Gpticketshop.hu Retro Drift Kupa

2014. július 15. kedd 13:13, Robinson


2014. július 12-én és 13-án Máriapócson amerre a szem ellátott mindenhol Ladákat lehetett látni. Nem hiába, hiszen a Gpticketshop.hu Retro Drift Kupa keretein belül került megrendezése a Lada autókiállítás, a Lada körverseny közel 50 indulóval és a meghívásos Ladaracing.hu Allstar gála. Aki szereti a keleti blokk eme méltán kedvelt csodáját, annak teljesült most minden vágya.

Gpticketshop.hu Retro Drift Kupa

képek megtekintése

Láthatták a Ladákat kicsinosítva a füves területen, gyorsasági verseny közben a pályán körözve és természetesen kilinccsel előre közlekedve is. A Ladák mellett a másik főszerep a drift pilótáké volt. A profik mellett most azok is versenyezhettek egymással, akiknek az autója 300 lóerő alatti, és mentes minden extrától, mint például nitro, turbo és hasonló balgaságok.

Ennek a sorozatnak óriási sikere volt mindazok között, akik már régóta edzegettek, régóta szerették volna kipróbálni magukat, de nem akartak felesleges harcba bocsátkozni a több száz lóerővel erősebb autókkal. A Retro Drift Kupának elnevezett sorozatban indulók között volt egy hölgy is, aki olyannyira felvette az urakkal a kesztyűt, hogy végül a második helyet sikerült megkaparintania. A Retro Drift

Kupa legjobbjai:
1. Kajdi Péter (BMW E46)
2. Kovács Evelin (BMW E36)
3. Vinnai Zsolt (BMW E30)

Míg szombat az amatőröké, addig a vasárnap már a profi drift pilótáké volt. Sok finomságot hozott ez a hétvége a drift szerelmeseinek, például itt és most mutatkozott be először Szabó Szilárd új autója, egy csodaszép és bitang erős Nissan Silvia.

A hétvége legnagyobb vesztese Zentai Attila volt, aki nem tudott motorhiba miatt rajthoz állni. A hétvége legnagyobb hőse pedig a görög Ladás, Xenikos Nassos volt, aki úgy állhatott fel a dobogó második fokára, hogy előtte egy percet nem aludt és semmi mással nem harcolt, csak a technika ördögével, aki most őt szemelte ki magának. Xenikos Görögországból érkezett Magyarországra. Több száz kilométer megtétele után a trélerről való leálláskor derült ki, hogy valami gond van az autóval. Nem kellett Xenikost félteni, bevállalt egy 24 órás maratoni vezetést a görög határig, ahol átvette barátjától az új komputert. Ezt követően egy Budapestről érkezett programozó segítségével összerakták az autót. Mindenki őrjöngve várta az első körét, melyben az első kanyar megtétele után ismét megadta magát az autó. A fiúk azonban ismét fityiszt intettek a sokat emlegetett ördögnek és ismét addig szereltek, amíg versenyzésre kész nem lett a szekér.

Miközben az ország nagy részén őrült vihar tombolt, addig Máriapócson finom meleg napsütéssel várták az égiek a Top8 csatáit. A legnagyobb küzdelmet a csaták sorát nyitó Szabó Szilárd és Zentai Sándor összecsapása hozta, ahol a bírák csak a sokadik visszahívás után tudták eldönteni, hogy ki a jobb: Szilárd menetelhetett tovább.

A következő párbajban Porkoláb Péter és Zalabai Zsolt vett részt. Az ő harcuk is teljesen kiegyenlített volt egészen a második kör utolsó kanyarjáig, ahol Peti besokallt, így egyértelműen Zalabai Zsolt jutott tovább.

Zalabai Zsolti nem pihenhetett sokat, hiszen a következő csatát is ő vívta a Top4-ben Grózinger Zsoltival. Grózinger Zsoltit azonban ismét nem lehetett legyőzni, így a nézők tombolásától és tapsviharától kísérve ő került be a döntő futamba.

