Az új BMW 740e, 740Le és BMW 740Le xDrive iPerformance

2016. július 18. hétfő 13:16, Robinson


A BMW i modellek számára kifejlesztett BMW eDrive hajtáslánc-technológia egy forradalmi plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelltrió képében immáron a vadonatúj BMW 7-es sorozatba is megérkezett. A kivételes adottságokkal felvértezett luxuslimuzin-hármas meghajtásáról egy BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó soros négyhengeres benzinmotor és egy elektromos motor kettőse gondoskodik

Az új BMW 740e, 740Le és BMW 740Le xDrive iPerformance

képek megtekintése

Az innovatív hajtáslánc maximális rendszerteljesítménye pedig 240 kW / 326 lóerő. A bajor gyártó zászlóshajójának alap tengelytávolságával kínált BMW 740e iPerformance és a 7-es BMW hosszított tengelytávolságú karosszéria-változatára épített BMW 740Le iPerformance modellpáros letaglózó menetdinamikával, valamint átlagos 100 kilométerre vetített 2,0 – 2,2 liter üzemanyag-fogyasztási és kilométerenkénti kombinált 45 – 50 gramm (a BMW 740Le iPerformance modell esetében 45 – 51 gramm) károsanyag-kibocsátási értékkel nyűgözi le a BMW ügyfeleit. A vadonatúj BMW 740Le xDrive iPerformance modell esetében (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,5 liter / 100 km, kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 – 56 gramm / km) az intelligens összkerékhajtás a belsőégésű erőforrás és az elektromotor együttes teljesítményét minden vezetési szituációban a menetdinamika és a hatékonyság szempontjából legoptimálisabb arányban osztja el az első és a hátsó tengely között.

A vadonatúj BMW 7-es sorozat plug-in hibrid modellváltozatai az abszolút vezetési élmény, a hosszú távú menetkomfort és a kimagasló luxus egyedülálló kombinációját kínálják, amelyet a tisztán elektromos, zéró emissziójú mobilitás lehetősége egészít ki. A BMW iPerformance modellek a bajor gyártó EfficientDynamics stratégiájának legátfogóbb négykerekű értelmezését testesítik meg, miközben a BMW eDrive hajtáslánc-technológia és a Carbon Core karosszériaváz-felépítés is a BMW i divízió jövőbe mutató öröksége. A nagyfeszültségű akkumulátor töltésekor a BMW ügyfelei ráadásul a BMW i modellekhez kifejlesztett innovatív termékeket és szolgáltatásokat is maradéktalanul kiélvezhetik. Opcionális extrafelszereltségként a BMW 740e iPerformance, a BMW 740Le iPerformance és a BMW 740Le xDrive iPerformance modellhez is elérhető az elvakítás-mentes BMW Laserlight lézerfényszóró, amely a BMW i8 plug-in hibrid sportautóban ünnepelte autóipari világpremierjét.

A belsőégésű erőforrás és az elektromotor optimális együttműködését egy intelligens energia-menedzsment vezérli. Az elektromos motor többlet-teljesítménye érezhetően fokozza a hajtáslánc dinamikáját – főként az azonnali, gyors gázreakciók esetében –, miközben az elektromos rásegítés okán megnövelt hajtáslánc-hatékonyság és a tisztán elektromos autózás kettőse a vezetési élmény és a hosszú távú fenntarthatóság egyedülálló szimbiózisát kínálja. A BMW 740e iPerformance és a BMW 740Le iPerformance modellpáros hatótávolsága egyetlen feltöltéssel, tisztán elektromos üzemmódban 44 – 48 kilométer az EU-ciklus plug-in hibrid járműveket vizsgáló tesztkörének mérései szerint, a BMW 740Le xDrive iPerformance modell esetében pedig 41 – 45 kilométer (az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek).

