autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2001

státusz Jobbkormany

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2014. február 18. kedd, 20:42


Sziasztok.
Uj vagyok, egy 320ci 2.2 benzinesem van. A hutofolyadek szintjelzoje vilagit es ha letekerem a hotosapkat a viz tenyleg keves. Amint leallitom a motort a szint visszaall normalisra. Aszem hengerfejes az auto de ha van valakinek koltseghatekonyabb otlete szivesen fogadom

milkacsoki
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz milkacsoki

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. február 25. hétfő, 17:18


jons írta:
milkacsoki írta: Mien hűtőfolyadék kell a BMW 320D 2001-es kiadásuhoz:


Nincs rá különösebb előírás... alublokkos motorhoz való hűtőfolyadék. Valaki a gyári bmwre esküszik, másnak állítólag az tette tönkre a vízpumpáját.
Egy valami nem igaz, hogy a hűtőfolyadék keni a vízpumpát.



koszonom az informaciot.


jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2013. február 24. vasárnap, 21:49


milkacsoki írta: Mien hűtőfolyadék kell a BMW 320D 2001-es kiadásuhoz:


Nincs rá különösebb előírás... alublokkos motorhoz való hűtőfolyadék. Valaki a gyári bmwre esküszik, másnak állítólag az tette tönkre a vízpumpáját.
Egy valami nem igaz, hogy a hűtőfolyadék keni a vízpumpát.



milkacsoki
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz milkacsoki

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. február 24. vasárnap, 20:38


Mien hűtőfolyadék kell a BMW 320D 2001-es kiadásuhoz:

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2011. május 13. péntek, 22:17


Szia

Akkor a valóság!

A hűtősapka rendelkezik egy túlnyomás elleni szeleppel, ha túl nagy a nyomás kinyomja ezen a szelepen keresztűl, nem robbanik, törik szét semmi.
Ha jön hozzánk szervizre egy bmw , feltöltjük fullra , ami nem kell neki elengedi...

m_Attila

YELLOW írta: nekem olyat is hazudtak, ami valszeg igaz, hogy van egy szelep ami elengedi a túlnyomást, főleg akkor jellemző, ha hajtod a gépet magasabb fordulaton. persze ez is gőz, de sok kicsi sokra megy.




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17557

Elküldve: 2011. május 13. péntek, 21:56


nekem olyat is hazudtak, ami valszeg igaz, hogy van egy szelep ami elengedi a túlnyomást, főleg akkor jellemző, ha hajtod a gépet magasabb fordulaton. persze ez is gőz, de sok kicsi sokra megy.

ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2011. május 13. péntek, 21:56


pneurob írta:
ute107 írta:
pneurob írta:
Bero írta:
hil írta:
Bero írta:
hil írta:
Bero írta:
hil írta:
DnielCool írta: Sziasztok ! Akinek volt már hasonló gondja legyen szíves írja meg mi volt a hiba okozója és mennyibe fájt a javítási költség. ( A hütővízjelző kivillan majd rátöltök 2 litert elalszik és 50 km múlva elkezd melegedni a motor és jobb ha megállok . víz tócsa nincs az autó alatt ezért nem tudom mi lehet a baj a víz elvileg nem folyik sehol . ) Köszönöm a segítségeket.


Lehet, hogy levegős a rendszer. Könnyű rosszul megcsinálni a légtelenítést.



És,hogy kell jól légteleníteni? Mert nekem az van,hogy amikor hideg a motor sárgán ég a hűtővízjelző és mikor bemelegszik a motor akkor kialszik! Ez milyen probléma lehet? Elég lenne nekem is légtelenítenem? Köszi!


Több módszer is létezik, én azt írom, ami nekem bejött: lé beletölt, utastér fűtés maxra, motor beindít, aztán várni kell, hogy bemelegedjen (akkor nyit ki a termosztát) A betöltő nyilás kupakja levéve, mellette van a légtelenítő csavar, azt ki kell nyitni és láthatod, hogy a kupaknál spriccel a folyadék. Amikor egyenletes sugárban folyik, akkor légtelenítő elzár, folyadék szintre töltés kupak rá és kész. A művelet alatt én szoktam gázt adni, úgy 2000 1/ford- nyit. Ügyesebb helyeken vákum szivattyút tesznek a betöltő nyílásra és vákumozzák a rendszert kb fél órán keresztül. Biztos van még számtalan eljárás ezeken kívül.


