A BMW i8 Mirrorless és Extended Rearview Mirror

2016. január 09. szombat 22:14, Robinson


Kísérleti kameratechnológiák a kiterjesztett visszapillantó-látószög és a nagyobb biztonság érdekében. A BMW i divízió a 2016-os Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon a BMW i8 Mirrorless kísérleti technológiát is bemutatja. Ez az első alkalom, amikor a BMW a hagyományos visszapillantókat komplett kamerarendszerrel helyettesíti.

A BMW i8 Mirrorless és Extended Rearview Mirror

képek megtekintése

Miközben a BMW ügyfeleinek vezetését már évek óta speciális kamerák és vezetést támogató rendszerek segítik a jármű minden oldalán, a közeljövőben sorozatgyártású autókba tervezett visszapillantó-kameratechnológia emelheti új szintre a biztonságos vezetés élményét. A BMW i8 Mirrorless mellett a vállalatcsoport Las Vegasban a BMW i3 Entended Rearview Mirror kísérleti tanulmányt is kiállítja, amellyel a gyártó azt kívánja bemutatni, hogy egy hátrafelé tekintő kamerakép mennyivel biztonságosabbá tudja tenni a hagyományos visszapillantók használatát.

Hagyományos visszapillantók helyett kamerák és középső visszapillantó-kijelző


BMW I8 hagyományos visszapillantók helyett kamerák
A BMW i8 Mirrorless névre keresztelt járműtechnológia egy-egy, aerodinamikailag optimalizált visszapillantó-idomba szerelt, hátrafelé tekintő kamerával dolgozik, amelyek a hagyományos visszapillantókat helyettesítik a jármű két oldalán. A két oldalsó kamerát egy harmadik, szintén hátrafelé tekintő kamera egészíti ki, amelyet a hátsó szélvédő felső részébe integráltak a tervezők. A három kamera intelligensen összedolgozott, egyetlen közös képét a technológia a középső visszapillantó helyén található visszapillantó-kijelzőn, élő képként mutatja, amely sokkalta szélesebb szögben képes megjeleníteni a jármű mögötti forgalom aktuális helyzetét, mint amikor a sofőr a három hagyományos visszapillantót használja. A technológia alkalmazásával nincs szükség egyéni visszapillantó-állításokra sem, hiszen a három kamera együttese teljes értékű, széles látószögű képet alkot a jármű mögötti forgalomról. Sőt mi több, a nagyfelbontású kamerarendszer a forgalom kisebb és gyorsabb résztvevőit is kivétel nélkül észleli, a sofőr így például a sávok között cikázó motorkerékpárosok manővereit is mindvégig figyelemmel kísérheti. A jármű két oldalán megjelenő holtterek csupán a hagyományos megoldás velejáró emlékei.

Veszély esetén a visszapillantó-kijelző felvillanó ikonokkal figyelmezteti a sofőrt


BMW I8 középső visszapillantó-kijelző
A visszapillantó-kijelző mintegy 300 milliméter széles és 75 milliméter magas, amely jelentősen meghaladja a személyautókba szerelt hagyományos középső visszapillantó méretét, miközben a jármű mögötti forgalom teljes élőképét egyetlen kijelzőn mutatja. A visszapillantó-kameratechnológia másik nagy előnye, hogy a rendszer folyamatosan figyeli és elemzi a jármű mögötti forgalom képét, és amennyiben veszélyt érzékel, azonnal figyelmezteti a sofőrt. Sávváltások és előzések közben például a rendszer az irányjelző működésére fokozottan figyeli az irányjelzett oldal jármű mögötti forgalmát, és amennyiben gyorsabban érkező járművet érzékel, a középső visszapillantó-kijelzőn egy felvillanó sárga ikonnal figyelmezteti a sofőrt. A jármű közeledésével párhuzamosan a rendszer a kijelzőn felvillanó ikon méretét is fokozatosan növeli. Amikor a BMW ügyfele kereszteződéshez érkezik, a visszapillantó- kamerarendszer az irányjelző működésével ellentétes irányba, a kormány elforgatásának mértéke szerint forgatja a középső visszapillantó-kijelző képét is. Kanyarodás közben a rendszer az ellentétes irány távolabbi pontjaira is kiterjeszti a fókuszt, így például azt is észleli, ha balra kanyarodás közben jobbról egy kerékpáros érkezik a jármű mögé vagy mellé, és felvillanó ikonnal azonnal jelzést küld a sofőrnek.

A visszapillantó-kamerarendszer újításából az utasok is profitálnak

A hagyományos visszapillantókat mellőző digitális visszapillantó-kamerarendszer további előnyöket is tartogat. Azáltal, hogy a jármű két oldalára szerelt visszapillantó-kamerák egy keskeny, aerodinamikailag optimalizált idomban kaptak helyet, a vezető és az első utas panoráma-kilátása is megnő. A visszapillantókat helyettesítő kameráknak köszönhetően az utasok elvakítása is a múltba vész, miközben a fényszórók erős fényét a középső visszapillantó-kijelző a lehető legoptimálisabb mértékben tompítja. Parkolás közben digitális segédvonalak segítik a pontos manőverezést, majd parkolást követően a sofőr és utasai úgy szállhatnak ki az autóból, hogy a középső visszapillantó-kijelzőn meggyőződtek róla, semmilyen jármű nem érkezik mögöttük.

