YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17557

Elküldve: 2015. május 29. péntek, 07:19


gyorfimiki írta: Sziasztok!

Lassan olajcserés lesz az autóm: 2002 BMW 316i 1.8 benzin.
Jelenleg BMW Super Power Oil SAE 5W-40 van benne.
Szerintetek ugyanezt tegyem bele vagy van esetleg olyan amit célszerűbb beletenni?

Köszönöm!


leírom én miket raktam hasonló autómba sorban:
1: 5w-50 ARAL MegaTronic
2: 0w-30 CASTROL SLX Professional PowerFlow BMW LL-04
3: 0w-30 CASTROL SLX Professional PowerFlow BMW LL-04
4: 0w-40 ARAL SuperTronic
5: 5w-40 ENEOS Hyper Premium (ez fog bele menni nem sokára, már meg van)

Castrol-lal nagyon meg voltam elégedve. nem ette, jó volt. de mint SLX megszűnt, és ő is EGE nevet kapott. emiatt váltottam. rossz beidegződés, vagy nem tudom minek mondjam. nem echte német gyártásúak lettek, vagyis volt olyan, ami nem német. az első ARAL-lal sem volt gond, nem si tudom miért azt választottam, talán fiatal voltam és égett bennem a tunying téma, aztán valami sportos olajat akartam. a SuperTronic, viszont 6ezer km után mintha kezdene fogyni. egyáltalán nem vészes, de nem voltam ehhez szokva.
én 2 évente, kb 8-12ezer km-ként cserélek olajat, de inkább 10ezrenként.
Mobil 1 Super 3000 XE 5w-30-at ajánlhatom még. Sokan Fuchs oaljat is szeretik, vagy a Liqui Moly-t, bár arról is van negatív tapasztalat, hiába sztárolják sokan.
személy szerint nem vagyok BMW dobozos olaj híve, nem hazsnálnék soha, még ha ingyen kapnám sem. de ha nem volt gondod vele, akkor vehetsz ugyanazt.

gyorfimiki
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz gyorfimiki

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2015. május 28. csütörtök, 21:31


Sziasztok!

Lassan olajcserés lesz az autóm: 2002 BMW 316i 1.8 benzin.
Jelenleg BMW Super Power Oil SAE 5W-40 van benne.
Szerintetek ugyanezt tegyem bele vagy van esetleg olyan amit célszerűbb beletenni?

Köszönöm!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Osynho

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 25

Elküldve: 2015. május 28. csütörtök, 12:23


Üdv!

Olajcserét tervezek a 2003-as, 204d4 motorkódú 320D-mben. Nem volt erőm 100 oldalakat visszaolvasni, mi az ajánlott, emberi árú olaj? LL-01-et teljesítő 5W40 kellene, gondolom, de mi a leginkább bevált?

Olajszűrőből 2 féle magasságút találtam (155 és 115mm), melyik lehet a jó az enyémbe? Üzemanyag szűrőnél szokás az egész házat cserélni, vagy elég a betét? Kartergáz szűrőt is kicserélném, bárdinál csak a betét kapható 9ezerért, de állítólag a membrán szokott tönkremenni, így a komplett házat szokták kidobni. Utóbbi esetben van minőségbeli különbség a 13 ezer Ft-os Schmiedman féle és a gyári szűrő között?

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. május 17. vasárnap, 11:20


Sziasztok

Manuális (6fokozatú) váltó és hátsó differenciálmű olajcsere előtt állok.
Ezt a két olajat gondolnám megfelelőnek:
http://www.realoem.com/bmw/enU...3222339221
http://www.realoem.com/bmw/enU...3117695240

Azt viszont sehol sem találom, hogy milyen mennyiségekre lenne szükségem.
A váltóról valahol talán olvastam (csak nem épp erről), hogy 1-2 liter között kell (tehát, ha veszek 2 litert, az okés). De a diffiről gőzöm sincs.

Ebben tud valaki segíteni? Köszönöm!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. május 17. vasárnap, 11:20

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz e36gaben

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2015. március 22. vasárnap, 18:50


hil írta:
e36gaben írta:
hil írta:
e36gaben írta: Sziasztok par honapja csinaltam egy olajcseret.Miota csepeg az olaj belole ketelkedek
Hogy jol sikerult az olajcserem.E36 2000evjaratu 316i compact rol van szo.
Castrol 10W40 es olajat ajanlott bele az autosboltban az elado
Mivel a km 200ezer felett van.es az 5w40 mar vekony lenne bele.
Szoval vegrehajtottam az olajcseret meleg motornal leengedtem az olajat
Utana ovatosan lecsavartam az olajszuro muanyag hazat.Kicsereltem a filtert a dobozaban volt harom gumi o gyuru.aminek persze meg volt a helye az egyik nagyobb az olajszuro hazara ment a masik ketto pedig az olajszuro hazon levo palcara valo amire a filtert kelletthuzni.
Ezekkel nem is volt problema mindent a helyere tettem viszont volt a dobozban egy rez alatetaz olajszuro dobozaban es annak nem talaltam a helyet sehol.Van valakinek tippe. Hogy hova kellett volna rakni es a csepeges lehet e ettol.vagy pedig mas miatt csepeg .

