hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2016. június 07. kedd, 06:10


bricktopm írta: Üdv nektek!

Olajcsere előtt állok M52B20-as motorommal. Most Castrol 10w40 Magnatec félszintetikus(?) van benne. Jó ha ilyet teszek bele megint? Vagy jobb a teljesen szintetikus bele?
Javarészt castrolnál maradnék, árban elfogadható, meg ezt árul a bolt, ja meg mobile-t, de azt állítólag eszi a bimmer nagyonnagyon.

" A Castrol Magnatec egyedi összetételű molekulái szinte mágnesként tapadnak a kopásnak kitett fémfelületekre, így különleges védelmet nyújtó kenőfilmet hoznak létre"

Ez nekem amúgy mennyire jó?

Szia!
Mobil Super 3000xe 5w30-at használok régóta, egyáltalán nem eszi.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17557

Elküldve: 2016. június 06. hétfő, 21:40


bricktopm írta: Üdv nektek!

Olajcsere előtt állok M52B20-as motorommal. Most Castrol 10w40 Magnatec félszintetikus(?) van benne. Jó ha ilyet teszek bele megint? Vagy jobb a teljesen szintetikus bele?
Javarészt castrolnál maradnék, árban elfogadható, meg ezt árul a bolt, ja meg mobile-t, de azt állítólag eszi a bimmer nagyonnagyon.

" A Castrol Magnatec egyedi összetételű molekulái szinte mágnesként tapadnak a kopásnak kitett fémfelületekre, így különleges védelmet nyújtó kenőfilmet hoznak létre"

Ez nekem amúgy mennyire jó?


félszintetikus???

ilyen autóba soha!!! a 10w sem lenne indokolt, neked M52TUB motorod van, 5w-40-nek elégnek kell lenni, és full szintetikus kellene. ha meg sok a km és eszegeti az olajat, akkor generálozni kell már, nem "moslékot" önteni bele

bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2016. június 06. hétfő, 20:49


Üdv nektek!

Olajcsere előtt állok M52B20-as motorommal. Most Castrol 10w40 Magnatec félszintetikus(?) van benne. Jó ha ilyet teszek bele megint? Vagy jobb a teljesen szintetikus bele?
Javarészt castrolnál maradnék, árban elfogadható, meg ezt árul a bolt, ja meg mobile-t, de azt állítólag eszi a bimmer nagyonnagyon.

" A Castrol Magnatec egyedi összetételű molekulái szinte mágnesként tapadnak a kopásnak kitett fémfelületekre, így különleges védelmet nyújtó kenőfilmet hoznak létre"

Ez nekem amúgy mennyire jó?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz Holden

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2015. augusztus 31. hétfő, 19:57


Sziasztok,

Váltóolajat szeretnék cserélni az autómba. E90 2008-as, manual váltó
Gyárilag milyen típusú olaj van benne? mennyi szükséges bele?

Köszi

Turbo73
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 328i
Évjárat: 1999

státusz Turbo73

Újonc

Elismertség: 21% (11 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2015. augusztus 30. vasárnap, 11:52


Peti1012 írta: Hello! Most volt olajcserén a kocsim de a szerelőnek nem volt olyan kábel ami az enyèmhez kell igy nem tudta ujrainditani a számlálott! Nem tudtok vmi videot vagy ilyesmit? E36 compact 318 tds.


Hali,

Kösd össze a 7-est és a 19-est kb. 3mp-re a reset-hez.





Peti1012
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 318tds
Évjárat: 2000

státusz Peti1012

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 33

Elküldve: 2015. augusztus 29. szombat, 21:00


Hello! Most volt olajcserén a kocsim de a szerelőnek nem volt olyan kábel ami az enyèmhez kell igy nem tudta ujrainditani a számlálott! Nem tudtok vmi videot vagy ilyesmit? E36 compact 318 tds.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17557

Elküldve: 2015. augusztus 09. vasárnap, 20:17


gyorfimiki írta: Sziasztok!

2002-es 1.8 benzin faceliftes e46-al egyhuzamban levezettem autópályán 130-140es tempóval kb 1000km-t.
3dl olajat kellett utánatöltenem amikor ellenőriztem a szintet.

Ez "eszi az olajat" jelenségnek számít?


vagy csak a közben benne lévő üzemanyag párolgott el. általában hosszú úton jön ez ki.


gyorfimiki
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz gyorfimiki

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2015. augusztus 09. vasárnap, 17:49


Sziasztok!

2002-es 1.8 benzin faceliftes e46-al egyhuzamban levezettem autópályán 130-140es tempóval kb 1000km-t.
3dl olajat kellett utánatöltenem amikor ellenőriztem a szintet.

Ez "eszi az olajat" jelenségnek számít?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Osynho

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 25

Elküldve: 2015. május 30. szombat, 00:10


jodamester12 írta:
Osynho írta: Üdv!

Olajcserét tervezek a 2003-as, 204d4 motorkódú 320D-mben. Nem volt erőm 100 oldalakat visszaolvasni, mi az ajánlott, emberi árú olaj? LL-01-et teljesítő 5W40 kellene, gondolom, de mi a leginkább bevált?

