.

m_attila




MatNob írta: Sziasztok,

Első stabilizátor szilentet kellene cserélni a gép alatt, de sajnos ez nem olyan egyszerű.
Több alkatrésznagyker több átmérőt is felajánl, viszont a RealOEM szerint nekem megfelelő 22,5 mm-est csak BMW-éktől lehet beszerezni rendelésre. Na én nem hiszem, hogy ez ilyen ritkán cserélt alkatrész lenne... Nagykeresek szerint 23mm lesz az, RealOEM szerint az az M-es futóműbe való.
Stabi rúd 23mm a tolómérő szerint, lehet, hogy a szilentnél vékonyabb vagy vastagabb, de azért megmértük.
2002/12 320d 150 lovas Touring manuális váltóval.

Valakinek van ötlete? 22.5 vagy 23?

(Amúgy jó bonyolult ez a futómű, mégis úgy zötyög szegény kocsi mint egy kordé, pedig aránylag jó utakon járok vele. Szerintem ha autópályán áthajtanék egy pénzérmén, megmondanám, hogy 10es volt-e vagy 20as...)




autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz MatNob

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2011. február 14. hétfő, 14:27


Sziasztok,

Első stabilizátor szilentet kellene cserélni a gép alatt, de sajnos ez nem olyan egyszerű.
Több alkatrésznagyker több átmérőt is felajánl, viszont a RealOEM szerint nekem megfelelő 22,5 mm-est csak BMW-éktől lehet beszerezni rendelésre. Na én nem hiszem, hogy ez ilyen ritkán cserélt alkatrész lenne... Nagykeresek szerint 23mm lesz az, RealOEM szerint az az M-es futóműbe való.
Stabi rúd 23mm a tolómérő szerint, lehet, hogy a szilentnél vékonyabb vagy vastagabb, de azért megmértük.
2002/12 320d 150 lovas Touring manuális váltóval.

Valakinek van ötlete? 22.5 vagy 23?

(Amúgy jó bonyolult ez a futómű, mégis úgy zötyög szegény kocsi mint egy kordé, pedig aránylag jó utakon járok vele. Szerintem ha autópályán áthajtanék egy pénzérmén, megmondanám, hogy 10es volt-e vagy 20as...)

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2011. február 11. péntek, 08:48


davech írta: Aki BMW vásárláson töri a fejét és pontosabban E46aon, az nagyon gyorsan verje ki a fejéből ha szar utak környékén lakik. Vagon pénzt költöttem már futóműre, igen ez a típus nem ide való... (békés megye)...


Másik lehetőség: legyen csilivili és inkább álljon a garázsban!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17592

Elküldve: 2011. február 10. csütörtök, 17:32


zoliika írta:
imici85 írta: Sziasztok

Egy olyan gondom van,hogy ha 70-100 km/h között ráz a kormányom.Ha nem adok neki gázt csak gurulok akkor is.70 alatt és 100 fölött nem ráz be.Mind a 4 kerék ki lett centírozva.Tapasztalt már valaki ilyent.


Szó szerint ugyanilyen problémákkal küzdöttem és ha nincs a futóműves barátom hát én nem is tudom mennyit költöttem volna az autómra a történet a következő:
Novemberben ugye téligumikat rakjuk fel ,de ne a nyári 16-os alufelnire így lőttem a neten 15”-os vasfelniket kopottak voltak a gumák rajta így vegyünk rá gumit vettem is új yokohamákat felrakva felcentírozva gondoltam én milyen jó lesz így a télnek nekimenni.Aztán arra lettem figyelmes ,hogy 60tól 90-ig ráz a kormány szidtam a gumist,hogy nem lett jó felcentírozva elmentem egy másik gumishoz újra centrírozás és ráz a kormány kigörgöztettem utána a kerekeket semmi bajuk nem volt egyébként utólag kiderűlt nem ütött egyik sem.Azt mondták vigyem el futóműveshez beálltam sem difi nem volt tökéletes a futómű elmentem egy körre vele és rázott ott témázott két órán át mire rájött mia baj ez E-39-re való kerék……………..Azóta orvosóltam a „hibát” és nem ráz


hát igen az E39-nek nagyobb az agyátmérője és a középfurat. azaz E46 agyán nem fekszik fel a tehermentesítőre, csak odarakták és a csavarokkal felhúzták. elég szomorú, ha ezt a gumis nem vette észre már az elején. én ugyanahhoz a gumishoz járok és mindig megnézi, hogy rendesen felfelkszik-e a tehermentesítőn.

zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2011. február 10. csütörtök, 14:17


zoliika írta:
imici85 írta: Sziasztok

Egy olyan gondom van,hogy ha 70-100 km/h között ráz a kormányom.Ha nem adok neki gázt csak gurulok akkor is.70 alatt és 100 fölött nem ráz be.Mind a 4 kerék ki lett centírozva.Tapasztalt már valaki ilyent.


Szó szerint ugyanilyen problémákkal küzdöttem és ha nincs a futóműves barátom hát én nem is tudom mennyit költöttem volna az autómra a történet a következő:
Novemberben ugye téligumikat rakjuk fel ,de ne a nyári 16-os alufelnire így lőttem a neten 15”-os vasfelniket kopottak voltak a gumák rajta így vegyünk rá gumit vettem is új yokohamákat felrakva felcentírozva gondoltam én milyen jó lesz így a télnek nekimenni.Aztán arra lettem figyelmes ,hogy 60tól 90-ig ráz a kormány szidtam a gumist,hogy nem lett jó felcentírozva elmentem egy másik gumishoz újra centrírozás és ráz a kormány kigörgöztettem utána a kerekeket semmi bajuk nem volt egyébként utólag kiderűlt nem ütött egyik sem.Azt mondták vigyem el futóműveshez beálltam semmmi diferencia nem volt, tökéletes a futómű elmentem egy körre vele és rázott ott témázott két órán át mire rájött mi a baj ez E-39-re való kerék……………..Azóta orvosóltam a „hibát” és nem ráz





zoliika
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz zoliika

BMWfanatic

Elismertség: 8% (66 pont) | Hozzászólások: 756

Elküldve: 2011. február 10. csütörtök, 14:15


imici85 írta: Sziasztok

Egy olyan gondom van,hogy ha 70-100 km/h között ráz a kormányom.Ha nem adok neki gázt csak gurulok akkor is.70 alatt és 100 fölött nem ráz be.Mind a 4 kerék ki lett centírozva.Tapasztalt már valaki ilyent.