Szia!
Azt a réz alátétet az olaj leeresztő csavarra kellett volna tenni a régi helyett, ugyanis az tömítő alátát. Én 5w30-at tettem volna bele, magam is azzal járok és több Km van az autómban mint Neked. Amire a szerelő hivatkozott az a hideg oldali viszkozítás növeléséről szólt, ezáltal hideg motornál elégtelen lehet a kenés a hidegen sűrű olaj miatt, ebből nagyobb kopások következnek. A motor általában melegen fogyasztja az olajat, akkor pedig az 5w40-et kellett volna beletenni, mivel az melegen sűrűbb. Jó szerelő..... sokan nincsennek tisztában az olaj jelölésekkel, érdemes lett volna visszaolvasnod, mert itt nagyon le van írva ez.
hil





az szep komolyan mondom ha egy szakember nem ert hozza .
Akkor kire bizza az ember?Akkor ezekszerint jol hazavagtam az autot?Kopast mondtal?ezt a fajta kopast hogy veszem eszre?es most mit tudok csinalni vagy te mit tennel a helyembe?


Szia!
Szerelő csinálta az olajcserét? Mert akkor tudnia kéne, hogy a tömítő alátétet hová kell tenni (ha már a dobozban benne van).Semmi nincs elrontva, az az olaj nem azonnal teszi hatását (most melegebb idők jönnek, ne aggódj), a következő olajcseréknél nem kell olyat tenni bele, addig jó az úgy. Én ezért nem cserélném le. Mindig érdemes megnézni a gyár ajánlását, ott 10wxx nem szerepel!
hil


Szia!
koszonom most kicsit megnyugodtam de nem teljesen .Mivel az olajcsere tobb honapja tortent es rengeteg km levezettem vele.Kb oktober kornyeken csereltem az olajat a nagy hidegek ota borzaszto hangja van hideg inditaskor.Kattogo hangot lehet hallani a motorterbol,ami par perc mulva megszunik.De az ido alatt is hol elhalkul hol felerosodik.
irtam mas forum temahoz is ezt a temat de latom itt hamarabb kapok infot neked koszonhetoen jaaa az olajcseret en vegeztem az olaj fajtat "szakembertol"kerdeztem majd kesobb egy autosboltban az eladotol aki allitolag gepen nezett utana.Nem mertem leirni mert egy paran mar kinevettek nem talaltam a helyet a rez alatetnek es a leengedo csavarhoz passzolt es tudom hogy a rez viszonylag puha anyag es tomitesekre is szoktak hasznalni minden rendben volt az olajcserenel a gumi o gyuruk helye egyertelmu volt mivel az elozoeket csereltem le.Azert ketelkedtem benne hogy rossz helyre tettem mivel telen elkezdett csepegni az olaj azt hittem en rontottam el vmit




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. március 22. vasárnap, 19:01

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2015. március 22. vasárnap, 17:15


e36gaben írta:
hil írta:
e36gaben írta: Sziasztok par honapja csinaltam egy olajcseret.Miota csepeg az olaj belole ketelkedek
Hogy jol sikerult az olajcserem.E36 2000evjaratu 316i compact rol van szo.
Castrol 10W40 es olajat ajanlott bele az autosboltban az elado
Mivel a km 200ezer felett van.es az 5w40 mar vekony lenne bele.
Szoval vegrehajtottam az olajcseret meleg motornal leengedtem az olajat
Utana ovatosan lecsavartam az olajszuro muanyag hazat.Kicsereltem a filtert a dobozaban volt harom gumi o gyuru.aminek persze meg volt a helye az egyik nagyobb az olajszuro hazara ment a masik ketto pedig az olajszuro hazon levo palcara valo amire a filtert kelletthuzni.
Ezekkel nem is volt problema mindent a helyere tettem viszont volt a dobozban egy rez alatetaz olajszuro dobozaban es annak nem talaltam a helyet sehol.Van valakinek tippe. Hogy hova kellett volna rakni es a csepeges lehet e ettol.vagy pedig mas miatt csepeg .