Olajszűrőből 2 féle magasságút találtam (155 és 115mm), melyik lehet a jó az enyémbe? Üzemanyag szűrőnél szokás az egész házat cserélni, vagy elég a betét? Kartergáz szűrőt is kicserélném, bárdinál csak a betét kapható 9ezerért, de állítólag a membrán szokott tönkremenni, így a komplett házat szokták kidobni. Utóbbi esetben van minőségbeli különbség a 13 ezer Ft-os Schmiedman féle és a gyári szűrő között?


Oil Castrol Magnetic Di 5w-40 DPF tied részecske szűrős ez kell. Oil filter MAHU722x Mann-Filter Bárdi. A tiedbe kartergázszűrő ülepitő nincs benne filter ha kicseréled nem megy tönkre szinte sose jó a Schmiedman. .


2003/1 havi, euro3as, tudtommal nem részecske szűrős. Ennek fényében milyen olaj kellene?
Pl: Total QUARTZ ENERGY 9000 5W40, Castrol Edge 5W-40?





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2015. május 31. vasárnap, 00:29

gyorfimiki
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz gyorfimiki

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2015. május 29. péntek, 14:16


YELLOW írta:
gyorfimiki írta:
YELLOW írta:
gyorfimiki írta:
YELLOW írta:
gyorfimiki írta: Sziasztok!

Lassan olajcserés lesz az autóm: 2002 BMW 316i 1.8 benzin.
Jelenleg BMW Super Power Oil SAE 5W-40 van benne.
Szerintetek ugyanezt tegyem bele vagy van esetleg olyan amit célszerűbb beletenni?

Köszönöm!


leírom én miket raktam hasonló autómba sorban:
1: 5w-50 ARAL MegaTronic
2: 0w-30 CASTROL SLX Professional PowerFlow BMW LL-04
3: 0w-30 CASTROL SLX Professional PowerFlow BMW LL-04
4: 0w-40 ARAL SuperTronic
5: 5w-40 ENEOS Hyper Premium (ez fog bele menni nem sokára, már meg van)

Castrol-lal nagyon meg voltam elégedve. nem ette, jó volt. de mint SLX megszűnt, és ő is EGE nevet kapott. emiatt váltottam. rossz beidegződés, vagy nem tudom minek mondjam. nem echte német gyártásúak lettek, vagyis volt olyan, ami nem német. az első ARAL-lal sem volt gond, nem si tudom miért azt választottam, talán fiatal voltam és égett bennem a tunying téma, aztán valami sportos olajat akartam. a SuperTronic, viszont 6ezer km után mintha kezdene fogyni. egyáltalán nem vészes, de nem voltam ehhez szokva.
én 2 évente, kb 8-12ezer km-ként cserélek olajat, de inkább 10ezrenként.
Mobil 1 Super 3000 XE 5w-30-at ajánlhatom még. Sokan Fuchs oaljat is szeretik, vagy a Liqui Moly-t, bár arról is van negatív tapasztalat, hiába sztárolják sokan.
személy szerint nem vagyok BMW dobozos olaj híve, nem hazsnálnék soha, még ha ingyen kapnám sem. de ha nem volt gondod vele, akkor vehetsz ugyanazt.


Igen, nekem amikor beletöltötték utána ugye nekem is meg kellett néznem a szintet 1-2 nap múlva utána önteni esetleg, akkor még 0,5 litert kellett, aztán 1-2 hónap múlva még 0-5 liter aztán majd megint 3-4dl, lehet hogy az enyém sem szereti a BMW olajat, csipegette csendesen, előtte a Castrolt nem ette talán egyszer kellett 3dl-t tölteni bele, de arról lebeszéltek hogy nem olyan már mint régen.

Nézegettem a Gulf olajakat mert ismerősöm aki drift versenyző, őt az szponzorálja és jó áron hozzá tudnék jutni, ismerem az márkát de kicsit idegenkedek tőle és még gondolkozok rajta.

http://gulf.hu/kenoanyagok

Szerinted melyik lenne az én autómba megfelelő?


