autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz zsitvayb

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2011. május 06. péntek, 22:34


Köszi! Érdekes lehet a dolog, várom a részleteket!

Zolee írta:
zsitvayb írta: Sziasztok,
olvasgatom itt a hozzászólásokat, és látva, hogy viszonylag egyszerű (ám annál költségesebb) utólag tempomatot létesíteni, így afelől érdeklődnék, hogy azt honnan lehet megtudni, hogy EML vezérlésű-e az autóm és menni fog-e vele a tempomat? 2002-es N42B20 motorkódú járgyánról lenne szó.
Előre is köszi minden segítséget.


Szia,
Mivel elektronikus a gázpedálod, a tempomathoz 'mindössze' egy multikormányra lenne szükséged. Programozni nem kell.
Ui: van eladó M-es multim, ha érdekel sztem meg tudunk egyezni, a bekötésben tudok segíteni







Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. május 06. péntek, 22:39

Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2011. május 06. péntek, 22:01


zsitvayb írta: Sziasztok,
olvasgatom itt a hozzászólásokat, és látva, hogy viszonylag egyszerű (ám annál költségesebb) utólag tempomatot létesíteni, így afelől érdeklődnék, hogy azt honnan lehet megtudni, hogy EML vezérlésű-e az autóm és menni fog-e vele a tempomat? 2002-es N42B20 motorkódú járgyánról lenne szó.
Előre is köszi minden segítséget.


Szia,
Mivel elektronikus a gázpedálod, a tempomathoz 'mindössze' egy multikormányra lenne szükséged. Programozni nem kell.
Ui: van eladó M-es multim, ha érdekel sztem meg tudunk egyezni, a bekötésben tudok segíteni



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. május 06. péntek, 22:05

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz zsitvayb

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 40

Elküldve: 2011. május 06. péntek, 20:13


Sziasztok,
olvasgatom itt a hozzászólásokat, és látva, hogy viszonylag egyszerű (ám annál költségesebb) utólag tempomatot létesíteni, így afelől érdeklődnék, hogy azt honnan lehet megtudni, hogy EML vezérlésű-e az autóm és menni fog-e vele a tempomat? 2002-es N42B20 motorkódú járgyánról lenne szó.
Előre is köszi minden segítséget.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz zsizo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2011. április 06. szerda, 22:21


kempelen írta:
zsizo írta: Na de uraim! Szép,hogy ennyien vigyáznak a pénztárcámra, de javasolnám olvassák el az eredeti problémafelvetést.


Itt egy gyári bekötési rajz az M43 bowdenes motorhoz:

http://postimage.org/image/q49jy7gk/

Középen a vezérlőegység, alul a fontos egységes képei.



Köszönöm ez mér építő jellegű információ, bár nem tudom egyezik -e az én autómmal a bekötése, de az alkatrészek mindkettőnél azonosak.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. április 06. szerda, 22:05


zsizo írta:
hil írta:
zsizo írta: Na de uraim! Szép,hogy ennyien vigyáznak a pénztárcámra, de javasolnám olvassák el az eredeti problémafelvetést.

Szia zsizó! az előbbi hsz-ben leírtam, én beszéltem velük régebben, ezért javasoltam Neked őket. Eredetit nehezen tudsz beszerezni és azt is arany árban, ez jó megoldásnak tűnik. De lehet, hogy Te nem látod esetleg az írásaimat, mivel nem is reagálsz rá.
(akkor meg minek írogatok??)




Üdv! Olvasom őket, de miként írtam,- és ezért javasoltam az újra olvasását- rendelkezem az eredeti alkatrészekkel. Dokumentáció vagy annak a forrása kellene. Magam műszaki végzettséggel bírok.


Ilyen szövegre hasonló válasz: köszi a kioktatást segítő szándékomra (talán túl érzékeny vagyok ezekre), szívd meg Magadat és szereld be, Te biztosan nagyon okos és ügyes is vagy, minden bizonnyal sikerülni fog.....



Bocsánat, de az ilyen szövegektől eldurran az agyam. (elektrónika= elektronika, bovden=bowden))





Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2011. április 06. szerda, 22:14

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz zsizo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2011. április 06. szerda, 21:58


hil írta:
zsizo írta: Na de uraim! Szép,hogy ennyien vigyáznak a pénztárcámra, de javasolnám olvassák el az eredeti problémafelvetést.

