Sziasztok!
A segítségetek szeretném kérni!
Hibajelenség:
A turbo csere óta (új Garrett) a kocsi körülbelül 2500-3000 körül kezd el húzni. Elvileg lapátdarab nem került a rendszerbe. Az alapjárat nem ingadozik, de amikor teljesen benyomom a gázpedált a fordulat nagyon lassan, de egyenletesen kezd emelkedni, a fogyasztás közel maximumra ugrik. Ha hirtelen csak rálépek a gázra (pl. 1500nál) akkor pillanatra, mintha húzni akarna, de utána folytatja a nagypapás tempót.
Szerintem kicsit hangosabb is a motor, bár egyenletesen jár, elég "zötyögős" diesel hangja lett, talán egy kis kereplő hang is társult. (Nem ez a fő gond, csak azért írtam le, hátha köze lehet a problémához)
A szerelő eddig a következőket próbálta a csere után:
- Teljesen kitisztította a rendszert
- Olajcsere
- Kartergáz-szűrő (és szokásos szűrők) cseréje
- Ellenőrizte a vákumcsöveket, EGR-szelepet, szerintem kb mindent, amit itt a fórumon eddig találtam a válaszok között
- Kipróbáltunk egy biztosan jól működő, ugyanilyen típusú gyári Bosch légtömegmérőt (hála Technoise cimborámnak!
)
- Kipufogó-oldalon megfelelőnek tűnik a kiáramló gáz mennyisége
Az univerzális mérőműszer szerint 0,6 a nyomás.
Szintén lehet hülyeség / képzelgés: úgy érzem, mintha hidegen kicsit gyorsabban emelkedne a gázadásra a fordulatszám. (ma már arra is gondoltam, hogy reggel keveset klímázok és több erő marad.. vagy nem tudom ..)
Bocsi, hogy az első hozzászólásom ilyen összefüggéstelen, néhol találgatásokra utaló lett, de picit tanácstalan vagyok (ahogy a szerelő is) .. az autót elvisszük a héten C-Mobil-hoz diagnosztikára, de attól félek (ahogy pár fórumozónál is olvastam) hogy a megoldást nem ők fogják megtalálni :S
Előre is nagyon köszönöm a segítséget!!