harmas fórum hozzászólásai

harmas Elküldve: 2014-04-25 19:55 ELLOPTÁK!!!

tnorbi írta: Üdv!

Kérek mindenkit ha találkoznátok az autómmal, a benne ülő személyt ne lincseljétek meg nyilvánosan, mivel én leszek az
Sok utána járás és még több szerencse kellett ahhoz, hogy újra haza találjon. )

Köszönöm szépen a jókívánságokat!

Üdv

B@szki ezt parkoltatták Győrben a Lidl tetőparkolójában??
Gyönyörű barna belső, két éves matrica a szélvédőn..
Meg a benn egy telefonszám, h rögtön jövök (ha valaki esetleg jelenteni akarta volna..)
Norbi


harmas Elküldve: 2014-03-16 19:40 320d Motor

300kg nehezebb?? az már páncélkocsi 1800kg az A8 lehet
Az évjáratod alapján meg 110kW-os vagy, azért az szedheti a lábát. Egyébként ha a Passat PD-s, akkor lentebbről húzhat, és arról még semmi infód nincs, h csippelt-e az autó.
Azért neked mégis jobb: vesét tolsz magad előtt

laszlo0918 írta: Szevasztok.Kezdem azt hinni hogy valami nincs rendben a kocsimmal vagy csak paranoiás vagyok nem tudom.A minap mentem egy 103 kw-os passat kombival ami 300kg-al nehezebb mint az én touringom és azt kell hogy mondjam sajnos én úgy éreztem hogy sokkal jobban húzott az a kocsi mint az enyém.1700 fordulattól meglódul elég rendesen. az enyémnél ilyet nem tapasztalok. menni megy 2000-nél húz elég jól de nem érzem azt mint abban a kocsiban hogy elkezd dolgozni a turbó rendesen.Ha valaki esetleg akinek 150 lovas kocsija van esetleg leírná hogy neki hogy megy azt megköszönném.ja és nem akarok passatot venni úgyhogy nem kell olyan duma hogy ha az jobban megy akkor vegyek olyat.


harmas Elküldve: 2013-08-23 20:42 Klíma gondok

Dewd46 írta: Sziasztok!

Vázolom a témát, mert nem egyszerű, és már megesz az ideg miatta.

2000 E46 320d, városban néha beböffent ilyen poshadt meleg levegőt. Általánosságban a hőmérséklettel nincs gond, frankó hideget tol. Pl pályán, autóúton nincs gond. Viszont, elől valami morgást hallok, néha van hang, néha nincs. Ez a poshadt meleg általában akkor jön be, amikor ez a morgás megszűnik. Aztán megint rákezd, és tolja a hideget. Városban nagy melegben csinálja inkább, álló helyben megfigyelve a kompresszor gyorsan ki-be kapcsolgat egymás után... Egy helyben járatva nem hallom, hogy úgy zúgna a venti, mint más autón, szinte alig van hangja. Gondoltam nem tol elég levegőt, hogy lehűtse a hűtőt. Ami a vicc az egészben, hogy már lecseréltem a klímakompresszort (gondoltam ez morog, mert csak akkor csinálja ha klímázok), ennek a feszítőgörgőjét, és klímaventit a rajta lévő vezérlővel együtt... Eleinte kicsit kevesebb gáz volt benne, de ugye a kompresszor csere után rendesen fel lett töltve. Na de a vicc az egészben... SEMMI nem változott! Na jó, talán annyi, hogy már nem marha meleget tol be, hanem kicsit langyosabb poshadt levegőt. A morgó hang is megvan, meg ugyanúgy néha betol egy kis büdöset, aztán utána egyből jön is a hideg. Persze még így is használható, nem főlök meg benne, csak rohadtul idegesítő. Ja, és városban araszolva 40 fokban sem mozdul el a vízhőfok mutató, kopp középen áll, ahogy kell. Gépre is lett dugva, semmi hibakód.

