Újabb elektromos tanulmány a BMW-tõl

2010. január 07. csütörtök 00:37, Robinson


Január 4-én éjfélkor zárult le a szavazás, amelyen olvasóink eldönthették, hogy 2009-ben az Autómenedzser.hu autós portálon kipróbált autók közül melyik az év tesztautója. Idén nyolc kategóriában – üzleti autó, cégautó, egyterû, prémium autó, kisautó, élményautó, terepjáró, zöld autó - szavazhattak. 12 ezer szavazatot kaptunk, a legtöbben az összkerékhajtású BMW 3-ra voksoltak.

A MINI E tanulmány után a BMW bemutatta Concept ActiveE elnevezésû második elektromos hajtású modelljét, amely a BMW 1-es Coupé alapjaira épül. Jellemzõi között szerepel egyebek mellett a BMW modelljeire jellemzõ hátsókerék-hajtás, a dinamikus gyorsításokat is lehetõvé tévõ hajtásrendszer, valamint a magas hatásfok. A hajtásrendszer elemeinek intelligens elrendezése négy teljes értékû ülés mellett egy 200 literes csomagtér kialakítását is lehetõvé tette.

A kizárólag belsõégésû motorral szerelt modellek folyamatos fejlesztése, a BMW ActiveHybrid technika sorozatgyártású alkalmazása és a hidrogénhajtások mindennapos alkalmazhatóságát igazoló BMW Hydrogen 7 mellett az elektromos hajtások további lehetõséget képviselnek az egyéni mobilitás hosszútávon fenntartható formájának megvalósítására.

A BMW Concept ActiveE hajtásáról új, kifejezetten e modell számára tervezett elektromos szinkronmotor gondoskodik. Teljesítménye 170 LE, 250 newtonméter maximális forgatónyomatéka pedig az elektromotorokra jellemzõ karakterisztika szerint már közvetlenül indulástól teljes egészében rendelkezésre áll, s mindvégig felhasználható marad. Az elektromos energia tárolására a BMW és együttmûködõ partnere, az SB LiMotive által kifejlesztett lítiumion-akkumulátor szolgál.

A BMW Concept ActiveE hajtásrendszerének további jellemzõje az egyes komponensek különbözõ csomagok szerint csoportosított elrendezése. Az elektromos motor a hátsó tengelybe integráltan mûködik, a nagyteljesítményû szabályozóelektronika pedig a hajtás felett kapott helyet. A töltéstároló számára a belsõégésû motorral szerelt jármûvekben a hagyományos erõátvitel és az üzemanyagtartály által elfoglalt helyet használták ki a tervezõk. Kedvezõ a villany 1-es alacsonyan elhelyezkedõ tömegközéppontja, valamint elsõ és hátsó tengelye közötti ideális tömegeloszlása, ám tömege a könnyûszerkezetes építésmód ellenére is 1,8 tonna.

Azért nem megy rosszul: a gyorsulás álló helyzetbõl 60 km/óráig 4,5, 100 km/órára 9 másodperc, a legnagyobb sebesség pedig 145 km/óra (elektronikus úton leszabályozva). A BMW Concept ActiveE hatótávolsága mintegy 240 kilométerre adódott, ami a mindennapos használat során olyan segédberendezések, mint a légkondicionáló vagy a szélvédõfûtés használata mellett a gyakorlatban nagyjából 160 kilométert jelent.

A MINI E modellbõl átvett töltõcsatlakozó magasabb áramerõsségekre is engedélyezett. A hagyományos hálózati aljzatokból, a nyilvános töltõállomásokból és a speciális faliszekrénybõl („wallbox") egyaránt lehetõvé teszi a lítiumion-akkumulátor töltését. A teljes töltési folyamathoz erõsáramú (50 Amper) hálózat esetén mindössze 3 óra is elegendõ.

A BMW Concept ActiveE modellben a BMW ConnectedDrive új, kifejezetten elektromos hajtású jármûvekre kifejlesztett szolgáltatásai jelennek meg. Ezek közé tartoznak azon specifikus távfunkciók, amelyek például az akkumulátor töltöttségi szintjének mobiltelefonos lekérdezését, a nyilvános töltõállomások felkutatását, illetve a jármû állóhelyzeti fûtésének és légkondicionálójának vezérlését szolgálják. Belül a kombinált mûszeregység és az iDrive kezelési rendszer az elektromos üzem specifikus kijelzõivel és funkcióival bõvült.

forrás: autoblog.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Így készül a BMW X3 Dél-Karolinában
Így készül a BMW X3 Dél-Karolinában

Dél-Karolinában közel tizenkétezer négyzetméter területű részleget hoztak létre nagyjából 1 milliárd dollár ráfordítással az új X3 gyártására Spartanburgban. Erről a gyártósorról találtunk néhány jó minőségű képet. tovább »


RabócsiRing – Van új a homok alatt!
RabócsiRing – Van új a homok alatt!

Nem sokat sejtet a címválasztás Magyarország kedvenc rallycross és drift pályája kapcsán. Persze írhattunk volna azt is, hogy "egy szinttel feljebb" vagy, hogy "elég volt a homokozásból". Igazából bármelyiket nézzük kellő zagyvaságnak tűnik, mégis van értelme akár hiszik akár nem! Azonban mielőtt magyarázatot adnánk bármelyik állításunkra, előbb a tényeket kell közzé tegyük, méghozzá az egyik legfontosabbal kezdve. tovább »


A BMW 18 év után visszatér a DTM-be
A BMW 18 év után visszatér a DTM-be

Áprilisban bejelentette a BMW, hogy visszatér a DTM-be. Ennek feltételeként határozta meg, hogy meg tud-e egyezni a szervezőkkel a - többek közt - technikai szabályokról. tovább »


BMW X6 és X5 teszt a havon
BMW X6 és X5 teszt a havon

Először is boldog új évet mindenkinek! :) És akkor jöhet a 2011-es év első bejegyzése, amin láthatunk egy-két igen meredek mutatványt a címben megjelölt gépsárkányoktól. Rögtön az első emelkedő (amivel a hétköznapokban is könnyen találkozhatunk, ha mondjuk Budán lakunk) kimeríti a húbasszus kategóriát, főleg ha nyári papucsokkal képzeljük el :D Remélhetőleg Ti is mind téligumival jártok! tovább »