Superpippo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2000

státusz Superpippo

Újonc

Elismertség: 14% (10 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2015. január 25. vasárnap, 20:35


Sziasztok! Pár napja reggel észleltem, hogy olajfolt van a kocsi alatt.Azóta is mindig van alatta folt.Viszem majd szerelőhöz csak addig is idegesít, hogy milyen olaj folyhat.Motor vagy váltó esetleg szervó?Motorolaj szint maxon van. Van tippetek?

státusz Rorybreaker

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 125

Elküldve: 2015. január 24. szombat, 19:16


Sziasztok!

Tudom láma kérdés, de első BMW-m és első olajcsere lesz jövő 7-en.
Nem tudom milyen olajat tegyek bele.

Szervizkönyves az autó (német) és ezek nem írták bele, milyen olajjal szervizelték.
Gondolom olyat kellene beletenni, mint eddig, de fogalmam sincs milyen van benne.
Minden papírja német, nem tudom kitalálni sajnos.

Szerintetek?

Valós 180e km van benne.

autója adatai
Széria: X5
Típus: E53
Kivitel: SAV
Modell: X5 3.0d
Évjárat: 2005

státusz infidel

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2015. január 16. péntek, 17:12


YELLOW írta:
infidel írta:
Lecseréltem az olajat az első difibe, de az egyik szerelő haverom azt mondta hogy rosszul csináltam mivel abba olyan olaj van amit nem kell cserélni és mostantol várható hogy fog búgni mert már olyan minőségü gyári olaj nem lesz benne! Rosszul tettem? Most akartam az osztóműbe is cseréln, inkább ne tegyem?


valószínű, ha hagyod benne a gyárit, akkor hamarabb tönkre megy. örökélet olaj, de az addig örök, amíg tönkre nem megy a váltó. hidd el ha cseréled tovább kitart a váltó, vagy a diffi. csak a megfelelő olajat kell beletenni.
nekem pl a difin nincs leeresztő csavar. gyárilag, csak ott a helye. ebből következtethetném, hogy nem kell cserélni. viszont más típusoknál van leeresztő csavar. nem véletlenül. talán azért mert cserélni kell benne. fogyasztói társadalom vagyunk. az autógyártóknak már az a lényeg, hog 300ezer után cseréld le az autót. mert ha laikus vásárló vagy, akkor nm értesz hozzá, és ha mondjuk beáll a váltó, mert az olaj elfáradt benne, akkor bemész a hivatalos szervízbe, és miikor közlik veled, hogy sok 100ezer Ft az új váltó, akkor inkább hagyod a fenébe. ekkor veszel új autót, a régid meg beszámolják fillérekért, de így is jónak érzed a dolgot. most ha 100ezrenként lecserélted volna, akkor lehet 700ezer km után sem lenne gond a váltóval.


Hálásan köszönöm! Most vettem ugyhogy cserélem mindenhol szorgalmasan.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17557

Elküldve: 2015. január 16. péntek, 17:04


infidel írta:
Lecseréltem az olajat az első difibe, de az egyik szerelő haverom azt mondta hogy rosszul csináltam mivel abba olyan olaj van amit nem kell cserélni és mostantol várható hogy fog búgni mert már olyan minőségü gyári olaj nem lesz benne! Rosszul tettem? Most akartam az osztóműbe is cseréln, inkább ne tegyem?


valószínű, ha hagyod benne a gyárit, akkor hamarabb tönkre megy. örökélet olaj, de az addig örök, amíg tönkre nem megy a váltó. hidd el ha cseréled tovább kitart a váltó, vagy a diffi. csak a megfelelő olajat kell beletenni.
nekem pl a difin nincs leeresztő csavar. gyárilag, csak ott a helye. ebből következtethetném, hogy nem kell cserélni. viszont más típusoknál van leeresztő csavar. nem véletlenül. talán azért mert cserélni kell benne. fogyasztói társadalom vagyunk. az autógyártóknak már az a lényeg, hog 300ezer után cseréld le az autót. mert ha laikus vásárló vagy, akkor nm értesz hozzá, és ha mondjuk beáll a váltó, mert az olaj elfáradt benne, akkor bemész a hivatalos szervízbe, és miikor közlik veled, hogy sok 100ezer Ft az új váltó, akkor inkább hagyod a fenébe. ekkor veszel új autót, a régid meg beszámolják fillérekért, de így is jónak érzed a dolgot. most ha 100ezrenként lecserélted volna, akkor lehet 700ezer km után sem lenne gond a váltóval.