Szóval lenne pár kérdésem a 20d-s kollégákhoz. Városban, vagy épp álló helyben nektek magas fordulaton megy a venti? Anyám Yarisában a venti pl indítás után egyből maxon pörög, amíg nálam semmi.

A ventit mi szabályozza? Külső hőmérséklet érzékelő? Műszerfalon korrekt értéket mutat, de a klímás azt mondta, hogy a klímának külön van... Már tényleg nem tudom mit csináljak, tényleg csak városban csinálja. Ezért gyanakodtam a ventire, hogy ugye nem tudja lehűteni a hűtőt...

Max veszek ilyen klímatisztító bombát, amit 15 percig benne hagyok, klímát maxon járatva, hátha kiűzi a büdöset. De ez sem megoldás...







A brummogást, ha jobb oldalról, a műszerfal mögül hallod, akkor szerintem az expanziós szelep adja ki (ez "csinál" gázt a folyadékból, hogy az kitáguljon és hőt vonjon el..)
a ki-be kapcsolgatást meg (szerintem) az elpárologtató után lévő nevezzük termosztátnak (olyat kell elképzelni mint amilyen a konyhai hűtőkben is van, de ez nem állítható) csinálja, ami túl hidegnek érzékeli a befúvott levegőt és védelemből kikapcsolja a kompresszrort, majd mikor visszamelegszik megint bekapcsolja, és így tovább...Ebből következően a brummogás is így ismétlődik.
ez utóbbi termosztáttal még nem találkoztam a BMW-be, de több másik típusnál(VW,HHONDA, stb) igen, úgyhogy gondolom ebben is van
talán segít elindulni a hibakeresésben

harmas Elküldve: 2013-08-21 21:05 Szívócsonk-pillangószelep

haka írta:
dbtibi írta:
haka írta: Olvasgatom, hogy a pillangó szelepekkel problémák adódhatnak, de nem tetszik a szedjük ki megoldás.
Azt is olvastam, hogy nem gyártanak gyárit belőle hála isten

Esetleg valakinek van tapasztalata ezzel a termékkel? Alkalmas lehet cserére?
Illetve, ha jónak tekintjük a kapható szelepet, akkor azért inkább a csere a megoldás a kiszereléssel szemben nem?


szia,
az enyém benzines, de olvasgatva a dízeles kollegák tapasztalatait és hozzászólásait csak a kivétel és ledugózás jöhet szóba.
MA írtak róla - újra - a Totalcar-on



Jaja, én is olvastam, meg utána itt ezt a topicot is átolvastam, legalább is az utsó pár oldalt
Nekem az jött le, hogy azért ajánlják a dugózást, meg a kiszedést, mert nincs alkatrész, illetve volt olyan hozzászólás is, hogy valakinek meghülyült tőle a gép, és vissza kellett tenni, amitől ismét jó lett minden.

Ezért gondoltam, hogy a csere azért csak jobb lehet, mint a megszüntetése.


Az általad linkelt "alkatrésszel" is pontosan ugyanazt éred el mint az M5X10-es csavarral=LEDUGÓZOD. Csak minimum 1000x annyiba kerül. Ha tényleg komolyan gondolod amit írtál(pirossal kiemelve) akkor a Kempelen által ajánlott 120E+ÁFA megoldás jöhet szóba.
Az minimum érdekes, h itt a fórumon kb 30 "dugózóból" egynek okozott ez a művelet problémát a motor működésében

harmas Elküldve: 2013-02-24 21:18 váltó

ember84 írta:
ember84 írta: e46 320d-be mennyi olajat vegyek?Automata,GM váltó van rajt.Nívó hol van rajt?Mi a csere menete??És milyen olaj a legjobb bele??