Köszi szépen,Hil! Akkor ezek szerint ezért lehet,hogy csak 5-6 percig világít a lámpám? A tartályom nemrég lett cserélve,még annyi hogy,ha több vizet öntök bele akkor lehet baj? Köszi


Az a baj, hogy a víz hőmérő folyadék hőmérséklet mérésre lett kitalálva. Ha levegős a rendszer, akkor a jeladónál esetleg gőz lehet, azt pedig általában kevesebbnek méri. Ebből adódik az, hogy lehet, már régen forr a víz, de a műszer még csak mondjuk 60 fokot mutat a gőz miatt. Ezt nem kitaláltam, tapasztalatból írom!
Én úgy gondolom, a hűtő túltöltése nem javasolt, mert a táguló közeg szétnyomhatja valahol. Ezért is van az úszó benne és az ajánlás, hogy hideg motornál. Aztán pont Bimmernél, láttam már olyat, hogy hasonló volt a jelenség és az volt a baj, hogy a hűtővíz kergető szivattyú műanyag lapátja eltört, tehát nem forgott a tengellyel együtt. Ezért volt az, hogy nekem mikor vinnyogott a csapágya, akkor inkább utángyárit vettem fémlapátos kivitelben, az soha nem fog letörni. A műanyag lapát szerintem attól is elfordulhat a tengelyen, hogy télen, hideg motornál kap esetleg egy gázfröcsit, mire a motor fordulata hirtelen emelkedik, a megdermedt (nem fagyott, de a fagyálló folyadék is sűrűbb dermedt állapotban) folyadék meg akkora ellenállást képvisel, hogy megcsúszik a tengelyen a lapát, aztán az már többnyire csak rosszabb lesz.


Köszöntem


Ha eltűnik a rendszerből a hűtőfolyadék és nem folyik, akkor egyetlen lehetőség van: elpárolog. Nézesd meg a hengerfejed és a tömítést. A hűtőrendszernek van túlnyomásvédelme, a tágulási tartály kupakja egyben biztonsági szelep is. Dízelnél 1,4bar, benzinesnél 2bar a nyitónyomás. Ha ez jó, nem érheti károsodás a hűtőrendszert túlnyomás miatt. Egyébként 2-3 ezer forintos tétel az ilyen. Nem árt néha ellenőrizni.



Utóbbiban nem teljesen értek egyet. Fogyhat a víz, annak ellenére, hogy nincs semmi baj. Mármint fogyhat de nem vészesen. Fél literekre gondolok kb. fél éves időlefutás után.
Ha nagyon fogy és nincs szivárgás, akkor valóban a hengerfej a ludas.

Nálam egyszer vészesen fogyott és a hibás egy légtelenítő csavar volt, amely valami oknál fogva átlyukadt. Ott sem látszott, hogy szivárogna...



Teljesen jogos a felvetés, erre nem is gondoltam. Igazán a hűtőkárosodásra akartam reagálni. A csavar is okozhatja és ott sem folyik, hanem párolog.



Tényleg tudsz nekem csavart szerezni... ???




autója adatai
Széria: 7
Típus: E65
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2003

státusz pneurob

Fórumlakó

Elismertség: 7% (17 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2011. május 13. péntek, 21:51


ute107 írta:
pneurob írta:
Bero írta:
hil írta:
Bero írta:
hil írta:
Bero írta:
hil írta:
DnielCool írta: Sziasztok ! Akinek volt már hasonló gondja legyen szíves írja meg mi volt a hiba okozója és mennyibe fájt a javítási költség. ( A hütővízjelző kivillan majd rátöltök 2 litert elalszik és 50 km múlva elkezd melegedni a motor és jobb ha megállok . víz tócsa nincs az autó alatt ezért nem tudom mi lehet a baj a víz elvileg nem folyik sehol . ) Köszönöm a segítségeket.


