Alpina D3 Biturbo: nem létezõ hármas

2009. március 16. hétfő 22:11, Robinson


A BMW bõven hagyott a kínálatában kihasználatlan kombinációkat - az Alpina új modellje például a 323d volna a müncheniek névadási szokásai szerint, ha gyártanának ilyet.

Lényegében a 123d négyhengeres, két turbós dízelmotorját házasította össze az Alpina a hármas karosszériájával, és alakította át a szokásos tuning-fogások alkalmazásával. A motorhoz alig nyúltak, igaz, a BMW két turbós, kétliteres négyhengerese a maga 204 lóerejével eleve a legerõsebbek közé tartozik a kategóriában. Ehhez sikerült még tíz lóerõt hozzácsapni az Alpinánál, a maximális nyomaték pedig 400-ról 450 Nm-re nõtt. Így a négyhengeres dízel-hármas akár 6,9 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-s tempót, és akár 245 km/h-val is haladhat. Ehhez képest az 5,4 literes átlagfogyasztás 100 kilométeren, és a 143 g/km-es átlagfogyasztás kifejezetten barátságos eredmény.

A BMW részérõl persze nem véletlen, hogy nem készíti el a 323d-t, hiszen ott a 325d azonos nyomatékkal, valamivel kisebb teljesítménnyel, nagyobb fogyasztással, nehezebb, hathengeres motorral, amit rövid úton kiütne a nyeregbõl. Az Alpina számára azonban épp ez teszi kifizetõdõvé a D3 Biturbo bemutatását: így olyan BMW-t kínálhatnak, amilyet még maga a gyártó sem.

forrás: totalcar.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Gymkhana premier hétvégén a tököli reptéren!
Gymkhana premier hétvégén a tököli reptéren!

Az a több tízmillió ember, aki látta Ken Block videóit, és a több tízezer, aki kilátogatott a márciusi tuning show-ra, már tudja: a gymkhana a driftet, a gyorsulást, és a szlalom akrobatikát egyesítő ügyességi motorsportág. A hétvégén, Tökölön az amerikai sportágalapító pálya másán, 200 x 200 méteres területen kijelölt szinkronpályán egyszerre két versenyző méri össze tudását, így rögtön látni, ha valaki hibázik. tovább »


Drift Majális a munka ünnepén
Drift Majális a munka ünnepén

Magyarországon 2006-ban mutatkozott be első alkalommal az autósportok egyik leglátványosabb szakága a Drift. Akkoriban széria autók hada próbálta meg kilinccsel előre lefűzni a kecskeméti gokart pályát több-kevesebb sikerrel. A hírős város ékességén azóta sem történt olyan esemény melyre több néző lett volna kíváncsi, mint a drift autósportra. Május 1-én a Drifting.hu szervezésében immáron 3. éve ünneplik meg a sportág születését, melyre most is rendkívül nagy az érdeklődés. tovább »


Nem új hír, de cseréltesd ki a légzsákodat!
Nem új hír, de cseréltesd ki a légzsákodat!

Nem zárható ki, hogy a magas páratartalmú területeken hosszú időtartamig fennálló hatások miatt, a levegő páratartalma összegyűlhet az első utas légzsák gázgenerátorának házában. Ebben az esetben az utasoldali légzsák kinyílásakor nagymértékben megnövekedhet a belső nyomás. Így szól az utasoldali légzsákok cseréjére felszólító levél első bekezdése. tovább »


Video: Bejelentés volt, Isetta nem lesz. Jönnek az i-BMW-k
Video: Bejelentés volt, Isetta nem lesz. Jönnek az i-BMW-k

Ma hivatalosan is bejelentette a BMW az új márkáját, ami a jövő elektromos járműveinek égisze alatt kerül majd piacra. Az almárkát egyszerűen csak "i"-nek nevezik, és az első jármű, melyet piacra dobnak a Megacity városi autó. A bejelentés gyakorlatilag újat nem foglalt magába, csupán az eddigieket erősítette meg, kivéve az Isetta elképzeléseket. tovább »