státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2008. december 08. hétfő, 13:01


bocika írta: Mikor megvettem végre álmaim kék-fehésr vasát, kértem a szerelõmet, hogy cserélje le az difi és vátóolajat is. Azt mondta felesleges ha nincs vonóhorog az autón, nem kaphatott akkora terhelést, hogy kikészítse a gyári olajat...


A difit legfeljebb ellenõrizni kell, mert érzékeny az olaj hiányára ha nincs. Bár rosszat nem teszel vele ha cseréled vagy cserélted.

státusz bocika

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 265

Elküldve: 2008. december 08. hétfő, 08:43


kempelen írta:
YELLOW írta: bekopási ideje nincs, de vannak olajok amik felhígulnak, egy bizonyos használat után... a rosszabb minõségûek meg sûrûsödnek... mondjuk ami a váltóból lejött olaj, az nagyon tiszta volt, lehet már volt cserélve, nem tudom, hogy ott az olaj be tud e sötétedni mit a motorolajok, vagy hogy van... egy biztos a lehetõ legjobb olaj ment bele...


Már más vizeken evezünk.

Ha beleöntötted az új olajat és megfelelõ a minõsége akkor annak müködnie kell azonnal és nincs olyan, hogy túl új az olaj.
Beleöntöd és úgy müködik ahogy elõ van írva, nem kell vele járni vagy bejáratni.

A használt olaj egészen más természetesen.
Ha pedig a lehetõ legjobb olaj ment bele, akkor pedig minden a lehetõ legnagyobb rendben. Lehet csak te érezted, mintha más lenne...


Elõzõ OFF autómat is kényeztetni próbáltam: lecséréltük a gyári váltó olajat, Mobil-lal. Teljesen megdöbbentem, annyira nehezen lehetett kapcsolni hidegen!!!

Jót akartam és teljesen visszafelés sült el a dolog...

Mikor megvettem végre álmaim kék-fehésr vasát, kértem a szerelõmet, hogy cserélje le az difi és vátóolajat is. Azt mondta felesleges ha nincs vonóhorog az autón, nem kaphatott akkora terhelést, hogy kikészítse a gyári olajat...

státusz peetie

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 520

Elküldve: 2008. december 08. hétfő, 08:30


Nekem is nehezen veszi az egyest hidegben, amíg be nem melegszik. Azt mondták rá a servicében, hogy ez ilyen, amíg hideg az olaj... Emiatt ne cseréljek váltóolajat mert nem fog segíteni rajta.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2008. december 06. szombat, 16:50


YELLOW írta: bekopási ideje nincs, de vannak olajok amik felhígulnak, egy bizonyos használat után... a rosszabb minõségûek meg sûrûsödnek... mondjuk ami a váltóból lejött olaj, az nagyon tiszta volt, lehet már volt cserélve, nem tudom, hogy ott az olaj be tud e sötétedni mit a motorolajok, vagy hogy van... egy biztos a lehetõ legjobb olaj ment bele...


Már más vizeken evezünk.

Ha beleöntötted az új olajat és megfelelõ a minõsége akkor annak müködnie kell azonnal és nincs olyan, hogy túl új az olaj.
Beleöntöd és úgy müködik ahogy elõ van írva, nem kell vele járni vagy bejáratni.

A használt olaj egészen más természetesen.
Ha pedig a lehetõ legjobb olaj ment bele, akkor pedig minden a lehetõ legnagyobb rendben. Lehet csak te érezted, mintha más lenne...

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2008. december 06. szombat, 15:33


kempelen írta: ..az olajnak nincs bekopási ideje. Ha beletöltöd az adott dologba, motor, váltó, difi, ott azonnal ellátja feladatát.
Adott olaj viszont a tulajdonságai függvényében érzékeny a hõmérsékletre... De arra élete folyamán végig.
Például tehát, ha nyáron tetted volna bele, jársz vele, de az olaj miatt hidegen nehezen kapcsolható lenne, akkor minden télen hidegben ugyanúgy elõjönne a nehezen kapcsolhatóság tünete, amíg használat közben fel nem melegszik.