Szia!
Azt a réz alátétet az olaj leeresztő csavarra kellett volna tenni a régi helyett, ugyanis az tömítő alátát. Én 5w30-at tettem volna bele, magam is azzal járok és több Km van az autómban mint Neked. Amire a szerelő hivatkozott az a hideg oldali viszkozítás növeléséről szólt, ezáltal hideg motornál elégtelen lehet a kenés a hidegen sűrű olaj miatt, ebből nagyobb kopások következnek. A motor általában melegen fogyasztja az olajat, akkor pedig az 5w40-et kellett volna beletenni, mivel az melegen sűrűbb. Jó szerelő..... sokan nincsennek tisztában az olaj jelölésekkel, érdemes lett volna visszaolvasnod, mert itt nagyon le van írva ez.
hil





az szep komolyan mondom ha egy szakember nem ert hozza .
Akkor kire bizza az ember?Akkor ezekszerint jol hazavagtam az autot?Kopast mondtal?ezt a fajta kopast hogy veszem eszre?es most mit tudok csinalni vagy te mit tennel a helyembe?


Szia!
Szerelő csinálta az olajcserét? Mert akkor tudnia kéne, hogy a tömítő alátétet hová kell tenni (ha már a dobozban benne van).Semmi nincs elrontva, az az olaj nem azonnal teszi hatását (most melegebb idők jönnek, ne aggódj), a következő olajcseréknél nem kell olyat tenni bele, addig jó az úgy. Én ezért nem cserélném le. Mindig érdemes megnézni a gyár ajánlását, ott 10wxx nem szerepel!
hil


autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz e36gaben

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2015. március 22. vasárnap, 12:07


hil írta:
e36gaben írta: Sziasztok par honapja csinaltam egy olajcseret.Miota csepeg az olaj belole ketelkedek
Hogy jol sikerult az olajcserem.E36 2000evjaratu 316i compact rol van szo.
Castrol 10W40 es olajat ajanlott bele az autosboltban az elado
Mivel a km 200ezer felett van.es az 5w40 mar vekony lenne bele.
Szoval vegrehajtottam az olajcseret meleg motornal leengedtem az olajat
Utana ovatosan lecsavartam az olajszuro muanyag hazat.Kicsereltem a filtert a dobozaban volt harom gumi o gyuru.aminek persze meg volt a helye az egyik nagyobb az olajszuro hazara ment a masik ketto pedig az olajszuro hazon levo palcara valo amire a filtert kelletthuzni.
Ezekkel nem is volt problema mindent a helyere tettem viszont volt a dobozban egy rez alatetaz olajszuro dobozaban es annak nem talaltam a helyet sehol.Van valakinek tippe. Hogy hova kellett volna rakni es a csepeges lehet e ettol.vagy pedig mas miatt csepeg .

Szia!
Azt a réz alátétet az olaj leeresztő csavarra kellett volna tenni a régi helyett, ugyanis az tömítő alátát. Én 5w30-at tettem volna bele, magam is azzal járok és több Km van az autómban mint Neked. Amire a szerelő hivatkozott az a hideg oldali viszkozítás növeléséről szólt, ezáltal hideg motornál elégtelen lehet a kenés a hidegen sűrű olaj miatt, ebből nagyobb kopások következnek. A motor általában melegen fogyasztja az olajat, akkor pedig az 5w40-et kellett volna beletenni, mivel az melegen sűrűbb. Jó szerelő..... sokan nincsennek tisztában az olaj jelölésekkel, érdemes lett volna visszaolvasnod, mert itt nagyon le van írva ez.
hil





az szep komolyan mondom ha egy szakember nem ert hozza .
Akkor kire bizza az ember?Akkor ezekszerint jol hazavagtam az autot?Kopast mondtal?ezt a fajta kopast hogy veszem eszre?es most mit tudok csinalni vagy te mit tennel a helyembe?


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2015. március 22. vasárnap, 09:57


e36gaben írta: Sziasztok par honapja csinaltam egy olajcseret.Miota csepeg az olaj belole ketelkedek
Hogy jol sikerult az olajcserem.E36 2000evjaratu 316i compact rol van szo.
Castrol 10W40 es olajat ajanlott bele az autosboltban az elado
Mivel a km 200ezer felett van.es az 5w40 mar vekony lenne bele.
Szoval vegrehajtottam az olajcseret meleg motornal leengedtem az olajat
Utana ovatosan lecsavartam az olajszuro muanyag hazat.Kicsereltem a filtert a dobozaban volt harom gumi o gyuru.aminek persze meg volt a helye az egyik nagyobb az olajszuro hazara ment a masik ketto pedig az olajszuro hazon levo palcara valo amire a filtert kelletthuzni.
Ezekkel nem is volt problema mindent a helyere tettem viszont volt a dobozban egy rez alatetaz olajszuro dobozaban es annak nem talaltam a helyet sehol.Van valakinek tippe. Hogy hova kellett volna rakni es a csepeges lehet e ettol.vagy pedig mas miatt csepeg .

