Gpticketshop.hu Retro Drift Kupa

2014. július 15. kedd 13:13, Robinson


2014. július 12-én és 13-án Máriapócson amerre a szem ellátott mindenhol Ladákat lehetett látni. Nem hiába, hiszen a Gpticketshop.hu Retro Drift Kupa keretein belül került megrendezése a Lada autókiállítás, a Lada körverseny közel 50 indulóval és a meghívásos Ladaracing.hu Allstar gála. Aki szereti a keleti blokk eme méltán kedvelt csodáját, annak teljesült most minden vágya.

Gpticketshop.hu Retro Drift Kupa

képek megtekintése

Láthatták a Ladákat kicsinosítva a füves területen, gyorsasági verseny közben a pályán körözve és természetesen kilinccsel előre közlekedve is. A Ladák mellett a másik főszerep a drift pilótáké volt. A profik mellett most azok is versenyezhettek egymással, akiknek az autója 300 lóerő alatti, és mentes minden extrától, mint például nitro, turbo és hasonló balgaságok.

Ennek a sorozatnak óriási sikere volt mindazok között, akik már régóta edzegettek, régóta szerették volna kipróbálni magukat, de nem akartak felesleges harcba bocsátkozni a több száz lóerővel erősebb autókkal. A Retro Drift Kupának elnevezett sorozatban indulók között volt egy hölgy is, aki olyannyira felvette az urakkal a kesztyűt, hogy végül a második helyet sikerült megkaparintania. A Retro Drift

Kupa legjobbjai:
1. Kajdi Péter (BMW E46)
2. Kovács Evelin (BMW E36)
3. Vinnai Zsolt (BMW E30)

Míg szombat az amatőröké, addig a vasárnap már a profi drift pilótáké volt. Sok finomságot hozott ez a hétvége a drift szerelmeseinek, például itt és most mutatkozott be először Szabó Szilárd új autója, egy csodaszép és bitang erős Nissan Silvia.

A hétvége legnagyobb vesztese Zentai Attila volt, aki nem tudott motorhiba miatt rajthoz állni. A hétvége legnagyobb hőse pedig a görög Ladás, Xenikos Nassos volt, aki úgy állhatott fel a dobogó második fokára, hogy előtte egy percet nem aludt és semmi mással nem harcolt, csak a technika ördögével, aki most őt szemelte ki magának. Xenikos Görögországból érkezett Magyarországra. Több száz kilométer megtétele után a trélerről való leálláskor derült ki, hogy valami gond van az autóval. Nem kellett Xenikost félteni, bevállalt egy 24 órás maratoni vezetést a görög határig, ahol átvette barátjától az új komputert. Ezt követően egy Budapestről érkezett programozó segítségével összerakták az autót. Mindenki őrjöngve várta az első körét, melyben az első kanyar megtétele után ismét megadta magát az autó. A fiúk azonban ismét fityiszt intettek a sokat emlegetett ördögnek és ismét addig szereltek, amíg versenyzésre kész nem lett a szekér.

Miközben az ország nagy részén őrült vihar tombolt, addig Máriapócson finom meleg napsütéssel várták az égiek a Top8 csatáit. A legnagyobb küzdelmet a csaták sorát nyitó Szabó Szilárd és Zentai Sándor összecsapása hozta, ahol a bírák csak a sokadik visszahívás után tudták eldönteni, hogy ki a jobb: Szilárd menetelhetett tovább.

A következő párbajban Porkoláb Péter és Zalabai Zsolt vett részt. Az ő harcuk is teljesen kiegyenlített volt egészen a második kör utolsó kanyarjáig, ahol Peti besokallt, így egyértelműen Zalabai Zsolt jutott tovább.

Zalabai Zsolti nem pihenhetett sokat, hiszen a következő csatát is ő vívta a Top4-ben Grózinger Zsoltival. Grózinger Zsoltit azonban ismét nem lehetett legyőzni, így a nézők tombolásától és tapsviharától kísérve ő került be a döntő futamba.

Őrült harcot hozott a két narancs csoda összecsapása. Az épp, hogy befejezett Lada és a most debütáló Nissan gazdája mindent megtett annak érdekében, hogy övé legyen a lehetőség megküzdeni a legjobbnak járó kupáért. Szilárd követőként zseniálisan teljesített, azonban elölhaladóként beforgott, de a görög fiú több éves rutinjával finoman és elegánsan körbedriftelte az előtte megálló Nissant és ezzel bejutott a döntőbe.

