BMW e46 (M43TU motor) DISA szelep javítása

2014. február 23. vasárnap 23:02, Robinson


Hil nem először ír nekünk a csináld magad rovatba, és ezúttal is egy igen átlátható, könnyen megérthető útmutatót kaptunk tőle. Jelenség: Meleg motornál (motor hőmérő mutató középállás után kb 10-15 percel), főleg 5. sebesség fokozatban 1500-2000 fordulat közötti gyorsításkor csörgő hang hallható.

BMW e46 (M43TU motor) DISA szelep javítása

képek megtekintése

DISA

A DISA a BMW-nél a változtatható hosszúságú szívócsövet jelöli. A rezonanciacső hosszát a motor pillanatnyi terhelésének függvényében határozza meg az elektronika.

DISA szelep kiszerelése:
- Ki kell szerelni a pollenszűrő tartót (4db Torx csavar)
- Ki kell venni az ABS vezérlő bal oldalán lévő műanyag borító lemezt (2db elfordítható patent).
- Nálam le kellett venni az ABS vezérlő egységet, mert a DISA nem fért ki. Ehhez ki kell venni a szivattyú rögzítő csavarját (1db, 10-es dugókulcs), le kell venni a vezérlő csatlakozó kábelt és a vezérlő egységet tartó 4 db „E” nyílású csavart.
- A DISA szelepről le kell csatlakoztatni 1db elektromos csatlakozót.
- Ki kell venni a DISA szelepet rögzítő 3db Torx csavart.
- A DISA szelepet ezután óvatosan ki lehet húzni az ABS felé.

A DISA szelep fenti hibáját nálam a pillangó szelepet működtető tolórúd perselyének kopása okozta. Ez egy lemezből hengerelt persely volt belseje 3,5mm átmérőre kopva, amibe a 3mm átmérőjű tolórúd volt becsatlakozva A pillangó szelep kotyogása alap helyzetben kb 3-4 mm volt.

A lemezből hengerelt, már kopott persely



A kiszerelt DISA szelep (11611438404)





A persely kiszerelése (következő rajz szerint):
A tolórudat jobbra ki kell húzni a pillangó szelep nyílásából az 1-es nyíl irányába (teljesen nem fog kijönni a persely miatt). Ekkor a 2-es nyíl irányából a perselyt vékony csavarhúzóval át kell tolni a félig kihúzott tolórúdra. Ezután a tolórúd már kivehető a pillangó szelep nyílásából.
Az új persely beszerelése fordított sorrendben történik: tolórúdra feltenni a perselyt, félig betolni a pillangó furatába, onnan először betolni a perselyt, majd végleges helyére tolni a tolórudat a persellyel együtt.



A DISA szelep visszaszerelése a kiszereléssel fordított sorrendben történik.
Remélem, tudtam segíteni és spóroltál egy DISA szelepnyi pénzt (59202+ÁFA Ft)!




Komment írása



John 2017. július 24. 23:27
Látom a cikk nem mai már és nem bizti hogy az enyém rossz de nekem amikor bemelegszik inkább alapjáraton jön valami hasonló halk zörej a Disa felől de gázadásra elhalkul akkor ez az? A másik kérdésem hogy ha csak komplett Disa szelepet lehet rendelni (Mármint ez azt jelenti hogy házzal tokkal vonóval egybe?)akkor mi értelme a persejezésnek ha becuppantja az ember a komplett Disát és meg se kell bontani csak elhajítani a régit? (Nem rosszból kérdezem csak nem vág egybe )
John
Robin68 2014. április 08. 16:49
Csináltattam perselyt, kicseréltem és halkabb lett .
Nagyon jó leírás és főleg pénztárca kímélő .
Köszi hil
Robin68
Pintyi86 2014. április 04. 22:23
szia honnan szerezek ilyen új perselyt árul valaki ilyent ? vagy esztergályoshoz kell menni ?
Pintyi86
hil 2014. március 02. 09:46
Szia Tib!
Sajnos csak a komplett DISA szelepet lehet megrendelni. A bontott eléggé lutri, mert nagy valószínűséggel az is ebben, vagy más hibában (pl: membrán szakadás) szenved.
hil
hil
Tib 2014. február 28. 14:33
Sziasztok!

Ismerős a probléma, nekem N40-es motor van benne, de a tünet hasonló. Vajon lehet rendelni külön a perselyt? Ha igen tudja vki mennyibe kerül?
Maistro2 2014. február 24. 21:05
Nekem automatám van ugyan igy meleg motornál. 2 ezernél nagyon halkan 3 ezernél erősebben a műszerfal eleje felől középről ilyen alàtét rezgés hang jön egy bizonyos gàz àllàsnál terhelésnél lètezik, hogy nekem is ez lenne a peoblèmàm ?
jons 2014. február 24. 17:38
Na ez a leírás állat lett!
jons


Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Drift Edzés - Tököl, május 7.
Drift Edzés - Tököl, május 7.

Fontos állomáshoz érkezik a DriftGP Hungary kiírásában zajló Hell Országos Drift Bajnokság. A versenyzők május 7-én készülhetnek fel ugyanis a soron következő máriapócsi bajnoki futamra. A tököli "kockán" kirakott pálya azonban nem a RabócsiRing híres nyomvonala lesz, hiszen azt a profi pilóták lassan fél kézzel is simán abszolválják. tovább »


Video: 2012-es BMW 650i kabrió
Video: 2012-es BMW 650i kabrió

A kíváncsiságunkat kielégítendő, ha már ennyit várattak, a bajorok több videót is közzé tettek, amiken végre láthatjuk az új 6-os BMW kabriót működés közben is. Még abba is betekintést nyerhetünk, hogy a gyárban miként pakolgatják össze robotok a régen várt új modellt. Hogy kicsit negatív is legyek, lehetnének hosszabbak is a videók :D tovább »


BMW modellautók története
BMW modellautók története

Valószínűleg sokan szeretnének egy jó nagy garázst, ami tömve van olyan autókkal, amik iránt leküzdhetetlen birtoklási vágyat érez. Még jobb, ha mindez úgy valósul meg, hogy semmiféle rettenetes adó vagy emelkedő benzinár nem rondít bele az idillbe. A minőségi modellek gyűjtését egy játékbolt kirakatában magányoskodó kanárisárga Lexus IS300-as szabadította rám. Azonnal beleszerettem! Csak semmi paradicsommal dobálózás! tovább »


BMW e46 (M43TU motor) DISA szelep javítása
BMW e46 (M43TU motor) DISA szelep javítása

Hil nem először ír nekünk a csináld magad rovatba, és ezúttal is egy igen átlátható, könnyen megérthető útmutatót kaptunk tőle. Jelenség: Meleg motornál (motor hőmérő mutató középállás után kb 10-15 percel), főleg 5. sebesség fokozatban 1500-2000 fordulat közötti gyorsításkor csörgő hang hallható. tovább »