Szia!
Azt a réz alátétet az olaj leeresztő csavarra kellett volna tenni a régi helyett, ugyanis az tömítő alátát. Én 5w30-at tettem volna bele, magam is azzal járok és több Km van az autómban mint Neked. Amire a szerelő hivatkozott az a hideg oldali viszkozítás növeléséről szólt, ezáltal hideg motornál elégtelen lehet a kenés a hidegen sűrű olaj miatt, ebből nagyobb kopások következnek. A motor általában melegen fogyasztja az olajat, akkor pedig az 5w40-et kellett volna beletenni, mivel az melegen sűrűbb. Jó szerelő..... sokan nincsennek tisztában az olaj jelölésekkel, érdemes lett volna visszaolvasnod, mert itt nagyon le van írva ez.
hil





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. március 22. vasárnap, 10:05

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz e36gaben

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 14

Elküldve: 2015. március 22. vasárnap, 09:53


Sziasztok par honapja csinaltam egy olajcseret.Miota csepeg az olaj belole ketelkedek
Hogy jol sikerult az olajcserem.E36 2000evjaratu 316i compact rol van szo.
Castrol 10W40 es olajat ajanlott bele az autosboltban az elado
Mivel a km 200ezer felett van.es az 5w40 mar vekony lenne bele.
Szoval vegrehajtottam az olajcseret meleg motornal leengedtem az olajat
Utana ovatosan lecsavartam az olajszuro muanyag hazat.Kicsereltem a filtert a dobozaban volt harom gumi o gyuru.aminek persze meg volt a helye az egyik nagyobb az olajszuro hazara ment a masik ketto pedig az olajszuro hazon levo palcara valo amire a filtert kelletthuzni.
Ezekkel nem is volt problema mindent a helyere tettem viszont volt a dobozban egy rez alatetaz olajszuro dobozaban es annak nem talaltam a helyet sehol.Van valakinek tippe. Hogy hova kellett volna rakni es a csepeges lehet e ettol.vagy pedig mas miatt csepeg .

ArkyCsaba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz ArkyCsaba

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2015. március 07. szombat, 00:52


Tano írta:
ArkyCsaba írta: Tehát az elég gáz,ha én csak egy vezetéket látok benne?!


Nem, mivel a két tüskéből csak 1 van bekötve, a testelés a szűrőházon keresztül van megoldva, így nincs külön testkábel bekötve.


Értem.Köszi a választ,már kezdtem aggódni,hogy valami gáz van.
Nemrég csinálták a szűrőház tömítését és ezt azt nem tettek vissza rendesen,pl kézzel le lehetett tekerni a szűrőn lévő műanyag zárókupakot...

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. március 07. szombat, 00:06


ArkyCsaba írta: Tehát az elég gáz,ha én csak egy vezetéket látok benne?!


Nem, mivel a két tüskéből csak 1 van bekötve, a testelés a szűrőházon keresztül van megoldva, így nincs külön testkábel bekötve.

ArkyCsaba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz ArkyCsaba

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2015. március 06. péntek, 22:29


Tano írta:
ArkyCsaba írta: Sziasztok.Lenne egy kérdésem,van egy szenzorom az olajszűrőházon,ez pontosan milyen szenzor(mi a feladata) és normális esetben hány vezetékes?(laikusként 2re tippelek).
Köszi


Olajnyomás szenzor, és két tüskés a csatlakozó.


Tehát az elég gáz,ha én csak egy vezetéket látok benne?!

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. március 06. péntek, 13:15


ArkyCsaba írta: Sziasztok.Lenne egy kérdésem,van egy szenzorom az olajszűrőházon,ez pontosan milyen szenzor(mi a feladata) és normális esetben hány vezetékes?(laikusként 2re tippelek).
Köszi


Olajnyomás szenzor, és két tüskés a csatlakozó.

ArkyCsaba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz ArkyCsaba

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 105

Elküldve: 2015. március 06. péntek, 12:25


Sziasztok.Lenne egy kérdésem,van egy szenzorom az olajszűrőházon,ez pontosan milyen szenzor(mi a feladata) és normális esetben hány vezetékes?(laikusként 2re tippelek).
Köszi

minimal

státusz minimal

Törzsvendég

Elismertség: 11% (15 pont) | Hozzászólások: 131

Elküldve: 2015. január 25. vasárnap, 21:35


Superpippo írta: Sziasztok! Pár napja reggel észleltem, hogy olajfolt van a kocsi alatt.Azóta is mindig van alatta folt.Viszem majd szerelőhöz csak addig is idegesít, hogy milyen olaj folyhat.Motor vagy váltó esetleg szervó?Motorolaj szint maxon van. Van tippetek?


Motorolaj. Azért van max-on mert ez nagyon minimális szivárgás még, 1 hét múlva ha minden nap enyi elmegy akkor már látni fogod a pálcán is.