ignasow
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz ignasow

Törzsvendég

Elismertség: 6% (9 pont) | Hozzászólások: 143

Elküldve: 2014. december 21. vasárnap, 10:52


nyau01 írta: szia ezzel kapcsolatban egy érdekes dolgot vettem észre miért világit a hűtöfolyadék jelzöje alap állapotban azt jelzi van benne de ha 3-4x odalépek neki 4000 res fordulatig a kiegyenlitő tartályból eltünik az összes viz ha várok kicsit visszajön és a jelző ismét azt mutatja hogy normál szinten van

mormota26 írta: Na mostmár tényleg unom,!! Ide leírtam eddig mik voltak a problémák. Kezdődött egy hűtő cserével, mert tünt el szép óvatosan a víz. azután nem volt probléma kb 2 hétig, utána folyamatosan ki ki villant a "sárga hűtő " lámpa. Jó, ki lett cseréve a vízpumpa és a termosztát, ment kb 1 hónapig és most megint ott járok h iszonyatos nyomás van a rendszerbe, tegnap előtt este 10 órakkor álltam be a garázsba, és ma 14:00 kor álltam ki, mielőtt meglestem a sapka alatt mi is zajlik, felnyitom, és látom h totálisan tele van hűtőfolyadékkal , egészen felér a sapkáig, mikor kb 1 hete még a normál szinten állt benne a víz. Valakinek további ötlet ? ( a légtelenítést teljesn kizárom h légteleníteni kell, nem hiszem el h kb lassan 1 éve lesz meg h 30 szor kell ennyi idő alatt légteleníteni, 8 éve van egy fiat puntónk egyszer nem kelett, előtte volt 2 autóm azzal se volt ilyen probléma. ) a Hengerfejen kívül maradt még vmi olcsóbb probléma , h csak a legvégsőbb esetben kelljen megontani a motort? Csak ugyebár fehér füstöt nem látok mögötte ( pontosabban h most hideg van így van egy kevés, de az szerintem nem az), nem olajos a víz és az olajnál sem látok semmiféle habot elszíneződést , és a hűtősapkánál sincs semmi .




