YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17592

Elküldve: 2011. december 30. péntek, 18:39


YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta: toronycsapágy

olyan ember írjon már, akinek volt már rossz a toronycsapágy. milyen hibajelenség van? hangok meg ilyenek. van némi infóm, de inkább OFF autóknál.
ha valaki tudna videót az is jó lenne, én még nem találtam.
köszi!


Nem sajátnál. Kopog, nyikorog. Ha leveszed róla a takaró műanyagot, és nézed fentről a csapágyat miközben valaki emeli, akkor láthatod ahogy mozdul (akkor már nagyon odavan).


csak mert egy off autós mondta, hogy neki kopog és azt mondják toronycsapágy. már korábban írtam az enyémről, hogy valami fura zaj van, koppanás, főleg kanyar közben lassabb tempónál rossz úton hallani főleg. kezdek erre gyanakodni. eddig csak a nyikorgást hallottam, mint hiba, vagy recsegés ropogás. de ezzel a koppanással, hogy írtad egyre jobban erre utalódok. meg fogom nézni, mert baxott idegesítő, aztán lehet kap két új első telót is. köszi!


hát megnéztem ezt a toronycsapágy dolgot. miután a takaró kupakot eltávolítottam, láttam a csapágyat, a golyókat. a zsír ki volt kenődve, a golyót tisztán lehetett látni (esetleg érdemes zsírozni). a lényeg, hogy nem emeltük meg, csak barátnőm mozgatta a kormányt ide oda, de nem láttam durva mozgást, csak ahogy a teló szára forog ugye a csapággyal együtt. amúgy ott az az imbusz csavar mire való? (telószár vége)

még annyi, hogy amikor állok ki a garázsból (tolatok), akkor a két első kerék külön-külön jön ki a garázsból. ezt azért írom, mert van egy vas 40x40-es zártszelvény olyan 1 cm-re áll ki. amikor erre rátolatok, akkor hallani azt a koppanást és akkor amikor a kerék rámegy egyenként, azaz 2 koppanás. most az is lehet, hogy akkor koppan, amikor pont lejövök róla ennyire nem figyeltem. ilyenkor valamiért stabilizátorra gyanakodok mindig. de nyáron semmi baja nem volt műszakin, és akkor is csinálta, csak elfelejtettem akkor mondani.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. december 30. péntek, 17:27


[quote="m_attila"]Sziasztok!

A Bmw nek a lengőkarokat a Lemförder gyártja!
Sajnos a 45000km re azt kell, hogy mondjam nem rossz eredmény.. bár ez függ keréktől, utaktól, vezetési stílustól stb.

Árak érdekesség képen
Febi:26.000,-
Lemförder: 30.000

Gyári:65.000,-

m_attila

Szia Attila!
Köszi a választ, kicsit elképedtem, hogy 45K nem rossz eredmény. Nyáron 16, télen 15 -ös alufelni, normál, nyugodt vezetési stílus (nem karok mindenkit megelőzni minden áron, meg egyébként sem), és nem terepen használom, hanem amilyen utak vannak itthon, de nagyon sok autópálya, meg Bp-is.
A Lemförderre kacsintgatok. Józan ésszel én is belátom, hogy ha egy aluból kihúzzák az acél gömbfejet és oda másikat dugnak.... hát nem is tudom, talán egy ilyen cserét még kibír.





m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2011. december 30. péntek, 17:05


Sziasztok!

A Bmw nek a lengőkarokat a Lemförder gyártja!
Sajnos a 45000km re azt kell, hogy mondjam nem rossz eredmény.. bár ez függ keréktől, utaktól, vezetési stílustól stb.

Árak érdekesség képen
Febi:26.000,-
Lemförder: 30.000

Gyári:65.000,-

m_attila




kempelen írta:
hancurozo írta:
kempelen írta:
hil írta:
Szia!
Én is ezért vagyok hitetlen és kérdezem a tapasztalati dolgokat, mert ha veszek, akkor tuti jót akarok venni. Az előző Febik kb 45 000Km-t tudtak, aztán a gömbfejek ki akartak esni a fészekből úgy kikoptak.