Lehet, hogy levegős a rendszer. Könnyű rosszul megcsinálni a légtelenítést.



És,hogy kell jól légteleníteni? Mert nekem az van,hogy amikor hideg a motor sárgán ég a hűtővízjelző és mikor bemelegszik a motor akkor kialszik! Ez milyen probléma lehet? Elég lenne nekem is légtelenítenem? Köszi!


Több módszer is létezik, én azt írom, ami nekem bejött: lé beletölt, utastér fűtés maxra, motor beindít, aztán várni kell, hogy bemelegedjen (akkor nyit ki a termosztát) A betöltő nyilás kupakja levéve, mellette van a légtelenítő csavar, azt ki kell nyitni és láthatod, hogy a kupaknál spriccel a folyadék. Amikor egyenletes sugárban folyik, akkor légtelenítő elzár, folyadék szintre töltés kupak rá és kész. A művelet alatt én szoktam gázt adni, úgy 2000 1/ford- nyit. Ügyesebb helyeken vákum szivattyút tesznek a betöltő nyílásra és vákumozzák a rendszert kb fél órán keresztül. Biztos van még számtalan eljárás ezeken kívül.


Köszi szépen,Hil! Akkor ezek szerint ezért lehet,hogy csak 5-6 percig világít a lámpám? A tartályom nemrég lett cserélve,még annyi hogy,ha több vizet öntök bele akkor lehet baj? Köszi


Az a baj, hogy a víz hőmérő folyadék hőmérséklet mérésre lett kitalálva. Ha levegős a rendszer, akkor a jeladónál esetleg gőz lehet, azt pedig általában kevesebbnek méri. Ebből adódik az, hogy lehet, már régen forr a víz, de a műszer még csak mondjuk 60 fokot mutat a gőz miatt. Ezt nem kitaláltam, tapasztalatból írom!
Én úgy gondolom, a hűtő túltöltése nem javasolt, mert a táguló közeg szétnyomhatja valahol. Ezért is van az úszó benne és az ajánlás, hogy hideg motornál. Aztán pont Bimmernél, láttam már olyat, hogy hasonló volt a jelenség és az volt a baj, hogy a hűtővíz kergető szivattyú műanyag lapátja eltört, tehát nem forgott a tengellyel együtt. Ezért volt az, hogy nekem mikor vinnyogott a csapágya, akkor inkább utángyárit vettem fémlapátos kivitelben, az soha nem fog letörni. A műanyag lapát szerintem attól is elfordulhat a tengelyen, hogy télen, hideg motornál kap esetleg egy gázfröcsit, mire a motor fordulata hirtelen emelkedik, a megdermedt (nem fagyott, de a fagyálló folyadék is sűrűbb dermedt állapotban) folyadék meg akkora ellenállást képvisel, hogy megcsúszik a tengelyen a lapát, aztán az már többnyire csak rosszabb lesz.


Köszöntem


Ha eltűnik a rendszerből a hűtőfolyadék és nem folyik, akkor egyetlen lehetőség van: elpárolog. Nézesd meg a hengerfejed és a tömítést. A hűtőrendszernek van túlnyomásvédelme, a tágulási tartály kupakja egyben biztonsági szelep is. Dízelnél 1,4bar, benzinesnél 2bar a nyitónyomás. Ha ez jó, nem érheti károsodás a hűtőrendszert túlnyomás miatt. Egyébként 2-3 ezer forintos tétel az ilyen. Nem árt néha ellenőrizni.



Utóbbiban nem teljesen értek egyet. Fogyhat a víz, annak ellenére, hogy nincs semmi baj. Mármint fogyhat de nem vészesen. Fél literekre gondolok kb. fél éves időlefutás után.
Ha nagyon fogy és nincs szivárgás, akkor valóban a hengerfej a ludas.

Nálam egyszer vészesen fogyott és a hibás egy légtelenítő csavar volt, amely valami oknál fogva átlyukadt. Ott sem látszott, hogy szivárogna...



