Ez egy archivált weboldal! bővebben

Dízel-elektromos sportautót mutatott be a BMW

2009. augusztus 31. hétfő 22:07, Robinson


A bajor gyártó felfedte legújabb koncepcióját, amelyrõl már hónapok óta folytak találgatások. A Vision EfficientDynamics Conceptet egy 1,5 literes dízelmotor, illetve két villanymotor hajtja, százas sprintje 4,8 másodpercig tart, miközben 4,8 litert fogyaszt.

http://www.a5.hu/fastcgi-bin/galeria.cgi?gID=3590&pID=3590_p90047140_highres-1280

Az utóbbi fél évben rengeteg pletyka látott napvilágot arról, hogy pontosan milyen koncepciót mutat majd be a BMW a Frankfurti Autószalonon. Sportos szedán, négyajtós kupé, hibrid - a jó néhány variációból végül ez utóbbi valósult meg.

A Vision EfficientDynamics Concept-be a bajorok mindent beleadtak, a koncepcióban a gyártó egy sor innovatív megoldást passzírozott bele. A cél egy olyan sportkocsi megalkotása volt, amely olyan gyors, mint egy M3, mégis hihetetlenül keveset fogyaszt. A tömeg alacsonyan tartása miatt a 4,6 méter hosszú, de mindössze 1,2 méter magas kocsi váza alumínium, amelyre nagyon könnyû, polikarbonátból készült elemeket szereltek. Az eredmény 1395 kilogramm, ami a három motorhoz és a méretes akkumulátorokhoz képest remek. Emellett az alaktényezõ is kiemelkedõen jó, mindössze 0,22, amelyet olyan trükkökkel értek el, mint a bezárodó hûtõnyílás, az apró tükrök, vagy a szárnyat formáló hátsó lámpák, amelyek csökkentik a légörvényeket. A B oszlop nélküli autó hátsó két ülésére is könnyû a bejutás, az ajtók felfelé nyílnak. Az utastérben futurisztikus mûszerfal várja az utasokat, amelynek legnagyobb újdonsága az immár háromdimenziós Head-up Display, amely mindig a fontosabb információkat mutatja az elõtérben.

A hátsó ülések mögött egy 1,5 literes, háromhengeres dízelmotor helyezkedik el, melynek teljesítménye 163 lóerõ. A belsõ égésû egységet két villanymotor segíti, egy a hátsó, egy pedig az elsõ tengelyen. Elõbbi normális esetben 80 lóerõs, de 10 másodperc erejéig akár 139 lóerõre is képes, míg az elsõ tengelyre szerelt motor 33 lóerõvel növeli a rendszer összteljesítményét. Az erõt hatfokozatú, duplakuplungos automataváltó juttatja a kerekekhez. A sofõr így összesen 356 lóerõvel és 800 Nm-rel gazdálkodhat, ami 4,8 másodperces százas sprintre elég, míg a végsebesség elektronikusan korlátozott 250 km/h. Amennyiben azonban ráérõsen utazunk, az autó képes akár 50 km-t is megtenni elektromos hajtással, míg a dízelmotor segítségével 700 km a hatótáv. A telepeket a generátor fékezéskor természetesen tölti, ám ha teljesen lemerülnek, odahaza a 220 Voltos hálózatról 2,5 óra alatt feltölthetjük õket. Ha azonban 380 Voltos hálózattal is rendelkezünk, mindössze 44 perc alatt feltöltõdnek. A dízel-hibrid BMW vegyes ciklusban, természetesen finom gázpedál-kezelés mellett 3,76 liter gázolajat éget el, míg CO2-kibocsátása 99 g/km.

A Vision EfficientDynamics Concept a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be élõben, és bár az autó ebben a formájában valószínûleg soha nem kerül gyártásba, az abban látott megoldásokat hamarosan utcai BMW-kben is viszontláthatjuk.




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
A lengyelek drift rekordokat döntögetnek Máriapócson!
A lengyelek drift rekordokat döntögetnek Máriapócson!

Ha augusztus, akkor újra jön a sokak által oly annyira várt Trackwood. 2014. augusztus 22-én és 23-án a legjobb streetes és profi magyar pilóták és az EEDC széria legjobbjai fűzik majd le ismét az imádott katlan tempós és kegyetlen kanyarjait. A Street kategóriában indulók a kis nyomvonalon, míg a profik a legutóbbi versenyen megismert nagy pályát próbálják majd úgy végigdriftelni, hogy mindenkinek leessen az álla. tovább »


Crashwood
Crashwood

2013. augusztus 22-24 között Máriapócson ismét a driftről szólt minden. A fantasztikus hangulatról a szervezők oly módon gondoskodtak, hogy kis hazánkba hívták Európa legjobb drift pilótáit, hogy azok felvehessék a kesztyűt a magyar versenyzőkkel. Hogy miért lett a Trackwoodból Crashwood? A válasz egyszerű: mert sem az EEDC, sem a Drift Allstars, sem pedig a Hell Energy Magyar Profi Drift Bajnokság indulói nem féltek sem a gumifaltól, sem az őrületes tempótól... tovább »


Pepita CarPit - Bõrözés profi szinten 10% kedvezménnyel
Pepita CarPit - Bõrözés profi szinten 10% kedvezménnyel

Új partnerünk egy székesfehérvári kárpitos cég. Vaszilkó Balázs és csapata már 10 éve foglalkozik autó- és bútorkárpitozással, nem mellesleg, egy egyedi Z3 tulajdonosa és a garázsában még találhatunk egy Európa bajnok Skoda S100at is. Aki figyelemmel kíséri a tuning autó találkozókat, az már találkozhatott a mûhelyükbõl kikerült egyedi és igényesen átalakított belsõ térrel rendelkezõ autókkal. tovább »


Video: Bejelentés volt, Isetta nem lesz. Jönnek az i-BMW-k
Video: Bejelentés volt, Isetta nem lesz. Jönnek az i-BMW-k

Ma hivatalosan is bejelentette a BMW az új márkáját, ami a jövő elektromos járműveinek égisze alatt kerül majd piacra. Az almárkát egyszerűen csak "i"-nek nevezik, és az első jármű, melyet piacra dobnak a Megacity városi autó. A bejelentés gyakorlatilag újat nem foglalt magába, csupán az eddigieket erősítette meg, kivéve az Isetta elképzeléseket. tovább »