Két világ legjobbjai, avagy a BMW eDrive és a BMW TwinPower Turbo technológia találkozása

A vadonatúj BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozataiban a legkorszerűbb BMW EfficientDynamics motorcsalád soros négyhengeres erőforrása dolgozik, BMW TwinPower Turbo technológiával. 190 kW / 258 lóerő maximális teljesítményével ez a sorozatgyártású BMW modellbe valaha épített legerősebb négyhengeres benzinmotor. Azonnali teljesítmény-leadásával és rendkívül széles fordulatszám-tartományban (1 550 – 4 400 között mindvégig) rendelkezésre álló 400 Nm csúcs forgatónyomatékával eme 2.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás vérpezsdítően sportos, tökéletesen elosztott és letaglózó teljesítménnyel ruházza fel a bajor gyártó valaha készült legzöldebb zászlóshajóját. A négyhengeres benzinmotort számos ponton finomítva igazították a mérnökök a plug-in hibrid hajtáslánc rendszerkövetelményeihez.

A folyamatos hajtáslánc-szinkronban működő elektromos motor kimagasló, 83 kW / 113 lóerő maximális teljesítmény-leadásra képes, az elektromos hajtásláncokra jellemző sajátosság jegyében ráadásul 250 Nm csúcsnyomatéka már álló helyzetben is a vezető rendelkezésére áll. Az elektromos motor többlet-teljesítménye lélegzetelállítóan gyors gázreakcióhoz segíti hozzá a belsőégésű erőforrást, miközben az elektromotor a generátor szerepét is betölti: a hibrid üzemmód függvényében az elektromos motor képes az egyenesfutáskor és a fékezéskor keletkező energiát az akkumulátorba táplálni, a benzinmotor megtámogatásával pedig a belsőégésű erőforrás terhelhetőségét is növeli. Az elektromotor a belsőégésű erőforrás által generált energiát is a nagyfeszültségű akkumulátorba továbbítja.

Az elektromos motort a nyolcsebességes Steptronic automataváltóba integrálták a mérnökök, amelynek köszönhetően a tisztán elektromos meghajtás, a dinamikus menetteljesítményt növelő teljesítmény-többlet és az energia-visszatáplálás is rendkívül hatékony módon megy végbe. A nyolcsebességes Steptronic automataváltó kimagasló belső hatékonysággal, kategóriaelső váltási dinamikával és váltási komforttal működik, kompakt méretű elrendezésben. A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt 7-es BMW-k opcionális extrafelszereltségként kormány mögé szerelt váltófülekkel is felszerelhetők, amelyekkel a bajor gyártó ügyfelei kivételes gyorsasággal, könnyedén, mégis manuális módban kapcsolgathatnak a fokozatok között.

Az intelligens energia-menedzsment által vezérelt belsőégésű erőforrás és elektromotor együttesen 240 kW / 326 lóerő maximális rendszerteljesítményre és 500 Nm maximális rendszer-forgatónyomaték leadására képes. A gázpedál legapróbb érintésére is rendelkezésre álló azonnali gázreakciónak és a hajtáslánc hosszan tartó teljesítmény-leadásának köszönhetően a BMW 740e iPerformance modell 5,4 másodperc alatt, a BMW 740Le iPerformance modell pedig 5,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.

A három plug-in hibrid zászlóshajó sportos menetteljesítménye rendkívül alacsony üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékekkel párosul. A BMW 740e iPerformance és a BMW 740Le iPerformance modellpáros átlagos üzemanyag-fogyasztása 2,0 – 2,2 liter 100 kilométeren, miközben kombinált károsanyag-kibocsátásuk kilométerenkénti 45 – 50 gramm (az adatokat az EU-ciklus plug-in hibrid járműveket vizsgáló, típus-specifikus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek). A BMW i divízió tervezőmérnöki szaktudásából megszületett BMW eDrive hajtáslánc-technológia kivételes hatékonysága a tisztán elektromos, zéró emissziójú meghajtás esetén mutatkozik meg leginkább. A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt luxuslimuzinok energia-fogyasztása az EU-ciklus típus-specifikus tesztkörének mérései szerint 12,5 – 13,3 kilowattóra (a BMW 740e iPerformance modell esetében), illetve 12,6 – 13,3 kilowattóra (a BMW 740Le iPerformance modell esetében) 100 kilométerenként (az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek).