Üdv. Esetedben mi okozhat ekkora nyomást?! Ha kizárod, hogy a hengerfej gátas és a kompressziós nyomás nem dolgozik bele a folyadék oldalba akkor: 1. Hűtőfolyadék útja elzáródik, dugulás stb. csökken a keresztmetszet nő a nyomás. Ezt ha kizárjuk, mert új a hűtő, termosztát stb. akkor marad a vízpumpa, ez biztosítja a hűtőfolyadék áramlását (keringetést). Ez is új, kilőve. Ha a csövek is egészségesek és a hengerfej is hibátlan,akkor marad a légbuborék.A gőz hőmérséklete atmoszferikus nyomáson 100 °C és mintegy 1600-szor nagyobb térfogatot igényel, mint a víz. Ez már okozhat ekkora nyomást. Tescos ötliteres fagyállót felejtsd el,(nekem 2db termosztátot evett meg) inkább g12 rózsaszin cucc. Elcsépelt tudom, de marad megint a légtelenítés. Elég nehéz légteleníteni rendesen. Találtam neked egy leírást, még annyi, hogy az autó orra magasabban álljon egy kicsit mikor csinálod mert a hengerfejben megtud szorulni légbuborék. Itt leírta valaki átfogóan: Létezik egy fogalom, amit úgy hívnak: hőtágulás. A folyadékok (de a gázok és a szilárd anyagok is) a hőmérséklet növekedésének hatására megnövelik a térfogatukat. A zárt folyadékhűtésnél ezen jelenség káros hatásának kiküszöbölésére építik be a kiegyenlítőtartályt vagy tágulási tartályt (ki hogy hívja). A tartály a hűtőrendszer legmagasabb pontján van és a hűtősapka szabályozza benne a folyadékáramlást. A hűtősapkában van egy szelep, ami bizonyos nyomás fölött kinyit, engedi a hűtőből kiegyenlítőtartályba áramolni a folyadékot, a nyomáscsökkenés hatására lezár, majd további nyomáscsökkenésre újra nyit, ekkor pedig a kiegyenlítőtartályból áramlik a hűtőfolyadék a hűtő irányába. Így a hűtő (és vele együtt az egész hűtőrendszer) hidegen és melegen is teljesen tele van folyadékkal, nincs benne légbuborék. Hidegen kisebb térfogatú a hűtőfolyadék, a kiegyenlítőtartályban alacsonyabb a szint. Ahogy melegszik és tágul a folyadék, a kiegyenlítőtartályba megy a felesleg, hogy lehűléskor újra onnan pótlódjon.
Na de mi van, ha túl alacsony a szint? Felmelegedéskor a nyomás a szelepen át kiküldi a folyadékot a kiegyenlítőbe, ott megemelkedik a folyadékszint, lehűléskor pedig lefolyik a felesleg. De van, hogy a szelep még nyitva van, mert alacsony a nyomás, a kiegyenlítőből viszont már elfogyott a folyadék. Ilyenkor mi megy be?
Úgy bizony: levegő. Fellevegősödik a hűtőrendszer, nem lesz meg benne a szükséges túlnyomás (üzemi körülmények között a nyomás magasabb benne a légkörinél, ezért 100 fokon még nem forr fel a hűtőfolyadék), felforr a víz, a légbuborék pedig biztos, hogy rossz helyen lesz: vagy a hengerfejben, ahol a legintenzívebb a hőtermelés, vagy a fűtőradiátorban, ami meg így nem fog meleget fújni.
Éppen ezért a kiegyenlítőtartályban olyan szinten kell állnia a hűtőfolyadéknak, hogy teljesen hideg motor mellett is legyen benne némi tartalék, biztosan ne szívjon levegőt a hűtőrendszer. Egy idő után úgyis csökkenni fog a szint a párolgás és a tömítéseknél fellépő veszteségek miatt. De csak halkan jegyzem meg: jó állapotú motornál ezek nagyon kicsi szintcsökkenést jelentenek és a hűtőfolyadékot egyébként is cserélni kell bizonyos időközönként, újra beállítva a szintet.
A kiegyenlítőtartályon szokott lenni szintjelzés, ez azt a szintet jelöli, amin hidegen állnia kell a hűtőfolyadéknak. Melegen ennél magasabb a szint, de amíg nem nyomja ki a sapka alatt, nincs gond. Erre a szintre kell feltölteni a kiegyenlítőt, majd be kell indítani a motort és légteleníteni kell a hűtőrendszert. Ez újabban a motor járatásával, esetleg a gumicsövek nyomkodásával történik. Én mondjuk más trükköt szoktam alkalmazni: leveszem a hűtősapkát, ott töltöm szintre a hűtőt (hamarabb megvan, mint várni, hogy a sapka szelepén át töltődjön), levett sapkával légtelenítek, újra szintre töltöm és utána töltögetem a kiegyenlítőtartályt.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17576

Elküldve: 2014. december 21. vasárnap, 10:23


nyau01 írta: szia ezzel kapcsolatban egy érdekes dolgot vettem észre miért világit a hűtöfolyadék jelzöje alap állapotban azt jelzi van benne de ha 3-4x odalépek neki 4000 res fordulatig a kiegyenlitő tartályból eltünik az összes viz ha várok kicsit visszajön és a jelző ismét azt mutatja hogy normál szinten van


ha odalépsz, akkor a vízpumpa is gyorsabban pörög több folyadékot szállít. a visszatérő ágon lassabban jön vissza. miért? mondjuk levegő miatt. vagy korábban öntöttek bele szivárgás tömítő folyadékot, ami esetleg megállt ott is ahol nem kellett volna és szűkítette az átfolyás keresztmetszetét. vagy valóban kevés a folyadék, hogy nagyobb fordulaton a kiegyenlítő nem tudja pótolni.

nyau01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 316Ci
Évjárat: 2001

státusz nyau01

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2014. december 21. vasárnap, 08:05


szia ezzel kapcsolatban egy érdekes dolgot vettem észre miért világit a hűtöfolyadék jelzöje alap állapotban azt jelzi van benne de ha 3-4x odalépek neki 4000 res fordulatig a kiegyenlitő tartályból eltünik az összes viz ha várok kicsit visszajön és a jelző ismét azt mutatja hogy normál szinten van

