Ez egy archivált weboldal! bővebben

A következõ 1-es BMW-t is eléri a downsizing

2009. január 23. péntek 23:31, Robinson


Több információ is napvilágot látott a következõ generációs BMW 1-esrõl, amelyek közül a legfontosabb a motorok csökkenõ lökettérfogata, ráadásul a hírek szerint egyetlen egység lesz a kínálatban, amelyet nem turbó lélegeztet majd.

A bajorok legkisebb modellje 2004 óta van a piacon, és bár egy ráncfelvarráson már átesett, hamarosan megérkezik az utód, amelynek mechanikáját már javában tesztelik a jelenlegi generáció köntösében. Bár a formáról még csak elképzelések vannak, az bizonyos, hogy technikailag több újdonságot is tartogatnak a bajorok.

A formatervvel ellentétben a motorkínálat már teljes egészében ismert. Legnagyobb meglepetés, hogy a jelenlegi 1,6 literesnél kisebb motorok is helyet kapnak a kínálatban. Az 116i-t és a 118i-t ugyanis egy 1,3 literes, négyhengeres, benzines turbómotor hajtja majd, 136 és 184 lóerõvel. Bár ennek teljesítménye nem sokban különbözik a PSA-val közösen fejlesztett, 1,6 literes, ugyancsak feltöltött egységtõl, a kisebb lökettérfogat még kisebb szabványos fogyasztást és jó néhány országban kedvezõbb adóbesorolást jelent. Ezeknél eggyel erõsebb lesz az 120i, amelynek kétliteres motorja szintén turbót kap, teljesítménye így 218 lóerõre emelkedik. A pletykák szerint a mérnökök komolyan fontolgatták a nagyobb egységek elhagyását, illetve az elsõkerékhajtásra való átállást, ami a Mini technikájának köszönhetõen olcsóbb lett volna, ám szerencsére ezt végül elvetették. Így továbbra is kínálatban marad a háromliteres, hathengeres szívómotor, amelynek 272 lóerejével meglehetõsen sebesen haladhat a kompakt.

Aki dízelt szeretne, egyetlen blokkot választhat, igaz, azt mindjárt háromféle teljesítményváltozatban attól függõen, hogy egy vagy két turbó lélegezteti az erõforrást. A 118d, 120d, illetve 123d sorrendben 150, 184 és 211 lóerõsek lesznek, bár a nyomatékadatok egyelõre ismeretlenek. Az erõ hatfokozatú manuális vagy hétfokozatú, duplakuplungos automataváltón keresztül juthat a hátsó kerekekhez. Ami a karosszériaváltozatokat illeti, biztosra vezetõ a három-, és ötajtós, a kabrió és a kupé, azonban a hírek szerint készülhet egy háromajtós shooting brake változat is, ám ezt még pénzügyi részlegnek is jóvá kell hagynia. M1 valószínûleg nem lesz, bár továbbra is lesz a kínálatban 300 lóerõ körüli változat, igaz, azt már nem a jelenlegi 135i háromliterese, hanem egy új fejlesztésû, 2,2 literes turbómotor hajthatja. A 2012 körül érkezõ legvadabb változatban szénszálas erõsítésû mûanyagok és könnyebb karosszériaelemek fokozhatják a sportosságot. Az összes új modell megkapja egyébként a hatékony dinamika csomagot, ezen felül pedig optikailag sportosabb, M-csomag is választható majd az autókhoz, a zöldek pedig plug-in hibriddel villoghatnak.

forrás: a5.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Videó: BMW M3 E30 megemlékezés négy percben
Videó: BMW M3 E30 megemlékezés négy percben

Idén nyáron a BMW egy igen fontos mérföldkövét ünnepelte történelmének, hiszen az első M3 25 évvel ezelőtt gurult ki a gyártósorról. Ezen alkalomról a BMW TV (www.bmw.tv :D) egy speciális, az E30-as generációról szóló videóval emlékezett meg. tovább »


Mit terveznek a bajorok? Jön a 2-es BMW?
Mit terveznek a bajorok? Jön a 2-es BMW?

Újabb pletykák láttak napvilágot a BMW háza táján, miszerint a jelek szerint piacra akarják dobni a 2-es szériát. A gyártó egyelőre nem erősítette meg, de nem is cáfolta a híreszteléseket. Az biztos, hogy valamire készülnek, az erre utaló jelek pedig egyértelműnek tűnnek. tovább »


2012-től ráncfelvarrott 1-es kupé és kabrió
2012-től ráncfelvarrott 1-es kupé és kabrió

A BMW hivatalosan is bejelentette: a 1-es széria kupé és kabrio modelljeinek frissített verziója 2012-től elérhető. Számos változtatást hajtottak végre a 2012-ben megjelenő 1-es kupén, a hatékonyság növelése és a kiváló minőség fokozásának érdekében. A frissített 1-es kupé profilja – ami legjoban tükrözi a BMW sajátosságainak kifejezését – élesebb mint valaha. tovább »


Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition

A BMW büszkén mutatja be nagyteljesítményű üzleti limuzinja legújabb csúcsverzióját, amely 600 lóerővel, 700 Nm forgatónyomatékkal és egyedülálló kiegészítőkkel koronázza meg a BMW M5 ötödik generációjának modellpalettáját. A BMW M5 Competition Edition mindössze 200 példányban készül el. A legkeményebb utcai autókra specializálódott BMW M divízió elkészítette a világ legsikeresebb nagyteljesítményű üzleti limuzinjának vadonatúj különkiadását, amellyel új csúcsmodell érkezik a BMW M5 modellpalettájának élére. tovább »