Szia zsizó! az előbbi hsz-ben leírtam, én beszéltem velük régebben, ezért javasoltam Neked őket. Eredetit nehezen tudsz beszerezni és azt is arany árban, ez jó megoldásnak tűnik. De lehet, hogy Te nem látod esetleg az írásaimat, mivel nem is reagálsz rá.
(akkor meg minek írogatok??)




Üdv! Olvasom őket, de miként írtam,- és ezért javasoltam az újra olvasását- rendelkezem az eredeti alkatrészekkel. Dokumentáció vagy annak a forrása kellene. Magam műszaki végzettséggel bírok.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. április 06. szerda, 21:51


zsizo írta: Na de uraim! Szép,hogy ennyien vigyáznak a pénztárcámra, de javasolnám olvassák el az eredeti problémafelvetést.


Itt egy gyári bekötési rajz az M43 bowdenes motorhoz:

http://postimage.org/image/q49jy7gk/

Középen a vezérlőegység, alul a fontos egységes képei.




hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. április 06. szerda, 21:34


zsizo írta: Na de uraim! Szép,hogy ennyien vigyáznak a pénztárcámra, de javasolnám olvassák el az eredeti problémafelvetést.

Szia zsizó! az előbbi hsz-ben leírtam, én beszéltem velük régebben, ezért javasoltam Neked őket. Eredetit nehezen tudsz beszerezni és azt is arany árban, ez jó megoldásnak tűnik. De lehet, hogy Te nem látod esetleg az írásaimat, mivel nem is reagálsz rá.
(akkor meg minek írogatok??)




autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz zsizo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2011. április 06. szerda, 21:26


Na de uraim! Szép,hogy ennyien vigyáznak a pénztárcámra, de javasolnám olvassák el az eredeti problémafelvetést.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. április 06. szerda, 20:06


kempelen írta:
hil írta:
Olvastam az eddigi vitákat erről, szerintem hülyeség, hogy nem javasolják az 1,6-os motorhoz, de az biztos, hogy nem lesz fogyasztás csökkenés vele.


Bár nem mértem igazán, de tapasztalatom szerint inkább csekély fogyasztásnövekedés tapasztalható.
Hangsúlyozom: nem mértem, de az biztos, hogy látványosan vagy másnéven észrevehetően biztosan nem csokkent a fogyasztás.


Én is ezt tapasztaltam. Amikor lefelé megyek, akkor tempomattal is van fogyasztás, ha lábbak taposom, akkor nincs. Meg aztán, amikor tempomat van használatban, akkor az mindig a beállított sebességet igyekszik tartani bármi áron és ezért adja neki a tüzelő anyagot. Szerintem ezekből az apróságokból adódhat ez. Régebben már ki volt ez tárgyalva és emlékeim szerint az volt a végkövetkeztetés, hogy a tempomat kényelmi és nem fogyasztás csökkentő berendezés



státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. április 06. szerda, 19:39


hil írta:
Olvastam az eddigi vitákat erről, szerintem hülyeség, hogy nem javasolják az 1,6-os motorhoz, de az biztos, hogy nem lesz fogyasztás csökkenés vele.


Bár nem mértem igazán, de tapasztalatom szerint inkább csekély fogyasztásnövekedés tapasztalható.
Hangsúlyozom: nem mértem, de az biztos, hogy látványosan vagy másnéven észrevehetően biztosan nem csokkent a fogyasztás.



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2011. április 06. szerda, 19:32


zsizo írta: Még mindig várom a segítséget! Elsősorban érdekelne, hogy valakinek szereltek e be már tempomatot utólag vagy, ahogy a 320 -as típushoz raktak fel korábban retrofit dokumentációt, esetleg a 316i-hez is létezik e ilyen. Sajnos én nem tudom hol kell keresni.
Olvastam egy bizonyos RHANTOS úrról?

Szia zsizo ! Elég érthető volt szerinte: a Dower Kft honlapját (www.doverkft.hu) megnézed, van nekik, bele is teszik bármibe, árról telefonon tudsz érdeklődni. Szerintem a Te autódba bowdenes kell, ami kissé bonyolítja a dolgot. Az is van nekik.