mormota26 írta: Na mostmár tényleg unom,!! Ide leírtam eddig mik voltak a problémák. Kezdődött egy hűtő cserével, mert tünt el szép óvatosan a víz. azután nem volt probléma kb 2 hétig, utána folyamatosan ki ki villant a "sárga hűtő " lámpa. Jó, ki lett cseréve a vízpumpa és a termosztát, ment kb 1 hónapig és most megint ott járok h iszonyatos nyomás van a rendszerbe, tegnap előtt este 10 órakkor álltam be a garázsba, és ma 14:00 kor álltam ki, mielőtt meglestem a sapka alatt mi is zajlik, felnyitom, és látom h totálisan tele van hűtőfolyadékkal , egészen felér a sapkáig, mikor kb 1 hete még a normál szinten állt benne a víz. Valakinek további ötlet ? ( a légtelenítést teljesn kizárom h légteleníteni kell, nem hiszem el h kb lassan 1 éve lesz meg h 30 szor kell ennyi idő alatt légteleníteni, 8 éve van egy fiat puntónk egyszer nem kelett, előtte volt 2 autóm azzal se volt ilyen probléma. ) a Hengerfejen kívül maradt még vmi olcsóbb probléma , h csak a legvégsőbb esetben kelljen megontani a motort? Csak ugyebár fehér füstöt nem látok mögötte ( pontosabban h most hideg van így van egy kevés, de az szerintem nem az), nem olajos a víz és az olajnál sem látok semmiféle habot elszíneződést , és a hűtősapkánál sincs semmi .




anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. december 16. kedd, 19:36


ArkyCsaba írta:
Tano írta:
robert324 írta: Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni tőletek , olyan problémám van nekem hogy a vízcsövekben nagy a nyomás, annyira hogy üzem melegen nem bírom összenyomni , már a hűtőt is szétnyomta vettem bele egy másikat ,a mai nap meg a kiegyenlítő tartályt nyomta szét , hengerfejes nem lehet mert nem eszi a vizet meg nem füstöl fehéret sem . Mi lehet a baj ?
Az autó egy a46 316i 1.9 L.
Köszönöm a válaszokat !


A kiegyenlítő tartály kupakjában van egy szelep, ami nagy nyomás esetén engedi túlfolyni a rendszerből a folyadékot. Lehet ez nem jó, és így máshol szökik a nyomás. Esetleg próbáld meg ezt cserélni.


Szia,ugyanez volt nálam is, az elöttem szóló megmondta a választ,nekem is azt kellett cserélni.


Normális márkaszervizbe időközönként cserélik is.Nekem is cserélték. Lassan én is nézek egy újat, mert ez már benne van vagy 3 éve. Nekem keresztbe hasadt ketté az egyenlítő tartály,az autópályán.

ArkyCsaba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz ArkyCsaba

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2014. december 16. kedd, 16:39


Tano írta:
robert324 írta: Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni tőletek , olyan problémám van nekem hogy a vízcsövekben nagy a nyomás, annyira hogy üzem melegen nem bírom összenyomni , már a hűtőt is szétnyomta vettem bele egy másikat ,a mai nap meg a kiegyenlítő tartályt nyomta szét , hengerfejes nem lehet mert nem eszi a vizet meg nem füstöl fehéret sem . Mi lehet a baj ?
Az autó egy a46 316i 1.9 L.
Köszönöm a válaszokat !


A kiegyenlítő tartály kupakjában van egy szelep, ami nagy nyomás esetén engedi túlfolyni a rendszerből a folyadékot. Lehet ez nem jó, és így máshol szökik a nyomás. Esetleg próbáld meg ezt cserélni.


Szia,ugyanez volt nálam is, az elöttem szóló megmondta a választ,nekem is azt kellett cserélni.

nyau01
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 316Ci
Évjárat: 2001

státusz nyau01

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2014. december 16. kedd, 11:28


ez egy jó kérdés ugyanezzel a problémával küszködök amit észrevettem mikor leállítom a kocsit 2-3 órával utána is nagy nyomás van a hűtőrendszerben, induláskor még nem jelez de kb mire a motor bemelegszik egyből kivillan a hűtőfolyadék jelző kb 1 p-ig utána elalszik majd ismét tehát nem folyamatosan világit