Sajnos úgy látom, nem járnak erre azok, akik talán tudják a tutit.



Helló Hil!

Nem biztos hogy nem járnak erre, csak lehet nem akarnak nyilatkozni, mert ami nekik tuti jó az másnak nem biztos hogy az lesz.
Én lemfördert vennék az már biztos, ha most nekem kellene cserélni.

A febi-t sem tartom rossznak, de bmw-be nem tenném. Viszont a munkás opelben van pár febi alkatrész és nagyon meg vagyok velük elégedve. Sőt annak idején még krisztus előtt a kadettban is nagyon jól szuperáltak a febi alkatrészek.



45e km-t az ocap is kibír


Muszáj lenne neki. Opelben nekem jó volt a febi soha nem volt vele bajom. De a bmw-be nem tenném, mint írtam is.

Lehet hil terepen használta azért nem bírt annyit... (persze nem csúfolódásból írom...)





státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. december 30. péntek, 17:02


hil írta:
kempelen írta:

Helló Hil!

Nem biztos hogy nem járnak erre, csak lehet nem akarnak nyilatkozni, mert ami nekik tuti jó az másnak nem biztos hogy az lesz.
Én lemfördert vennék az már biztos, ha most nekem kellene cserélni.

A febi-t sem tartom rossznak, de bmw-be nem tenném. Viszont a munkás opelben van pár febi alkatrész és nagyon meg vagyok velük elégedve. Sőt annak idején még krisztus előtt a kadettban is nagyon jól szuperáltak a febi alkatrészek.



Köszi kempelen!
A Lemfördert olcsóbbért meg tudnám venni, csakhát ha megpusztul a gömbfej, akkor megint az egészet cserélni kell, ebben meg (Meyle), állítólag cserélhetők. Sajna a Febi lengőkarokkal cudarul megjártam, most a régi, valószínűleg gyári van visszatéve.

Minden esetre várnám mások véleményét,javaslatát is.



Most lehet olyat mondok, ami miatt elkergettek a fórumról és egyébként abban is biztos vagyok, hogy igazatok van, de én mégsem csinálom. Mégpedig:

Futómű alkatrészt soha nem gömbfejezném és cserélném. Ha kikopott, akkor komplett lengőkar csere. Így vagyok a munkás opellal is. Most márciusban lesz 20 éves és azóta is ha lengőkart kellett cserélni ment bele kompletten. Semmi sem foszlatja szét a bizalmamat, mint amikor anyával meghúzott gömbfejeket látok lengőkarokon, a gyári baszott nagy szegecsekkel bevert helyébe.

Tudom, hogy az e46 lengőkarja nem ilyen. Azt is tudom, hogy hülye vagyok és elmebeteg. Ezért nem is vitatkoznék ezen tovább, csak megosztottam egyéni, szuverén nézőpontomat.

(ezért inkább megvenném a lemfördert és ha elkopott az egészet cserélném)





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. december 30. péntek, 17:03

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. december 30. péntek, 16:57


hancurozo írta:
kempelen írta:
hil írta:
Szia!
Én is ezért vagyok hitetlen és kérdezem a tapasztalati dolgokat, mert ha veszek, akkor tuti jót akarok venni. Az előző Febik kb 45 000Km-t tudtak, aztán a gömbfejek ki akartak esni a fészekből úgy kikoptak.

Sajnos úgy látom, nem járnak erre azok, akik talán tudják a tutit.



Helló Hil!

Nem biztos hogy nem járnak erre, csak lehet nem akarnak nyilatkozni, mert ami nekik tuti jó az másnak nem biztos hogy az lesz.
Én lemfördert vennék az már biztos, ha most nekem kellene cserélni.