Teljesen jogos a felvetés, erre nem is gondoltam. Igazán a hűtőkárosodásra akartam reagálni. A csavar is okozhatja és ott sem folyik, hanem párolog.



ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2011. május 13. péntek, 21:32


pneurob írta:
Bero írta:
hil írta:
Bero írta:
hil írta:
Bero írta:
hil írta:
DnielCool írta: Sziasztok ! Akinek volt már hasonló gondja legyen szíves írja meg mi volt a hiba okozója és mennyibe fájt a javítási költség. ( A hütővízjelző kivillan majd rátöltök 2 litert elalszik és 50 km múlva elkezd melegedni a motor és jobb ha megállok . víz tócsa nincs az autó alatt ezért nem tudom mi lehet a baj a víz elvileg nem folyik sehol . ) Köszönöm a segítségeket.


Lehet, hogy levegős a rendszer. Könnyű rosszul megcsinálni a légtelenítést.



És,hogy kell jól légteleníteni? Mert nekem az van,hogy amikor hideg a motor sárgán ég a hűtővízjelző és mikor bemelegszik a motor akkor kialszik! Ez milyen probléma lehet? Elég lenne nekem is légtelenítenem? Köszi!


Több módszer is létezik, én azt írom, ami nekem bejött: lé beletölt, utastér fűtés maxra, motor beindít, aztán várni kell, hogy bemelegedjen (akkor nyit ki a termosztát) A betöltő nyilás kupakja levéve, mellette van a légtelenítő csavar, azt ki kell nyitni és láthatod, hogy a kupaknál spriccel a folyadék. Amikor egyenletes sugárban folyik, akkor légtelenítő elzár, folyadék szintre töltés kupak rá és kész. A művelet alatt én szoktam gázt adni, úgy 2000 1/ford- nyit. Ügyesebb helyeken vákum szivattyút tesznek a betöltő nyílásra és vákumozzák a rendszert kb fél órán keresztül. Biztos van még számtalan eljárás ezeken kívül.


Köszi szépen,Hil! Akkor ezek szerint ezért lehet,hogy csak 5-6 percig világít a lámpám? A tartályom nemrég lett cserélve,még annyi hogy,ha több vizet öntök bele akkor lehet baj? Köszi


Az a baj, hogy a víz hőmérő folyadék hőmérséklet mérésre lett kitalálva. Ha levegős a rendszer, akkor a jeladónál esetleg gőz lehet, azt pedig általában kevesebbnek méri. Ebből adódik az, hogy lehet, már régen forr a víz, de a műszer még csak mondjuk 60 fokot mutat a gőz miatt. Ezt nem kitaláltam, tapasztalatból írom!
Én úgy gondolom, a hűtő túltöltése nem javasolt, mert a táguló közeg szétnyomhatja valahol. Ezért is van az úszó benne és az ajánlás, hogy hideg motornál. Aztán pont Bimmernél, láttam már olyat, hogy hasonló volt a jelenség és az volt a baj, hogy a hűtővíz kergető szivattyú műanyag lapátja eltört, tehát nem forgott a tengellyel együtt. Ezért volt az, hogy nekem mikor vinnyogott a csapágya, akkor inkább utángyárit vettem fémlapátos kivitelben, az soha nem fog letörni. A műanyag lapát szerintem attól is elfordulhat a tengelyen, hogy télen, hideg motornál kap esetleg egy gázfröcsit, mire a motor fordulata hirtelen emelkedik, a megdermedt (nem fagyott, de a fagyálló folyadék is sűrűbb dermedt állapotban) folyadék meg akkora ellenállást képvisel, hogy megcsúszik a tengelyen a lapát, aztán az már többnyire csak rosszabb lesz.


Köszöntem


Ha eltűnik a rendszerből a hűtőfolyadék és nem folyik, akkor egyetlen lehetőség van: elpárolog. Nézesd meg a hengerfejed és a tömítést. A hűtőrendszernek van túlnyomásvédelme, a tágulási tartály kupakja egyben biztonsági szelep is. Dízelnél 1,4bar, benzinesnél 2bar a nyitónyomás. Ha ez jó, nem érheti károsodás a hűtőrendszert túlnyomás miatt. Egyébként 2-3 ezer forintos tétel az ilyen. Nem árt néha ellenőrizni.



