Pitykoo Elküldve: 2017-10-25 09:43 Kuplung
Láttam ezt a videót és nem tudom pontosan van e ennek értelme!
Szerintetek érdemes berakni?
/BMW E46 Manual Swap Project: Clutch Delay Valve Install/Remove/
https://www.youtube.com/watch?v=t-QIQPNRzuI
Pitykoo Elküldve: 2017-10-25 09:43 Kuplung
konkolyd Elküldve: 2017-10-24 07:27 N46 és N42 motorok
duc írta:konkolyd írta:joe16 írta:YELLOW írta:konkolyd írta: Sziasztok!
Nemrég vettem egy N46B20 motoros autót. Fogyott belőle az olaj rendesen 1000km/l.
Amiket cseréltem:
- szelepdekli tömítés (szivárgott rendesen)
- vákuum pumpa tömítés (csöpögött belőle az olaj, rá a kipufogóra)
- kartergáz szellőztető szelep (nyomás volt a motorban, és még gyári volt a szelep)
Sajnos az autó olajfogyasztása nem szűnt meg, sőt elkezdett füstölögni is, ami eddig nem is volt. Menet közben semmi füst (vagy csak nem látom), lámpánál állva alapjáraton semmi, de amikor elindulok akkor de csak üzem meleg motornál mindig lövi a kéket. Hol kisebbet, hol hatalmasat. Van ennek a motornak még valami olajfogyasztást befolyásoló berendezése, mint pl a karterszellőző szelep, vagy marad a motor megbontása, szelepszár szimmering, dugattyúgyűrű csere?
Nem akarom elhinni hogy a régi BMW-m (M43 motoros) szinte semmi olajat nem evett, mondhatni hozzá se kellett nyúlni a motorhoz, ezt meg már most 10 évesen és 150 ezer km után gyűrűzni kellene...
mivel kb minden egyéb olajszivárgás megszüntettél, ezért most azt is ott nyomja ki, ahol tudja. azaz a szelepszár szimmeringeknél, vagy a gyűrűknél. kartergáz oké? látom lett szelep cserélve, de nem rossz mégis?
ismerősnek kb vagy 50 vagy 80ezernél kellett az egész motort generálozni ebből a típusból.
nekem ugyan N42B18 van, erre is panaszkodnak olajfogyasztásra, de szerencsére az enyém nem eszi.
Nekem is N42 van ami ette az olajat. Szelepszár szimering csere megoldotta :)
Még azt megpróbálom hogy kivezetem a kartergázt a szabadba és megnézem hogy úgy is füstöl-e. Ha igen akkor szelepszárszimering csere. De már érzem hogy ebből motor szétszerelés lesz, amihez semmi kedvem nincsen. LEhet egyébként hogy az előző gazdája szépen betartotta a 30 ezres olajcserét és szépen elrakódott az olajáteresztő gyűrű alatt minden. Megnéztem a kartergázt, kicsi vákuum van a motorban, az olajbeöntőhöz téve egy nejlon zacskót befelé kezdte el szívni.
Szelepszárszimmering és szelepvezető csere. Ha már ott vannak, akkor vezérműlánc+vezető és kartergázszelep csere. Ugyanez volt, azóta mentem 10k km-t, tökéletes a motor, imádom. Ha rendben van az N46, akkor szerintem nagyon jó motor.
b_imi Elküldve: 2017-10-23 17:38 Akkumulátor
mbalazs82 írta:YELLOW írta:mbalazs82 írta: Sziasztok! Egyre gyakrabban fordul elő, hogy az immo tiltja az indítást? Csak teker... Ilyenkor központi zár bezár... kinyit (lehet kell pár ismétlés) Haldoklik az akku? Vagy annak semmi köze nincs hozzá? Kicsit már lustán indít. (majd elviszem egy terhelésre)
Másik kérdésem: jelenleg a gyári BMW Bosch van benne 80Ah 640A... Mik a maximális fizikai méretek, ami befér a helyére? Lehet bele nagyobbat tenni? (320d kombi)
Kösz!
szerintem nincs köze az akksinak ehhez. a lusta tekeréshez van, néha nem ártana töltőre tenni.
hát nézd meg van-e fizikailag hely még. ilyen egyszerű. de szerintem a 80Ah-s akksik már nagy méretűek, tehát a 100-as is akkora fizikai méretben. 90-eset tehetsz bele. amúgy van amibe 100-as körül van gyárilag, szóval biztos be fér a nagy akksi.
Néha rátöltök, de attól tartok lejárt az ideje, mert töltés után hamar visszaesik olyan 12,4V környékére. Próbáltam ez előbb méregetni. Jelenleg 315x175x190 van benne. Valaki bele tudta préselni a 354mm-est? Még van egy kis hely, de annyira nem szabályos. THX
mbalazs82 Elküldve: 2017-10-23 15:41 Akkumulátor
YELLOW írta:mbalazs82 írta: Sziasztok! Egyre gyakrabban fordul elő, hogy az immo tiltja az indítást? Csak teker... Ilyenkor központi zár bezár... kinyit (lehet kell pár ismétlés) Haldoklik az akku? Vagy annak semmi köze nincs hozzá? Kicsit már lustán indít. (majd elviszem egy terhelésre)
Másik kérdésem: jelenleg a gyári BMW Bosch van benne 80Ah 640A... Mik a maximális fizikai méretek, ami befér a helyére? Lehet bele nagyobbat tenni? (320d kombi)
Kösz!
szerintem nincs köze az akksinak ehhez. a lusta tekeréshez van, néha nem ártana töltőre tenni.
hát nézd meg van-e fizikailag hely még. ilyen egyszerű. de szerintem a 80Ah-s akksik már nagy méretűek, tehát a 100-as is akkora fizikai méretben. 90-eset tehetsz bele. amúgy van amibe 100-as körül van gyárilag, szóval biztos be fér a nagy akksi.
pack Elküldve: 2017-10-23 15:28 Nem tudom mi a baja az autómnak
hil írta:Macska írta:YELLOW írta:pack írta:bricktopm írta:pack írta: Sziasztok!
