Ez egy archivált weboldal! bővebben

Új, egyturbós hathengeres a BMW-tõl

2009. május 26. kedd 21:06, Robinson


Az ötös GT-be kerül elõször az N55 kódjelû motor, amely alaposan átdolgozott feltöltõrendszert kapott ikerturbós elõdjéhez képest.

Az adatok alapján nehéz megkülönböztetni az új héromliterest a korábbi N54-estõl: mindkettõ 306 lóerõs, és a maximális nyomatékuk is azonos, kerek 400 Nm. A különbség a számok szintjén annyi, hogy az N55-ös valamivel alacsonyabb, 1200-as percenkénti fordulatszámtól, leadja a csúcsnyomatékát. Ugyanakkor a feltöltõrendszert teljesen átalakították: az új motorba csupán egy turbófeltöltõ került, ám ez úgynevezett kettõs megfúvású (Twin Scroll) kipufogóoldali járókerékkel készül. Ezen kívül az új motor közvetlen befecskendezésû, és Valvetronic rendszerû, azaz a pillangószelep szerepét is a szívószelepek látják el.

Az N55-ös elsõdleges elõnye az ikerturbós elõdhöz képest - persze a kevesebb alkatrészen kívül, ami fõleg a BMW-nek jó - állítólag az alacsonyabb fogyasztás és szén-dioxid-kibocsátás, bár pontos összehasonlításra mindaddig nem nyílik lehetõség, míg valamelyik korábbi típusban fel nem váltják a régebbi motort az újabbal. Az 535i GT átlagfogyasztása mindenesetre 8,9 liter 100 kilométeren, és 209 g/km-nyi szén-dioxidot ereget a levegõbe, ami egy ilyen nagy és nehéz autótól valóban nem rossz eredmény.

forrás: totalcar.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
BMW X6 és X5 teszt a havon
BMW X6 és X5 teszt a havon

Először is boldog új évet mindenkinek! :) És akkor jöhet a 2011-es év első bejegyzése, amin láthatunk egy-két igen meredek mutatványt a címben megjelölt gépsárkányoktól. Rögtön az első emelkedő (amivel a hétköznapokban is könnyen találkozhatunk, ha mondjuk Budán lakunk) kimeríti a húbasszus kategóriát, főleg ha nyári papucsokkal képzeljük el :D Remélhetőleg Ti is mind téligumival jártok! tovább »


Eger Drift - új egri csillagok születtek
Eger Drift - új egri csillagok születtek

Heves megye szívében, Eger belvárosában több ezer ember nézte végig, hogy milyen egy újkori csata. Gyalogság helyett itt a harci szekereken volt a hangsúly, szurok helyett csak a gumifüst állhatott egy-egy ellenfél közé. Az ellenség most nem az Oszmán Birodalom volt, hanem a technika ördögén túl az a másik profi drift pilóta, aki elindulhatott ezen az igazán különleges, első európai belvárosi drift versenyen... tovább »


Árvíz - 1749 - Csak egy SMS
Árvíz - 1749 - Csak egy SMS

Ha még nem, akkor itt az idő, hogy segíts Te is! Most, hogy egész életek munkája úszik el az árral ez minimum, hiszen mindössze 200 forintot jelent számodra, ám sok kicsi 200 forint nagyon nagy segítséget jelenthet a bajba jutott honfitársainknak. Hazai telekommunikációs cégek (Invitel, T-Mobile, T-Home, Telenor, Vodafone, UPC) összefogásának köszönhetően ismét teljes körűen működik a 1749-es segélyvonal. tovább »


Legyártották az utolsó X3-at is
Legyártották az utolsó X3-at is

Na persze ez így nem teljesen igaz. A jelenlegi verziót nem gyártják csak tovább, elérkezett a generációváltás ideje. A jelenlegi modellből 605.498 darabot gyártottak, ebből az utolsót a BMW osztrák partnerének, miközben dél-karolinai Spartanburgban már meg is kezdődött a következő generáció gyártása. tovább »