az egy dolog, hogy szerintem mi lenne a jó. ha azt nézzük nincs képzettségem róla. csak saját elképzelések, meggyőzősédek, olvasatok, hallomások alapján magamnak felállított dolgok vannak. ugyanúgy sokak másoknál is.
vannak akik a Fina olajat is ajánlják, csak mert régen így meg úgy. ami az enyémbe való lenne, annak nincs BMW minősítése. tudom éppen nem jelent semmit, mert a BMW nem vizsgálta, tulajdonképpen kisügy. éppen maga a BMW ajánlás sem jelent semmit, mert amikor vizsgálták jó volt, aztán maga a gyártás folyamán később lehet bármi.
talán ez a legjobban belevaló: Gulf Formula XLE 5W-30, aztán ez: Gulf Formula ULE 5W-40.
én azt szoktam mondani, hogy néha jó az olajakat váltogatni. viszont ha sokat mész, tehát évente 20ezret, és 10 ezrenként cserélsz olajat. akkor jó ezeket tavaszra és őszre időzíteni. mármint a cserét. akkor tavasszal mehetne bele az 5w-30, 5w-40, ősszel pedig a 0w-30 olaj. így spórolni is tudsz kicsit az olajon, ami igazából lényegtelen de talán még így optimális is. ha garázsos az autó, akkor végülis télre sem kell a 0w-s.
szerintem a legfontosabb és ez emgint csak az én véleményem, hogy igazából a nevesebb márkákból tulajdonképpen mindegy mit teszel bele, mármint melyik márkát, ha éppen az adott gyártás nem is sikerült olyan jól (itt most nem az agyon hamisítpott olajokról beszélek, bár azt kiszűrni megint nem egyszerű, de a gyanusan olcsó olajok lehetnek, de a drágaolaj sme garancia, azonos olaj esetén) szóval ha időben 10-12ezrenként lecseréled az olajat, szerintem nem lesz gond egyikkel sem. ha viszont a 25ezret végig akarod tolni egy olajjal, akkor én nem akarok ajánlani semmit, mert én hülyeségnek tartom. nyilván a német sem viszi hamarabb az autót szervízbe, csak ha autób_zi, persze nekik a 3-4 év alatt amíg megtartanak egy autót, a 100-200ezer km-ig nem is elsz gondjuk. esetleg később szívhat majd vele az ember, aki átveszi tőlük. sok esetben nem az autók szarok, mint sokan állítják, hanem a tulajok. persze egy laikus a leírás szerint csinálja, hisz a gyár ezt adta meg. csak ettől nem lesz tartós. de nem is így gyártanak már semmit., hanem pár évre, hisz ők nem a magyar tendenciát követik, vagy veszik alapul, hogy 20 évig van egy autó, hanem akintit, ahol a lízing megy ezerrel, és 3 évente autót cserélnek. addig kell hibátlannak lennie egy autónak. később meg a "csóró" szív, akinek új autóra nem futotta. ez az én véleményem, lehet nem így van, jós sem vagyok, vagy orákulum (ahogy szokták itt nekem mondani )


Nyílván nem vagy jós, de én szoktam hallgatni a nálam tapasztaltabbra.
A szervizben is megmondhatnák, de nem biztos hogy a szervizesnek bmw van és kipróbált már ennyi féle olajat mint te, tehát oda akarok kilyukadni hogy pont egy ilyen véleményt vártam, aki már végigjárta az "utat" van miből véleményt formálnia. Köszi szépen!
Most akkor teszek bele 5w30-at, Castrolt(a kupak szerint amúgy is ez a javasolt bele) vagy a Gulf-ot kipróbálom, de még mindig idegen nekem.Igazából eldőlt a kérdés már
Köszi még egyszer a segítséget.


ezen a téren vannak tőle tapasztaltabbak, mármint olyan téren, hogy többet mennek az autóval, akár évi szinten cserélt annyi olajat, mint én a 8 év alatt a legtöbben meg úgyis haza beszélnek. én azért soakt olvatsam az olajokról. kicsit mégis úgy érzem, mintha a jelenli Aral-lal úgy mond mellé fogtam volna. bár igazából ezt csak én misztifikálom túl, már boldog lenne ha csak ennyit fogyna az olajból amúgy nincs vele más gondom. volt egy elgondolásom, kipróbáltam. Eneos-ról sokat olvastam, akiknek ajánlottam, anélkül, hogy kipróbáltam volna, csupán az irományok alapján, azok meg voltak elégedve vele, sőt mondhatni némelyik mintha csodát okozott volna. épp ezért próbálom ki én is, mi lesz a saját tapasztalat. off autónkba is Eneos ment. nem hájpolom túl, de ár/értékben egész jó kis olaj. persze negatív mindig van, csak sokan abba nem gondolnak bele, hogy lehet korábban hazsnált szar olajat, ami leülepedett, megtapadt, aztán a jobb oldaj, amiben meg vannak a megfelelő komponensek, azok végezték a hatásukat, és mondjuk ezért lett sötét az olaj, vagy épp a lerakódást elmosták az amúgy már eresztő szimmering körül és azért ereszti az olajat, stb.
őszintén szólva az ember valamilyen szinten csak magát tuningolja fel azzal, ha ennyire belemegy bizonyos témákba és túl aggódja. szokták mondani, a "boldog tudatlanság" dolgot, van benne valami.

szerk.: ja ha Castrol-t veszel és látod a dobozt, akkor olyat vegyél, aminek a vonalkódja 400-zal kezdődik, ezek németek elvileg. magnatec-et kerülném mindenképp. nagy ritkán olvasni olyat, akinek jó volt... inkább off régi autókba.


Megértelek teljes mértékben ilyen ez a megszállottság!
Maradok a Castrol Edge 5w30-nál,2400-2500/l áron hozzá tudok jutni ismeretségen keresztül. Hallgatok rád, hátha abból még annyit se fog csípni mint a BMW olajból!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17557

Elküldve: 2015. május 29. péntek, 14:06


gyorfimiki írta:
YELLOW írta:
gyorfimiki írta:
YELLOW írta:
gyorfimiki írta: Sziasztok!