mormota26 írta: Na mostmár tényleg unom,!! Ide leírtam eddig mik voltak a problémák. Kezdődött egy hűtő cserével, mert tünt el szép óvatosan a víz. azután nem volt probléma kb 2 hétig, utána folyamatosan ki ki villant a "sárga hűtő " lámpa. Jó, ki lett cseréve a vízpumpa és a termosztát, ment kb 1 hónapig és most megint ott járok h iszonyatos nyomás van a rendszerbe, tegnap előtt este 10 órakkor álltam be a garázsba, és ma 14:00 kor álltam ki, mielőtt meglestem a sapka alatt mi is zajlik, felnyitom, és látom h totálisan tele van hűtőfolyadékkal , egészen felér a sapkáig, mikor kb 1 hete még a normál szinten állt benne a víz. Valakinek további ötlet ? ( a légtelenítést teljesn kizárom h légteleníteni kell, nem hiszem el h kb lassan 1 éve lesz meg h 30 szor kell ennyi idő alatt légteleníteni, 8 éve van egy fiat puntónk egyszer nem kelett, előtte volt 2 autóm azzal se volt ilyen probléma. ) a Hengerfejen kívül maradt még vmi olcsóbb probléma , h csak a legvégsőbb esetben kelljen megontani a motort? Csak ugyebár fehér füstöt nem látok mögötte ( pontosabban h most hideg van így van egy kevés, de az szerintem nem az), nem olajos a víz és az olajnál sem látok semmiféle habot elszíneződést , és a hűtősapkánál sincs semmi .




mormota26
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 323i
Évjárat: 1998

státusz mormota26

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 25

Elküldve: 2014. december 15. hétfő, 16:42


Na mostmár tényleg unom,!! Ide leírtam eddig mik voltak a problémák. Kezdődött egy hűtő cserével, mert tünt el szép óvatosan a víz. azután nem volt probléma kb 2 hétig, utána folyamatosan ki ki villant a "sárga hűtő " lámpa. Jó, ki lett cseréve a vízpumpa és a termosztát, ment kb 1 hónapig és most megint ott járok h iszonyatos nyomás van a rendszerbe, tegnap előtt este 10 órakkor álltam be a garázsba, és ma 14:00 kor álltam ki, mielőtt meglestem a sapka alatt mi is zajlik, felnyitom, és látom h totálisan tele van hűtőfolyadékkal , egészen felér a sapkáig, mikor kb 1 hete még a normál szinten állt benne a víz. Valakinek további ötlet ? ( a légtelenítést teljesn kizárom h légteleníteni kell, nem hiszem el h kb lassan 1 éve lesz meg h 30 szor kell ennyi idő alatt légteleníteni, 8 éve van egy fiat puntónk egyszer nem kelett, előtte volt 2 autóm azzal se volt ilyen probléma. ) a Hengerfejen kívül maradt még vmi olcsóbb probléma , h csak a legvégsőbb esetben kelljen megontani a motort? Csak ugyebár fehér füstöt nem látok mögötte ( pontosabban h most hideg van így van egy kevés, de az szerintem nem az), nem olajos a víz és az olajnál sem látok semmiféle habot elszíneződést , és a hűtősapkánál sincs semmi .


státusz Tib

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2014. október 25. szombat, 13:02


solyom76 írta:
Tib írta: Sziasztok!

Ma ellenőrizni akartam a hűtővíz szintjét, mert néhányszor út közben bejelzett, hogy alacsony a szint, azonban a sapka letekerése közben kinyomott 1-2 deci hűtőfolyadéskot, pedig már ki volt hülve. És még így is színültig tele volt, úgyhogy szivaccsal kiszedtem amennyit tudtam. Amit még észrevettem az néha egy csobogó hang az autóban ülve a szellőző felől. Tudja valaki mi lehet az oka?

Lehet ,hogy nem ártana légteleníteni a rendszert.. valószínűleg ez lehet de ez csak az én meglátásom.



És hogyan kell légteleníteni? Mert azóta is túlnyomásos a rendszer, alig bírom benyomni a csövet, pedig régen benyomáskor még a szintjelző bója kopogása is hallatszott zárt állapotban. Vagy ez normális?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. október 25. szombat, 22:59

solyom76
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz solyom76

Fórumlakó

Elismertség: 7% (15 pont) | Hozzászólások: 201

Elküldve: 2014. október 19. vasárnap, 19:03


Tib írta: Sziasztok!

Ma ellenőrizni akartam a hűtővíz szintjét, mert néhányszor út közben bejelzett, hogy alacsony a szint, azonban a sapka letekerése közben kinyomott 1-2 deci hűtőfolyadéskot, pedig már ki volt hülve. És még így is színültig tele volt, úgyhogy szivaccsal kiszedtem amennyit tudtam. Amit még észrevettem az néha egy csobogó hang az autóban ülve a szellőző felől. Tudja valaki mi lehet az oka?

Lehet ,hogy nem ártana légteleníteni a rendszert.. valószínűleg ez lehet de ez csak az én meglátásom.



státusz Tib

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2014. október 19. vasárnap, 18:55


Sziasztok!