Utóbbiban nem teljesen értek egyet. Fogyhat a víz, annak ellenére, hogy nincs semmi baj. Mármint fogyhat de nem vészesen. Fél literekre gondolok kb. fél éves időlefutás után.
Ha nagyon fogy és nincs szivárgás, akkor valóban a hengerfej a ludas.

Nálam egyszer vészesen fogyott és a hibás egy légtelenítő csavar volt, amely valami oknál fogva átlyukadt. Ott sem látszott, hogy szivárogna...



autója adatai
Széria: 7
Típus: E65
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2003

státusz pneurob

Fórumlakó

Elismertség: 7% (17 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2011. május 13. péntek, 21:04


Bero írta:
hil írta:
Bero írta:
hil írta:
Bero írta:
hil írta:
DnielCool írta: Sziasztok ! Akinek volt már hasonló gondja legyen szíves írja meg mi volt a hiba okozója és mennyibe fájt a javítási költség. ( A hütővízjelző kivillan majd rátöltök 2 litert elalszik és 50 km múlva elkezd melegedni a motor és jobb ha megállok . víz tócsa nincs az autó alatt ezért nem tudom mi lehet a baj a víz elvileg nem folyik sehol . ) Köszönöm a segítségeket.


Lehet, hogy levegős a rendszer. Könnyű rosszul megcsinálni a légtelenítést.



És,hogy kell jól légteleníteni? Mert nekem az van,hogy amikor hideg a motor sárgán ég a hűtővízjelző és mikor bemelegszik a motor akkor kialszik! Ez milyen probléma lehet? Elég lenne nekem is légtelenítenem? Köszi!


Több módszer is létezik, én azt írom, ami nekem bejött: lé beletölt, utastér fűtés maxra, motor beindít, aztán várni kell, hogy bemelegedjen (akkor nyit ki a termosztát) A betöltő nyilás kupakja levéve, mellette van a légtelenítő csavar, azt ki kell nyitni és láthatod, hogy a kupaknál spriccel a folyadék. Amikor egyenletes sugárban folyik, akkor légtelenítő elzár, folyadék szintre töltés kupak rá és kész. A művelet alatt én szoktam gázt adni, úgy 2000 1/ford- nyit. Ügyesebb helyeken vákum szivattyút tesznek a betöltő nyílásra és vákumozzák a rendszert kb fél órán keresztül. Biztos van még számtalan eljárás ezeken kívül.


Köszi szépen,Hil! Akkor ezek szerint ezért lehet,hogy csak 5-6 percig világít a lámpám? A tartályom nemrég lett cserélve,még annyi hogy,ha több vizet öntök bele akkor lehet baj? Köszi


Az a baj, hogy a víz hőmérő folyadék hőmérséklet mérésre lett kitalálva. Ha levegős a rendszer, akkor a jeladónál esetleg gőz lehet, azt pedig általában kevesebbnek méri. Ebből adódik az, hogy lehet, már régen forr a víz, de a műszer még csak mondjuk 60 fokot mutat a gőz miatt. Ezt nem kitaláltam, tapasztalatból írom!
Én úgy gondolom, a hűtő túltöltése nem javasolt, mert a táguló közeg szétnyomhatja valahol. Ezért is van az úszó benne és az ajánlás, hogy hideg motornál. Aztán pont Bimmernél, láttam már olyat, hogy hasonló volt a jelenség és az volt a baj, hogy a hűtővíz kergető szivattyú műanyag lapátja eltört, tehát nem forgott a tengellyel együtt. Ezért volt az, hogy nekem mikor vinnyogott a csapágya, akkor inkább utángyárit vettem fémlapátos kivitelben, az soha nem fog letörni. A műanyag lapát szerintem attól is elfordulhat a tengelyen, hogy télen, hideg motornál kap esetleg egy gázfröcsit, mire a motor fordulata hirtelen emelkedik, a megdermedt (nem fagyott, de a fagyálló folyadék is sűrűbb dermedt állapotban) folyadék meg akkora ellenállást képvisel, hogy megcsúszik a tengelyen a lapát, aztán az már többnyire csak rosszabb lesz.