BMW 740Le xDrive iPerformance: tisztán elektromos meghajtás, állandó összkerékhajtással

A valaha készült legzöldebb 7-es BMW összkerékhajtású változata a BMW X5 xDrive40e iPerformance modell által kijelölt ösvényen gurul tovább. A kategóriateremtő SAV modell plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt kiadása a bajor gyártó történetének második olyan modelljeként érkezett meg a piacra, amely az elektromos motor teljesítményét tisztán elektromos meghajtás esetén éppúgy a négy keréken osztja el, mint amikor a belsőégésű erőforrás is bekapcsolódik a hajtásba. Mint ilyen, a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás a vadonatúj BMW 740Le xDrive iPerformance modell esetében is tökéletes tapadást, optimális stabilitást és lenyűgöző agilitást garantál, az időjárási körülményektől és az útviszonyoktól függetlenül még a legtempósabb kanyarokban is.

Az első és a hátsó tengely közötti tökéletes teljesítmény-elosztás rendkívül dinamikus gyorsulási képességgel ruházza fel a BMW 740Le xDrive iPerformance modellt, hiszen az álló helyzetből induló és 100 km/órás sebességig tartó utazás mindössze 5,3 másodpercig tart. A modell üzemanyag-fogyasztása mindeközben csupán 2,1 – 2,5 liter átlagos 100 kilométeren, kilométerenkénti 49 – 56 gramm kombinált károsanyag-kibocsátás mellett (az adatokat az EU-ciklus plug-in hibrid járműveket vizsgáló, típus-specifikus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek). A BMW 740Le xDrive iPerformance modell kombinált energia-fogyasztása az EU-ciklus típus-specifikus tesztkörének mérései szerint 13,2 – 13,9 kilowattóra 100 kilométerenként (az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek).

Innovatív eDrive gomb, amellyel a teljes hajtáslánc személyre szabható

A BMW ügyfele a középkonzolon található eDrive gomb használatával teljes mértékben személyre szabhatja a vadonatúj BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtásláncának működési beállításait. AUTO eDRIVE hibrid üzemmódban az intelligens energia-menedzsment gondoskodik róla, hogy a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor maximális rendszer-hatékonyság szerint, optimális menetdinamikát kínálva működjön együtt. Az alapbeállításként szolgáló üzemmód alacsony és mérsékelt sebességnél tisztán elektromos meghajtásba kapcsolja a hajtásláncot, hogy minél inkább kihasználja a zéró emissziójú mobilitásban rejlő lehetőségeket. A belsőégésű erőforrás ez esetben mindössze 80 km/óra körüli sebességnél, illetve intenzív gyorsulás esetén kapcsolódik be a hajtásba.

Az innovatív eDrive gomb megnyomásával a vezető a MAX eDRIVE funkciót is aktiválhatja, amely a tisztán elektromos meghajtást kelti életre. Ez esetben a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt 7-es BMW meghajtását kizárólag az elektromos motor végzi, miközben padlógázra a belsőégésű erőforrás is azonnal bekapcsolódik a hajtásba. MAX e-DRIVE üzemmódba kapcsolva a vadonatúj BMW 7-es sorozat BMW iPerformance modellváltozatai tisztán elektromos meghajtással 140 km/órás végsebességre képesek.

Az akkumulátor töltöttségét őrző Battery Control funkció minden körülmények között fenntartja a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintjét, miközben teljes terheléssel működteti a belsőégésű erőforrást. A BMW ügyfele 30 és 100 százalék között bármilyen töltöttségi értéket megjelölhet, amelyet a rendszer az utazás egy későbbi szakaszában, tisztán elektromos meghajtásra használ fel. A nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintje így például autópályás szakaszokon mindvégig fenntartható vagy az egyenesfutás, illetve fékezés során keletkező energia visszatáplálásával akár még tovább növelhető, hogy az így eltárolt töltöttséget a hajtáslánc később a nagyvárosi forgalomban való araszoláshoz használja fel, zéró emisszió mellett.