A febi-t sem tartom rossznak, de bmw-be nem tenném. Viszont a munkás opelben van pár febi alkatrész és nagyon meg vagyok velük elégedve. Sőt annak idején még krisztus előtt a kadettban is nagyon jól szuperáltak a febi alkatrészek.



45e km-t az ocap is kibír


Muszáj lenne neki. Opelben nekem jó volt a febi soha nem volt vele bajom. De a bmw-be nem tenném, mint írtam is.

Lehet hil terepen használta azért nem bírt annyit... (persze nem csúfolódásból írom...)



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. december 30. péntek, 16:56


kempelen írta:

Helló Hil!

Nem biztos hogy nem járnak erre, csak lehet nem akarnak nyilatkozni, mert ami nekik tuti jó az másnak nem biztos hogy az lesz.
Én lemfördert vennék az már biztos, ha most nekem kellene cserélni.

A febi-t sem tartom rossznak, de bmw-be nem tenném. Viszont a munkás opelben van pár febi alkatrész és nagyon meg vagyok velük elégedve. Sőt annak idején még krisztus előtt a kadettban is nagyon jól szuperáltak a febi alkatrészek.



Köszi kempelen!
A Lemfördert olcsóbbért meg tudnám venni, csakhát ha megpusztul a gömbfej, akkor megint az egészet cserélni kell, ebben meg (Meyle), állítólag cserélhetők. Sajna a Febi lengőkarokkal cudarul megjártam, most a régi, valószínűleg gyári van visszatéve.

Minden esetre várnám mások véleményét,javaslatát is.



hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2011. december 30. péntek, 16:55


kempelen írta:
hil írta:
Szia!
Én is ezért vagyok hitetlen és kérdezem a tapasztalati dolgokat, mert ha veszek, akkor tuti jót akarok venni. Az előző Febik kb 45 000Km-t tudtak, aztán a gömbfejek ki akartak esni a fészekből úgy kikoptak.

Sajnos úgy látom, nem járnak erre azok, akik talán tudják a tutit.



Helló Hil!

Nem biztos hogy nem járnak erre, csak lehet nem akarnak nyilatkozni, mert ami nekik tuti jó az másnak nem biztos hogy az lesz.
Én lemfördert vennék az már biztos, ha most nekem kellene cserélni.

A febi-t sem tartom rossznak, de bmw-be nem tenném. Viszont a munkás opelben van pár febi alkatrész és nagyon meg vagyok velük elégedve. Sőt annak idején még krisztus előtt a kadettban is nagyon jól szuperáltak a febi alkatrészek.



45e km-t az ocap is kibír


státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. december 30. péntek, 16:51


hil írta:
Szia!
Én is ezért vagyok hitetlen és kérdezem a tapasztalati dolgokat, mert ha veszek, akkor tuti jót akarok venni. Az előző Febik kb 45 000Km-t tudtak, aztán a gömbfejek ki akartak esni a fészekből úgy kikoptak.

Sajnos úgy látom, nem járnak erre azok, akik talán tudják a tutit.



Helló Hil!

Nem biztos hogy nem járnak erre, csak lehet nem akarnak nyilatkozni, mert ami nekik tuti jó az másnak nem biztos hogy az lesz.
Én lemfördert vennék az már biztos, ha most nekem kellene cserélni.

A febi-t sem tartom rossznak, de bmw-be nem tenném. Viszont a munkás opelben van pár febi alkatrész és nagyon meg vagyok velük elégedve. Sőt annak idején még krisztus előtt a kadettban is nagyon jól szuperáltak a febi alkatrészek.

Nem akarok belemenni ismét misztifikációba, de vagy gyári beszállító vagy gyári alkatrészt vennék. Tavaly amikor cserélni kellett a két szilentet, akkor lemfördert vettem, mert jó áron volt és a bagoly (vagy miatúró a jele) benne volt a gyári cikkszámos gyári régi szilentbe is.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. december 30. péntek, 16:55

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. december 30. péntek, 16:48


SP_323i írta:

Hát nem tudom. Ügye a probléma az, hogy a lengőkar puhább fém, mint a gömbfej. Ha sarki szerelő ritmusban rákezd vki a cserének tuti, hogy annyi alut fog kitolni a gömbfejjel, hogy az új gömbfej már nem fog olyan jól illeszkedni. Talán melegítve működik a dolog.

