A BMW kondenzátorra cseréli az akkumulátort?

2009. március 08. vasárnap 21:44, Robinson


A Williams az egyetlen olyan csapat a mezõnyben, amely a lendkerekes hibrid rendszert használja az akkumulátoros megoldás helyett.

Az istállók nagy része a Magneti Marelli partnere, a McLaren és a BMW-Sauber maga fejleszti a rendszert. A korábbi BMW és Honda mérnök, Jacky Eecklaert úgy véli, hogy Mario Theissen csapata hamarosan változtathat az eddigi rendszeren.

"A BMW jelenleg akkumulátorokkal dolgozik. De biztos, hogy már készítik a speciális kondenzátort, amelynek a súlya kisebb, mint az akkumulátoroké. A Hondánál is ezzel kísérleteztünk. Az akkumulátorok hûtést igényelnek. A kondenzátor nagyobb sûrûségben tárolja az energiát, mint az akkumulátor."

A Motorsport Aktuell-nek azt is elmondta, hogy a hibrid rendszer hozzájárulhat ahhoz, hogy a versenyzõk jobb köridõt teljesítsenek. "Amikor a Hondával kipróbáltuk a rendszert, a jerezi ötös és hatos kanyar között 7-8 km/h-val nagyobb volt a sebesség. A rendszer nemcsak az elõzésre jó."

A csapatok nagy része még nem döntött arról, hogy használja-e a plusz teljesítményt, mivel a megfelelõ ballasztelosztással hasonló elõnyre lehet szert tenni.

forrás: formula.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
M3-al a jégen át. BMW vezetési tréning a havon.
M3-al a jégen át. BMW vezetési tréning a havon.

Jön a tél, de a vezetés élménye nem múlik. A megfelelő előkészületekkel a vezetés a téli hónapokban is biztonságos maradhat, sőt, akár szórakoztató is. A "BMW Snow and Ice" tréning keretin belül, Sölden jeges útjain, ellenőrzött körülmények között, speciális járművezetői képzésben vehetünk részt. tovább »


Dühöngő újszülött: RENM BMW E92 M3 Agitator
Dühöngő újszülött: RENM BMW E92 M3 Agitator

Egy újabb tuningolt M3 látott napvilágot: ezúttal a RenM cég dobott piacra egy vadállatot, amit RenM Agitator névre kereszteltek, és azt kell mondjam, a melbourne-i tuningcég által készített E92 M3-ra valóban valóban illik a név. tovább »


Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast

2016. október 27-től pályázható az elektromos autók elterjedését ösztönző állami támogatás, melynek támogatói okiratát egy BMW i3-as modell kapta meg pénteken, az elsők között Magyarországon. Az első támogatói dokumentum ünnepélyes keretek között került átadásra a Nemzetgazdasági Minisztérium előtt, ahol Lepsényi István, gazdaságfejlesztésért és szabályozásért felelős államtitkár, Topa Jenőnek a Kígyó Patika 90 Bt. tulajdonosának adta át a BMW i3-as elektromos autó állami támogatásáról szóló okiratát. tovább »


Legyártották az utolsó X3-at is
Legyártották az utolsó X3-at is

Na persze ez így nem teljesen igaz. A jelenlegi verziót nem gyártják csak tovább, elérkezett a generációváltás ideje. A jelenlegi modellből 605.498 darabot gyártottak, ebből az utolsót a BMW osztrák partnerének, miközben dél-karolinai Spartanburgban már meg is kezdődött a következő generáció gyártása. tovább »