Ez egy archivált weboldal! bővebben

Újabb elektromos tanulmány a BMW-tõl

2010. január 07. csütörtök 00:37, Robinson


Január 4-én éjfélkor zárult le a szavazás, amelyen olvasóink eldönthették, hogy 2009-ben az Autómenedzser.hu autós portálon kipróbált autók közül melyik az év tesztautója. Idén nyolc kategóriában – üzleti autó, cégautó, egyterû, prémium autó, kisautó, élményautó, terepjáró, zöld autó - szavazhattak. 12 ezer szavazatot kaptunk, a legtöbben az összkerékhajtású BMW 3-ra voksoltak.

A MINI E tanulmány után a BMW bemutatta Concept ActiveE elnevezésû második elektromos hajtású modelljét, amely a BMW 1-es Coupé alapjaira épül. Jellemzõi között szerepel egyebek mellett a BMW modelljeire jellemzõ hátsókerék-hajtás, a dinamikus gyorsításokat is lehetõvé tévõ hajtásrendszer, valamint a magas hatásfok. A hajtásrendszer elemeinek intelligens elrendezése négy teljes értékû ülés mellett egy 200 literes csomagtér kialakítását is lehetõvé tette.

A kizárólag belsõégésû motorral szerelt modellek folyamatos fejlesztése, a BMW ActiveHybrid technika sorozatgyártású alkalmazása és a hidrogénhajtások mindennapos alkalmazhatóságát igazoló BMW Hydrogen 7 mellett az elektromos hajtások további lehetõséget képviselnek az egyéni mobilitás hosszútávon fenntartható formájának megvalósítására.

A BMW Concept ActiveE hajtásáról új, kifejezetten e modell számára tervezett elektromos szinkronmotor gondoskodik. Teljesítménye 170 LE, 250 newtonméter maximális forgatónyomatéka pedig az elektromotorokra jellemzõ karakterisztika szerint már közvetlenül indulástól teljes egészében rendelkezésre áll, s mindvégig felhasználható marad. Az elektromos energia tárolására a BMW és együttmûködõ partnere, az SB LiMotive által kifejlesztett lítiumion-akkumulátor szolgál.

A BMW Concept ActiveE hajtásrendszerének további jellemzõje az egyes komponensek különbözõ csomagok szerint csoportosított elrendezése. Az elektromos motor a hátsó tengelybe integráltan mûködik, a nagyteljesítményû szabályozóelektronika pedig a hajtás felett kapott helyet. A töltéstároló számára a belsõégésû motorral szerelt jármûvekben a hagyományos erõátvitel és az üzemanyagtartály által elfoglalt helyet használták ki a tervezõk. Kedvezõ a villany 1-es alacsonyan elhelyezkedõ tömegközéppontja, valamint elsõ és hátsó tengelye közötti ideális tömegeloszlása, ám tömege a könnyûszerkezetes építésmód ellenére is 1,8 tonna.

Azért nem megy rosszul: a gyorsulás álló helyzetbõl 60 km/óráig 4,5, 100 km/órára 9 másodperc, a legnagyobb sebesség pedig 145 km/óra (elektronikus úton leszabályozva). A BMW Concept ActiveE hatótávolsága mintegy 240 kilométerre adódott, ami a mindennapos használat során olyan segédberendezések, mint a légkondicionáló vagy a szélvédõfûtés használata mellett a gyakorlatban nagyjából 160 kilométert jelent.

A MINI E modellbõl átvett töltõcsatlakozó magasabb áramerõsségekre is engedélyezett. A hagyományos hálózati aljzatokból, a nyilvános töltõállomásokból és a speciális faliszekrénybõl („wallbox") egyaránt lehetõvé teszi a lítiumion-akkumulátor töltését. A teljes töltési folyamathoz erõsáramú (50 Amper) hálózat esetén mindössze 3 óra is elegendõ.

A BMW Concept ActiveE modellben a BMW ConnectedDrive új, kifejezetten elektromos hajtású jármûvekre kifejlesztett szolgáltatásai jelennek meg. Ezek közé tartoznak azon specifikus távfunkciók, amelyek például az akkumulátor töltöttségi szintjének mobiltelefonos lekérdezését, a nyilvános töltõállomások felkutatását, illetve a jármû állóhelyzeti fûtésének és légkondicionálójának vezérlését szolgálják. Belül a kombinált mûszeregység és az iDrive kezelési rendszer az elektromos üzem specifikus kijelzõivel és funkcióival bõvült.

forrás: autoblog.hu




Komment írása



Még nincsenek kommentek ehhez a cikkhez.



Legfrissebb
Az új BMW M5 mutatja be a valaha készült legintelligensebb összkerékhajtást
Exkluzív különkiadást kap a BMW 6-os sorozat
Az új BMW 5-ös Touring - képek, videók
Átadták az első állami támogatású elektromos BMW i3-ast
BMW 530e iPerformance plug-in hibrid
Kétszáz példányban készülő BMW M4 DTM Champion Edition
BMW Dingolfing: Jöhet az új 5-ös sorozat
Íme a vadonatúj BMW M5 Competition Edition




További cikkeink
Nem új hír, de cseréltesd ki a légzsákodat!
Nem új hír, de cseréltesd ki a légzsákodat!

Nem zárható ki, hogy a magas páratartalmú területeken hosszú időtartamig fennálló hatások miatt, a levegő páratartalma összegyűlhet az első utas légzsák gázgenerátorának házában. Ebben az esetben az utasoldali légzsák kinyílásakor nagymértékben megnövekedhet a belső nyomás. Így szól az utasoldali légzsákok cseréjére felszólító levél első bekezdése. tovább »


Videó: Fotókon és videón az új 6-os BMW!
Videó: Fotókon és videón az új 6-os BMW!

Bár már rajzokon, skicceken illetve koncepciókból láthattuk már, de most végre itt van az igazi, végleges kiadás! Érdekes, hogy először a kabrió verziót mutatták be, de türelem, hamarosan bemutatkozik a kupé is. Elegáns, sportos, modern, de mégis klasszikus. tovább »


Videó: A BMW visszatér a DTM-be
Videó: A BMW visszatér a DTM-be

Mostmár elvileg teljesen biztos, hogy a BMW újra részt fog venni a DTM-ben 2012-től. Ennek örömére lássunk itt egy nosztalgia videót, ami a BMW iránti fanatizmusomtól függetlenül is nagyon jó hangulatú, jó zenével és képekkel, amolyan megsárgult múltat idéző hangulattal :) tovább »


BMW M2 Coupé - Intenzív BMW M Performance alkatrészek
BMW M2 Coupé - Intenzív BMW M Performance alkatrészek

A szénszálas optikai kiegészítők mellett intelligens szelepvezérléssel ellátott sport kipufogórendszer, versenypályára hangolható sport futómű, extrém terhelésbírású fékrendszer és motorsport-ihlette sportkormányok fokozzák a hátsó kerékre továbbított 370 lóerő megzabolázásának élményét. tovább »