A másik, hogy amikor nekem cserélték a hátsó hosszanti lengőkar első szílentjét (azt jól megmondtam ) -azt ami a tank mellett van felcsavarozva a kasznihoz - akkor nagy kínszenvedés volt az acél lengőkarból kivarázsolni az aluházas szílentet úgy összegyógyultak. Gyakorlatilag el kellett pusztítani az aluházas szílentett. Ennek függvényében nem vagyok olyan biztos abban, hogy tényleg cserélhető tuti módon a gömbfej.



Szia!
Én is ezért vagyok hitetlen és kérdezem a tapasztalati dolgokat, mert ha veszek, akkor tuti jót akarok venni. Az előző Febik kb 45 000Km-t tudtak, aztán a gömbfejek ki akartak esni a fészekből úgy kikoptak.

Sajnos úgy látom, nem járnak erre azok, akik talán tudják a tutit.



SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2011. december 30. péntek, 16:24


hil írta:
SP_323i írta:

tudtommal nem cserélhetőek a gömbfejek a lengőkarban azért, mert aluból van
az e36-osokon még acélból volt ott lehetett cserélni
e46-nál meg kell venni a komplett lengőkart

Ez a mayle nem tudom mitől HD. Csinálnak az első lengőkar bekötő szílentjéből HD-t (ilyen van nekem is, nagyon tuti cumó ) lehet azt adják a lengőkarhoz és ezért nevezik HD-nak???



Szia!
Azzal tisztában vagyok, hogy Al az e46-nál és nem cserélhető, de olvastam valahol, vagy tán hallottam, hogy a Mayle alu lengőkarban cserélhetők a gömbfejek, mint ahogyan a webshopjukban lehet is kapni hozzá. A HD a mayle rendelési számban van benne.


http://kepfeltoltes.hu/111230/...es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/111230/...es.hu_.jpg










Hát nem tudom. Ügye a probléma az, hogy a lengőkar puhább fém, mint a gömbfej. Ha sarki szerelő ritmusban rákezd vki a cserének tuti, hogy annyi alut fog kitolni a gömbfejjel, hogy az új gömbfej már nem fog olyan jól illeszkedni. Talán melegítve működik a dolog.

A másik, hogy amikor nekem cserélték a hátsó hosszanti lengőkar első szílentjét (azt jól megmondtam ) -azt ami a tank mellett van felcsavarozva a kasznihoz - akkor nagy kínszenvedés volt az acél lengőkarból kivarázsolni az aluházas szílentet úgy összegyógyultak. Gyakorlatilag el kellett pusztítani az aluházas szílentett. Ennek függvényében nem vagyok olyan biztos abban, hogy tényleg cserélhető tuti módon a gömbfej.





hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. december 30. péntek, 16:13


SP_323i írta:

tudtommal nem cserélhetőek a gömbfejek a lengőkarban azért, mert aluból van
az e36-osokon még acélból volt ott lehetett cserélni
e46-nál meg kell venni a komplett lengőkart

Ez a meyle nem tudom mitől HD. Csinálnak az első lengőkar bekötő szílentjéből HD-t (ilyen van nekem is, nagyon tuti cumó ) lehet azt adják a lengőkarhoz és ezért nevezik HD-nak???