Aerodinamikailag optimalizált kamera-idomok


BMW I8 Aerodinamikailag optimalizált kamera-idomok
A BMW i8 Mirrorless technológia két oldalsó visszapillantó-kamerája egy-egy, aerodinamikailag optimalizált idomban kapott helyet, amelyet pontosan a hagyományos visszapillantók helyére építettek be a mérnökök. Az idomokat úgy képezték ki, hogy azok még tovább javítsák a BMW i8 plug-in hibrid sportautó légellenállási együtthatóját, miközben csökkentik a jármű körüli szélzaj mértékét. Szemből érkező csapadék esetén az oldalsó kameraidomok ráadásul úgy pergetik le magukról az esőcseppeket, hogy azok elkerülik az oldalsó ablakokat. A visszapillantó-kamerák rendkívül strapabíró és ultravékony, Gorilla Glass Type 2 üvegből készült lencsét viselnek, amelyet az okos készülékek érintőképernyőinél is alkalmaznak, és amely nagymértékben ellenáll a nyomásnak és a karcolódásnak. A kamera lencséjét és a tartó idomot por- és vízlepergető réteggel vonták be, a bepárásodást és a befagyást pedig fűtő rendszer garantálja. A visszapillantó-kamerarendszer így mindenféle forgalmi, időjárási és világítási körülmények között megbízhatóan működik, kivételesen nagy felbontású élő képekkel. A hagyományos visszapillantók hiánya 1942 milliméterre csökkenti a BMW i8 plug-in hibrid sportautó szélességét, hiszen az oldalsó kameratartó idomok pontosan a hátsó légterelő széléig nyúlnak ki a karosszériából.

BMW i3 Extended Rearview Mirror kísérleti kameratechnológia

A jármű mögötti forgalom minél pontosabb leképezése érdekében a visszapillantó-kamerák a hagyományos visszapillantókkal együtt is használhatók, amelynek kísérleti technológiáját a bajor gyártó Las Vegasban a BMW i3 Extended Rearview Mirror névre keresztelt prototípus képében prezentálja. A középső visszapillantó itt is rendkívül fontos feladatot lát el, hiszen amellett, hogy hagyományos visszapillantó tükörként működik, a tetőantenna konzoljába szerelt, hátrafelé tekintő tetőkamera élőképét is megjeleníti. A hagyományos és digitális visszapillantók efféle ötvözése jelentős mértékben kiterjeszti a vezető hátrafelé irányuló látómezejét, miközben a BMW modellje mögött és mellett közlekedő járművek távolságának és sebességének pontos felmérésével az autózás biztonságát is fokozza.




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
BMW M Carbon Kerámia féktárcsák az M6 (F12/F13) modellekhez
BMW M Carbon Kerámia féktárcsák az M6 (F12/F13) modellekhez

Az új BMW M6 modell 2013-as megjelenésével együtt debütálnak a már rég várt M Carbon Kerámia Fékek is. Túl sok részletet még nem lehet tudni, de most itt vannak az ismert információk összefoglalva. Az M Carbon Kerámia fékek nagyobb átmérőjű tárcsával kerülnek az első tengelyre (410mm a 400mm-es helyett), ugyanakkor jelentősen csökkentik a rugózatlan tömeget és ellenállóak a fakulással szemben. Az M6 modellek alap féknyergei sötét metálkékre vannak festve, viszont a Carbon Kerámia féknyergek ragyogó arany árnyalatban pompáznak. tovább »


Aukción hozzájuthatsz: BMW M1 by Frank Stella
Aukción hozzájuthatsz: BMW M1 by Frank Stella

A BMW M1 még mindig úgy néz ki, mint egy modern új autó, pedig már igen régen, 1979-ben festette ilyenre Frank Stella, Peter Gregg autóversenyző kérésére. Tudjátok, aki a Gymkhana sportágban kezdett. Köze lehet ahhoz, hogy maga a sport is mai napig nagy népszerűségnek örvend? :) tovább »


Lóerők Éjszakája szombaton a tököli reptéren
Lóerők Éjszakája szombaton a tököli reptéren

Most, hogy már látjuk, idén mégsem marad el a nyár, nyugodtan készülhetünk az év legnagyobb éjszakai autós bulijára. Június 8-án, szombaton a tököli repülőtéren GyorsulásiFutam, Drift verseny és egy különleges Gymkhana show várja a nagyérdeműt. A hagyományokat őrző Lóerők Éjszakája minden évben az egyik legjobban várt esti autós móka. Az ilyenkor teljesen átalakuló tököli repülőtéren több ezer néző szájtátva izgulhatja végig az extrém autós szakágak versenyeit ahol a körítés sem gyenge. tovább »


Lóerők Éjszakája - Június 9.
Lóerők Éjszakája - Június 9.

Hazánk egyetlen és utánozhatatlan éjszakai autós napja kerül megrendezésre június 9-én a tököli repülőtéren. A tavalyi évben közel ötezer látogató volt kíváncsi a drift, gyorsulás és gymkhana szakág összefogásával létrejött rendezvényre. Az idei évben a szervezők még egy lapáttal rátesznek, hogy az éjszakába nyúló versenyeken minden igényt kielégítsenek. tovább »