Ma ellenőrizni akartam a hűtővíz szintjét, mert néhányszor út közben bejelzett, hogy alacsony a szint, azonban a sapka letekerése közben kinyomott 1-2 deci hűtőfolyadéskot, pedig már ki volt hülve. És még így is színültig tele volt, úgyhogy szivaccsal kiszedtem amennyit tudtam. Amit még észrevettem az néha egy csobogó hang az autóban ülve a szellőző felől. Tudja valaki mi lehet az oka?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2014. október 18. szombat, 14:29


robert324 írta: Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni tőletek , olyan problémám van nekem hogy a vízcsövekben nagy a nyomás, annyira hogy üzem melegen nem bírom összenyomni , már a hűtőt is szétnyomta vettem bele egy másikat ,a mai nap meg a kiegyenlítő tartályt nyomta szét , hengerfejes nem lehet mert nem eszi a vizet meg nem füstöl fehéret sem . Mi lehet a baj ?
Az autó egy a46 316i 1.9 L.
Köszönöm a válaszokat !


A kiegyenlítő tartály kupakjában van egy szelep, ami nagy nyomás esetén engedi túlfolyni a rendszerből a folyadékot. Lehet ez nem jó, és így máshol szökik a nyomás. Esetleg próbáld meg ezt cserélni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2001

státusz robert324

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2014. október 18. szombat, 13:56


Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni tőletek , olyan problémám van nekem hogy a vízcsövekben nagy a nyomás, annyira hogy üzem melegen nem bírom összenyomni , már a hűtőt is szétnyomta vettem bele egy másikat ,a mai nap meg a kiegyenlítő tartályt nyomta szét , hengerfejes nem lehet mert nem eszi a vizet meg nem füstöl fehéret sem . Mi lehet a baj ?
Az autó egy a46 316i 1.9 L.
Köszönöm a válaszokat !

kalmaristi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz kalmaristi

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2014. szeptember 11. csütörtök, 08:10


Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni hátha valaki járt már így
Egyik napról a másikra tönkre ment a hűtősapka vettem újat 2 bar-ost!
Légtelenítés mizéria örültem Másnap felnyitom a géptetőt a felső vizcsövet összeszívta a vákum ? Sapka lazít nagy szusszanás,de a szint megvan Üzemmelegen kissé kemények a csövek! Régebben nem volt ez a vákumos dolog ez nekem furcsa

Puli
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz Puli

Fórumlakó

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 205

Elküldve: 2014. augusztus 18. hétfő, 13:10


mormota26 írta: Sziasztok egy kis segítség kellene, kifogytunk az ötletekből, már csak 1 maradt. az volt pár hónapja a problémám h 1.5 hónap alatt elkopott a hűtővizemből, 7-8 deci. Akkor azthiszem "Yellow" mester mondta h hűtőcsere lesz, igaza is volt szét volt repedve, hűtőcsere megvolt, plusz 1-2 cső.meg pár tömítés. most viszont az a nagy büdös helyzet h ugyanúgy tűnik el a hűtővíz, de már mindent megnéztünk és nem tudjuk hogy hol. kb hetente 4-5 deci tünik el, és már jelez is a lámpa. betonon állok garázsba, egy csepp víz sincs a betonon. Kérdésem lenne hogy hengerfejes lehet az autó? (azért zárnánk esetleg ki, mert se fehér füst nincs mögöttem, ugyanolyan erős mint eddig volt, nem lomha, nem forralja a vizet, nincs víz olaj keveredése) lehetséges h ezeken felül hengerfejes lenne ? ha esetleg nem, akkor vkinek vmi ötlet ? VÁLASZOTOKAT ELŐRE IS KÖSZÖNÖM.


Én is végig jártam ezt sajnos, minden csövet átnéztünk és nem találtunk lyukasat! Talán 1 évig töltögettem, mire megtaláltuk,hogy a hőcserélőmbe volt az egyik cső lyukas:
Hőcserélő - 1-es tétel

Cseréltem a hőcserélőt (egy bontottra),azóta fasza!

