hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. január 11. szerda, 16:54


Bero írta: Na,tegnap este óta semmi hangja nincs a kocsinak csak indításkor 'csúszik'! Elvittem szerelőhöz egyből azt mondta bendix! Garanciás az önindító,úgyhogy csere lesz! Mindenkinek köszönöm a segítséget és,hogy neten keretsztül jöttetek rá a hibára,nem semmi Jól esett,hogy ennyien segítettetek! Remélem egy darabig nem lesz baj a kocsival

Szia!
Reccccs ugye megmondtam, avagy a vak tyúk is talál szemet.....



Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2012. január 11. szerda, 10:56


YELLOW írta:
Bero írta: Na,tegnap este óta semmi hangja nincs a kocsinak csak indításkor 'csúszik'! Elvittem szerelőhöz egyből azt mondta bendix! Garanciás az önindító,úgyhogy csere lesz! Mindenkinek köszönöm a segítséget és,hogy neten keretsztül jöttetek rá a hibára,nem semmi Jól esett,hogy ennyien segítettetek! Remélem egy darabig nem lesz baj a kocsival


a baj nem jár egyedül!

csak megnyugtatásképp

csak viccelek.




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2012. január 11. szerda, 09:59


Bero írta: Na,tegnap este óta semmi hangja nincs a kocsinak csak indításkor 'csúszik'! Elvittem szerelőhöz egyből azt mondta bendix! Garanciás az önindító,úgyhogy csere lesz! Mindenkinek köszönöm a segítséget és,hogy neten keretsztül jöttetek rá a hibára,nem semmi Jól esett,hogy ennyien segítettetek! Remélem egy darabig nem lesz baj a kocsival


a baj nem jár egyedül!

csak megnyugtatásképp

csak viccelek.

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2012. január 11. szerda, 09:54


Na,tegnap este óta semmi hangja nincs a kocsinak csak indításkor 'csúszik'! Elvittem szerelőhöz egyből azt mondta bendix! Garanciás az önindító,úgyhogy csere lesz! Mindenkinek köszönöm a segítséget és,hogy neten keretsztül jöttetek rá a hibára,nem semmi Jól esett,hogy ennyien segítettetek! Remélem egy darabig nem lesz baj a kocsival

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. január 11. szerda, 08:46


Bero írta: Valamiért zajong,de remélem a szerelőig nem esik atomjaira



A hangja alapján arra tippelnék, hogy nem zigál a gagyugó, vagy nem oborol a huppancs


Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2012. január 10. kedd, 22:04


Valamiért zajong,de remélem a szerelőig nem esik atomjaira



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. január 10. kedd, 22:06

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz harmas

Újonc

Elismertség: 30% (27 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2012. január 10. kedd, 22:04


Bero írta: Nos,nekem após jelöltem cserélte ki! A régi teljesen besz.rt,nem indított csak köhögött. Egyértelmű csere. Öreg volt,gyári és ennyi volt A mostanira van csere persze. Csakhogy,nem tudok aláfeküdni és megnézegetni sajnos,mert rossz helyen van! A másik,hogy kiszereljük,postázzuk,várunk,megjön és megint szerelni,lazán 1-2 hét kocsi nélkül... Sajna. Most akkor ezzel a problémával ne nagyon kocsikázzak,ugye? Már csak a szerelés miatt! Köszi


Az van, hogy ha a szabadonfutó úgy gondolja, h összezár, akkor szétrepül a forgórész kommutátora (láttam már ilyet). Brutális az áttétel
Azt meg nehezen magyarázod meg gariba, h elsőre, minden jel nélkül szétesett
De megoldás, h betolod, ha könnyen indul a sárkány


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz harmas

Újonc

Elismertség: 30% (27 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2012. január 10. kedd, 21:58


hil írta:
Bero írta:

Ez nagyon amatőr kérdés lesz,de nem vagyok egy nagy szaki: a bendix az önindítóban van benne? Magyarul ki kell cserélni az egész önindítót és valószínűleg megoldódik a probléma?!


Szia!
BMW önindítót még nem láttam kiszedve (hála istennek), de az úgy szokott kinézni, hogy van egy nagy átmérőjű henger. Az az önindító. Azzal párhuzamosan mint egy fogantyú, van egy kisebb átmérőjű henger. Az a Bendix. Lehet külön is cserélni.Szerintem javasolt a teljes önindító cseréje, mert ha mentél már vele így, akkor az önindító motorja is kapott. De mintha azt írtad volna, hogy új, nemrég cserélt gyári önindítód van. Arra pedig kell, hogy legyen gari is. Mindez mint írtam, leírásod alapján feltételezés csupán, majd a szerelő mondja meg a frankót.



