Öt éven belül sorozatgyártásba kerülhet az önvezető BMW

2016. július 04. hétfő 13:03, Robinson


A közös jövőkép jegyében a három vállalat egy szabványosított, nyitott platformra építve váltja valóra a járműgyártás következő generációját, a valaha fejlesztett legbiztonságosabb önvezető autó így még gyorsabban az utcákra kerülhet. A nagyvárosi környezetbe tervezett vadonatúj mobilitási szolgáltatások eközben már a teljes mértékben automatizált járművezetés műszaki alapjaira készülnek.

Öt éven belül sorozatgyártásba kerülhet az önvezető BMW

képek megtekintése

A BMW Group, az Intel és a Mobileye összefog, hogy közös erővel valóra váltsák az önmagát vezető autó és a jövőbe mutató mobilitási koncepciók forradalmi elképzelését. Az autóipar, a technológia, valamint az okos számítógépek és intelligens szoftverek területén piacvezető három vállalkozás úttörő együttműködésének célja, hogy a nagymértékben, illetve teljes mértékben automatizált járművezetés innovatív megoldásai 2021-re sorozatgyártásba kerüljenek.

Az automatizált járművezetés a jövőben az emberek életére és a társadalom egészére egyaránt pozitív hatással lesz, a teljes mértékben automatizált mobilitás felé vezető út azonban rendkívül szerteágazó és számos olyan, minden részletre kiterjedő megoldás hibátlan működését igényli, amelyek a teljes hálózat intelligenciáját egyesítik, az ajtók lezárásától kezdve egészen a járművek adatbázisáig. A mobilitás jövőképéből részesedni kívánó közlekedési szolgáltatóknak rohamos tempóban kell alkalmazkodniuk a technológia fejlődéséhez és vadonatúj partnerekkel együttműködve kell felkészülniük a forradalmi lehetőségekre.

A BMW Group az Intel és a Mobileye vállalatokkal karöltve fejleszti ki a nagymértékben és teljes mértékben automatizált járművezetéshez szükséges innovatív megoldásokat, hogy 2021-re sorozatgyártásba küldhessék ezen technológiai újításokat. A BMW Group a BMW iNEXT égisze alatt egyesíti a járművezetés új formáját, a digitális járműkapcsolatok megoldásait és a jövő mobilitásának alapelveit, amelyek így az automatizált járművezetési stratégia és az önvezető autókból álló innovatív járműflotta alapjául szolgálnak majd, a teljes mértékben automatizált járművek közösségi megosztása érdekében nem csupán az autópályákon, de nagyvárosi környezetben is.

A BMW Group, az Intel és a Mobileye meggyőződéssel vallja, hogy az automatizált járművezetés forradalmi technológiái egyszerűbbé és biztonságosabbá teszik majd az utazást. A három vállalat úttörő együttműködésének célja, hogy olyan megbízható és hibátlanul működő járműtechnológiai megoldásokat váltson valóra, amelyek nem csupán azt teszik lehetővé, hogy utazás közben az autó vezetője elengedje a kormányt, de azt is, hogy tekintetét és figyelmét is levegye az útról, tetszése szerinti pihenő- vagy munkaidővé változtatva az autóban töltött perceket és órákat. Az automatizált mobilitás ezen megoldásai műszaki szempontból már az utazás legvégső szintjét is lehetővé teszik, amikor is a járművek már emberektől függetlenül, önállóan is képesek a helyváltoztatásra. Mindez arra is lehetőséget biztosít, hogy 2021-re a három vállalat együttműködéséből egy önvezető autókból álló járműflotta is megszülessen, amely egy végletekig összekapcsolt, interaktív világ hírnökeként teljesen új üzletágak létrejöttéhez járulna hozzá.

A három vállalat 2016. július 1-jén, a BMW Group müncheni központjában jelentette be úttörő együttműködését, amelynek keretében az automatizált járművezetés szabványosított, nyitott platformját kívánják létrehozni. A közös platform a nagymértékben és a teljes mértékben automatizált járművezetést is lehetővé tenné, a szabványosításnak és a nyitott építési módnak köszönhetően ráadásul a technológiából más autógyártó vállalatok és az infotechnológiai ágazat egyéb szereplői is profitálhatnak majd.