autója adatai
Széria: X5
Típus: E53
Kivitel: SAV
Modell: X5 3.0d
Évjárat: 2005

státusz infidel

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2015. január 16. péntek, 15:16


Tano írta:
infidel írta: Köszönöm.
Sikerült resetelni.
Még annyi hogy nem tudok kiigazodni hogy 75w-90 vagy 90w-140 castrol mert a vin szerint valahol m57/tu, valahol M57D30O1 vagy más keresőn M57N. Csak annyit akarok tudn hogy egyszerü nyitott vagy sper difim van elöl és hátul?


Szívesen.
Szerintem alapból az X5 is sima diffivel van, nem LSd-vel, így a 75W-90 kell bele. De Miki vagy Dávid kijavíthatna ha tévednék ebben.


Lecseréltem az olajat az első difibe, de az egyik szerelő haverom azt mondta hogy rosszul csináltam mivel abba olyan olaj van amit nem kell cserélni és mostantol várható hogy fog búgni mert már olyan minőségü gyári olaj nem lesz benne! Rosszul tettem? Most akartam az osztóműbe is cseréln, inkább ne tegyem?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. január 08. csütörtök, 11:20


infidel írta: Köszönöm.
Sikerült resetelni.
Még annyi hogy nem tudok kiigazodni hogy 75w-90 vagy 90w-140 castrol mert a vin szerint valahol m57/tu, valahol M57D30O1 vagy más keresőn M57N. Csak annyit akarok tudn hogy egyszerü nyitott vagy sper difim van elöl és hátul?


Szívesen.
Szerintem alapból az X5 is sima diffivel van, nem LSd-vel, így a 75W-90 kell bele. De Miki vagy Dávid kijavíthatna ha tévednék ebben.

autója adatai
Széria: X5
Típus: E53
Kivitel: SAV
Modell: X5 3.0d
Évjárat: 2005

státusz infidel

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2015. január 08. csütörtök, 11:06


Tano írta:
infidel írta: Sziasztok.
Most cseréltem a motorba olajat és meg szeretném kérdezni hogy tudom e resetelni illetve a zöld skálát visszaállítani a műszerfalon? Vagy csak a ha gépre tevődik? Továbbá cserélnék olajat a difibe elöl, hátul és az osztómőbe, de nem tudom a difi fajtáját, így nem tudom milyen olaj való bele és az osztóműbe.


Igen, tudod resetelni a műszerfalon.

Kétfajta diffi van, 188K és 215K.
https://translate.googleuserco...iQfSLPD1Ug
Az osztómű pedig ATC-500 típusú. Gugliban, TIS-ben illetve olajgyártók honlapján rá tudsz keresni mi való beléjük.


Köszönöm.
Sikerült resetelni.
Még annyi hogy nem tudok kiigazodni hogy 75w-90 vagy 90w-140 castrol mert a vin szerint valahol m57/tu, valahol M57D30O1 vagy más keresőn M57N. Csak annyit akarok tudn hogy egyszerü nyitott vagy sper difim van elöl és hátul?



