- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 316i 1.9
- Évjárat: 2000
Elküldve: 2015. január 24. szombat, 19:16
Elküldve: 2015. január 16. péntek, 17:12
YELLOW írta:infidel írta:
Lecseréltem az olajat az első difibe, de az egyik szerelő haverom azt mondta hogy rosszul csináltam mivel abba olyan olaj van amit nem kell cserélni és mostantol várható hogy fog búgni mert már olyan minőségü gyári olaj nem lesz benne! Rosszul tettem? Most akartam az osztóműbe is cseréln, inkább ne tegyem?
valószínű, ha hagyod benne a gyárit, akkor hamarabb tönkre megy. örökélet olaj, de az addig örök, amíg tönkre nem megy a váltó. hidd el ha cseréled tovább kitart a váltó, vagy a diffi. csak a megfelelő olajat kell beletenni.
nekem pl a difin nincs leeresztő csavar. gyárilag, csak ott a helye. ebből következtethetném, hogy nem kell cserélni. viszont más típusoknál van leeresztő csavar. nem véletlenül. talán azért mert cserélni kell benne. fogyasztói társadalom vagyunk. az autógyártóknak már az a lényeg, hog 300ezer után cseréld le az autót. mert ha laikus vásárló vagy, akkor nm értesz hozzá, és ha mondjuk beáll a váltó, mert az olaj elfáradt benne, akkor bemész a hivatalos szervízbe, és miikor közlik veled, hogy sok 100ezer Ft az új váltó, akkor inkább hagyod a fenébe. ekkor veszel új autót, a régid meg beszámolják fillérekért, de így is jónak érzed a dolgot. most ha 100ezrenként lecserélted volna, akkor lehet 700ezer km után sem lenne gond a váltóval.
Elküldve: 2015. január 16. péntek, 17:04
infidel írta:
Lecseréltem az olajat az első difibe, de az egyik szerelő haverom azt mondta hogy rosszul csináltam mivel abba olyan olaj van amit nem kell cserélni és mostantol várható hogy fog búgni mert már olyan minőségü gyári olaj nem lesz benne! Rosszul tettem? Most akartam az osztóműbe is cseréln, inkább ne tegyem?
Elküldve: 2015. január 16. péntek, 15:16
Tano írta:infidel írta: Köszönöm.
Sikerült resetelni.
Még annyi hogy nem tudok kiigazodni hogy 75w-90 vagy 90w-140 castrol mert a vin szerint valahol m57/tu, valahol M57D30O1 vagy más keresőn M57N. Csak annyit akarok tudn hogy egyszerü nyitott vagy sper difim van elöl és hátul?
Szívesen.
Szerintem alapból az X5 is sima diffivel van, nem LSd-vel, így a 75W-90 kell bele. De Miki vagy Dávid kijavíthatna ha tévednék ebben.
Elküldve: 2015. január 08. csütörtök, 11:20
infidel írta: Köszönöm.
Sikerült resetelni.
Még annyi hogy nem tudok kiigazodni hogy 75w-90 vagy 90w-140 castrol mert a vin szerint valahol m57/tu, valahol M57D30O1 vagy más keresőn M57N. Csak annyit akarok tudn hogy egyszerü nyitott vagy sper difim van elöl és hátul?
Elküldve: 2015. január 08. csütörtök, 11:06
Tano írta:infidel írta: Sziasztok.
Most cseréltem a motorba olajat és meg szeretném kérdezni hogy tudom e resetelni illetve a zöld skálát visszaállítani a műszerfalon? Vagy csak a ha gépre tevődik? Továbbá cserélnék olajat a difibe elöl, hátul és az osztómőbe, de nem tudom a difi fajtáját, így nem tudom milyen olaj való bele és az osztóműbe.
Igen, tudod resetelni a műszerfalon.
Kétfajta diffi van, 188K és 215K.
https://translate.googleuserco...iQfSLPD1Ug
Az osztómű pedig ATC-500 típusú. Gugliban, TIS-ben illetve olajgyártók honlapján rá tudsz keresni mi való beléjük.
Elküldve: 2015. január 07. szerda, 22:05
YELLOW írta:Baci írta: Sziasztok!
Meg tudná valaki mondani,hogy 318i-be (N42b20a 143le)mennyi olaj kell olajcserénél?
Üdv:Szabi
4,25 Liter
Elküldve: 2015. január 07. szerda, 21:19
Baci írta: Sziasztok!
Meg tudná valaki mondani,hogy 318i-be (N42b20a 143le)mennyi olaj kell olajcserénél?
Üdv:Szabi
Elküldve: 2015. január 07. szerda, 21:18
Elküldve: 2015. január 07. szerda, 15:35
infidel írta: Sziasztok.
Most cseréltem a motorba olajat és meg szeretném kérdezni hogy tudom e resetelni illetve a zöld skálát visszaállítani a műszerfalon? Vagy csak a ha gépre tevődik? Továbbá cserélnék olajat a difibe elöl, hátul és az osztómőbe, de nem tudom a difi fajtáját, így nem tudom milyen olaj való bele és az osztóműbe.
Elküldve: 2015. január 07. szerda, 11:33
Elküldve: 2014. szeptember 12. péntek, 08:08
bmw320d4 írta:nagyno írta: Helo Srácok. Olyan problémával fordulok nálam okosabb emberekhez hogy a 2004 es E60 as BMW 2,2 Benzines kézi váltós mostanában előszeretettel kijelzi hogy a motorolaj nyomás alacsony. :/ ez akkor történik amit a fordulat vissza esik. Ha lassítok vagy megállok. Valakinek van ötlete vagy esetleg biztos enalízise hogy ez mi a francért lehet? Az olaj olajszűrő le illetve kicserélve valamint az olajgomba is új.
Előre is köszönöm a segítséget.
Az olajgombát rendszeresen összetévesztik az olajhőmérővel. Véletlenül nem az lett cserélve?
Nyomást is kellene mérni.
Elküldve: 2014. szeptember 10. szerda, 21:34
nagyno írta: Helo Srácok. Olyan problémával fordulok nálam okosabb emberekhez hogy a 2004 es E60 as BMW 2,2 Benzines kézi váltós mostanában előszeretettel kijelzi hogy a motorolaj nyomás alacsony. :/ ez akkor történik amit a fordulat vissza esik. Ha lassítok vagy megállok. Valakinek van ötlete vagy esetleg biztos enalízise hogy ez mi a francért lehet? Az olaj olajszűrő le illetve kicserélve valamint az olajgomba is új.
Előre is köszönöm a segítséget.
Elküldve: 2014. szeptember 10. szerda, 19:08