Senki többet 3-adszor?


pl Mobil ATF LT 71141, legalább 8 literrel készülj, kösd le a hűtőre menő csöveket is, és fújasd át sűr.levegővel (itt ajánlott cserélni a két O gyűrűt), fél litert használj el az átmosatására is (bár ez utóbbi csak a teljes felújításnál ajánlott). Ha van időd nyugodtan várj egy napot is, sokáig fog csöpögni a cucc. A nívó maga a betöltő nyílás, ezt a menetirány szerinti bal oldalán, a karter fölötti részen (fokozat választó mellett, hűtőcsövek alatt, hogy írjam még) találod. A szűrőhöz le kell venned a kartert, stb.. Feltöltöd amíg folyik vissza, majd elindítod, és töltöd tovább, a fokozatokat is végig kell kapcsolni, és tölteni-tölteni. Majd csavar becsavar, és kész.

harmas Elküldve: 2013-02-17 20:07 Heeelp...!

ateszka86 írta: sziasztok! Kb harmadjára megkérdezem, hátah most több sikerrel járok azt a műanyag lábtartót h tudom kivenni h megragasszam?


Lecsavarozod a motorháztető karját, ha lent van látni fogsz még egy csavart (eddig takarva volt), a küszöbborítást három patentig felfeszíted, és a mű.lábtartót kb 3cm-ert hátrahúzva (két kis L alakú fül van rajta) ki tudod venni.

harmas Elküldve: 2013-02-09 21:32 Futómû és hibái

zoliika írta:
harmas írta:
andree írta: Sziasztok,
Futómű specialistákat kérdezném. Rossz úton döccenőkben jobb és bal oldalról koppanó hang hallatszik. Jó minőségű úton szépen egyenesen fut.
Mi a véleményetek?
Köszi!


Van még két, a többihez mérten filléres dolog: stab.rúd gumiszilentek. Ha fel van emelve az autó nem (vagy nagyon nehézen) fog mozogni. Tehát aknán kell megnézni, vagy ha gibbon hosszú kezed van lenyúlsz a motortérbe, megragadod és fel-le megrángatod. Fasza kis kopogó hangot tud produkálni.


A stab.rúd szilentek ha meg vannak nyúlva akkor ,hogy adnak kopogó hangot?Max.akkor ad ki kopogó hangot,ha ha stab.pálcák "elhervadtak",mert ugye össze vannak csavarozva!Legjobban ,úgy tudod megnézni mármint a kormány stab. gumiszilenteket,hogy leveszed alul a motor borítást és lecsavarozol(csillag csavarhúzó kell hozzá)egy stab szilentet,nem nagy munka egyébként és tolómérővel megméred a belső átmérőjét,22,5mm kell lenni!!De ,ha ezeket ebből két db van,max. stabilabb lesz az úttartás!
A fent felsoroltakon kívül akár még lehet torony csapágy is ami okozhatja a kopogást!


No lám, h erre senki nem gondol..
Hogy adnak kopogó hangot? Hát úgy, h a gumi kikopik-kirágódik, és a stabrúd mozog benne vagy 1-2mm-ert. Ha a felfüggesztés elmozdul mozog a rúd is, és verődni fog a kinyúlt szilentbe. Az pedig KOPOG! Hát kb így

harmas Elküldve: 2013-02-09 19:38 Futómû és hibái

andree írta: Sziasztok,
Futómű specialistákat kérdezném. Rossz úton döccenőkben jobb és bal oldalról koppanó hang hallatszik. Jó minőségű úton szépen egyenesen fut.
Mi a véleményetek?
Köszi!