Lassan olajcserés lesz az autóm: 2002 BMW 316i 1.8 benzin.
Jelenleg BMW Super Power Oil SAE 5W-40 van benne.
Szerintetek ugyanezt tegyem bele vagy van esetleg olyan amit célszerűbb beletenni?

Köszönöm!


leírom én miket raktam hasonló autómba sorban:
1: 5w-50 ARAL MegaTronic
2: 0w-30 CASTROL SLX Professional PowerFlow BMW LL-04
3: 0w-30 CASTROL SLX Professional PowerFlow BMW LL-04
4: 0w-40 ARAL SuperTronic
5: 5w-40 ENEOS Hyper Premium (ez fog bele menni nem sokára, már meg van)

Castrol-lal nagyon meg voltam elégedve. nem ette, jó volt. de mint SLX megszűnt, és ő is EGE nevet kapott. emiatt váltottam. rossz beidegződés, vagy nem tudom minek mondjam. nem echte német gyártásúak lettek, vagyis volt olyan, ami nem német. az első ARAL-lal sem volt gond, nem si tudom miért azt választottam, talán fiatal voltam és égett bennem a tunying téma, aztán valami sportos olajat akartam. a SuperTronic, viszont 6ezer km után mintha kezdene fogyni. egyáltalán nem vészes, de nem voltam ehhez szokva.
én 2 évente, kb 8-12ezer km-ként cserélek olajat, de inkább 10ezrenként.
Mobil 1 Super 3000 XE 5w-30-at ajánlhatom még. Sokan Fuchs oaljat is szeretik, vagy a Liqui Moly-t, bár arról is van negatív tapasztalat, hiába sztárolják sokan.
személy szerint nem vagyok BMW dobozos olaj híve, nem hazsnálnék soha, még ha ingyen kapnám sem. de ha nem volt gondod vele, akkor vehetsz ugyanazt.


Igen, nekem amikor beletöltötték utána ugye nekem is meg kellett néznem a szintet 1-2 nap múlva utána önteni esetleg, akkor még 0,5 litert kellett, aztán 1-2 hónap múlva még 0-5 liter aztán majd megint 3-4dl, lehet hogy az enyém sem szereti a BMW olajat, csipegette csendesen, előtte a Castrolt nem ette talán egyszer kellett 3dl-t tölteni bele, de arról lebeszéltek hogy nem olyan már mint régen.

Nézegettem a Gulf olajakat mert ismerősöm aki drift versenyző, őt az szponzorálja és jó áron hozzá tudnék jutni, ismerem az márkát de kicsit idegenkedek tőle és még gondolkozok rajta.

http://gulf.hu/kenoanyagok

Szerinted melyik lenne az én autómba megfelelő?


az egy dolog, hogy szerintem mi lenne a jó. ha azt nézzük nincs képzettségem róla. csak saját elképzelések, meggyőzősédek, olvasatok, hallomások alapján magamnak felállított dolgok vannak. ugyanúgy sokak másoknál is.
vannak akik a Fina olajat is ajánlják, csak mert régen így meg úgy. ami az enyémbe való lenne, annak nincs BMW minősítése. tudom éppen nem jelent semmit, mert a BMW nem vizsgálta, tulajdonképpen kisügy. éppen maga a BMW ajánlás sem jelent semmit, mert amikor vizsgálták jó volt, aztán maga a gyártás folyamán később lehet bármi.
talán ez a legjobban belevaló: Gulf Formula XLE 5W-30, aztán ez: Gulf Formula ULE 5W-40.
én azt szoktam mondani, hogy néha jó az olajakat váltogatni. viszont ha sokat mész, tehát évente 20ezret, és 10 ezrenként cserélsz olajat. akkor jó ezeket tavaszra és őszre időzíteni. mármint a cserét. akkor tavasszal mehetne bele az 5w-30, 5w-40, ősszel pedig a 0w-30 olaj. így spórolni is tudsz kicsit az olajon, ami igazából lényegtelen de talán még így optimális is. ha garázsos az autó, akkor végülis télre sem kell a 0w-s.
szerintem a legfontosabb és ez emgint csak az én véleményem, hogy igazából a nevesebb márkákból tulajdonképpen mindegy mit teszel bele, mármint melyik márkát, ha éppen az adott gyártás nem is sikerült olyan jól (itt most nem az agyon hamisítpott olajokról beszélek, bár azt kiszűrni megint nem egyszerű, de a gyanusan olcsó olajok lehetnek, de a drágaolaj sme garancia, azonos olaj esetén) szóval ha időben 10-12ezrenként lecseréled az olajat, szerintem nem lesz gond egyikkel sem. ha viszont a 25ezret végig akarod tolni egy olajjal, akkor én nem akarok ajánlani semmit, mert én hülyeségnek tartom. nyilván a német sem viszi hamarabb az autót szervízbe, csak ha autób_zi, persze nekik a 3-4 év alatt amíg megtartanak egy autót, a 100-200ezer km-ig nem is elsz gondjuk. esetleg később szívhat majd vele az ember, aki átveszi tőlük. sok esetben nem az autók szarok, mint sokan állítják, hanem a tulajok. persze egy laikus a leírás szerint csinálja, hisz a gyár ezt adta meg. csak ettől nem lesz tartós. de nem is így gyártanak már semmit., hanem pár évre, hisz ők nem a magyar tendenciát követik, vagy veszik alapul, hogy 20 évig van egy autó, hanem akintit, ahol a lízing megy ezerrel, és 3 évente autót cserélnek. addig kell hibátlannak lennie egy autónak. később meg a "csóró" szív, akinek új autóra nem futotta. ez az én véleményem, lehet nem így van, jós sem vagyok, vagy orákulum (ahogy szokták itt nekem mondani )