Ez egyébként teljesen jól tapasztalható alacsonyabb (nem szar!) minõségû olajok használatánál egyéb, leginkább régi típusú autókban, ahol még nem olyan szigorúak a követelmények, mint a mai autókban. Amíg nem tettél meg vele pár kilométert addig nehezen lehet vele kapcsolni hidegben, majd a melegedés hatására teljesen jó lesz a kapcsolhatóság...


Ezt én a BMW gyári olajoknál is tapasztalom: amíg a váltóolaj el nem éri az üzemi hõmérsékletet, bizony nehezebben kapcsolható a váltó (pedig egyébként sem az a habkönnyû kapcsolású váltóval rendelkezik), különösen az elsõ és a mádosik fokozat nehézkes. Amint bemelegedett a váltóolaj, rögtön "használhatóvá" válik.

De ezen túlmenõen egyik barátom jelezte éppen a múlt hétvégén, hogy bizony nála is hasonló a helyzet, pedig neki egy 10 hónapos Mazda 6-osa van jelenleg 25000 km-rel...

Szemy

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17593

Elküldve: 2008. december 06. szombat, 15:22


bekopási ideje nincs, de vannak olajok amik felhígulnak, egy bizonyos használat után... a rosszabb minõségûek meg sûrûsödnek... mondjuk ami a váltóból lejött olaj, az nagyon tiszta volt, lehet már volt cserélve, nem tudom, hogy ott az olaj be tud e sötétedni mit a motorolajok, vagy hogy van... egy biztos a lehetõ legjobb olaj ment bele...

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2008. december 06. szombat, 13:03


..az olajnak nincs bekopási ideje. Ha beletöltöd az adott dologba, motor, váltó, difi, ott azonnal ellátja feladatát.
Adott olaj viszont a tulajdonságai függvényében érzékeny a hõmérsékletre... De arra élete folyamán végig.
Például tehát, ha nyáron tetted volna bele, jársz vele, de az olaj miatt hidegen nehezen kapcsolható lenne, akkor minden télen hidegben ugyanúgy elõjönne a nehezen kapcsolhatóság tünete, amíg használat közben fel nem melegszik.

Ez egyébként teljesen jól tapasztalható alacsonyabb (nem szar!) minõségû olajok használatánál egyéb, leginkább régi típusú autókban, ahol még nem olyan szigorúak a követelmények, mint a mai autókban. Amíg nem tettél meg vele pár kilométert addig nehezen lehet vele kapcsolni hidegben, majd a melegedés hatására teljesen jó lesz a kapcsolhatóság...


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17593

Elküldve: 2008. december 06. szombat, 12:34


én arra gondoltam, hogy lehet még túl új neki az olaj... ha tavasszal tettem volna bele, akkor nyáron már bekopott volna, és akkor télen nem lett volna ilyen... de mivel november vagy októberben lett beletéve és nem sokat ment a kocsi így talán ennek tudható be.... legalábbis gondolom

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2008. december 05. péntek, 19:21


YELLOW írta: ncsak azért kérdezem, hogy ennyi állás után valaki tapasztalt-e ilyet...


Nem nem jellemzõ, de ezek szerint minden rendben.

(Akkor szokott nehezebben kapcsolni, ha nem megfelelõ viszkozitású az olaj és még nem melegedett fel...)

státusz Oldboy

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. december 05. péntek, 18:33


A rüki néha nekem is nehezen megy be - még gyári olajos - nagy ötletet még nem tudott mondani senki, hogy mi okozza. Lassan úgy gondolom, hogy ez "ilyen".
( A többi fokozattal semmi gond. )

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17593

Elküldve: 2008. december 05. péntek, 17:31


nem azt mondom hogy nem mozdult, hanem olyan volt az eset, mint ami a tipikus OPEL baj rükinél, kétszer kell kuplungolni... az a lényeg a váltó mozgott, rükinél kiment teljesen oldalra, de az elõre részt nem akarta bevenni, ugyanígy 1-esnél....