A bronzcsatát Zalabai Zsolt és Szabó Szilárd vívta. Szilárd a másik narancsszínű autót nem tudta legyűrni, Zalabai Zsoltét azonban igen, így ő állhatott a dobogó harmadik fokára.

Mindenki izgatottan várta a szinte helyiként szeretett Grózinger Zsolti és a hősként tisztelt Xenikos Nassos összecsapását. Nem hiába. A két autó centikre autózott egymástól, tökéletesen lekövetve egymás mozgását, őrült tempó és hatalmas füst kíséretében. Nassos azonban elkövetett egy apró hibát, ledöntötte az indításnál elhelyezett bójákat, így a köre automatikusan nulla pontot ért és ezzel el is dőlt a verseny. A dobogóra így ebben a sorrendben állhattak fel:

1. Grózinger Zsolt (Nissan Silvia S13)
2. Xenikos Nassos (Lada)
3. Szabó Szilárd (Nissan Silvia S15)


Izgalmas csaták és izgalmas szerelések után már nincs mit tennünk, mint valahogy kitartani a következő versenyig, ahol ismét ott lesz nem csak kis hazánk, hanem egész Kelet-Európa drift versenyzőinek krémje. Ne feledjétek: 2014. augusztus 22-23 ismét Trackwood!

Ha nem tudtok meglenni addig drift nélkül, akkor irány Szlovákia, azon belül egy hangulatos városka Presov, ami július 25-27 között ad otthont a City Drift Challenge következő futamának. A bajnokságot jelenleg három magyar versenyző vezeti...




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
A sosem látott családi M: BMW E46 M3 Touring
A sosem látott családi M: BMW E46 M3 Touring

Mélyen a BMW M hadiszállásának garázsában egy különleges M3 típus bújik meg, ami sosem látott napfényt. A titkon épített BMW E46 M3 Touring sosem került a piacra, pusztán jövedelmezőségi megfontolások okán. A BMW ugyanis úgy gondolta, nem lenne rá akkora igény, hogy megérje gyártani. Vajon tévedtek? tovább »


Hétvégén Sebesség Fesztivál
Hétvégén Sebesség Fesztivál

Az idei év első nagyszabású autós fesztiválját rendezik április 12-13-án, a Budapestről könnyedén megközelítető tököli reptéren. A szervezők kerek egy tucat programmal várják az érdeklődőket! A legjobban várt esemény Magyarország közkedvelt látványos drift szakágában várható, ahol az idei nyitófutamon több mint 60 versenyző mutatja meg képességeit. A Drift autósport vitathatatlanul az egyik leglátványosabb autósport, ahol a pilóták óriási sebességgel dobják keresztbe versenyautóikat és tartják kontrolált csúszásban egymástól akár pár centire. tovább »


Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók

A BMW 5-ös Touring az elmúlt két és fél évtizedben a dinamikus menetteljesítmény, az elegáns kiállás és az intelligens funkcionalitás páratlan egységét képviselte az utakon, az ötödik modellgeneráció pedig mindezt most vadonatúj szintre emeli. Akárcsak a nemrégiben leleplezett új BMW 5-ös limuzin, úgy a méltán népszerű modellsorozat tradicionális jegyeket hordozó második karosszéria-változata is exkluzív kijelző- és járművezérlési koncepciókkal, úttörő vezetést támogató rendszerekkel és kivételes fejlesztéseken átesett járműkapcsolati megoldásokkal nyűgözi le a bajor gyártó ügyfeleit. tovább »


Video: Karotta és az F10 M5 világszinvonalon :)
Video: Karotta és az F10 M5 világszinvonalon :)

Volt pár szabad percem, rálestem a BMWBlog.com weboldalra, ahogy ilyenkor szoktam, és mit látok? Egy magyar videót emlegetnek Cool Video: New BMW M5 címmel. A videó főszerelpője egy F10, amit Karotta mutat be a régi jó TotalCar stílusban. A videó elején azzal kezdi, hogy 2004-ben az E60-nak fogadott örök hűséget, de ma már itt van az F10... Ó, hát igen, tud válogatni ez a Bazsó Gábor. Én személy szerint még egy E39 M5-nek is nagyon tudnék örülni, nemhogy egy E60-nak. Hol van ehhez képest az F10... :D tovább »