Nyílván nem vagy jós, de én szoktam hallgatni a nálam tapasztaltabbra.
A szervizben is megmondhatnák, de nem biztos hogy a szervizesnek bmw van és kipróbált már ennyi féle olajat mint te, tehát oda akarok kilyukadni hogy pont egy ilyen véleményt vártam, aki már végigjárta az "utat" van miből véleményt formálnia. Köszi szépen!
Most akkor teszek bele 5w30-at, Castrolt(a kupak szerint amúgy is ez a javasolt bele) vagy a Gulf-ot kipróbálom, de még mindig idegen nekem.Igazából eldőlt a kérdés már
Köszi még egyszer a segítséget.


ezen a téren vannak tőle tapasztaltabbak, mármint olyan téren, hogy többet mennek az autóval, akár évi szinten cserélt annyi olajat, mint én a 8 év alatt a legtöbben meg úgyis haza beszélnek. én azért soakt olvatsam az olajokról. kicsit mégis úgy érzem, mintha a jelenli Aral-lal úgy mond mellé fogtam volna. bár igazából ezt csak én misztifikálom túl, már boldog lenne ha csak ennyit fogyna az olajból amúgy nincs vele más gondom. volt egy elgondolásom, kipróbáltam. Eneos-ról sokat olvastam, akiknek ajánlottam, anélkül, hogy kipróbáltam volna, csupán az irományok alapján, azok meg voltak elégedve vele, sőt mondhatni némelyik mintha csodát okozott volna. épp ezért próbálom ki én is, mi lesz a saját tapasztalat. off autónkba is Eneos ment. nem hájpolom túl, de ár/értékben egész jó kis olaj. persze negatív mindig van, csak sokan abba nem gondolnak bele, hogy lehet korábban hazsnált szar olajat, ami leülepedett, megtapadt, aztán a jobb oldaj, amiben meg vannak a megfelelő komponensek, azok végezték a hatásukat, és mondjuk ezért lett sötét az olaj, vagy épp a lerakódást elmosták az amúgy már eresztő szimmering körül és azért ereszti az olajat, stb.
őszintén szólva az ember valamilyen szinten csak magát tuningolja fel azzal, ha ennyire belemegy bizonyos témákba és túl aggódja. szokták mondani, a "boldog tudatlanság" dolgot, van benne valami.

szerk.: ja ha Castrol-t veszel és látod a dobozt, akkor olyat vegyél, aminek a vonalkódja 400-zal kezdődik, ezek németek elvileg. magnatec-et kerülném mindenképp. nagy ritkán olvasni olyat, akinek jó volt... inkább off régi autókba.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. május 29. péntek, 14:08

gyorfimiki
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz gyorfimiki

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2015. május 29. péntek, 13:56


YELLOW írta:
gyorfimiki írta:
YELLOW írta:
gyorfimiki írta: Sziasztok!

Lassan olajcserés lesz az autóm: 2002 BMW 316i 1.8 benzin.
Jelenleg BMW Super Power Oil SAE 5W-40 van benne.
Szerintetek ugyanezt tegyem bele vagy van esetleg olyan amit célszerűbb beletenni?

Köszönöm!


leírom én miket raktam hasonló autómba sorban:
1: 5w-50 ARAL MegaTronic
2: 0w-30 CASTROL SLX Professional PowerFlow BMW LL-04
3: 0w-30 CASTROL SLX Professional PowerFlow BMW LL-04
4: 0w-40 ARAL SuperTronic
5: 5w-40 ENEOS Hyper Premium (ez fog bele menni nem sokára, már meg van)

Castrol-lal nagyon meg voltam elégedve. nem ette, jó volt. de mint SLX megszűnt, és ő is EGE nevet kapott. emiatt váltottam. rossz beidegződés, vagy nem tudom minek mondjam. nem echte német gyártásúak lettek, vagyis volt olyan, ami nem német. az első ARAL-lal sem volt gond, nem si tudom miért azt választottam, talán fiatal voltam és égett bennem a tunying téma, aztán valami sportos olajat akartam. a SuperTronic, viszont 6ezer km után mintha kezdene fogyni. egyáltalán nem vészes, de nem voltam ehhez szokva.
én 2 évente, kb 8-12ezer km-ként cserélek olajat, de inkább 10ezrenként.
Mobil 1 Super 3000 XE 5w-30-at ajánlhatom még. Sokan Fuchs oaljat is szeretik, vagy a Liqui Moly-t, bár arról is van negatív tapasztalat, hiába sztárolják sokan.
személy szerint nem vagyok BMW dobozos olaj híve, nem hazsnálnék soha, még ha ingyen kapnám sem. de ha nem volt gondod vele, akkor vehetsz ugyanazt.


