Jöhet a nullás BMW

2009. október 11. vasárnap 12:22, Robinson


Úgy tûnik, a német gyártó feladja az elveit, és saját elsõkerék-hajtású kisautót épít a Mini padlólemezére.

A brit szaksajtóban megjelent hírek szerint az Audi A1-es és a Mercedes A osztály ellenfelének szánt modell fejlesztését UKL1 néven kezdték meg, a Mini harmadik generációjával párhuzamosan. Az eddigi BMW modellekkel ellentétben – nyilvánvalóan gazdasági megfontolásokból – elsõkerék-hajtású kisautók a Minikétõl gyökeresen eltérõ formatervet kapnak, de mûszaki szempontból messzemenõkig azonos lesz a két sorozat. A kisautó állítólag egyaránt kapható lesz három és ötajtós karosszériával is, sõt, egyes források szerint kétüléses sportváltozat is készül majd. További kényszer szülte megoldásként valószínûleg nem csak négyhengeres motorokkal készül majd a fronthajtású BMW, de lesznek háromhengeres kivitelek is, mivel a szigorodó károsanyag-kibocsátási normák miatt a tervezõk kénytelenek a leghatékonyabb megoldásokat használni, és egyre kevésbé tudják figyelembe venni a presztízsszempontokat.

Az egyelõre csak nullás sorozatként emlegetett típus a pletykák szerint legkorábban 2013-ra készülhet el, és úgy tudjuk, már a bemutatóra várható egy elektromos, vagy hibrid kivitel bemutatása a hagyományos benzinesek és dízelek helyett.

Forrás: totalcar.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Vezessen Formula BMW-t a Hungaroringen!
Vezessen Formula BMW-t a Hungaroringen!

Gyermekként autóversenyző szeretett volna lenni? Ha van elég pénze, a BMW egy napra valóra váltja az álmát a Hungaroringen. Harmadik alkalommal látogat el Magyarországra a Formula BMW Experience, ahol profik segítenek a versenyzés világával megismerkedni. tovább »


Az AC Schnitzer már dolgozik az új X3-ason
Az AC Schnitzer már dolgozik az új X3-ason

A BMW X3 második, ráncfelvarrott verziója több, mint egy frissítés. Az új generáció egyértelműen többet kínál mint az elődje, és tényleg egyedülálló a maga nemében. Minden új, jobb, nagyobb és szebb. tovább »


Elérhető áron romhalmaz. Ilyenek a magyar használt BMW-k.
Elérhető áron romhalmaz. Ilyenek a magyar használt BMW-k.

Mennyibe kerül ma egy BMW? Tele van a használtautó piac rengeteg autóval, ezek közül több, mint 6000, amire ráfogják, hogy BMW. Az már teljesen más kérdés, hogy ebből a 6000 autóból mennyi nevezhető ténylegesen BMW-nek, ha figyelembe vesszük, hogy miként vannak összetákolva. Mennyi utángyártott, vagy bontott és egyben utángyártott alkatrésszel vannak kibélelve. Nézzük meg, hogy a makulátlan, hibátlan, patika, megkellnézni tipusú autók vásárlása milyen kötelező kiadásokba fulladhat, milyen állapotban vannak az itthon kapható BMW-k. tovább »


A BMW 50 évvel ezelőtti forradalma - második rész
A BMW 50 évvel ezelőtti forradalma - második rész

A motorháztető alatt egy teljesen új 1.5 literes négyhengeres motor dolgozik amit BMW motor guruja Alexander von Falkenhausen fejlesztett ki. Ez volt az egyik olyan alkatrész ami érezhetően és látványosan megváltozott az IAA-n debütált prototípushoz képest: az 1:8.2-ről 1:8.8-ra növelt sűrítési aránynak köszönhetően az eredeti 5500-as fordulaton 75 LE-t teljesítő motor helyett egy 5700-as fordulatszámon 80 LE-t teljesítő hajtóművet kaptak. tovább »