BMW alkatrészek Szekszárdról

2010. szeptember 22. szerda 15:01, Robinson


Egymilliárd forintos fejlesztést hajt végre a szekszárdi QSCH Kft., amely az Adval Tech csoport tagjaként új generációs BMW-típusokhoz gyárt majd alkatrészeket - jelentette be a cég ügyvezető igazgatója csütörtökön Szekszárdon, sajtótájékoztatón.

BMW alkatrészek Szekszárdról

képek megtekintése

Bernd Kunze közlése szerint a kft. több ütemben tervez fejlesztést, első lépésben egy új, ötezer négyzetméteres üzemcsarnokot építenek, amelyet várhatóan novemberben adnak át. A cégvezető beszámolt arról, hogy anyavállalatuk, a svájci Adval Tech új generációs, 1-es és 3-as BMW-típusokhoz nyert el jelentős megrendelést; a cégcsoport 12 féle alkatrészt gyárt többmilliós nagyságrendben a járművek levegő- és vízelválasztó rendszereihez. A BMW lipcsei, müncheni és regensburgi üzemének az QSCH szekszárdi telephelye szállítja az alkatrészeket.

Egy 650 tonnás műanyag fröccsöntő berendezésen a cég már elkezdte az első három alkatrész gyártását, és több innovatív technológiát telepítettek a szekszárdi üzembe - közölte az ügyvezető igazgató.

Bernd Kunze hozzátette: a következő három-hat év alatt összesen 20 ezer négyzetméterre bővítik a szekszárdi gyártókapacitást, ahol a BMW 1-es és a 3-as sorozata mellett az 5-ös, a 6-os és az X1-es szériához is állítanak elő alkatrészeket. Első ütemben ötven fővel bővítik a jelenlegi 200 fős létszámot, 5-8 év alatt ötszáz új munkahelyet terveznek létrehozni.

Az Adval Tech és a BMW pozitív döntésében nagy szerepe volt Szekszárd egyre jobb logisztikai helyzetének, az M6-os autópályának és annak, hogy a város hozzáállásának köszönhetően itt gyorsan el tudják kezdeni a gyártást - jegyezte meg a cégvezető.

2009-ben az QSCH Kft. 12 millió, az Adval Tech 300 millió eurós árbevételt ért el. Bernd Kunze jelezte: felfelé ívelő tendenciákra számítanak az autóiparban, de egyelőre nem látható, hogy ez tartós lesz-e.

Nem ez a cég az egyetlen, amely a BMW-nek dolgozik, számos hazai vállalat gyárt alkatrészeket a bajor autógyártónak.

MTI




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Eladó a legritkább M3-ak egyike
Eladó a legritkább M3-ak egyike

A BMW történetében kiemelkedő szerepet foglal el az E30-as kódú hármas sorozat. A típus máig igen népszerűnek számít a használtpiacon, de egyre ritkábban bukkannak fel gyári állapotú M3-asok a hirdetőoldalakon. Ez volt az első olyan hármas széria, amelyből a bajorok már M-es modelleket is készítettek. Az alapkivitel mellett készült több olyan változat is, amelyet csak kisebb szériában gyártottak. tovább »


Az AC Schnitzer már dolgozik az új X3-ason
Az AC Schnitzer már dolgozik az új X3-ason

A BMW X3 második, ráncfelvarrott verziója több, mint egy frissítés. Az új generáció egyértelműen többet kínál mint az elődje, és tényleg egyedülálló a maga nemében. Minden új, jobb, nagyobb és szebb. tovább »


De mi a tököm az a drift?
De mi a tököm az a drift?

Idén első alkalommal március 5-én szombaton lesheted meg testközelből Budapesten, hogy mi is a drift valójában. A Drifting.hu szervezésében ezúttal egy mélygarázsban fognak pörögni az események és persze az autók. Én nem tudom, de azt hiszem mélygarázsban sok betonoszlop is van. Driftelés, oszlopok, mélygarázs. Erre tényleg kiváncsi vagyok :) Az esemény promovideója is igazán egyedi lett, "de mi a tököm az a drift?" tovább »


Keressünk pénzt - Non-stop autószerviz
Keressünk pénzt - Non-stop autószerviz

Rendhagyó sorok, személyes élmény: Történt az a szomorú eset, hogy hétfő délután a Szépvölgyin mentem volna felfelé, ám hiába nyomtam a gázt, az autó alig kúszott 10-el. Nézem a tükröt, füst nincs, hát csak nem turbó. Nameg amúgyis, ennél még egy szívó is jobb. Nem vagyok autószerelő, nem értek hozzá, ilyenkor mint minden laikusnak, végigfutott az agyamon minden lehetőség, a "meglazult egy csavartól" egészen a "biztos százezrek lesz" verzióig. tovább »