Igen, nekem amikor beletöltötték utána ugye nekem is meg kellett néznem a szintet 1-2 nap múlva utána önteni esetleg, akkor még 0,5 litert kellett, aztán 1-2 hónap múlva még 0-5 liter aztán majd megint 3-4dl, lehet hogy az enyém sem szereti a BMW olajat, csipegette csendesen, előtte a Castrolt nem ette talán egyszer kellett 3dl-t tölteni bele, de arról lebeszéltek hogy nem olyan már mint régen.

Nézegettem a Gulf olajakat mert ismerősöm aki drift versenyző, őt az szponzorálja és jó áron hozzá tudnék jutni, ismerem az márkát de kicsit idegenkedek tőle és még gondolkozok rajta.

http://gulf.hu/kenoanyagok

Szerinted melyik lenne az én autómba megfelelő?


az egy dolog, hogy szerintem mi lenne a jó. ha azt nézzük nincs képzettségem róla. csak saját elképzelések, meggyőzősédek, olvasatok, hallomások alapján magamnak felállított dolgok vannak. ugyanúgy sokak másoknál is.
vannak akik a Fina olajat is ajánlják, csak mert régen így meg úgy. ami az enyémbe való lenne, annak nincs BMW minősítése. tudom éppen nem jelent semmit, mert a BMW nem vizsgálta, tulajdonképpen kisügy. éppen maga a BMW ajánlás sem jelent semmit, mert amikor vizsgálták jó volt, aztán maga a gyártás folyamán később lehet bármi.
talán ez a legjobban belevaló: Gulf Formula XLE 5W-30, aztán ez: Gulf Formula ULE 5W-40.
én azt szoktam mondani, hogy néha jó az olajakat váltogatni. viszont ha sokat mész, tehát évente 20ezret, és 10 ezrenként cserélsz olajat. akkor jó ezeket tavaszra és őszre időzíteni. mármint a cserét. akkor tavasszal mehetne bele az 5w-30, 5w-40, ősszel pedig a 0w-30 olaj. így spórolni is tudsz kicsit az olajon, ami igazából lényegtelen de talán még így optimális is. ha garázsos az autó, akkor végülis télre sem kell a 0w-s.
szerintem a legfontosabb és ez emgint csak az én véleményem, hogy igazából a nevesebb márkákból tulajdonképpen mindegy mit teszel bele, mármint melyik márkát, ha éppen az adott gyártás nem is sikerült olyan jól (itt most nem az agyon hamisítpott olajokról beszélek, bár azt kiszűrni megint nem egyszerű, de a gyanusan olcsó olajok lehetnek, de a drágaolaj sme garancia, azonos olaj esetén) szóval ha időben 10-12ezrenként lecseréled az olajat, szerintem nem lesz gond egyikkel sem. ha viszont a 25ezret végig akarod tolni egy olajjal, akkor én nem akarok ajánlani semmit, mert én hülyeségnek tartom. nyilván a német sem viszi hamarabb az autót szervízbe, csak ha autób_zi, persze nekik a 3-4 év alatt amíg megtartanak egy autót, a 100-200ezer km-ig nem is elsz gondjuk. esetleg később szívhat majd vele az ember, aki átveszi tőlük. sok esetben nem az autók szarok, mint sokan állítják, hanem a tulajok. persze egy laikus a leírás szerint csinálja, hisz a gyár ezt adta meg. csak ettől nem lesz tartós. de nem is így gyártanak már semmit., hanem pár évre, hisz ők nem a magyar tendenciát követik, vagy veszik alapul, hogy 20 évig van egy autó, hanem akintit, ahol a lízing megy ezerrel, és 3 évente autót cserélnek. addig kell hibátlannak lennie egy autónak. később meg a "csóró" szív, akinek új autóra nem futotta. ez az én véleményem, lehet nem így van, jós sem vagyok, vagy orákulum (ahogy szokták itt nekem mondani )


Nyílván nem vagy jós, de én szoktam hallgatni a nálam tapasztaltabbra.
A szervizben is megmondhatnák, de nem biztos hogy a szervizesnek bmw van és kipróbált már ennyi féle olajat mint te, tehát oda akarok kilyukadni hogy pont egy ilyen véleményt vártam, aki már végigjárta az "utat" van miből véleményt formálnia. Köszi szépen!
Most akkor teszek bele 5w30-at, Castrolt(a kupak szerint amúgy is ez a javasolt bele) vagy a Gulf-ot kipróbálom, de még mindig idegen nekem.Igazából eldőlt a kérdés már
Köszi még egyszer a segítséget.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17557

Elküldve: 2015. május 29. péntek, 13:37


gyorfimiki írta:
YELLOW írta:
gyorfimiki írta: Sziasztok!