Van még két, a többihez mérten filléres dolog: stab.rúd gumiszilentek. Ha fel van emelve az autó nem (vagy nagyon nehézen) fog mozogni. Tehát aknán kell megnézni, vagy ha gibbon hosszú kezed van lenyúlsz a motortérbe, megragadod és fel-le megrángatod. Fasza kis kopogó hangot tud produkálni.

harmas Elküldve: 2013-01-08 20:32 320d Motor

YELLOW írta:
harmas írta:
A benzinesek meg már itt köröznek fölöttünk, h milyen rossz a dizli







Há' nem megmondtam

A sokat fogyasztósnak: csak leszedném az adagolót, és beméretném, mert az "elvileg jó" az nem jó... (meg a csúcsokat is, még egyszer)

harmas Elküldve: 2013-01-08 20:11 320d Motor

vidarene1991 írta:


Hello!hát én már nem tudom mit csináljak...jó darabig megint nem lesz kocsi...lehet veszek vele másik csupasz motrot,de az is minimum 800 euro [/quote]


Ácsi egy pillanatra!
Az csak akkor lesz 800 Ojró, ha továbbra is használod, (miközben egyre nagyobb hangja). Ha időben szét van szedve, és megállapítva, h pontosan mi a baja (feltételezve a leírtakból, h főtengely) akkor "csak" 80-100E Ft megúszható a javítás. Ha szétrobbantod a blokkot akkor ez X3. Ezt ne várd meg.

A benzinesek meg már itt köröznek fölöttünk, h milyen rossz a dizli


harmas Elküldve: 2012-11-20 21:29 Futómû és hibái

Azért mielőtt szétbombáznád a kormányművet, nézesd meg a kormányösszekötőt (belső), meg a külső gömbcsuklót is. Mert ahogyan leírtad a vizsgálat menetét bármi lehet ezek közül.

HARLEM írta:
YELLOW írta:
HARLEM írta: zoliika: Igen a kormánymű lesz sajnos, tegnep este megemeltem és brutálisan lóg


azt miből láttad, szűrted le? hátha én is észreveszek valamit remélem nem, csak érdekel, miből látni.


Az bajor elejt felemeltem, mind a kettő kereket a levegőbe, kitekertem egyik irányba a kormányt, haver lefogta a kereket. Én a kormányt próbáltam meg tekergetni...és sikerült is sajnos, szóval órási a holtjáték....illetve nagyokat koppant.

Amúgy nehéz kicserélni a kormányművet??


harmas Elküldve: 2012-10-14 18:52 E36 318tds

A tömítések csak pár száz forintos tételek. A felsőt ráadásul a helyén is ki lehet cserélni. Ha máshol is folyat, akkor ki kell szerelni. Árak után érdeklődj adagolós szervizben.
Amit azért megnézhetsz: vedd le a burkolatokat (ha van), szívósort, féktisztító sprével mosd le az adagolót (ez levisz mindent, és gyorsan elpárolog), majd járasd a motort, és figyeld meg, h hol szivárog.
A hidegindítást is, és a fogyasztásodat is befolyásolhatja ez a szivárgás (előbb-utóbb folyás lesz belőle)

[quote="gegeman"]
gegeman írta: köszi a választ még egy kérdésem lenne hogy az adagolo felujjitása mennyi pénzt huzna ki a zsebemből.ja és a hideginditásba beleszol e a csepegés?

harmas írta: Adagoló fedél O gyűrű szokott elöregedni. De az adagolós úgyis rá fog beszélni az összes tömítés cseréjére (egyébként helyesen, előbb-utóbb mindegyiknél megindul a csöpögés)

gegeman írta: Hello

Szeretnék egy kis segitséget kérni.Az autom valamiért első inditásra(hidegen) nehezen indul de ha már beindul akkor utána szinte pöcre indul.Tegnap cseréltem a ködlámpába égőt és akkor észrevettem hogy alul az auto tiszta gázolaj és nagyon lassan de csöpögöt le a karterről az üzemanyag. Elkezdtem jobban nézegetni lámpával (nem sokat látni igy a földröl csöppet megelve) de ugy látom hogy az adagolotol könnyezik csak azt nem tudom hogy hol de mintha a hátso részén csepegne.Azt kérdezném hogy az inditást befolyásolja e az adagolobol csöpögö gázolaj vagy nem.A fogyasztást is észrevettem mintha többet enne a kelleténél.Izzito gyertyákat cseréltem azok ujjak és az akksi is jo, a szivattyu cserélve lett a tankban.Mi lenne erre a megoldás ha valaki tudna segitsen!