Szó szerint ugyanilyen problémákkal küzdöttem és ha nincs a futóműves barátom hát én nem is tudom mennyit költöttem volna az autómra a történet a következő:
Novemberben ugye téligumikat rakjuk fel ,de ne a nyári 16-os alufelnire így lőttem a neten 15”-os vasfelniket kopottak voltak a gumák rajta így vegyünk rá gumit vettem is új yokohamákat felrakva felcentírozva gondoltam én milyen jó lesz így a télnek nekimenni.Aztán arra lettem figyelmes ,hogy 60tól 90-ig ráz a kormány szidtam a gumist,hogy nem lett jó felcentírozva elmentem egy másik gumishoz újra centrírozás és ráz a kormány kigörgöztettem utána a kerekeket semmi bajuk nem volt egyébként utólag kiderűlt nem ütött egyik sem.Azt mondták vigyem el futóműveshez beálltam sem difi nem volt tökéletes a futómű elmentem egy körre vele és rázott ott témázott két órán át mire rájött mia baj ez E-39-re való kerék……………..Azóta orvosóltam a „hibát” és nem ráz


davech
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz davech

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 227

Elküldve: 2011. február 10. csütörtök, 13:57


Igen. Bal első kerékcsapágy, és komplett féktárcsa/fékbetét csere után gondoltam én naívan hogy most már rendben a futómű! A faszt!
Féktárcsa csere közben kiderült jobb hátsó spirál rugó derékba törve, bal hátsó lengéscsillapító befosva. Kérdem én soha nem lesz ennek vége??

Aki BMW vásárláson töri a fejét és pontosabban E46aon, az nagyon gyorsan verje ki a fejéből ha szar utak környékén lakik. Vagon pénzt költöttem már futóműre, igen ez a típus nem ide való... (békés megye)...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz imici85

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 86

Elküldve: 2010. április 23. péntek, 18:50


Sziasztok

Egy olyan gondom van,hogy ha 70-100 km/h között ráz a kormányom.Ha nem adok neki gázt csak gurulok akkor is.70 alatt és 100 fölött nem ráz be.Mind a 4 kerék ki lett centírozva.Tapasztalt már valaki ilyent.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2010. március 22. hétfő, 13:26


320DE46 írta: Helló Tyetyi!
2005-ös X5-ön tudtok futómű beállítást végezni? Mert valami súlyt kell állítólag pakolászni az autóban.


Nekem a 320-asnal is ugy allitottak futomuvet, h pakoltak ide-oda sulyt bele. Meg egyszer siman mindenfele sulypakolaszas nelkul is, ossze sem lehetett hasonlitani a kettot, bar lehet, h nem emiatt.

státusz 320DE46

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 230

Elküldve: 2010. március 22. hétfő, 10:52


Helló Tyetyi!
2005-ös X5-ön tudtok futómű beállítást végezni? Mert valami súlyt kell állítólag pakolászni az autóban.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17592

Elküldve: 2010. március 17. szerda, 18:46


csak azért kérdem, mert lehet az van benne, ha nem, akkor azt akarok bele tenni, akkor majd ha idõ lesz nyugodtan megvehetem... igazából a 6 hengeres csak a keménység miatt érdekelne, ha amúgy stimmelne méretben...

Hori írta:
YELLOW írta: olyan dolog érdekelne, hogy mondjuk ha egy autó nem M-pack futómûves, hanem sima, akkor lehete bele tenni olyan gátlókat (lengéscsillapítókat), amiket M-pack-hoz árulnak: "sport futómûvel szerelt típusokhoz" általában így írják.

vagy pl 6 hengeres autókét, lehet-e tenni 4 hengeresekbe?


mert azon agyalok, hogy ezek keménységben lehetnek különbözõk, vagy esetleg más fizikai dologban is? azt sejtem, mintha olvastam volna, hogy az M-pack gátlók rövidebbek...



az sport gátlókat be tudod tenni az 100% Tibának is az van hátul, az hogy a 6 hengereseké bemegy-e az passz, keményebnek keményebb de hogy rövidebb-e az passz


ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2010. március 17. szerda, 13:56


Nekem ún. "M"-es gátlók vannak, az elsõk rövidebbek a gyárinál, a hátsókban nincs különbség.

A rugókkal én is bajban vagyok, mert nem touringhoz kaptam és a hátulja nagyon ül, ha az van bent. És így hátul a gyári rugó maradt az M-es lengéscsillapító mellé.

Kicsit puha a hátulja, de nem merem a másik rugót használni, mert azt a súly teljesen összenyomja--->és nem akarom kinyírni a gátlókat.

bmw320
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz bmw320

BMWfanatic

Elismertség: 0% (3 pont) | Hozzászólások: 478

Elküldve: 2010. március 17. szerda, 13:40


Ha jól tudom rövidebbek! Ezért vagyok én is gondban az ültetéssel mert a rugókat a szériához képest nézik!