Köszöntem


Ha eltűnik a rendszerből a hűtőfolyadék és nem folyik, akkor egyetlen lehetőség van: elpárolog. Nézesd meg a hengerfejed és a tömítést. A hűtőrendszernek van túlnyomásvédelme, a tágulási tartály kupakja egyben biztonsági szelep is. Dízelnél 1,4bar, benzinesnél 2bar a nyitónyomás. Ha ez jó, nem érheti károsodás a hűtőrendszert túlnyomás miatt. Egyébként 2-3 ezer forintos tétel az ilyen. Nem árt néha ellenőrizni.



Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2011. május 11. szerda, 21:46


hil írta:
Bero írta:
hil írta:
Bero írta:
hil írta:
DnielCool írta: Sziasztok ! Akinek volt már hasonló gondja legyen szíves írja meg mi volt a hiba okozója és mennyibe fájt a javítási költség. ( A hütővízjelző kivillan majd rátöltök 2 litert elalszik és 50 km múlva elkezd melegedni a motor és jobb ha megállok . víz tócsa nincs az autó alatt ezért nem tudom mi lehet a baj a víz elvileg nem folyik sehol . ) Köszönöm a segítségeket.


Lehet, hogy levegős a rendszer. Könnyű rosszul megcsinálni a légtelenítést.



És,hogy kell jól légteleníteni? Mert nekem az van,hogy amikor hideg a motor sárgán ég a hűtővízjelző és mikor bemelegszik a motor akkor kialszik! Ez milyen probléma lehet? Elég lenne nekem is légtelenítenem? Köszi!


Több módszer is létezik, én azt írom, ami nekem bejött: lé beletölt, utastér fűtés maxra, motor beindít, aztán várni kell, hogy bemelegedjen (akkor nyit ki a termosztát) A betöltő nyilás kupakja levéve, mellette van a légtelenítő csavar, azt ki kell nyitni és láthatod, hogy a kupaknál spriccel a folyadék. Amikor egyenletes sugárban folyik, akkor légtelenítő elzár, folyadék szintre töltés kupak rá és kész. A művelet alatt én szoktam gázt adni, úgy 2000 1/ford- nyit. Ügyesebb helyeken vákum szivattyút tesznek a betöltő nyílásra és vákumozzák a rendszert kb fél órán keresztül. Biztos van még számtalan eljárás ezeken kívül.


Köszi szépen,Hil! Akkor ezek szerint ezért lehet,hogy csak 5-6 percig világít a lámpám? A tartályom nemrég lett cserélve,még annyi hogy,ha több vizet öntök bele akkor lehet baj? Köszi


Az a baj, hogy a víz hőmérő folyadék hőmérséklet mérésre lett kitalálva. Ha levegős a rendszer, akkor a jeladónál esetleg gőz lehet, azt pedig általában kevesebbnek méri. Ebből adódik az, hogy lehet, már régen forr a víz, de a műszer még csak mondjuk 60 fokot mutat a gőz miatt. Ezt nem kitaláltam, tapasztalatból írom!
Én úgy gondolom, a hűtő túltöltése nem javasolt, mert a táguló közeg szétnyomhatja valahol. Ezért is van az úszó benne és az ajánlás, hogy hideg motornál. Aztán pont Bimmernél, láttam már olyat, hogy hasonló volt a jelenség és az volt a baj, hogy a hűtővíz kergető szivattyú műanyag lapátja eltört, tehát nem forgott a tengellyel együtt. Ezért volt az, hogy nekem mikor vinnyogott a csapágya, akkor inkább utángyárit vettem fémlapátos kivitelben, az soha nem fog letörni. A műanyag lapát szerintem attól is elfordulhat a tengelyen, hogy télen, hideg motornál kap esetleg egy gázfröcsit, mire a motor fordulata hirtelen emelkedik, a megdermedt (nem fagyott, de a fagyálló folyadék is sűrűbb dermedt állapotban) folyadék meg akkora ellenállást képvisel, hogy megcsúszik a tengelyen a lapát, aztán az már többnyire csak rosszabb lesz.