Szia!
Azzal tisztában vagyok, hogy Al az e46-nál és nem cserélhető, de olvastam valahol, vagy tán hallottam, hogy a Meyle alu lengőkarban cserélhetők a gömbfejek, mint ahogyan a webshopjukban lehet is kapni hozzá. A HD a Meyle rendelési számban van benne.


http://kepfeltoltes.hu/111230/...es.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/111230/...es.hu_.jpg












Utoljára szerkesztve (5 alkalommal): 2011. december 30. péntek, 16:18

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2011. december 30. péntek, 16:02


YELLOW írta:
anubisz írta:

Még megvan az a hibád? az már rég volt,azt hittem,már megoldottad.Most nem is figyeltem az enyémen,lehet köze van hozzá a guminak? Most meghallgatom,nálam van e még a téli gumival.


hát feleslegesen nem fogok kicserélni semmit, valahogy én nem akarok azzal "hencegni", hogy hány milliót vertem el feleslegesen az autóra. mivel a futóművet rendben találták, ezért még esetleg a toronycsapágyra gyanakszom, másra meg nem szeretnék, pedig van fantáziám most így ősszel kezdte el mégjobban csinálni, már tegnap is nagyon idegesített. barátnőm azt mondja kívülről is hallani, ha állok fel valami buckára.


Basszus,alig jársz a kocsival,ha 500 mennél naponta,egyből kicserélnéd,mert sokkot kapnál a nyüszögéstől,nyikorgástól, mint egy hintó. Amúgy sem egy vérlázító összeg.

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2011. december 30. péntek, 15:46


hil írta: Sziasztok!
Kérdésem lenne, még mindig Mayle első lengőkarral kapcsolatban: Unix oldalán látható Meyle HD lengőkar, benne a gömbfelyek, amiket külön is meg lehet venni. Boltot felhívtam (mert én naiv arra gondoltam, hogy ott hozzáértők vannak), igazából nem tudták megmondani, hogy cserélhetők-e a gömbfejek benne, de még ebben sem voltak biztosak, viszont azt tanácsolták, kérdezzem a márka szervízt. Ott tudom a választ előre: ami nem BMW gyári, az SZAR! Tudna-e ebben nekem Valaki 100%-ban segíteni, lehet szájbarágósan is, mert lehet, hogy gyönge az agyam ehhez.
Köszi előre is!


tudtommal nem cserélhetőek a gömbfejek a lengőkarban azért, mert aluból van
az e36-osokon még acélból volt ott lehetett cserélni
e46-nál meg kell venni a komplett lengőkart

Ez a mayle nem tudom mitől HD. Csinálnak az első lengőkar bekötő szílentjéből HD-t (ilyen van nekem is, nagyon tuti cumó ) lehet azt adják a lengőkarhoz és ezért nevezik HD-nak???



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. december 30. péntek, 15:31


Sziasztok!
Kérdésem lenne, még mindig Mayle első lengőkarral kapcsolatban: Unix oldalán látható Meyle HD lengőkar, benne a gömbfelyek, amiket külön is meg lehet venni. Boltot felhívtam (mert én naiv arra gondoltam, hogy ott hozzáértők vannak), igazából nem tudták megmondani, hogy cserélhetők-e a gömbfejek benne, de még ebben sem voltak biztosak, viszont azt tanácsolták, kérdezzem a márka szervízt. Ott tudom a választ előre: ami nem BMW gyári, az SZAR! Tudna-e ebben nekem Valaki 100%-ban segíteni, lehet szájbarágósan is, mert lehet, hogy gyönge az agyam ehhez.
Köszi előre is!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17592

Elküldve: 2011. december 30. péntek, 12:12


anubisz írta:

Még megvan az a hibád? az már rég volt,azt hittem,már megoldottad.Most nem is figyeltem az enyémen,lehet köze van hozzá a guminak? Most meghallgatom,nálam van e még a téli gumival.


hát feleslegesen nem fogok kicserélni semmit, valahogy én nem akarok azzal "hencegni", hogy hány milliót vertem el feleslegesen az autóra. mivel a futóművet rendben találták, ezért még esetleg a toronycsapágyra gyanakszom, másra meg nem szeretnék, pedig van fantáziám most így ősszel kezdte el mégjobban csinálni, már tegnap is nagyon idegesített. barátnőm azt mondja kívülről is hallani, ha állok fel valami buckára.