Ez egy archivált weboldal! bővebben

Nyolchengeres lesz a következõ BMW M5

2009. október 03. szombat 16:10, Robinson


Úgy néz ki, a BMW összes nagy fordulatszámú sportmotorját nyugdíjazzák, helyettük a jövõ M modelljeibe is kisebb hengerszámú turbómotorok kerülnek.

Az M3-asról már korábban kiderült, hogy a következõ generáció a most használt pörgõs nyolchengeres helyett turbós hathengerest kap majd, és most hasonló hír érkezett az M5-össel kapcsolatban is. Az ötliteres, 507 lóerõs V10-es helyére egy ikerturbós V8-as kerül, várhatóan ugyanaz a 4,4 literes szerkezet, amelyet az X5M-ben és az X6M-ben korábban már bemutattak. Ez a motor a két terepjáróval is könnyedén megbirkózik – 555 lóerõs és 680 Nm a maximális nyomatéka – így az ötös kisebb homlokfelületû, és várhatóan jóval könnyebb karosszériájához is bõven sok lesz. Már csak azért is valószínû, hogy a BMW ezt a motort választja az új M5-öshöz, mert nem igényel további fejlesztést, egyszerûen csak bele kell tenni a következõ ötös karosszériájába.

Késõbb valószínûleg a kisebb modellek is megkapják a maguk négy- és hathengeres turbómotorjait, mivel a BMW csak ezzel a módszerrel tudja a szigorodó normákhoz igazítani sportos típusainak károsanyag-kibocsátását. Elveszítjük ugyan a nyers üvöltést, ami csak a kihegyezett szívómotorok sajátja, és úgy borzongat, mint semmi más, de be kell látnunk, a facsemeték fontosabbak.

forrás: totalcar.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Indul a 2013-as Magyar Profi Drift Bajnokság - FRISSÜLT
Indul a 2013-as Magyar Profi Drift Bajnokság - FRISSÜLT

A Magyar Profi Drift Bajnokság szervezője, azaz a Drifting.hu csapata 2013-ra olyan menüt állított össze a drift szerelmeseinek, mely után mindenki megnyalja majd a tíz ujját. A menü egyik fő jellemzője, hogy szájhagyomány útján fórumokon, utcai csapatásokon, drifterek környezetében terjed, ami köszönhető a jó pár adag tsuisonak, a csipet gumipornak és jó adag füstnek. tovább »


Az 500 lóerős környezetkímélő szörnyeteg - videó
Az 500 lóerős környezetkímélő szörnyeteg - videó

A VST Convesions nevű horvát cég egy 1986-os E30 323-ból kihajította a motort, és elektromos üzeműre alakította. A cég tulajdonosa Mate Rímac az EV Builders fórumon (Elektromos autók építésével foglalkozó fórum) dobta fel a témát, hogy ezúttal egy igen gyors elektromos autót szeretne létrehozni. Úgy néz ki, sikerült neki :) tovább »


Drift GP - Végső Összecsapás
Drift GP - Végső Összecsapás

Szeptember 22-23-án a tököli repülőtéren három autós szakág szezonzáró versenyére kerül sor, ahol több mint 150 versenyző méri össze tudását és eldől az is, hogy ki lesz az idei összetett bajnok. A GyoruslásiFutam és a nagy jövő előtt álló Gymkhana mellett a legnagyobb figyelem természetesen a Hell Energy Országos Drift Bajnokság utolsó versenyére összpontosul. A szervezők, mint mindig most is sok-sok meglepetéssel és egy teljesen újragondolt rendezvényterülettel készülnek. tovább »


Kakucsi drift a bajnok ajánlásával
Kakucsi drift a bajnok ajánlásával

Azok, akik imádják a driftet és alig várják, hogy profi pilótákat lássanak kemény csaták közben, azok már biztosan vágják a centit és örömmel konstatálják, hogy már csak öt gumifüstben szegény napot kell túlélniük és utána újra minden arról szól majd, hogy irány "Kilinccsel előre!" György Szilveszter, a 2012-es profi drift bajnok pár pillanat erejéig otthagyta a csodaszép nyuszilányokat, félretette kölnisüvegét és elárult egy-két titkot nekem a közelgő versennyel, az új autókkal és az idei szezonnal kapcsolatban. tovább »