Annyiban igazítanám ki, h az a kis átmérőjű henger a behúzótekercs (mágneskapcsoló), és amit ez egy villán keresztül tol előre az a bendix. Amin vannak a fogak, és van benne szabadonfutó (pont annak a védelmére amikor hosszabban inditózik a tulaj mint kellene). És mindkettő cserélhető.
Összejön ez

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2012. január 10. kedd, 21:58


Nos,nekem após jelöltem cserélte ki! A régi teljesen besz.rt,nem indított csak köhögött. Egyértelmű csere. Öreg volt,gyári és ennyi volt A mostanira van csere persze. Csakhogy,nem tudok aláfeküdni és megnézegetni sajnos,mert rossz helyen van! A másik,hogy kiszereljük,postázzuk,várunk,megjön és megint szerelni,lazán 1-2 hét kocsi nélkül... Sajna. Most akkor ezzel a problémával ne nagyon kocsikázzak,ugye? Már csak a szerelés miatt! Köszi

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz harmas

Újonc

Elismertség: 30% (27 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2012. január 10. kedd, 21:53


Bero írta:
harmas írta:
Bero írta:
harmas írta:
Bero írta: Hát most beálltam az udvarra 2 perce és most meg semmi hangja nem volt! Ilyen nincs,komolyan mondom Az indítózás mondjuk megint nem pöccre volt,hanem forgatta a motort és pár másodperc múlva egyszer csak elkapta és beindult. Most nem volt hangja,viszont délután inkább a motortérből hallottam nagyon a zajokat olyan középtáj-hátulról!



Yo. Ezt próbájuk kihúzni belőled, hogy mit értesz alatta. De valszeg az lehet amire gondolunk
Egyébként ezekben az esetekben, amikor később indul el, akkor nem nagyobb zajjal, "hirtelenebben"teszi? Ellenben a normál üzemmel, amikor szép lágyan indul. Nincs különbség?
Összeségében csinálhatja önindító, mert a leszakadt feszítő, szelepek stb nem javulnak meg, ellenben ez a villanydelejes forgovány tud ilyet produkálni.


Ma minden esetben később indult be és nem pöccre és nagy zajjal Pl: tegnap meg előtte is mindig szépen halkan normálisan indult! Ma késve és hangosan,igen! Akkor valószínű,hogy megint az önindító sz.rt be? Legalább nem feszítő vagy szelep amit írtál ment szét,meg nem a katalizátor Köszi! Viszont,ha önindító akkor nem tudom,hogy menet közben miért van zaja! Mindegy is,holnap a szerelő is remélem csak ilyen jókat fog mondani



Igen, ezek úgy vannak kitalálva, hogy a bendix előbb becsúszik a fogaskoszorúba (összekapcsolódik), és csak utána kapcsolja a behúzótekercs (mágneskapcsoló) a főáramkört, ekkor forgatja meg az ÖNINDÍTÓ a MOTORT.
Ha mondjuk szét van esve a kapcsolóvilla, vagy a "rudazat", vagy egy stift nincs a helyén, akkor előbb felpörög az öiió, minthogy kapcsolódna a motorral (a fent vázolt módon). Ha pedig mégis "be tud vágódni" akkor azt nagyobb zajjal, hirtelenebben teszi. És persze a "szétválása" sem lesz egyszerűbb.
Nézesd meg.


Ez nagyon amatőr kérdés lesz,de nem vagyok egy nagy szaki: a bendix az önindítóban van benne? Magyarul ki kell cserélni az egész önindítót és valószínűleg megoldódik a probléma?!


Cseréltétek, tehát fogtad a kezedben (az önindítót)
Az a kis sokfogas(kerék) ami a forgórész tengelyén csúszik előre
Lehet egyébként teljesen bagatel baja is: kiakadt a kapcsolóvilla valamelyik oldalon, kimozdult a rögzítőstift, ilyesmi.
Ha olyanhoz viszed aki ezzel foglalkozik, az tudni fogja, h mit nézzem meg rajta. Vagy nézesd meg a régit is(azt miért cserélted?)