Lassan olajcserés lesz az autóm: 2002 BMW 316i 1.8 benzin.
Jelenleg BMW Super Power Oil SAE 5W-40 van benne.
Szerintetek ugyanezt tegyem bele vagy van esetleg olyan amit célszerűbb beletenni?

Köszönöm!


leírom én miket raktam hasonló autómba sorban:
1: 5w-50 ARAL MegaTronic
2: 0w-30 CASTROL SLX Professional PowerFlow BMW LL-04
3: 0w-30 CASTROL SLX Professional PowerFlow BMW LL-04
4: 0w-40 ARAL SuperTronic
5: 5w-40 ENEOS Hyper Premium (ez fog bele menni nem sokára, már meg van)

Castrol-lal nagyon meg voltam elégedve. nem ette, jó volt. de mint SLX megszűnt, és ő is EGE nevet kapott. emiatt váltottam. rossz beidegződés, vagy nem tudom minek mondjam. nem echte német gyártásúak lettek, vagyis volt olyan, ami nem német. az első ARAL-lal sem volt gond, nem si tudom miért azt választottam, talán fiatal voltam és égett bennem a tunying téma, aztán valami sportos olajat akartam. a SuperTronic, viszont 6ezer km után mintha kezdene fogyni. egyáltalán nem vészes, de nem voltam ehhez szokva.
én 2 évente, kb 8-12ezer km-ként cserélek olajat, de inkább 10ezrenként.
Mobil 1 Super 3000 XE 5w-30-at ajánlhatom még. Sokan Fuchs oaljat is szeretik, vagy a Liqui Moly-t, bár arról is van negatív tapasztalat, hiába sztárolják sokan.
személy szerint nem vagyok BMW dobozos olaj híve, nem hazsnálnék soha, még ha ingyen kapnám sem. de ha nem volt gondod vele, akkor vehetsz ugyanazt.


Igen, nekem amikor beletöltötték utána ugye nekem is meg kellett néznem a szintet 1-2 nap múlva utána önteni esetleg, akkor még 0,5 litert kellett, aztán 1-2 hónap múlva még 0-5 liter aztán majd megint 3-4dl, lehet hogy az enyém sem szereti a BMW olajat, csipegette csendesen, előtte a Castrolt nem ette talán egyszer kellett 3dl-t tölteni bele, de arról lebeszéltek hogy nem olyan már mint régen.

Nézegettem a Gulf olajakat mert ismerősöm aki drift versenyző, őt az szponzorálja és jó áron hozzá tudnék jutni, ismerem az márkát de kicsit idegenkedek tőle és még gondolkozok rajta.

http://gulf.hu/kenoanyagok

Szerinted melyik lenne az én autómba megfelelő?


az egy dolog, hogy szerintem mi lenne a jó. ha azt nézzük nincs képzettségem róla. csak saját elképzelések, meggyőzősédek, olvasatok, hallomások alapján magamnak felállított dolgok vannak. ugyanúgy sokak másoknál is.
vannak akik a Fina olajat is ajánlják, csak mert régen így meg úgy. ami az enyémbe való lenne, annak nincs BMW minősítése. tudom éppen nem jelent semmit, mert a BMW nem vizsgálta, tulajdonképpen kisügy. éppen maga a BMW ajánlás sem jelent semmit, mert amikor vizsgálták jó volt, aztán maga a gyártás folyamán később lehet bármi.
talán ez a legjobban belevaló: Gulf Formula XLE 5W-30, aztán ez: Gulf Formula ULE 5W-40.
én azt szoktam mondani, hogy néha jó az olajakat váltogatni. viszont ha sokat mész, tehát évente 20ezret, és 10 ezrenként cserélsz olajat. akkor jó ezeket tavaszra és őszre időzíteni. mármint a cserét. akkor tavasszal mehetne bele az 5w-30, 5w-40, ősszel pedig a 0w-30 olaj. így spórolni is tudsz kicsit az olajon, ami igazából lényegtelen de talán még így optimális is. ha garázsos az autó, akkor végülis télre sem kell a 0w-s.
szerintem a legfontosabb és ez emgint csak az én véleményem, hogy igazából a nevesebb márkákból tulajdonképpen mindegy mit teszel bele, mármint melyik márkát, ha éppen az adott gyártás nem is sikerült olyan jól (itt most nem az agyon hamisítpott olajokról beszélek, bár azt kiszűrni megint nem egyszerű, de a gyanusan olcsó olajok lehetnek, de a drágaolaj sme garancia, azonos olaj esetén) szóval ha időben 10-12ezrenként lecseréled az olajat, szerintem nem lesz gond egyikkel sem. ha viszont a 25ezret végig akarod tolni egy olajjal, akkor én nem akarok ajánlani semmit, mert én hülyeségnek tartom. nyilván a német sem viszi hamarabb az autót szervízbe, csak ha autób_zi, persze nekik a 3-4 év alatt amíg megtartanak egy autót, a 100-200ezer km-ig nem is elsz gondjuk. esetleg később szívhat majd vele az ember, aki átveszi tőlük. sok esetben nem az autók szarok, mint sokan állítják, hanem a tulajok. persze egy laikus a leírás szerint csinálja, hisz a gyár ezt adta meg. csak ettől nem lesz tartós. de nem is így gyártanak már semmit., hanem pár évre, hisz ők nem a magyar tendenciát követik, vagy veszik alapul, hogy 20 évig van egy autó, hanem akintit, ahol a lízing megy ezerrel, és 3 évente autót cserélnek. addig kell hibátlannak lennie egy autónak. később meg a "csóró" szív, akinek új autóra nem futotta. ez az én véleményem, lehet nem így van, jós sem vagyok, vagy orákulum (ahogy szokták itt nekem mondani )