Köszöntem

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. május 11. szerda, 21:18


Bero írta:
hil írta:
Bero írta:
hil írta:
DnielCool írta: Sziasztok ! Akinek volt már hasonló gondja legyen szíves írja meg mi volt a hiba okozója és mennyibe fájt a javítási költség. ( A hütővízjelző kivillan majd rátöltök 2 litert elalszik és 50 km múlva elkezd melegedni a motor és jobb ha megállok . víz tócsa nincs az autó alatt ezért nem tudom mi lehet a baj a víz elvileg nem folyik sehol . ) Köszönöm a segítségeket.


Lehet, hogy levegős a rendszer. Könnyű rosszul megcsinálni a légtelenítést.



És,hogy kell jól légteleníteni? Mert nekem az van,hogy amikor hideg a motor sárgán ég a hűtővízjelző és mikor bemelegszik a motor akkor kialszik! Ez milyen probléma lehet? Elég lenne nekem is légtelenítenem? Köszi!


Több módszer is létezik, én azt írom, ami nekem bejött: lé beletölt, utastér fűtés maxra, motor beindít, aztán várni kell, hogy bemelegedjen (akkor nyit ki a termosztát) A betöltő nyilás kupakja levéve, mellette van a légtelenítő csavar, azt ki kell nyitni és láthatod, hogy a kupaknál spriccel a folyadék. Amikor egyenletes sugárban folyik, akkor légtelenítő elzár, folyadék szintre töltés kupak rá és kész. A művelet alatt én szoktam gázt adni, úgy 2000 1/ford- nyit. Ügyesebb helyeken vákum szivattyút tesznek a betöltő nyílásra és vákumozzák a rendszert kb fél órán keresztül. Biztos van még számtalan eljárás ezeken kívül.


Köszi szépen,Hil! Akkor ezek szerint ezért lehet,hogy csak 5-6 percig világít a lámpám? A tartályom nemrég lett cserélve,még annyi hogy,ha több vizet öntök bele akkor lehet baj? Köszi


Az a baj, hogy a víz hőmérő folyadék hőmérséklet mérésre lett kitalálva. Ha levegős a rendszer, akkor a jeladónál esetleg gőz lehet, azt pedig általában kevesebbnek méri. Ebből adódik az, hogy lehet, már régen forr a víz, de a műszer még csak mondjuk 60 fokot mutat a gőz miatt. Ezt nem kitaláltam, tapasztalatból írom!
Én úgy gondolom, a hűtő túltöltése nem javasolt, mert a táguló közeg szétnyomhatja valahol. Ezért is van az úszó benne és az ajánlás, hogy hideg motornál. Aztán pont Bimmernél, láttam már olyat, hogy hasonló volt a jelenség és az volt a baj, hogy a hűtővíz kergető szivattyú műanyag lapátja eltört, tehát nem forgott a tengellyel együtt. Ezért volt az, hogy nekem mikor vinnyogott a csapágya, akkor inkább utángyárit vettem fémlapátos kivitelben, az soha nem fog letörni. A műanyag lapát szerintem attól is elfordulhat a tengelyen, hogy télen, hideg motornál kap esetleg egy gázfröcsit, mire a motor fordulata hirtelen emelkedik, a megdermedt (nem fagyott, de a fagyálló folyadék is sűrűbb dermedt állapotban) folyadék meg akkora ellenállást képvisel, hogy megcsúszik a tengelyen a lapát, aztán az már többnyire csak rosszabb lesz.

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2011. május 11. szerda, 20:12


hil írta:
Bero írta:
hil írta:
DnielCool írta: Sziasztok ! Akinek volt már hasonló gondja legyen szíves írja meg mi volt a hiba okozója és mennyibe fájt a javítási költség. ( A hütővízjelző kivillan majd rátöltök 2 litert elalszik és 50 km múlva elkezd melegedni a motor és jobb ha megállok . víz tócsa nincs az autó alatt ezért nem tudom mi lehet a baj a víz elvileg nem folyik sehol . ) Köszönöm a segítségeket.