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. január 10. kedd, 21:50


Bero írta:

Ez nagyon amatőr kérdés lesz,de nem vagyok egy nagy szaki: a bendix az önindítóban van benne? Magyarul ki kell cserélni az egész önindítót és valószínűleg megoldódik a probléma?!


Szia!
BMW önindítót még nem láttam kiszedve (hála istennek), de az úgy szokott kinézni, hogy van egy nagy átmérőjű henger. Az az önindító. Azzal párhuzamosan mint egy fogantyú, van egy kisebb átmérőjű henger. Az a Bendix. Lehet külön is cserélni.Szerintem javasolt a teljes önindító cseréje, mert ha mentél már vele így, akkor az önindító motorja is kapott. De mintha azt írtad volna, hogy új, nemrég cserélt gyári önindítód van. Arra pedig kell, hogy legyen gari is. Mindez mint írtam, leírásod alapján feltételezés csupán, majd a szerelő mondja meg a frankót.



Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2012. január 10. kedd, 21:37


hil írta:
Bero írta:

Ma minden esetben később indult be és nem pöccre és nagy zajjal Pl: tegnap meg előtte is mindig szépen halkan normálisan indult! Ma késve és hangosan,igen! Akkor valószínű,hogy megint az önindító sz.rt be? Legalább nem feszítő vagy szelep amit írtál ment szét,meg nem a katalizátor Köszi! Viszont,ha önindító akkor nem tudom,hogy menet közben miért van zaja! Mindegy is,holnap a szerelő is remélem csak ilyen jókat fog mondani



A következő mind csak találgatás: menet közben azért van zaja, mert mint írtam korábban a fogaskoszorúban benne maradt az önindító meghajtó kereke. Annak pedig nem akkora fordulat van kitalálva. Az a szaros Bendix bizony szokott ilyeneket tenni: hol behúz hol nem (ilyenkor hallani az önindító hangját, de a motort nem tekeri meg) Kopp egy picit az önindítóra és a Bendix máris működik (ideig óráig). Ezt a rendellenességet lehet érezni a váltónál is (bentmaradt hajtó fogaskerék) ellentétben a kipuff flexi csővel, ékszíj tárcsákkal, vezlánc feszítővel. Ha jól olvastam azt írtad, hogy néha minden rendben van, ez is erre utalhat.
Szerintem, de biztosan vannak hozzáértőbbek, akik megmondják a tutit. A leírásod alapján nekem továbbra is ez jön le.



Igen,ment a köszönöm az előbb is! Remélem ennyi a baj,mert akkor csak csere és kész Kopp az önindítóra: Sajnos nem férek hozzá csak alulról! Nagyon hülye helyre rakták nekem Köszönöm mindenki válaszát!

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2012. január 10. kedd, 21:35


harmas írta:
Bero írta:
harmas írta:
Bero írta: Hát most beálltam az udvarra 2 perce és most meg semmi hangja nem volt! Ilyen nincs,komolyan mondom Az indítózás mondjuk megint nem pöccre volt,hanem forgatta a motort és pár másodperc múlva egyszer csak elkapta és beindult. Most nem volt hangja,viszont délután inkább a motortérből hallottam nagyon a zajokat olyan középtáj-hátulról!



Yo. Ezt próbájuk kihúzni belőled, hogy mit értesz alatta. De valszeg az lehet amire gondolunk
Egyébként ezekben az esetekben, amikor később indul el, akkor nem nagyobb zajjal, "hirtelenebben"teszi? Ellenben a normál üzemmel, amikor szép lágyan indul. Nincs különbség?
Összeségében csinálhatja önindító, mert a leszakadt feszítő, szelepek stb nem javulnak meg, ellenben ez a villanydelejes forgovány tud ilyet produkálni.


Ma minden esetben később indult be és nem pöccre és nagy zajjal Pl: tegnap meg előtte is mindig szépen halkan normálisan indult! Ma késve és hangosan,igen! Akkor valószínű,hogy megint az önindító sz.rt be? Legalább nem feszítő vagy szelep amit írtál ment szét,meg nem a katalizátor Köszi! Viszont,ha önindító akkor nem tudom,hogy menet közben miért van zaja! Mindegy is,holnap a szerelő is remélem csak ilyen jókat fog mondani



Igen, ezek úgy vannak kitalálva, hogy a bendix előbb becsúszik a fogaskoszorúba (összekapcsolódik), és csak utána kapcsolja a behúzótekercs (mágneskapcsoló) a főáramkört, ekkor forgatja meg az ÖNINDÍTÓ a MOTORT.
Ha mondjuk szét van esve a kapcsolóvilla, vagy a "rudazat", vagy egy stift nincs a helyén, akkor előbb felpörög az öiió, minthogy kapcsolódna a motorral (a fent vázolt módon). Ha pedig mégis "be tud vágódni" akkor azt nagyobb zajjal, hirtelenebben teszi. És persze a "szétválása" sem lesz egyszerűbb.
Nézesd meg.


