BMW e46 (M43TU motor) DISA szelep javítása

2014. február 23. vasárnap 23:02, Robinson


Hil nem először ír nekünk a csináld magad rovatba, és ezúttal is egy igen átlátható, könnyen megérthető útmutatót kaptunk tőle. Jelenség: Meleg motornál (motor hőmérő mutató középállás után kb 10-15 percel), főleg 5. sebesség fokozatban 1500-2000 fordulat közötti gyorsításkor csörgő hang hallható.

BMW e46 (M43TU motor) DISA szelep javítása

képek megtekintése

DISA

A DISA a BMW-nél a változtatható hosszúságú szívócsövet jelöli. A rezonanciacső hosszát a motor pillanatnyi terhelésének függvényében határozza meg az elektronika.

DISA szelep kiszerelése:
- Ki kell szerelni a pollenszűrő tartót (4db Torx csavar)
- Ki kell venni az ABS vezérlő bal oldalán lévő műanyag borító lemezt (2db elfordítható patent).
- Nálam le kellett venni az ABS vezérlő egységet, mert a DISA nem fért ki. Ehhez ki kell venni a szivattyú rögzítő csavarját (1db, 10-es dugókulcs), le kell venni a vezérlő csatlakozó kábelt és a vezérlő egységet tartó 4 db „E” nyílású csavart.
- A DISA szelepről le kell csatlakoztatni 1db elektromos csatlakozót.
- Ki kell venni a DISA szelepet rögzítő 3db Torx csavart.
- A DISA szelepet ezután óvatosan ki lehet húzni az ABS felé.

A DISA szelep fenti hibáját nálam a pillangó szelepet működtető tolórúd perselyének kopása okozta. Ez egy lemezből hengerelt persely volt belseje 3,5mm átmérőre kopva, amibe a 3mm átmérőjű tolórúd volt becsatlakozva A pillangó szelep kotyogása alap helyzetben kb 3-4 mm volt.

A lemezből hengerelt, már kopott persely



A kiszerelt DISA szelep (11611438404)





A persely kiszerelése (következő rajz szerint):
A tolórudat jobbra ki kell húzni a pillangó szelep nyílásából az 1-es nyíl irányába (teljesen nem fog kijönni a persely miatt). Ekkor a 2-es nyíl irányából a perselyt vékony csavarhúzóval át kell tolni a félig kihúzott tolórúdra. Ezután a tolórúd már kivehető a pillangó szelep nyílásából.
Az új persely beszerelése fordított sorrendben történik: tolórúdra feltenni a perselyt, félig betolni a pillangó furatába, onnan először betolni a perselyt, majd végleges helyére tolni a tolórudat a persellyel együtt.



A DISA szelep visszaszerelése a kiszereléssel fordított sorrendben történik.
Remélem, tudtam segíteni és spóroltál egy DISA szelepnyi pénzt (59202+ÁFA Ft)!




Komment írása



John 2017. július 24. 23:27
Látom a cikk nem mai már és nem bizti hogy az enyém rossz de nekem amikor bemelegszik inkább alapjáraton jön valami hasonló halk zörej a Disa felől de gázadásra elhalkul akkor ez az? A másik kérdésem hogy ha csak komplett Disa szelepet lehet rendelni (Mármint ez azt jelenti hogy házzal tokkal vonóval egybe?)akkor mi értelme a persejezésnek ha becuppantja az ember a komplett Disát és meg se kell bontani csak elhajítani a régit? (Nem rosszból kérdezem csak nem vág egybe )
John
Robin68 2014. április 08. 16:49
Csináltattam perselyt, kicseréltem és halkabb lett .
Nagyon jó leírás és főleg pénztárca kímélő .
Köszi hil
Robin68
Pintyi86 2014. április 04. 22:23
szia honnan szerezek ilyen új perselyt árul valaki ilyent ? vagy esztergályoshoz kell menni ?
Pintyi86
hil 2014. március 02. 09:46
Szia Tib!
Sajnos csak a komplett DISA szelepet lehet megrendelni. A bontott eléggé lutri, mert nagy valószínűséggel az is ebben, vagy más hibában (pl: membrán szakadás) szenved.
hil
hil
Tib 2014. február 28. 14:33
Sziasztok!

Ismerős a probléma, nekem N40-es motor van benne, de a tünet hasonló. Vajon lehet rendelni külön a perselyt? Ha igen tudja vki mennyibe kerül?
Maistro2 2014. február 24. 21:05
Nekem automatám van ugyan igy meleg motornál. 2 ezernél nagyon halkan 3 ezernél erősebben a műszerfal eleje felől középről ilyen alàtét rezgés hang jön egy bizonyos gàz àllàsnál terhelésnél lètezik, hogy nekem is ez lenne a peoblèmàm ?
jons 2014. február 24. 17:38
Na ez a leírás állat lett!
jons


Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
BMW képek a SEMA show-ról Las Vegas-ból
BMW képek a SEMA show-ról Las Vegas-ból

November 2-án kedden kezdetét vette a világ egyik legnagyobb tuning találkozója, a SEMA show Las Vegas-ban. Természetesen igényesen megépített BMW-k is vannak a kiállított autók között, ezekről a járgányokról lássunk néhány képet. tovább »


Hamann BMW X5 Flash Evo M 670 lóerővel
Hamann BMW X5 Flash Evo M 670 lóerővel

A széria BMW X5 M 555 lova az átlag embernek több mint elég, de a Hamann természetesen ezzel sem éri be, így megszületett a Flash Evo M. A német tuner cég mint mindig, most is összeállított egy igen komoly body kit-et is a járgányhoz, amit 2 féle motortuninggal rendelhetünk meg, akár 670 lóerőig feldühítve a vasat. tovább »


Parádsasvár - Vissza a Drift gyökereihez!
Parádsasvár - Vissza a Drift gyökereihez!

A Drift autósport a hazai szakágak közt komoly teret hódított el magának, egy-egy versenyre több ezer néző látogat el, és élvezi a drift által nyújtott egyedi látványvilágot. Sokan azonban nem tudják, hogy a drift gyökerei a japán hegyekből indult el hódító útjára az 1960-as években. Június 25-én a DriftGP Hungary és az Észak-Magyarországi TC sportegyesület visszatér a drift gyökereihez! Magyarországon először rendeznek legális hegyi drift versenyt a Mátrában! tovább »


Az új BMW 740e, 740Le és BMW 740Le xDrive iPerformance
Az új BMW 740e, 740Le és BMW 740Le xDrive iPerformance

A BMW i modellek számára kifejlesztett BMW eDrive hajtáslánc-technológia egy forradalmi plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelltrió képében immáron a vadonatúj BMW 7-es sorozatba is megérkezett. A kivételes adottságokkal felvértezett luxuslimuzin-hármas meghajtásáról egy BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó soros négyhengeres benzinmotor és egy elektromos motor kettőse gondoskodik tovább »