Lehet, hogy levegős a rendszer. Könnyű rosszul megcsinálni a légtelenítést.



És,hogy kell jól légteleníteni? Mert nekem az van,hogy amikor hideg a motor sárgán ég a hűtővízjelző és mikor bemelegszik a motor akkor kialszik! Ez milyen probléma lehet? Elég lenne nekem is légtelenítenem? Köszi!


Több módszer is létezik, én azt írom, ami nekem bejött: lé beletölt, utastér fűtés maxra, motor beindít, aztán várni kell, hogy bemelegedjen (akkor nyit ki a termosztát) A betöltő nyilás kupakja levéve, mellette van a légtelenítő csavar, azt ki kell nyitni és láthatod, hogy a kupaknál spriccel a folyadék. Amikor egyenletes sugárban folyik, akkor légtelenítő elzár, folyadék szintre töltés kupak rá és kész. A művelet alatt én szoktam gázt adni, úgy 2000 1/ford- nyit. Ügyesebb helyeken vákum szivattyút tesznek a betöltő nyílásra és vákumozzák a rendszert kb fél órán keresztül. Biztos van még számtalan eljárás ezeken kívül.


Köszi szépen,Hil! Akkor ezek szerint ezért lehet,hogy csak 5-6 percig világít a lámpám? A tartályom nemrég lett cserélve,még annyi hogy,ha több vizet öntök bele akkor lehet baj? Köszi

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. május 11. szerda, 18:52


Bero írta:
hil írta:
DnielCool írta: Sziasztok ! Akinek volt már hasonló gondja legyen szíves írja meg mi volt a hiba okozója és mennyibe fájt a javítási költség. ( A hütővízjelző kivillan majd rátöltök 2 litert elalszik és 50 km múlva elkezd melegedni a motor és jobb ha megállok . víz tócsa nincs az autó alatt ezért nem tudom mi lehet a baj a víz elvileg nem folyik sehol . ) Köszönöm a segítségeket.


Lehet, hogy levegős a rendszer. Könnyű rosszul megcsinálni a légtelenítést.



És,hogy kell jól légteleníteni? Mert nekem az van,hogy amikor hideg a motor sárgán ég a hűtővízjelző és mikor bemelegszik a motor akkor kialszik! Ez milyen probléma lehet? Elég lenne nekem is légtelenítenem? Köszi!


Több módszer is létezik, én azt írom, ami nekem bejött: lé beletölt, utastér fűtés maxra, motor beindít, aztán várni kell, hogy bemelegedjen (akkor nyit ki a termosztát) A betöltő nyilás kupakja levéve, mellette van a légtelenítő csavar, azt ki kell nyitni és láthatod, hogy a kupaknál spriccel a folyadék. Amikor egyenletes sugárban folyik, akkor légtelenítő elzár, folyadék szintre töltés kupak rá és kész. A művelet alatt én szoktam gázt adni, úgy 2000 1/ford- nyit. Ügyesebb helyeken vákum szivattyút tesznek a betöltő nyílásra és vákumozzák a rendszert kb fél órán keresztül. Biztos van még számtalan eljárás ezeken kívül.


Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2011. május 11. szerda, 18:35


hil írta:
DnielCool írta: Sziasztok ! Akinek volt már hasonló gondja legyen szíves írja meg mi volt a hiba okozója és mennyibe fájt a javítási költség. ( A hütővízjelző kivillan majd rátöltök 2 litert elalszik és 50 km múlva elkezd melegedni a motor és jobb ha megállok . víz tócsa nincs az autó alatt ezért nem tudom mi lehet a baj a víz elvileg nem folyik sehol . ) Köszönöm a segítségeket.


Lehet, hogy levegős a rendszer. Könnyű rosszul megcsinálni a légtelenítést.



És,hogy kell jól légteleníteni? Mert nekem az van,hogy amikor hideg a motor sárgán ég a hűtővízjelző és mikor bemelegszik a motor akkor kialszik! Ez milyen probléma lehet? Elég lenne nekem is légtelenítenem? Köszi!