A BMW Group, az Intel és a Mobileye együttműködése az önvezető autó megvalósítására is kiterjed. A három vállalat hamarosan egy közös prototípus bemutatásával demonstrálja a nagymértékben automatizált járművezetés terén megfogalmazott elképzeléseit, 2017-ben pedig az önvezető autókból álló járműflotta minden korábbinál intelligensebb technológiájának tesztelése is megkezdődik.

"Az autógyártás az újfajta mobilitás világába lépve ma történelmi mérföldkőhöz érkezett. A BMW Group, az Intel és a Mobileye közösen fekteti le a jövő mobilitásának technológiai alapjait, amelyeknek köszönhetően a teljes mértékben automatizált járművezetés az elkövetkező néhány év során valósággá válik" – fogalmazott professzor Amnon Shashua, a Mobileye társalapítója, elnöke és műszaki vezérigazgatója.

"A Mobileye rendkívül büszke arra, hogy érzékelési, helymeghatározási és vezetési innovációiban rejlő szakértelmével eme úttörő együttműködés részese lehet, a teljes mértékben automatizált járművezetetés megvalósítása érdekében. Az érzékelés folyamatát, amely során képesek leszünk mindössze egyetlen kamerán keresztül feltérképezni a jármű körüli teljes forgalmi helyzetet, a Mobileye legmodernebb, EyeQ® 5 chiprendszerére fejlesztjük ki, az együttműködéshez kifejlesztett rendszer-algoritmusokat pedig az Intel számítástechnikai platformjai futtatják majd. A milliméter-pontosságú helymeghatározáshoz ráadásul a Mobileye REM™ (Road Experience Management) technológiája szolgáltatja majd a valós idejű útvonalakat és tájékozódási pontokat, amellyel óriási lépést teszünk előre a teljes mértékben automatizált járművezetés megvalósítása felé" – tette hozzá a professzor.

A rendszerbe kapcsolt többmilliárd okoseszköz és -autó interaktív működtetéséről és összekapcsolásáról az Intel széleskörű technológiai portfóliója gondoskodik majd. Annak érdekében pedig, hogy az automatizált járművezetés a nagyvárosi környezetekben is hatékonyan működjön, az Intel® az Atom™-tól a Xeon™-ig rendszerbe állítja nagyteljesítményű számítógépes processzorait, amelyeket 100 teraflop sebességűre turbóz fel.

"A nagymértékben automatizált járműveknek és mindennek, amivel kapcsolatban állnak, erős és megbízható elektronikus agyra van szükségük, hogy kellően okosak legyenek a nagyvárosi forgalomban való közlekedéshez és a balesetek elkerüléséhez" – mondta Brian Krzanich, az Intel vezérigazgatója. "A BMW Group, az Intel és a Mobileye közötti partnerség hozzásegít minket ahhoz, hogy új oldaláról ismertessük meg az emberekkel a vezetés élményét. Széleskörű járműbeli és számítástechnikai technológiával, intelligens hálózattal és megbízható eszközökkel szállunk be eme együttműködésbe, hogy egy valóban mindenre kiterjedő mobilitási megoldást hozzunk létre" – tette hozzá.

Strategy Number ONE > NEXT vállalati stratégiájának égisze alatt a BMW Group már megteremtette a műszaki feltételeket ahhoz, hogy hosszú távon is a prémium színvonalú személyes mobilitás úttörője maradjon, a BMW iNEXT modell pedig a mobilitás új korszakának hírnökeként 2021-re valósággá válhat.