Vezetési üzemmód-választó ADAPTIVE üzemmóddal és minden korábbinál tisztábban érezhető különbséggel a SPORT, a COMFORT és az ECO PRO üzemmód között

A vadonatúj BMW 7-es sorozat plug-in hibrid modellváltozatait már az alapfelszereltség részeként vezetési üzemmód-választóval (Driving Experience Control) kínálja ügyfeleinek a gyártó. A középkonzolra helyezett gombok megnyomásával a vezető számos különféle hajtáslánc-beállítást aktiválhat, amelyek a jármű menetdinamikája mellett az utazás komfortját és a hajtáslánc hatékonyságát is optimalizálják. A legapróbb részletekig személyre szabható üzemmódok sorát az ECO PRO, a COMFORT és a SPORT módok színesítik, amelyek a plug-in hibrid hajtásláncnak köszönhetően minden korábbinál érezhetőbben különböznek egymástól.

A vezetési üzemmód-választó mindezeken felül az ADAPTIVE üzemmód opcióját is felkínálja, amelyet aktiválva a jármű beállításai folyamatosan a vezető stílusához és az autó előtti útszakasz sajátosságaihoz alkalmazkodnak.

Nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor: kifejezetten a vadonatúj BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtásláncához tervezve, helytakarékos beépítéssel

A vadonatúj BMW 7-es sorozat BMW iPerformance modelljeiben dolgozó nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor maximális kapacitása 9,2 kilowattóra, amelyből a rendszer nettó 7,4 kilowattórát hasznosít. Az akkumulátort a tervezőmérnökök a hátsó üléssor alatt helyezték el, amely így egyszerre helytakarékos megoldás és ezáltal az egység ütközés esetén is biztonságban marad. Azáltal pedig, hogy a plug-in hibrid hajtáslánc elektromotorját a nyolcsebességes Steptronic automataváltóba, míg a nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátort a hátsó üléssor alá építették be, a vadonatúj BMW 7-es sorozat BMW iPerformance modellváltozatai a luxuslimuzin teljes értékű csomagterét kínálják. A 420 literes csomagtér-térfogat a plug-in hibrid luxuslimuzinok jelenleg legnagyobb megegyező értéke a kategóriában. Sőt mi több, a csomagtér térfogata mellett az osztott térelrendezés opciója is kategóriaelső mércét állít fel a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt luxuslimuzinok mezőnyében.

A nagyfeszültségű akkumulátor, az elektromos motor és a feszültség-átalakító közötti energiaáramlást a plug-in hibrid hajtáslánc teljesítmény-elektronikája vezérli, amelyet ugyancsak a vadonatúj 7-es BMW legzöldebb modellváltozataihoz fejlesztettek ki a mérnökök. A teljesítmény-elektronika a nagyfeszültségű akkumulátor és a 12 volton üzemelő fedélzeti elektronikai rendszerek közötti energiaáramlást is a feszültség-átalakító segítségével szabályozza.

Egyszerű, gyors és rugalmas járműtöltés a BMW 360° ELECTRIC portfólió innovatív termékeinek és szolgáltatásainak köszönhetően

A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt 7-es BMW-k nagyfeszültségű akkumulátora hagyományos háztartási aljzatról, a nagyobb töltési sebességre kifejlesztett BMW i Wallbox fali töltők használatával és nyilvános töltési pontokon is feltölthető. Az akkumulátor háztartási aljzatról négy, míg a BMW i Wallbox használatával három óra alatt tölthető fel teljesen. A BMW i modellekhez kifejlesztett BMW 360° ELECTRIC portfólió része a ChargeNow járműtöltési infrastruktúra-szolgáltatás is, amely nem csupán a BMW i divízió négykerekűinek, de a BMW iPerformance modellek számára is számos partner nyilvános töltési pontjához garantál közvetlen hozzáférést és kényelmes számlázási megoldást.

