A BMW visszatér Le Mans-ba

2009. december 10. csütörtök 23:59, Robinson


Az F1-bõl ugyan kiszállt a német gyártó, de az autóversenyzésnek nem fordít hátat. Az új fõszereplõ az M3-as versenyváltozata.

A napokban tette közzé a 2010-es motorsport-terveit a BMW, amelyekben a hosszú távú sportkocsi-versenyzés kapta a fõszerepet. Az M3 GT2 versenyautók már az idén is felbukkantak – elsõsorban észak-amerikai futamokon – de az idén sokkal több bevetésük lesz. Európában is gyakran felbukkannak majd: a gyári istálló szerepét a Schnitzer Motorsport Europe kapja, õk indítják majd az M3-asokat, többek között Le Mans-ban, Spa-Francorchamps-ban és a Nürburgringen, de részt vesznek a Le Mans Series egyes versenyein is. A túrakocsik kategóriájában az eddigi öt helyett csupán két versenygép indul gyári BMW-színekben, a pilóták azonban nem maradnak munka nélkül. Jörg Müller, Dirk Werner, Andy Priaulx, Augusto Farfus és Dirk Müller is a gyári M3 GT2-eseket vezeti majd – ilyen pilótákkal elképzelhetõ, hogy valóban sikerül majd megszorongatni a Porschéket, Ferrarikat és Aston Martinokat.

A tervek egyebek közt egy új versenygép kifejlesztése is szerepel. Állítólag már készül a Z4 versenyváltozata a GT3 kategória elõírásai szerint, amelyet a BMW elsõsorban privát csapatoknak szeretne eladni.

forrás: totalcar.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
E30 325iX - Az első összkerékhajtású BMW
E30 325iX - Az első összkerékhajtású BMW

Tudtad, hogy az első összkerekes BMW egy E30 325iX volt 1985-ben? Hathengeres M20B25 kódú 171 lóerős motorral volt ellátva, és nem csak szedán, de kupé és touring verzióban is elérhető volt. tovább »


Repülj németbe és vezess BMW 1M prototípust! A gyár fizeti!
Repülj németbe és vezess BMW 1M prototípust! A gyár fizeti!

Úgy döntöttek Münchenben, hogy a legnagyobb rajongók közül 12-nek most lehetőséget adnak, hogy elsőként vezethessék a BMW 1M kupé prototípust. Az utazás és szállás költségét a gyár állja. Kell ennél több? tovább »


A BMW 50 évvel ezelőtti forradalma - második rész
A BMW 50 évvel ezelőtti forradalma - második rész

A motorháztető alatt egy teljesen új 1.5 literes négyhengeres motor dolgozik amit BMW motor guruja Alexander von Falkenhausen fejlesztett ki. Ez volt az egyik olyan alkatrész ami érezhetően és látványosan megváltozott az IAA-n debütált prototípushoz képest: az 1:8.2-ről 1:8.8-ra növelt sűrítési aránynak köszönhetően az eredeti 5500-as fordulaton 75 LE-t teljesítő motor helyett egy 5700-as fordulatszámon 80 LE-t teljesítő hajtóművet kaptak. tovább »


Videó: BMW dokkoló iPhone és iPad kütyükhöz
Videó: BMW dokkoló iPhone és iPad kütyükhöz

A bajorok viccesre vették a figurát, és az új kiegészítőjüket, amivel könnyedén lehet rögzíteni az autóban különféle Apple csecsebecséket, egy mosolygásra ösztönző videóval kezdték népszerűsíteni. Bár a videóban a sofőrök szerencsétlenkednek ezekkel a cuccokkal, a valóságban ugye nem telefonálunk, vagy éppen internetezünk ;) tovább »