328 lóerõsre izmosította a BMW X5 35d motorját a Hartge

2009. október 29. csütörtök 22:37, Robinson


Vannak még tartalékok a két turbós erõforrásban. A Hartge kezelésbe vette az X5 xDrive35d-t, amelynek gázolajos erõforrása 42 lóerõvel lett erõsebb, miközben külseje a nagyobb felniknek és a sportosabb lökhárítóknak köszönhetõen sokkal agresszívebb lett. A tuning X5 ára 87 000 euró.

A Hartge kizárólag BMW-k és Minik tuningolásával foglalkozik, most az X5 erõsebbik gázolajos változata volt a soros.

A német tuningcég természetesen a motort alakította át elõször. A sportkipufogó-rendszernek és az új motorelektronikának köszönhetõen a soros hathengeres teljesítménye 286-ról 328 lóerõre emelkedett, a motor ezt 4400-as fõtengely-fordulatnál adja le. A nyomaték még jobban, az eredeti 580 Nm-rõl 675 Nm-re nõtt, igaz, ezt az eredeti 1500-as helyett "csak" 2000-es fordulatnál adja le. A változtatásoknak köszönhetõen természetesen fürgébb is lett az autó, a korántsem pehelysúlyú Hartge-féle X5-ös 7,0 helyett 6,1 másodperc alatt tudja le a százas sprintet, a végsebesség pedig 235-rõl 244 km/h-ra emelkedett. Ami a külsõt illeti, a Hartge agresszívebb elsõ és hátsó lökhárítót, oldalsó szoknyát, valamint vaskos sárvédõ-szélesítéseket szerelt az autóra. A kellõ hatás érdekében karbonból vannak a tükrök, nagyobb lett a hátsó szárny, a kipufogókat pedig diffúzor veszi közre. A futómû keményebb rugókat kapott, a Brilliant Classic 2 névre hallgató felnik pedig 22 collosak. A beltérben új, 300 km/h-ig kalibrált sebességmérõ, valamint karbon betétek várják a tulajdonosokat, de újak az alumínium pedálok és a szõnyegek is.

A Hartge által feltuningolt X5-ös persze nem olcsó mulatság, a 326 lóerõs SUV-ért Németországban 87 277 eurót (kb. 23 millió forint) kér a cég.

forrás: a5.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Lóerők Éjszakája szombaton a tököli reptéren
Lóerők Éjszakája szombaton a tököli reptéren

Most, hogy már látjuk, idén mégsem marad el a nyár, nyugodtan készülhetünk az év legnagyobb éjszakai autós bulijára. Június 8-án, szombaton a tököli repülőtéren GyorsulásiFutam, Drift verseny és egy különleges Gymkhana show várja a nagyérdeműt. A hagyományokat őrző Lóerők Éjszakája minden évben az egyik legjobban várt esti autós móka. Az ilyenkor teljesen átalakuló tököli repülőtéren több ezer néző szájtátva izgulhatja végig az extrém autós szakágak versenyeit ahol a körítés sem gyenge. tovább »


BMW M Carbon Kerámia féktárcsák az M6 (F12/F13) modellekhez
BMW M Carbon Kerámia féktárcsák az M6 (F12/F13) modellekhez

Az új BMW M6 modell 2013-as megjelenésével együtt debütálnak a már rég várt M Carbon Kerámia Fékek is. Túl sok részletet még nem lehet tudni, de most itt vannak az ismert információk összefoglalva. Az M Carbon Kerámia fékek nagyobb átmérőjű tárcsával kerülnek az első tengelyre (410mm a 400mm-es helyett), ugyanakkor jelentősen csökkentik a rugózatlan tömeget és ellenállóak a fakulással szemben. Az M6 modellek alap féknyergei sötét metálkékre vannak festve, viszont a Carbon Kerámia féknyergek ragyogó arany árnyalatban pompáznak. tovább »


Visszahívások a BMW-nél!
Visszahívások a BMW-nél!

Fékproblémák miatt a BMW világszerte több mint 350.000 autót hív vissza. Az akció az 5-ös, 6-os és 7-es sorozat V8-as és V12-es motorral szerelt modelljeit, illetőleg közel 1000 db Rolls-Royce-t érinthet. Az esetlegesen előforduló hiba nem balesetveszélyes! tovább »


Eladó a legritkább M3-ak egyike
Eladó a legritkább M3-ak egyike

A BMW történetében kiemelkedő szerepet foglal el az E30-as kódú hármas sorozat. A típus máig igen népszerűnek számít a használtpiacon, de egyre ritkábban bukkannak fel gyári állapotú M3-asok a hirdetőoldalakon. Ez volt az első olyan hármas széria, amelyből a bajorok már M-es modelleket is készítettek. Az alapkivitel mellett készült több olyan változat is, amelyet csak kisebb szériában gyártottak. tovább »