gyorfimiki
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz gyorfimiki

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2015. május 29. péntek, 08:42


YELLOW írta:
gyorfimiki írta: Sziasztok!

Lassan olajcserés lesz az autóm: 2002 BMW 316i 1.8 benzin.
Jelenleg BMW Super Power Oil SAE 5W-40 van benne.
Szerintetek ugyanezt tegyem bele vagy van esetleg olyan amit célszerűbb beletenni?

Köszönöm!


leírom én miket raktam hasonló autómba sorban:
1: 5w-50 ARAL MegaTronic
2: 0w-30 CASTROL SLX Professional PowerFlow BMW LL-04
3: 0w-30 CASTROL SLX Professional PowerFlow BMW LL-04
4: 0w-40 ARAL SuperTronic
5: 5w-40 ENEOS Hyper Premium (ez fog bele menni nem sokára, már meg van)

Castrol-lal nagyon meg voltam elégedve. nem ette, jó volt. de mint SLX megszűnt, és ő is EGE nevet kapott. emiatt váltottam. rossz beidegződés, vagy nem tudom minek mondjam. nem echte német gyártásúak lettek, vagyis volt olyan, ami nem német. az első ARAL-lal sem volt gond, nem si tudom miért azt választottam, talán fiatal voltam és égett bennem a tunying téma, aztán valami sportos olajat akartam. a SuperTronic, viszont 6ezer km után mintha kezdene fogyni. egyáltalán nem vészes, de nem voltam ehhez szokva.
én 2 évente, kb 8-12ezer km-ként cserélek olajat, de inkább 10ezrenként.
Mobil 1 Super 3000 XE 5w-30-at ajánlhatom még. Sokan Fuchs oaljat is szeretik, vagy a Liqui Moly-t, bár arról is van negatív tapasztalat, hiába sztárolják sokan.
személy szerint nem vagyok BMW dobozos olaj híve, nem hazsnálnék soha, még ha ingyen kapnám sem. de ha nem volt gondod vele, akkor vehetsz ugyanazt.


Igen, nekem amikor beletöltötték utána ugye nekem is meg kellett néznem a szintet 1-2 nap múlva utána önteni esetleg, akkor még 0,5 litert kellett, aztán 1-2 hónap múlva még 0-5 liter aztán majd megint 3-4dl, lehet hogy az enyém sem szereti a BMW olajat, csipegette csendesen, előtte a Castrolt nem ette talán egyszer kellett 3dl-t tölteni bele, de arról lebeszéltek hogy nem olyan már mint régen.

Nézegettem a Gulf olajakat mert ismerősöm aki drift versenyző, őt az szponzorálja és jó áron hozzá tudnék jutni, ismerem az márkát de kicsit idegenkedek tőle és még gondolkozok rajta.

http://gulf.hu/kenoanyagok

Szerinted melyik lenne az én autómba megfelelő?

jodamester12
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2003

státusz jodamester12

Újonc

Elismertség: 6% (1 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2015. május 29. péntek, 07:36


Osynho írta: Üdv!

Olajcserét tervezek a 2003-as, 204d4 motorkódú 320D-mben. Nem volt erőm 100 oldalakat visszaolvasni, mi az ajánlott, emberi árú olaj? LL-01-et teljesítő 5W40 kellene, gondolom, de mi a leginkább bevált?

Olajszűrőből 2 féle magasságút találtam (155 és 115mm), melyik lehet a jó az enyémbe? Üzemanyag szűrőnél szokás az egész házat cserélni, vagy elég a betét? Kartergáz szűrőt is kicserélném, bárdinál csak a betét kapható 9ezerért, de állítólag a membrán szokott tönkremenni, így a komplett házat szokták kidobni. Utóbbi esetben van minőségbeli különbség a 13 ezer Ft-os Schmiedman féle és a gyári szűrő között?


Oil Castrol Magnetic Di 5w-40 DPF tied részecske szűrős ez kell. Oil filter MAHU722x Mann-Filter Bárdi. A tiedbe kartergázszűrő ülepitő nincs benne filter ha kicseréled nem megy tönkre szinte sose jó a Schmiedman. .