CASTROL SMX-S olaj lett beletéve... hogy mér cseréltem le ami benne volt? mert nem tudtam miylen állapotú, és azt hittem korábban azért olyan katonás a váltó, de eddig ilyet nem tapasztaltam, ki lett cserélve de volt hogy állt 2 hétig de nem csinált ilyet... én a hideggel magyarázom, mert amikor az olajcsere után állt 2 hetet, akkor még melegebb idõk voltak... de mondom most megint mentem vele, de nem tapasztalom a problémát... csak azért kérdezem, hogy ennyi állás után valaki tapasztalt-e ilyet...

az olajat magam vettem, szaküzletben...sok oldalon ezt a típust írták, de korábban beszámoltam róla, hogy miylen olajakat cseréltem, és írtam hogy a váltó a csere után pl az 5-ödiket sokkal könynebben vette mint elõtte...

daidka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2002

státusz daidka

BMWfanatic

Elismertség: 1% (11 pont) | Hozzászólások: 637

Elküldve: 2008. december 05. péntek, 17:30


Nekem is lett a váltóba olaj cserélve de csak elõnyére vált!

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2008. december 05. péntek, 17:19


YELLOW írta: valami tipp?


A nehezen indulás elfogadható két hét állás után, de az hogy nem mozdul a váltód, az már kevésbé. Ha eddig nem volt mechanikai hibája a váltónak és jól mûködött és az olajcsere után csinálja, akkor az olaj a hibás. Azaz nem közvetlen az olaj, mert nem magától folyt a váltódba...

Gyári vagy gyári minõségnek megfelelõ olajnak nem szabadna hidegben kapcsolási gondokat okoznia.

Mi volt az az olaj amit legutóbb kapott? Azt olvastam, mert írtad, hogy a szemed láttára.....de mit?

Olajcsere nem okoz ilyen gondot, kivéve ha nem megfelelõaz olaj vagy elötte is gond volt a váltóval. Az utóbbit te magad zártad ki......

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz laci320d

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 332

Elküldve: 2008. december 05. péntek, 16:34


YELLOW írta: hu a mai nap érdekes dolgot tapasztaltam...

az autó olyan 2 hétig egy helyben állt... beindítottam, kicsit nehezebben is indult... tenném hátramenetbe, és nem tudtam, se egyesbe, pedig egyesben állt, csak ugye onnan kivettem, de rüki után nem akart visszamenni... majd kuplung felenged, újra be és akkor bevette, de utána még egy darabig elég nehezen vette ezt a két sebességet... olaj nem rég lett lecserélve 1000 km-el ezelõtt a szemem láttára...

de meleg motor után már nem tapasztaltam a leírtakat... lehet nagyon meg volt dermedve az olaj? mondjuk garázsban állt az autó, igaz nem fûtött, de a kinti hõfokhoz képest, bent legalább 8 fokkal melegebb szokott lenni...

valami tipp?



Mért nem hagytad benne a gyári olajat?Ami jó ahhoz nem kell hozzányúlni

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. december 05. péntek, 16:32


YELLOW írta: hu a mai nap érdekes dolgot tapasztaltam...

az autó olyan 2 hétig egy helyben állt... beindítottam, kicsit nehezebben is indult... tenném hátramenetbe, és nem tudtam, se egyesbe, pedig egyesben állt, csak ugye onnan kivettem, de rüki után nem akart visszamenni... majd kuplung felenged, újra be és akkor bevette, de utána még egy darabig elég nehezen vette ezt a két sebességet... olaj nem rég lett lecserélve 1000 km-el ezelõtt a szemem láttára...

de meleg motor után már nem tapasztaltam a leírtakat... lehet nagyon meg volt dermedve az olaj? mondjuk garázsban állt az autó, igaz nem fûtött, de a kinti hõfokhoz képest, bent legalább 8 fokkal melegebb szokott lenni...

valami tipp?


Lehet kár volt lecserélni az olajat??