Kiegészítő állófűtés és légkondicionáló már az alapfelszereltség részeként

A BMW 740e iPerformance, a BMW 740Le iPerformance és a BMW 740Le xDrive iPerformance modellek rendkívül széleskörű alapfelszereltségének része a LED-es első fényszóró-pár, a BMW okoskulcs (BMW Display Key), a BMW ConnectedDrive navigációs csomag, az okostelefonok vezeték nélküli töltését lehetővé tevő induktív telefontöltő opció, az érintőképernyővel kiegészített BMW iDrive operációs rendszer, valamint a világszerte egyedülálló BMW Gesztusvezérlés is. A bajor gyártó ügyfelei ezen felül kiegészítő állófűtést és légkondicionálót is kapnak a legzöldebb zászlóshajókhoz, amelynek segítségével már az utazás megkezdésére a kívántak szerint állíthatják be az utastér hőmérsékletét. Az állófűtéshez és légkondicionálóhoz szükséges energiamennyiséget a rendszer a nagyfeszültségű akkumulátorból, töltés közben pedig a töltési hálózatból nyeri.

Az akkumulátor töltési aljzata a 7-es BMW bal első kerékíve fölött, egy mechanikusan működtetett ajtó mögött található, a magasra helyezett csatlakoztatási lehetőség így még egyszerűbbé teszi a töltési folyamatot. A BMW iPerformance modellek alapfelszereltségének része a hagyományos háztartási aljzatokhoz csatlakoztatható töltőkábel is, amely helytakarékossági okokból a csomagtérben, egy táskában kapott helyet. A BMW 740e iPerformance, a BMW 740Le iPerformance és a BMW 740Le xDrive iPerformance modellek utasterében található legjelentősebb hibrid-specifikus funkciók – az eDrive gomb mellett – a központi műszeregység és a központi kijelző típus-specifikus grafikái és opciói. A karosszérián a C-oszlopokra helyezett egy-egy „eDrive” logó, az első kerékívek mögött egy-egy BMW i embléma (a bal és a jobb oldalon egyaránt), a BMW i kék hűtőrács-lamellák és a kék kerékagy-borítások hirdetik a BMW i divízió forradalmi örökségét.

Kivételes hajtáslánc-hatékonyság az abszolút vezetési élmény, a hosszú távú menetkomfort és a kimagasló luxus egyedülálló kombinációjával

A vadonatúj BMW 7-es sorozat modellpalettájának BMW iPerformance képviselői a kivételes hajtáslánc-hatékonyságot a luxus színvonalú vezetési élményben és a hosszú távú utazási komfortban rejlő kiváltságokkal egyesítik, amelyek a jelenkor csúcstechnológiáinak alkalmazásával a jövő innovációi felé vezető utat jelölik ki. A legzöldebb zászlóshajók a széleskörű alapfelszereltségen túl komfortülésekkel, aktív ülésszellőztetéssel, masszázs funkcióval kiegészített, hát- és nyakizmokat is átmozgató nyolcpontos Vitalitás programmal és komfort-ülésfűtés (Heat Comfort) csomaggal is felszerelhetők. A hosszított tengelytávolságú BMW 740Le iPerformance és BMW 740Le xDrive iPerformance modellekhez a hátsó üléssor Executive Lounge opciója is elérhető. Sőt mi több, eme modellpároshoz a Sky Lounge panoráma üvegtető is elérhető opció.

A vezetést támogató rendszerek széles palettáján olyan újgenerációs opciók találhatók, mint a BMW Head-Up kijelző, a parkolóasszisztens (Parking Assistant), a Driving Assistant csomag, a Driving Assistant Plus csomag és a Surround View rendszer. A vadonatúj BMW 7-es sorozat BMW iPerformance modelljeihez az M Sport felszereltségi csomag, a Pure Excellence külső és belső dizájncsomag, valamint a BMW Individual Design Composition funkció is elérhető opció.