Olvastam az eddigi vitákat erről, szerintem hülyeség, hogy nem javasolják az 1,6-os motorhoz, de az biztos, hogy nem lesz fogyasztás csökkenés vele.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. április 06. szerda, 19:34

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2011. április 06. szerda, 16:53


kempelen írta: Egyébként meg, ha szeretnél ilyet, akkor szerezz egy MFL kormányt és kódoltasd fel, mondjuk Mikivel, Nyíregyházán. Tuti megcsinálja neked.

Aztán élvezd és ne ülj fel azoknak akik nem ajánlják. Minden viszonyítás kérdése.

Az E38 28i-ben is tuti kevés volt az 50i-hez képest.

Az biztos, hogy nem úgy reagál, mintha 30i vagy 30d ben lenne, de annyi erő van az 16i, 18i-ben is, hogy elvigye a tempomatot. Persze az erősen kérdés milyen tempót akarunk tartani vele. Az 100%, hogy a 190-et nem tartja úgy, mint egy 30i/30d.

A fogyasztás más, biztos többet fog enni, mert minen lassulásra reagál. De a fogyasztás a többi motorral szereltnél is megmutatkozik kisebb/nagyobb mértékben.
Egyébként normál úton/normál tempóban a 16i-nek is tartania kell a tempót.

Igen, tudom hogy a legideálisabb minnél nagyobb motorba, de ez még nem ok arra, hogy azok ne élvezzék, akiknek 16i vagy 18 vagy akár 18d-jük van...



Én is amikor lehet tempomattal járok, és nagyon bejön. Elbírja a 18d is, jó találmány!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2011. április 06. szerda, 15:13


kempelen írta: Egyébként meg, ha szeretnél ilyet, akkor szerezz egy MFL kormányt és kódoltasd fel, mondjuk Mikivel, Nyíregyházán. Tuti megcsinálja neked.

Aztán élvezd és ne ülj fel azoknak akik nem ajánlják. Minden viszonyítás kérdése.

Az E38 28i-ben is tuti kevés volt az 50i-hez képest.

Az biztos, hogy nem úgy reagál, mintha 30i vagy 30d ben lenne, de annyi erő van az 16i, 18i-ben is, hogy elvigye a tempomatot. Persze az erősen kérdés milyen tempót akarunk tartani vele. Az 100%, hogy a 190-et nem tartja úgy, mint egy 30i/30d.

A fogyasztás más, biztos többet fog enni, mert minen lassulásra reagál. De a fogyasztás a többi motorral szereltnél is megmutatkozik kisebb/nagyobb mértékben.
Egyébként normál úton/normál tempóban a 16i-nek is tartania kell a tempót.

Igen, tudom hogy a legideálisabb minnél nagyobb motorba, de ez még nem ok arra, hogy azok ne élvezzék, akiknek 16i vagy 18 vagy akár 18d-jük van...



nah kb ezt mondtam én is, vagyis próbáltam kifejteni. részben válaszoltam a kérdezőnek, és magam is kérdeztem, hogy ezen kívül lehet-e más ok, amiért esetleg nem ajánlatos, de hát nincs.

kössz!

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2011. április 06. szerda, 15:04


Egyébként meg, ha szeretnél ilyet, akkor szerezz egy MFL kormányt és kódoltasd fel, mondjuk Mikivel, Nyíregyházán. Tuti megcsinálja neked.

Aztán élvezd és ne ülj fel azoknak akik nem ajánlják. Minden viszonyítás kérdése.

Az E38 28i-ben is tuti kevés volt az 50i-hez képest.

Az biztos, hogy nem úgy reagál, mintha 30i vagy 30d ben lenne, de annyi erő van az 16i, 18i-ben is, hogy elvigye a tempomatot. Persze az erősen kérdés milyen tempót akarunk tartani vele. Az 100%, hogy a 190-et nem tartja úgy, mint egy 30i/30d.

A fogyasztás más, biztos többet fog enni, mert minen lassulásra reagál. De a fogyasztás a többi motorral szereltnél is megmutatkozik kisebb/nagyobb mértékben.
Egyébként normál úton/normál tempóban a 16i-nek is tartania kell a tempót.

Igen, tudom hogy a legideálisabb minnél nagyobb motorba, de ez még nem ok arra, hogy azok ne élvezzék, akiknek 16i vagy 18 vagy akár 18d-jük van...



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2011. április 06. szerda, 15:07