"A BMW Group-nál mindig arra törekszünk, hogy folyamatosan a technológiai innovációk élén járjunk, eme úttörő partnerség pedig biztosítja, hogy a jövő személyes mobilitását is Strategy Number ONE > NEXT vállalati stratégiánk formálja majd" – jelentette ki Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke. "Azután, hogy a HERE nagyfelbontású, élő térkép-technológiájába is befektettünk, egyesített szaktudásával az Intel, a Mobileye és a BMW Group a járműgyártás következő mérföldköveként a teljes mértékben automatizált járművezetés forradalmi technológiáját is sorozatgyártásba küldheti. VISION NEXT 100 tanulmányautóink képében számos úttörő járműtechnológiai megoldásról lerántottuk már a leplet, eme technológiai előrelépéssel pedig a vezetés színtiszta élményének teljesen új szintjét és a prémium színvonalú mobilitás újfajta elképzeléseit tárjuk ügyfeleink elé" – tette hozzá a vállalatcsoport vezetője.




Komment írása



Bitu79 2016. július 14. 13:14
Sztem sok baj lesz ezzel még,ha piacra dobják 5 év múlva.Hiába halad rohamtempóban a technika fejlődése,egy számítógép szerintem nem fogja tudni megoldani 5 év múlva a vezetést biztonságosan.Van egy sereg olyan közlekedési szituáció,amit egy gép nem tud megoldani jelenleg,de szerintem 5 év elteltével sem fogja tudni 100 %-osan.Majd úgy 20-25 év múlva...
Ha ilyen hamar tömeggyártásba fog kerülni,lesz vele sok baj,és probléma.


Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
A 2009-es Audi A6 veri a 30 éves BMW E28-at
A 2009-es Audi A6 veri a 30 éves BMW E28-at

Jason Statham pedig nem tud vezetni. Bár már majd 3 éves reklámról van szó, én pl. csak most találkoztam össze ezzel az öngólnak bátran kikiáltható klippel, amiben az Audi 30 éves autókhoz hasonlítja az akkori legújabb modelljét. Miről is van szó? Kb. arról, hogy a nyolcadikos Attila sokkal stabilabban bringázik kitámasztókerekekkel, mint az Ovis Miki freestyle BMX-el. tovább »


Bemutazkozik a könnyű karosszériás M3-as Sedan
Bemutazkozik a könnyű karosszériás M3-as Sedan

Az áprilisi suzukis hírek után legyen itt valami komolyabb is, nehogy szó érje a ház elejét :) Nemrég leplezték le az M-es gyárrészlegben az új M3 CSL-t Garchingban. Bár hivatalosan nem nevezték CSL-nek, de a bemutatott új koncepció visszahozza azt az elképzelést, hogy könnyű karosszériát kapjon az M3-as, és a részletek izgalmasnak ígérkeznek. A képek pedig egyenesen izgatóak :D tovább »


Kakucsi drift a bajnok ajánlásával
Kakucsi drift a bajnok ajánlásával

Azok, akik imádják a driftet és alig várják, hogy profi pilótákat lássanak kemény csaták közben, azok már biztosan vágják a centit és örömmel konstatálják, hogy már csak öt gumifüstben szegény napot kell túlélniük és utána újra minden arról szól majd, hogy irány "Kilinccsel előre!" György Szilveszter, a 2012-es profi drift bajnok pár pillanat erejéig otthagyta a csodaszép nyuszilányokat, félretette kölnisüvegét és elárult egy-két titkot nekem a közelgő versennyel, az új autókkal és az idei szezonnal kapcsolatban. tovább »


Frankfurt IAA 2011: AC Schnitzer BMW 1M kupé
Frankfurt IAA 2011: AC Schnitzer BMW 1M kupé

A frankfurti nemzetközi autókiállításon (IAA) debütált az ACS által begorombított 1M kupé. A tuningcég komolyan hozzányúlt az autóhoz, aminek köszönhetően aerodinamika, teljesítmény és kezelhetőség szempontjából is egy teljesen új járműről beszélhetünk, ami az amúgy sem kevés 340 helyett immáron 400 lovat rejt a géptető alatt. Természetesen most is teleszórták a bömöst szénszálas cuccokkal, ezúttal sem úszta meg a karbonozást a diffuzor, az első koptató a hátsó szárny, a motorháztető diszkrét szellőzőnyílásai stb. tovább »