Az a több tízmillió ember, aki látta Ken Block videóit, és a több tízezer, aki kilátogatott a márciusi tuning show-ra, már tudja: a gymkhana a driftet, a gyorsulást, és a szlalom akrobatikát egyesítő ügyességi motorsportág. A hétvégén, Tökölön az amerikai sportágalapító pálya másán, 200 x 200 méteres területen kijelölt szinkronpályán egyszerre két versenyző méri össze tudását, így rögtön látni, ha valaki hibázik.
Gymkhana - a szó maga különösen idétlen, mégis muszáj lesz megjegyeznünk! Jelentése sportünnepély, eredetének kutatása során pedig visszarepülhetünk az időben egészen a lovas hadseregek korszakába. Egyfajta lovas ügyességi és képességfelmérő verseny volt, de az idők során a szagos lótrágyát szerencsére felváltotta az illatos benzingőz és gumifüst. Május 15-én Magyarországra érkezik a világ legújabb autós őrülete a Gymkhana!
Eredetileg lovakkal űzték, hogy csak a legjobb lovasok és lovak kerülhessenek a hadseregbe. Japánban nemzeti sport immár hatvan éve, az autósport-szövetségük legnépesebb szakága. Magyarországon is gyakorolják: így képzik a Köztársasági Őrezred tagjait. Sportágként azonban csak hétvégén, egy látványos rendezvény keretében debütál a gymkhana – a motorsportág, ahol az érzék és a tehetség fontosabb, mint a motorteljesítmény, és ahol a közönség többet kap, mint a gymkhanát alkotó műfajok bármelyikében.
A szabályok szerin nem elég minél előbb teljesíteni az összetett feladatokat: a pontosság legalább annyira lényeges, hiszen időbüntetés jár, ha valaki nem a leírás szerint közelíti vagy érinti meg az akadályt, ami már csak azért is nehéz, mert a versenyzőt nem segíti navigátor, autója kezelésén kívül tehát még erre is figyelnie kell. Vannak kötelezően kézifék használatával teljesítendő szakaszok, a célba pedig nem elég beszáguldani, betolatni kell.
Sebastian Loeb hétszeres ralivilágbajnokot is egy franciaországi gymkhana-futamon fedezték fel – de tehetségből nálunk sincs hiány. A tököli versenyen rajthoz áll egy tizennégy és egy tizenhat éves gymkhanauta is, és akár ők is esélyesek a fődíjra, ami ezer euró, a győztes ráadásul a magyar delegációval együtt kilátogathat a lengyel sportágalapító futamra. A legjobb amatőr különdíja, hogy bemutatkozhat a Sportklub Grand Prix magazinjában.
Vasárnap közel húsz versenyző áll rajthoz, ők egész szombaton tanulják majd a pályát, sőt, licencet is lehet még szerezni a vasárnapi kvalifikációs és döntő futamokra. Erre akár egy szériaautóval is van esély: a gymkhanánál tényleg a vezetési tudás a legfontosabb, nem a sok száz lóerős, sokmillió forintos autó.
Egy komoly rendezvényről természetesen a betétprogramok sem hiányozhatnak. Agyament ötletként IMI Team után szabadon jön a gumifüstölő verseny! Ingyenes a nevezés, így bárki szétrúghatja akár utcai autóját, na persze nem céltalanul, hisz a közönségből véletlenszerűen kiválasztott zsűri 50 ezer forintról dönthet a nyertes javára. Az igazi underground utcai hangulatról most is a Carstyling Tuning és autószépség versenyen gondoskodik, így a felhúzott csodagépek egy komoly kis forgó színpad köré gyűlhetnek. És ha már színpad, töltsük meg szép lányokkal! A szuper verdák köré a Partyzoo Miss Bikini versenye adja a kötelező körítést és várhatóan közel egy tucat lány fog érkezni. Zene is dukál ehhez a körképhez, így a Kicker dB cup a nagy sikerű páros hangnyomás versennyel elhozza nekünk a leghangosabb verdákat, a különleges „hair chair” berendezés segítségével pedig beállíthatja bárki a frizuráját! Van még valami? Naná! Mini vasak is körözni, mit körözni, driftelni fognak akárcsak a nagyok a HDSTeam RC drift bajnokságának futamán.
Probléma: melegebb időben, kb 18 fok felett az a jelenség volt tapasztalható, hogy a vezető oldali ajtó nyitása nem volt érzékelve, mintha az ki sem lett volna nyitva.. tovább »
A jövő heti fordulóra a hazai rallyélet jeles képviselői látogatnak el. Július 27-én a szokásoktól eltérően négy versenyzőt is vendégül lát a G1 Kart Center és a GigaMad közös verseny sorozata. tovább »
A VST Convesions nevű horvát cég egy 1986-os E30 323-ból kihajította a motort, és elektromos üzeműre alakította. A cég tulajdonosa Mate Rímac az EV Builders fórumon (Elektromos autók építésével foglalkozó fórum) dobta fel a témát, hogy ezúttal egy igen gyors elektromos autót szeretne létrehozni. Úgy néz ki, sikerült neki :) tovább »
Mi, akik részei voltunk az igazinak és megalkotói az eredetinek, idén a megújulást tűztük ki zászlónkra. Azért pedig, hogy mindenki megtudja, mire számíthat, vegyük szépen sorba, mitől is lehet jobb az új felállás. Először is visszatérünk a 2008-as rendszerhez, azaz a profi és az amatőr versenyek külön helyszínen, külön időpontokban lesznek megrendezve. tovább »