AteszE46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz AteszE46

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 96

Elküldve: 2014. augusztus 18. hétfő, 10:25


anubisz írta:
AteszE46 írta:
anubisz írta:
mormota26 írta:
gfeco írta:
mormota26 írta: Sziasztok egy kis segítség kellene, kifogytunk az ötletekből, már csak 1 maradt. az volt pár hónapja a problémám h 1.5 hónap alatt elkopott a hűtővizemből, 7-8 deci. Akkor azthiszem "Yellow" mester mondta h hűtőcsere lesz, igaza is volt szét volt repedve, hűtőcsere megvolt, plusz 1-2 cső.meg pár tömítés. most viszont az a nagy büdös helyzet h ugyanúgy tűnik el a hűtővíz, de már mindent megnéztünk és nem tudjuk hogy hol. kb hetente 4-5 deci tünik el, és már jelez is a lámpa. betonon állok garázsba, egy csepp víz sincs a betonon. Kérdésem lenne hogy hengerfejes lehet az autó? (azért zárnánk esetleg ki, mert se fehér füst nincs mögöttem, ugyanolyan erős mint eddig volt, nem lomha, nem forralja a vizet, nincs víz olaj keveredése) lehetséges h ezeken felül hengerfejes lenne ? ha esetleg nem, akkor vkinek vmi ötlet ? VÁLASZOTOKAT ELŐRE IS KÖSZÖNÖM.


Szia
Én sem tenném bele az adalékot.
Előző automnál fütőradiátor csere lett.
Viszont megnéznèm mèg a vízpumpa tengelyénél hogy van e a fagyállónak nyoma bár ehhez le kell venni a ventillátort,
Illetve a motor tüzfal felöli részén is vannak vizcsőcsatalakozások ahonnan csöpöghet.ehhez ki kell venni a pollenszűrőt és pár dolgot.
Mindkét helyröl még lecsöppenés elött elpárologhat,vagy ha az also motorvédő burkolatra csöppen akkor onnan párllog el es azert nem latod a földön.


Hát nem tudom mennyi km alatt tűnik el, talán 100 körül vagy 150 passz attol függ ha sok a városi menet akkor lehet h kevesebb, viszont volt olyan is h kicsit melegedett a motor, kicsit nyomtam neki a gázt ( menet közben erőtelejesebben, de nem padlózva) és egyszer csak eltünt a lámpa jelzése. ezt játszotta 3-4 napig, majd állandóra állt a lámpa világítása, és akkor töltöttem rá. (csak azért írtam h ilyen is volt) a vízpumpás dolgot és a fűtőradiátort megnézzük megint, de ha jól emlékszem a radiátor már volt nézve. köszi a válaszokat. majd írok ha boldogultunk vele, és ha nem akkoris bár jelenpill nem tudom mikor lesz rá időm.



Vidd el egy normális szervizbe,ahol nyomás alá helyezik hidegen a hűtőközeget,egyszerű pumpás szarral ,úgy kell nézegetni, addig amíg nem cserélik ki még az üzemanyag tankot is....
Valami ilyesmivel.
https://www.youtube.com/watch?v=_8gnru3ZrHA

Bár melegen jobban kitágul egy rejtett repedés, de nagy nyomáson csak el kezd gyöngyözni valahol a víz. Lehet talán ilyenre is lehet foszforeszkáló adalékot kapni, azt nem tudom, mint amivel a klíma szivárgást ellenőrzik, mert az lenne a tuti megoldás.Bele önteni, járni vele pár napot és elő az UV lámpát.
Lehet pont ilyen kell neked, ez ha jól látom nem A/C hoz van.
http://www.ebay.ie/itm/ADDITIV...58b355d5bb
http://alkatreszek.hu/cikkkepe...122581.jpg









Szia!

Nekem is ilyen bajom volt. kb. ezer km alatt 0,5l vizet kellett utána töltenem. Ma jöttem rá a hiba okára. Arra lettem figyelmes, hogy a légtelenítő csavar tetején van pár csepp hűtőfolyadék. Próbáltam meghúzni, és egyből beletört. Valahogy kiszenvedtem a beletört darabot.
Lenne valakinek itt buda környékén egy ilyen csavarja??? Mert muszáj volt megsufniznom, de nem bírja sokáig



Fémet vegyél bele, ezt alapból cseréli mindenki akinek van esze, pont ezért, de a markászérvíz is ki szokta cserélni időnként,pont a törés miatt. Nekem is fém van benne.
Itt kapsz, nekik van azt tudom, előbb telefonálj,ne menj hiába. Természetesen pénzért,azért mert csak egy csavar,nekik is le kell gyártatni.
http://polltom.hu/
Vagy ebay.....


Köszönöm! Veszek fémet. Amit belinkeltél, a munkahelyemtől van egy utcára!