Új, egyturbós hathengeres a BMW-tõl

2009. május 26. kedd 21:06, Robinson


Az ötös GT-be kerül elõször az N55 kódjelû motor, amely alaposan átdolgozott feltöltõrendszert kapott ikerturbós elõdjéhez képest.

Az adatok alapján nehéz megkülönböztetni az új héromliterest a korábbi N54-estõl: mindkettõ 306 lóerõs, és a maximális nyomatékuk is azonos, kerek 400 Nm. A különbség a számok szintjén annyi, hogy az N55-ös valamivel alacsonyabb, 1200-as percenkénti fordulatszámtól, leadja a csúcsnyomatékát. Ugyanakkor a feltöltõrendszert teljesen átalakították: az új motorba csupán egy turbófeltöltõ került, ám ez úgynevezett kettõs megfúvású (Twin Scroll) kipufogóoldali járókerékkel készül. Ezen kívül az új motor közvetlen befecskendezésû, és Valvetronic rendszerû, azaz a pillangószelep szerepét is a szívószelepek látják el.

Az N55-ös elsõdleges elõnye az ikerturbós elõdhöz képest - persze a kevesebb alkatrészen kívül, ami fõleg a BMW-nek jó - állítólag az alacsonyabb fogyasztás és szén-dioxid-kibocsátás, bár pontos összehasonlításra mindaddig nem nyílik lehetõség, míg valamelyik korábbi típusban fel nem váltják a régebbi motort az újabbal. Az 535i GT átlagfogyasztása mindenesetre 8,9 liter 100 kilométeren, és 209 g/km-nyi szén-dioxidot ereget a levegõbe, ami egy ilyen nagy és nehéz autótól valóban nem rossz eredmény.

forrás: totalcar.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást

A forradalmian innovatív, maximálisan személyre szabható BMW M xDrive a dinamikus menetstabilizáló rendszerrel öt különböző hajtáslánc-konfiguráció lehetőségét kínálja fel, az állandó összkerékhajtástól egészen az abszolút hátsókerék-meghajtásig. A technológia még idén bemutatkozik, az új BMW M5 világpremierjével párhuzamosan. Az új BMW M5 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 241 gramm / km) a BMW M divízió valaha készített legizgalmasabb és legintenzívebb sportlimuzinjaként érkezik meg az utakra. tovább »


Elérhető áron romhalmaz. Ilyenek a magyar használt BMW-k.
Elérhető áron romhalmaz. Ilyenek a magyar használt BMW-k.

Mennyibe kerül ma egy BMW? Tele van a használtautó piac rengeteg autóval, ezek közül több, mint 6000, amire ráfogják, hogy BMW. Az már teljesen más kérdés, hogy ebből a 6000 autóból mennyi nevezhető ténylegesen BMW-nek, ha figyelembe vesszük, hogy miként vannak összetákolva. Mennyi utángyártott, vagy bontott és egyben utángyártott alkatrésszel vannak kibélelve. Nézzük meg, hogy a makulátlan, hibátlan, patika, megkellnézni tipusú autók vásárlása milyen kötelező kiadásokba fulladhat, milyen állapotban vannak az itthon kapható BMW-k. tovább »


Dumálunk vagy versenyzünk? - Drift GP Hungary
Dumálunk vagy versenyzünk? - Drift GP Hungary

A DriftGP Hungary a hazai autósport történetében ismét valami újat alkot a gymkhana és a drift szakág országos bajnokságában. Az eredeti kiírástól eltérően ugyanis egy időben egy helyen kerül lebonyolításra mindkét futamsorozat záróakkordja. Szeptember 10-11-én a tököli reptér aszfaltján garantált látványban lehet részünk! Két pályán egymás mellett profi és amatőr drift és gymkhana versenyzők fognak megküzdeni az év utolsó bajnoki fordulóján. tovább »


Fejtsük meg a titkot: Honnan ered a BMW logo?
Fejtsük meg a titkot: Honnan ered a BMW logo?

A BMW égkék-fehér körnegyedekből álló logója, annak keletkezése és jelentése a mai napig vitatott téma. Megpróbáltunk utána járni mi lehet az igazság, de természetesen teljes bizonyossággal mi sem tudtuk megfejteni. tovább »