Őrült harcot hozott a két narancs csoda összecsapása. Az épp, hogy befejezett Lada és a most debütáló Nissan gazdája mindent megtett annak érdekében, hogy övé legyen a lehetőség megküzdeni a legjobbnak járó kupáért. Szilárd követőként zseniálisan teljesített, azonban elölhaladóként beforgott, de a görög fiú több éves rutinjával finoman és elegánsan körbedriftelte az előtte megálló Nissant és ezzel bejutott a döntőbe.

A bronzcsatát Zalabai Zsolt és Szabó Szilárd vívta. Szilárd a másik narancsszínű autót nem tudta legyűrni, Zalabai Zsoltét azonban igen, így ő állhatott a dobogó harmadik fokára.

Mindenki izgatottan várta a szinte helyiként szeretett Grózinger Zsolti és a hősként tisztelt Xenikos Nassos összecsapását. Nem hiába. A két autó centikre autózott egymástól, tökéletesen lekövetve egymás mozgását, őrült tempó és hatalmas füst kíséretében. Nassos azonban elkövetett egy apró hibát, ledöntötte az indításnál elhelyezett bójákat, így a köre automatikusan nulla pontot ért és ezzel el is dőlt a verseny. A dobogóra így ebben a sorrendben állhattak fel:

1. Grózinger Zsolt (Nissan Silvia S13)
2. Xenikos Nassos (Lada)
3. Szabó Szilárd (Nissan Silvia S15)


Izgalmas csaták és izgalmas szerelések után már nincs mit tennünk, mint valahogy kitartani a következő versenyig, ahol ismét ott lesz nem csak kis hazánk, hanem egész Kelet-Európa drift versenyzőinek krémje. Ne feledjétek: 2014. augusztus 22-23 ismét Trackwood!

Ha nem tudtok meglenni addig drift nélkül, akkor irány Szlovákia, azon belül egy hangulatos városka Presov, ami július 25-27 között ad otthont a City Drift Challenge következő futamának. A bajnokságot jelenleg három magyar versenyző vezeti...




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
BMW képek a SEMA show-ról Las Vegas-ból
BMW képek a SEMA show-ról Las Vegas-ból

November 2-án kedden kezdetét vette a világ egyik legnagyobb tuning találkozója, a SEMA show Las Vegas-ban. Természetesen igényesen megépített BMW-k is vannak a kiállított autók között, ezekről a járgányokról lássunk néhány képet. tovább »


A 2009-es Audi A6 veri a 30 éves BMW E28-at
A 2009-es Audi A6 veri a 30 éves BMW E28-at

Jason Statham pedig nem tud vezetni. Bár már majd 3 éves reklámról van szó, én pl. csak most találkoztam össze ezzel az öngólnak bátran kikiáltható klippel, amiben az Audi 30 éves autókhoz hasonlítja az akkori legújabb modelljét. Miről is van szó? Kb. arról, hogy a nyolcadikos Attila sokkal stabilabban bringázik kitámasztókerekekkel, mint az Ovis Miki freestyle BMX-el. tovább »


Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition

A BMW büszkén mutatja be nagyteljesítményű üzleti limuzinja legújabb csúcsverzióját, amely 600 lóerővel, 700 Nm forgatónyomatékkal és egyedülálló kiegészítőkkel koronázza meg a BMW M5 ötödik generációjának modellpalettáját. A BMW M5 Competition Edition mindössze 200 példányban készül el. A legkeményebb utcai autókra specializálódott BMW M divízió elkészítette a világ legsikeresebb nagyteljesítményű üzleti limuzinjának vadonatúj különkiadását, amellyel új csúcsmodell érkezik a BMW M5 modellpalettájának élére. tovább »


Drift edzés március 15-én Tökölön by Drift GP Hungary
Drift edzés március 15-én Tökölön by Drift GP Hungary

Március 15-e nemzetünk szabadság utáni vágyát is jelképezi, és bár nincs már szükség radikális ifjakra és forradalom is csak a drift szervezetek között dúl, viszont ez cseppet sem fontos a soron következő drift edzés tekintetében.E jeles ünnep alkalmából ugyanis a hazai drift versenyzők krémje és java egész biztosan a tököli reptér aszfaltját koptatják majd. tovább »