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz Baci

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 30

Elküldve: 2015. január 07. szerda, 22:05


YELLOW írta:
Baci írta: Sziasztok!
Meg tudná valaki mondani,hogy 318i-be (N42b20a 143le)mennyi olaj kell olajcserénél?
Üdv:Szabi


4,25 Liter


Köszi!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17557

Elküldve: 2015. január 07. szerda, 21:19


Baci írta: Sziasztok!
Meg tudná valaki mondani,hogy 318i-be (N42b20a 143le)mennyi olaj kell olajcserénél?
Üdv:Szabi


4,25 Liter

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz Baci

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 30

Elküldve: 2015. január 07. szerda, 21:18


Sziasztok!
Meg tudná valaki mondani,hogy 318i-be (N42b20a 143le)mennyi olaj kell olajcserénél?
Üdv:Szabi


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2015. január 07. szerda, 15:35


infidel írta: Sziasztok.
Most cseréltem a motorba olajat és meg szeretném kérdezni hogy tudom e resetelni illetve a zöld skálát visszaállítani a műszerfalon? Vagy csak a ha gépre tevődik? Továbbá cserélnék olajat a difibe elöl, hátul és az osztómőbe, de nem tudom a difi fajtáját, így nem tudom milyen olaj való bele és az osztóműbe.


Igen, tudod resetelni a műszerfalon.

Kétfajta diffi van, 188K és 215K.
https://translate.googleuserco...iQfSLPD1Ug
Az osztómű pedig ATC-500 típusú. Gugliban, TIS-ben illetve olajgyártók honlapján rá tudsz keresni mi való beléjük.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. január 07. szerda, 15:37

autója adatai
Széria: X5
Típus: E53
Kivitel: SAV
Modell: X5 3.0d
Évjárat: 2005

státusz infidel

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 13

Elküldve: 2015. január 07. szerda, 11:33


Sziasztok.
Most cseréltem a motorba olajat és meg szeretném kérdezni hogy tudom e resetelni illetve a zöld skálát visszaállítani a műszerfalon? Vagy csak a ha gépre tevődik? Továbbá cserélnék olajat a difibe elöl, hátul és az osztómőbe, de nem tudom a difi fajtáját, így nem tudom milyen olaj való bele és az osztóműbe.


autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 2004

státusz nagyno

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2014. szeptember 12. péntek, 08:08


bmw320d4 írta:
nagyno írta: Helo Srácok. Olyan problémával fordulok nálam okosabb emberekhez hogy a 2004 es E60 as BMW 2,2 Benzines kézi váltós mostanában előszeretettel kijelzi hogy a motorolaj nyomás alacsony. :/ ez akkor történik amit a fordulat vissza esik. Ha lassítok vagy megállok. Valakinek van ötlete vagy esetleg biztos enalízise hogy ez mi a francért lehet? Az olaj olajszűrő le illetve kicserélve valamint az olajgomba is új.

Előre is köszönöm a segítséget.


Az olajgombát rendszeresen összetévesztik az olajhőmérővel. Véletlenül nem az lett cserélve?

Nyomást is kellene mérni.



Köszönöm szépen a segítséget áttérek erre a csapásvonalra.


bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2014. szeptember 10. szerda, 21:34


nagyno írta: Helo Srácok. Olyan problémával fordulok nálam okosabb emberekhez hogy a 2004 es E60 as BMW 2,2 Benzines kézi váltós mostanában előszeretettel kijelzi hogy a motorolaj nyomás alacsony. :/ ez akkor történik amit a fordulat vissza esik. Ha lassítok vagy megállok. Valakinek van ötlete vagy esetleg biztos enalízise hogy ez mi a francért lehet? Az olaj olajszűrő le illetve kicserélve valamint az olajgomba is új.

Előre is köszönöm a segítséget.


Az olajgombát rendszeresen összetévesztik az olajhőmérővel. Véletlenül nem az lett cserélve?

Nyomást is kellene mérni.

autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 520i
Évjárat: 2004

státusz nagyno

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2014. szeptember 10. szerda, 19:08


Helo Srácok. Olyan problémával fordulok nálam okosabb emberekhez hogy a 2004 es E60 as BMW 2,2 Benzines kézi váltós mostanában előszeretettel kijelzi hogy a motorolaj nyomás alacsony. :/ ez akkor történik amit a fordulat vissza esik. Ha lassítok vagy megállok. Valakinek van ötlete vagy esetleg biztos enalízise hogy ez mi a francért lehet? Az olaj olajszűrő le illetve kicserélve valamint az olajgomba is új.

Előre is köszönöm a segítséget.