Ez egy archivált weboldal! bővebben

KERS-szel érkezik az új BMW M5

2010. január 07. csütörtök 00:38, Robinson


A BMW M részlegétõl kikerült hírek szerint a F10 kódjelû 5-ös legsportosabb változata a már ismert 4,4 literes, turbós benzinest kapja meg, amely itt 580 lóerõt teljesít, ezzel az autó 4,4 s alatt tudja le a százas sprintet, ám eközben a környezetvédelemrõl sem feledkezik meg.

Bár a bajorok alig mutatták be az 5-ös legújabb generációját, máris napvilágot láttak az elsõ pletykák az M változatról. A brit Car Magazine nyomtatott változata belsõ információkra hivatkozva ugyanakkor több adatot és részletet is nyilvánosságra hoz januári számában az autóról. A lap értesülései szerint az új M5 fejlesztésénél minden eddiginél nagyobb hangsúlyt kap a környezetvédelem, ami ez esetben inkább a motor hatásfokának növelését, mintsem az abszolút értékben vett alacsony fogyasztást jelenti. A tömeg például a V8-as motor ellenére alacsonyabb lesz az alap 5-ösénél, több alkatrészt ugyanis alumíniumra cserélnek, a tetõ pedig szénszálas erõsítésû mûanyagból készül, bár ez utóbbi opcionális lesz. Az autó aktív aerodinamikát is kap, de már nem csupán a hûtõrács mögött lesznek sebességfüggõen nyílódó-záródó lamellák, hanem a kerékjárati ívekben és az elsõ lökhárító alsó részében is. Ugyanide elõre szerelik azt a két turbinát is, amely fékezéskor elektromosságot termel. Az autó a hagyományos fékezési energiát is hasznosítja, de az eddig megismert rendszerektõl az új M5-ösé sokkal fejlettebb, a Forma-1-es KERS-hez hasonlóan a sofõr késõbb gombnyomásra használhatja fel a két nagy kapacitású kondenzátorokban tárolt energiát. A KERS tíz másodperc alatt adja le a tárolt energiát. Ennek a rendszernek egy módosított változata egyébként az ActiveHybrid 5-ösben is helyet kap.

Ami a motort illeti, a britek információi szerint a bajorok végül a V10 helyett a turbós V8-as mellett szavaztak. A két turbóval lélegeztetett motor teljesítményét valamivel 580 lóerõ alá várják, ezzel az autó 4,4-4,5 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet. A motorhoz a jelenlegi M3-as hétfokozatú szekvenciális váltójának egy módosított változata csatlakozik, ezzel és az Efficient Dynamics vívmányaival az autó a jelenlegi M5-nél 25-30%-kal fogyaszt majd kevesebbet vegyes üzemben. Ami pedig a külsõt illeti, az autó látványosan elkülönül majd a többi 5-östõl, nagyobb hûtõmaszkot, szélesebb sárvédõket, hatalmas fékeket, szélcsatornában kialakított szoknyát, diffúzort, négy kipufogót és egy kisebb szárnyat is kap az M5. Még jobb hír a rajongóknak, hogy a BMW-nél állítólag úgy döntöttek, kettébontják az M modelleket, és a hagyományos változatok mellett majd' mindegyikbõl készül majd könnyített, azaz CSL változat. Az új M5 elõszériás változata a 2011 tavaszi Genfi Autószalonon debütál, míg a végleges, sorozatgyártású modell a 2011 õszi frankfurti mustra után kerül gyártásba, amelyet másfél évvel követ majd a még gyorsabb, kikönnyített M5.

forrás: a5.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Videó: Fotókon és videón az új 6-os BMW!
Videó: Fotókon és videón az új 6-os BMW!

Bár már rajzokon, skicceken illetve koncepciókból láthattuk már, de most végre itt van az igazi, végleges kiadás! Érdekes, hogy először a kabrió verziót mutatták be, de türelem, hamarosan bemutatkozik a kupé is. Elegáns, sportos, modern, de mégis klasszikus. tovább »


Tavaszi kedvezmény az ATC-nél
Tavaszi kedvezmény az ATC-nél

A chip tuning díjak árából 20% kedvezmény minden turbódízel személygépkocsira az ATC műhelyében. A BMWfanatics.hu tagokat ezen felül +10% kedvezmény illeti, így összesen 30%-al olcsóbban tuningoltathatod a vasat! tovább »


Video: A Perfect Match. BMW Classic. - A tökéletes választás
Video: A Perfect Match. BMW Classic. - A tökéletes választás

Az autójától mindig nehezen válik meg az ember. Ez méginkább igaz, ha egy BMW-ről van szó. A Perfect Match című díjnyertes rövidfilm Jack történetét mutatja be, aki elkeseredetten keresi azt az autót, mely méltó módon helyettesítené BMW 1602-esét, amivel egyetlen egy probléma van csupán, hogy nincsen benne klíma. A hőség viszont kibírhatatlan. tovább »


RabócsiRing – Van új a homok alatt!
RabócsiRing – Van új a homok alatt!

Nem sokat sejtet a címválasztás Magyarország kedvenc rallycross és drift pályája kapcsán. Persze írhattunk volna azt is, hogy "egy szinttel feljebb" vagy, hogy "elég volt a homokozásból". Igazából bármelyiket nézzük kellő zagyvaságnak tűnik, mégis van értelme akár hiszik akár nem! Azonban mielőtt magyarázatot adnánk bármelyik állításunkra, előbb a tényeket kell közzé tegyük, méghozzá az egyik legfontosabbal kezdve. tovább »