Az elektromos hajtásláncok típus-specifikus konfigurációk szerinti, rugalmas és hatékony gyártása

A BMW Group a BMW i modellek fejlesztése során megszerzett szakmai tapasztalatot saját gyártású elektromos motorjai és nagyfeszültségű akkumulátorai termelése során is széles körben alkalmazza. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia innovációit a BMW iPerformance modellek is megörökölték. A vállalatcsoport elektromos hajtásláncok terén felhalmozott kimagasló szakértelme nem csupán az elektromos motorok és a nagyfeszültségű akkumulátorok kivételes teljesítményében, de a gyártási folyamatokban is visszaköszön. A forradalmi eDrive hajtáslánc-technológia intelligens moduláris felépítése és a rugalmas gyártási koncepció lehetővé teszi, hogy a BMW Group a frissen felmerülő ügyfél-igényekre és piaci követelményekre világszerte gyorsan és pontosan reagáljon.


Az új BMW 740e, 740Le és BMW 740Le xDrive iPerformance Az új BMW 740e, 740Le és BMW 740Le xDrive iPerformance Az új BMW 740e, 740Le és BMW 740Le xDrive iPerformance Az új BMW 740e, 740Le és BMW 740Le xDrive iPerformance Az új BMW 740e, 740Le és BMW 740Le xDrive iPerformance Az új BMW 740e, 740Le és BMW 740Le xDrive iPerformance Az új BMW 740e, 740Le és BMW 740Le xDrive iPerformance


Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Automatikusan sötétedő belső tükör utólagos bekötése BMW E46-ba
Automatikusan sötétedő belső tükör utólagos bekötése BMW E46-ba

A művelet időtartama kb. 15 perc. Akinek nincs és akinek van esőérzékelője, annak is ugyanez a művelet, ugyanennyi ideig tart, mert az esőérzékelőnek nincs köze a sötétítős funkcióhoz. Valamint a tükör fajtája is mindegy, a felfogatás és a csatlakozó is mindegyiknél ugyanaz (a sötétedős tükör jöhet az 5-ösből vagy az X3-ból is). tovább »


A Maróti könyvkiadó baszogatja az autósokat
A Maróti könyvkiadó baszogatja az autósokat

Rendben, értem, hogy valaki dolgozott a BMW szervizelési könyvekkel, és illene megvenni őket. Viszont úgy gondolom, hogy amit a Maróti könyvkiadó csinál, az több mint gusztustalan. Vigyázz, mert csőbe húznak, aztán meg pénzt követelnek, ha megosztod velük a birtokodban lévő digitális útmutatókat. Gondolom le vannak csórósodva, és nem tudnak már máshonnan pénzt beszedni. tovább »


Nem csak eladni, vásárolni sem tud autót a magyar
Nem csak eladni, vásárolni sem tud autót a magyar

Tízéves, százezret futott patika BMW áron alul. Semmi más nem érdekli a vevőt, csak az, hogy kevés legyen a kilométer, és a kifizetendő összeg is. Ezer helyen megírták már, hogy állapotot veszünk, nem kilométert, de a magyar prémiumvadászoknak sajnos nem csak a zsebük az üres, de a fejük is. tovább »


Nem aprózzák el a nagy bejelentést a bajorok
Nem aprózzák el a nagy bejelentést a bajorok

Nem tudok várni. Ez a rövid, de lényegretörő szöveg látható a BMW Welt oldalára vetítve, fölötte pedig a visszaszámlálás, ami már kevesebb mint 1 napot mutat. Egyébként az új iránynak nemes egyszerűséggel a "Projekt i" nevet adták, és regisztráltak is neki egy domain-t, ahol jelenleg a visszaszámláló animációnál többet nem láthatunk :) http://www.project-i.com tovább »