Ez nagyon amatőr kérdés lesz,de nem vagyok egy nagy szaki: a bendix az önindítóban van benne? Magyarul ki kell cserélni az egész önindítót és valószínűleg megoldódik a probléma?!

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. január 10. kedd, 21:31


Bero írta:

Ma minden esetben később indult be és nem pöccre és nagy zajjal Pl: tegnap meg előtte is mindig szépen halkan normálisan indult! Ma késve és hangosan,igen! Akkor valószínű,hogy megint az önindító sz.rt be? Legalább nem feszítő vagy szelep amit írtál ment szét,meg nem a katalizátor Köszi! Viszont,ha önindító akkor nem tudom,hogy menet közben miért van zaja! Mindegy is,holnap a szerelő is remélem csak ilyen jókat fog mondani



A következő mind csak találgatás: menet közben azért van zaja, mert mint írtam korábban a fogaskoszorúban benne maradt az önindító meghajtó kereke. Annak pedig nem akkora fordulat van kitalálva. Az a szaros Bendix bizony szokott ilyeneket tenni: hol behúz hol nem (ilyenkor hallani az önindító hangját, de a motort nem tekeri meg) Kopp egy picit az önindítóra és a Bendix máris működik (ideig óráig). Ezt a rendellenességet lehet érezni a váltónál is (bentmaradt hajtó fogaskerék) ellentétben a kipuff flexi csővel, ékszíj tárcsákkal, vezlánc feszítővel. Ha jól olvastam azt írtad, hogy néha minden rendben van, ez is erre utalhat.
Szerintem, de biztosan vannak hozzáértőbbek, akik megmondják a tutit. A leírásod alapján nekem továbbra is ez jön le.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz harmas

Újonc

Elismertség: 30% (27 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2012. január 10. kedd, 21:26


Bero írta:
harmas írta:
Bero írta: Hát most beálltam az udvarra 2 perce és most meg semmi hangja nem volt! Ilyen nincs,komolyan mondom Az indítózás mondjuk megint nem pöccre volt,hanem forgatta a motort és pár másodperc múlva egyszer csak elkapta és beindult. Most nem volt hangja,viszont délután inkább a motortérből hallottam nagyon a zajokat olyan középtáj-hátulról!



Yo. Ezt próbájuk kihúzni belőled, hogy mit értesz alatta. De valszeg az lehet amire gondolunk
Egyébként ezekben az esetekben, amikor később indul el, akkor nem nagyobb zajjal, "hirtelenebben"teszi? Ellenben a normál üzemmel, amikor szép lágyan indul. Nincs különbség?
Összeségében csinálhatja önindító, mert a leszakadt feszítő, szelepek stb nem javulnak meg, ellenben ez a villanydelejes forgovány tud ilyet produkálni.


Ma minden esetben később indult be és nem pöccre és nagy zajjal Pl: tegnap meg előtte is mindig szépen halkan normálisan indult! Ma késve és hangosan,igen! Akkor valószínű,hogy megint az önindító sz.rt be? Legalább nem feszítő vagy szelep amit írtál ment szét,meg nem a katalizátor Köszi! Viszont,ha önindító akkor nem tudom,hogy menet közben miért van zaja! Mindegy is,holnap a szerelő is remélem csak ilyen jókat fog mondani



Igen, ezek úgy vannak kitalálva, hogy a bendix előbb becsúszik a fogaskoszorúba (összekapcsolódik), és csak utána kapcsolja a behúzótekercs (mágneskapcsoló) a főáramkört, ekkor forgatja meg az ÖNINDÍTÓ a MOTORT.
Ha mondjuk szét van esve a kapcsolóvilla, vagy a "rudazat", vagy egy stift nincs a helyén, akkor előbb felpörög az öiió, minthogy kapcsolódna a motorral (a fent vázolt módon). Ha pedig mégis "be tud vágódni" akkor azt nagyobb zajjal, hirtelenebben teszi. És persze a "szétválása" sem lesz egyszerűbb.
Nézesd meg.