Előre is köszönöm.






harmas Elküldve: 2012-10-13 21:00 E36 318tds

Adagoló fedél O gyűrű szokott elöregedni. De az adagolós úgyis rá fog beszélni az összes tömítés cseréjére (egyébként helyesen, előbb-utóbb mindegyiknél megindul a csöpögés)

gegeman írta: Hello

Szeretnék egy kis segitséget kérni.Az autom valamiért első inditásra(hidegen) nehezen indul de ha már beindul akkor utána szinte pöcre indul.Tegnap cseréltem a ködlámpába égőt és akkor észrevettem hogy alul az auto tiszta gázolaj és nagyon lassan de csöpögöt le a karterről az üzemanyag. Elkezdtem jobban nézegetni lámpával (nem sokat látni igy a földröl csöppet megelve) de ugy látom hogy az adagolotol könnyezik csak azt nem tudom hogy hol de mintha a hátso részén csepegne.Azt kérdezném hogy az inditást befolyásolja e az adagolobol csöpögö gázolaj vagy nem.A fogyasztást is észrevettem mintha többet enne a kelleténél.Izzito gyertyákat cseréltem azok ujjak és az akksi is jo, a szivattyu cserélve lett a tankban.Mi lenne erre a megoldás ha valaki tudna segitsen!

Előre is köszönöm.


harmas Elküldve: 2012-10-13 20:55 Motor-váltó


[/quote]

Ez a LOCK UP csak az automata váltósok életét keseríti meg, szerencsédre a kézisben nincs.
[/quote]
Akkor nálam ez mi?Szerinted?
[/quote]

Nézd, amikor én egy hónapig kézi váltóssal jártam 70-80km/h-ig negyediket használtam, egész egyszerűen ott volt dinamikus. Az 50-60 közötti 5 fokozatot nem használtam, mert hallhatóan erőlködött, és ez nem tesz jót neki.
Ettől függetlenül megnézném a váltótartó bakokat, szép peckesen kell állniuk, ha megdőltek befelé, akkor necces, h cserések (ugye mivel folyamatosan rajt van a súly, nem látszik egyből, h szakadt-e, meg kell emelni finoman emelővel a váltót, h nem vált-e el a gumi vulkanizálása)

harmas Elküldve: 2012-10-13 20:21 Motor-váltó

valter320d írta:
valter320d írta:
harmas írta:
batigol09 írta: Sziasztok!

Szeretnék kérdezni, megpróbálom érthetően leírni

Előfordul, hogy kb 1600 as fordulaton berezonál az autó folyamatos lassú gyorsításnál. (5.6 másodpercig) Értem ezalatt, hogy megyek kb 60 -nal és alacsony fordulaton. Ekkor ha kicsit gyorsítok, akkor jön ez a rezonálás, mintha manuális autóm lenne és például 5. ból nem pakolnék vissza pl. 4. - es fokozatba, tehát erőlködve gyorsulnék a kocsival. Szóval, ha érzem ezt a rezonálást, akkor ha leveszem a gázról lábam, akkor rögtön megszűnik, gondolom nem kap terhelést a motor...., vagy ha nagyobb gázt adok akkor is megszűnik, hiszen visszavált a váltó és szépen gyorsul ahogy kell. 2 dologra tippelek: az egyik a váltó olaj csere...nem tudom... vagy a motortartó bakok, mert hallottam, h azok is okozhatnak ilyen jellegű "remegést".

köszönöm


megcsúszik a váltóban a lock-ért felelős kuplung.
olajcseréd volt-e mostanában?


Nekem is ugyanezt csinálja de az enyém manuális akkor mi a probléma?????

Csak következtetek de nekem a LOCK ért felelős a kuplungtárcsa tehát az van elkopva??


Ez a LOCK UP csak az automata váltósok életét keseríti meg, szerencsédre a kézisben nincs.