KERS-szel érkezik az új BMW M5

2010. január 07. csütörtök 00:38, Robinson


A BMW M részlegétõl kikerült hírek szerint a F10 kódjelû 5-ös legsportosabb változata a már ismert 4,4 literes, turbós benzinest kapja meg, amely itt 580 lóerõt teljesít, ezzel az autó 4,4 s alatt tudja le a százas sprintet, ám eközben a környezetvédelemrõl sem feledkezik meg.

Bár a bajorok alig mutatták be az 5-ös legújabb generációját, máris napvilágot láttak az elsõ pletykák az M változatról. A brit Car Magazine nyomtatott változata belsõ információkra hivatkozva ugyanakkor több adatot és részletet is nyilvánosságra hoz januári számában az autóról. A lap értesülései szerint az új M5 fejlesztésénél minden eddiginél nagyobb hangsúlyt kap a környezetvédelem, ami ez esetben inkább a motor hatásfokának növelését, mintsem az abszolút értékben vett alacsony fogyasztást jelenti. A tömeg például a V8-as motor ellenére alacsonyabb lesz az alap 5-ösénél, több alkatrészt ugyanis alumíniumra cserélnek, a tetõ pedig szénszálas erõsítésû mûanyagból készül, bár ez utóbbi opcionális lesz. Az autó aktív aerodinamikát is kap, de már nem csupán a hûtõrács mögött lesznek sebességfüggõen nyílódó-záródó lamellák, hanem a kerékjárati ívekben és az elsõ lökhárító alsó részében is. Ugyanide elõre szerelik azt a két turbinát is, amely fékezéskor elektromosságot termel. Az autó a hagyományos fékezési energiát is hasznosítja, de az eddig megismert rendszerektõl az új M5-ösé sokkal fejlettebb, a Forma-1-es KERS-hez hasonlóan a sofõr késõbb gombnyomásra használhatja fel a két nagy kapacitású kondenzátorokban tárolt energiát. A KERS tíz másodperc alatt adja le a tárolt energiát. Ennek a rendszernek egy módosított változata egyébként az ActiveHybrid 5-ösben is helyet kap.

Ami a motort illeti, a britek információi szerint a bajorok végül a V10 helyett a turbós V8-as mellett szavaztak. A két turbóval lélegeztetett motor teljesítményét valamivel 580 lóerõ alá várják, ezzel az autó 4,4-4,5 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet. A motorhoz a jelenlegi M3-as hétfokozatú szekvenciális váltójának egy módosított változata csatlakozik, ezzel és az Efficient Dynamics vívmányaival az autó a jelenlegi M5-nél 25-30%-kal fogyaszt majd kevesebbet vegyes üzemben. Ami pedig a külsõt illeti, az autó látványosan elkülönül majd a többi 5-östõl, nagyobb hûtõmaszkot, szélesebb sárvédõket, hatalmas fékeket, szélcsatornában kialakított szoknyát, diffúzort, négy kipufogót és egy kisebb szárnyat is kap az M5. Még jobb hír a rajongóknak, hogy a BMW-nél állítólag úgy döntöttek, kettébontják az M modelleket, és a hagyományos változatok mellett majd' mindegyikbõl készül majd könnyített, azaz CSL változat. Az új M5 elõszériás változata a 2011 tavaszi Genfi Autószalonon debütál, míg a végleges, sorozatgyártású modell a 2011 õszi frankfurti mustra után kerül gyártásba, amelyet másfél évvel követ majd a még gyorsabb, kikönnyített M5.

forrás: a5.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
BMW kényelmes maffiózóknak
BMW kényelmes maffiózóknak

Orosz tunerek munkája a BMW 760 kínai üzletembereknek szánt változatára épült XLI High Security. A több mint négytonnás, páncélozott autóról titkolni is kár, hogy az alvilág szereplőit célozzák meg vele. Az Armortech orosz tuningcég készítette ezt a nem mindennapi BMW-t. Az 5,21 méter hosszú XLi kialakításának köszönhetően 40-50 centiméter lábtér jut a hátul ülőknek. tovább »


Elérhető áron romhalmaz. Ilyenek a magyar használt BMW-k.
Elérhető áron romhalmaz. Ilyenek a magyar használt BMW-k.

Mennyibe kerül ma egy BMW? Tele van a használtautó piac rengeteg autóval, ezek közül több, mint 6000, amire ráfogják, hogy BMW. Az már teljesen más kérdés, hogy ebből a 6000 autóból mennyi nevezhető ténylegesen BMW-nek, ha figyelembe vesszük, hogy miként vannak összetákolva. Mennyi utángyártott, vagy bontott és egyben utángyártott alkatrésszel vannak kibélelve. Nézzük meg, hogy a makulátlan, hibátlan, patika, megkellnézni tipusú autók vásárlása milyen kötelező kiadásokba fulladhat, milyen állapotban vannak az itthon kapható BMW-k. tovább »


Sanyi morog. - újabb akció...
Sanyi morog. - újabb akció...

BMWfanatics.hu szervizhálózat? Sok maszekot ismerünk BMW-s körökből, akik durván vágják, mi fán terem a jó szaki. Sokan ismerjük Nagy Mikit is, aki az oldalunkon bmw320d4 néven fut már hosszú évek óta. Ő az, aki Nyíregyházán működik, de ennek ellenére az ország legnyugatibb sarkából is mennek hozzá az emberek. Ügyes gyerek, ezért a BMWfanatics.hu szerviz hálózat első hivatalos műhelyét nyitotta meg, és mint ilyen, 1st auto lett a cége neve. tovább »


A BMW 1M coupé megmutatta az első és hátsó lökösét
A BMW 1M coupé megmutatta az első és hátsó lökösét

Már csak egy pár nap és lehull a fátyol a BMW 1M coupé -járól, de addig is folytatódik a játék. Az M-Power.com leközölt néhány új fotót amin "bébi M" megvillantja bájait, ebben az esetben az első lököse egy részét és a teljes hátsó szoknyáját. tovább »