Őlyan problemam adodot hogy elindulaskor kuplung felengedese kozben eleg suron be rangat az auto olyan rangato daralo hangot hallani.A kuplung majdnem teljesen fent fog kb 10 elindulasbol 6x csinalja mostanaban mi lehet ez?? Az autoban 240.000km van koszonom elore is a valaszokat..8)
Gondolom kb csavarig van kopva és elforog.
Akkor kuplungtarcsa csere? nem csuszik meg csak az egesz autot be razza indulaskor mint ha le akarna szakadni a kuplung
én gyanakodtam már kettős tömegűre is. de állítólag ez ilyen, ha nem adsz elég gázt.
nekem is csinálja, sőt másoknak is. van, akinek 200ezernél, vagy 150-nél, nekem 65ezernél is ilyen volt.
a BMW-k kuplungja eleve fent fog, legalábbis a 2005-ös szériákig biztos.
szóval magasan fog, kicsi az út, ami alatt dolgozik a kuplung. nehéz megszokni. vagy több gáz kell, vagy még óvatosabb kuplung kezelés.
Nekem is ez volt a jelenség és főtengely szíjtárcsa csere után megszűnt.
Szia,
előző autómon ugyanez volt, a kuplung és a kinyomó szerkezet cserével megszűnt. A kettőstömegű általában az öngyújtósban szokott elfáradni.
bye: hil
hil Elküldve: 2017-10-23 11:57 Nem tudom mi a baja az autómnak
Macska írta:YELLOW írta:pack írta:bricktopm írta:pack írta: Sziasztok!
Őlyan problemam adodot hogy elindulaskor kuplung felengedese kozben eleg suron be rangat az auto olyan rangato daralo hangot hallani.A kuplung majdnem teljesen fent fog kb 10 elindulasbol 6x csinalja mostanaban mi lehet ez?? Az autoban 240.000km van koszonom elore is a valaszokat..8)
Gondolom kb csavarig van kopva és elforog.
Akkor kuplungtarcsa csere? nem csuszik meg csak az egesz autot be razza indulaskor mint ha le akarna szakadni a kuplung
én gyanakodtam már kettős tömegűre is. de állítólag ez ilyen, ha nem adsz elég gázt.
nekem is csinálja, sőt másoknak is. van, akinek 200ezernél, vagy 150-nél, nekem 65ezernél is ilyen volt.
a BMW-k kuplungja eleve fent fog, legalábbis a 2005-ös szériákig biztos.
szóval magasan fog, kicsi az út, ami alatt dolgozik a kuplung. nehéz megszokni. vagy több gáz kell, vagy még óvatosabb kuplung kezelés.
Nekem is ez volt a jelenség és főtengely szíjtárcsa csere után megszűnt.
Macska Elküldve: 2017-10-23 11:01 Nem tudom mi a baja az autómnak
YELLOW írta:pack írta:bricktopm írta:pack írta: Sziasztok!
Őlyan problemam adodot hogy elindulaskor kuplung felengedese kozben eleg suron be rangat az auto olyan rangato daralo hangot hallani.A kuplung majdnem teljesen fent fog kb 10 elindulasbol 6x csinalja mostanaban mi lehet ez?? Az autoban 240.000km van koszonom elore is a valaszokat..8)
Gondolom kb csavarig van kopva és elforog.
Akkor kuplungtarcsa csere? nem csuszik meg csak az egesz autot be razza indulaskor mint ha le akarna szakadni a kuplung
én gyanakodtam már kettős tömegűre is. de állítólag ez ilyen, ha nem adsz elég gázt.
nekem is csinálja, sőt másoknak is. van, akinek 200ezernél, vagy 150-nél, nekem 65ezernél is ilyen volt.
a BMW-k kuplungja eleve fent fog, legalábbis a 2005-ös szériákig biztos.
szóval magasan fog, kicsi az út, ami alatt dolgozik a kuplung. nehéz megszokni. vagy több gáz kell, vagy még óvatosabb kuplung kezelés.
YELLOW Elküldve: 2017-10-23 09:39 Nem tudom mi a baja az autómnak
pack írta:bricktopm írta:pack írta: Sziasztok!
Őlyan problemam adodot hogy elindulaskor kuplung felengedese kozben eleg suron be rangat az auto olyan rangato daralo hangot hallani.A kuplung majdnem teljesen fent fog kb 10 elindulasbol 6x csinalja mostanaban mi lehet ez?? Az autoban 240.000km van koszonom elore is a valaszokat..8)
Gondolom kb csavarig van kopva és elforog.
Akkor kuplungtarcsa csere? nem csuszik meg csak az egesz autot be razza indulaskor mint ha le akarna szakadni a kuplung
kol1 Elküldve: 2017-10-22 07:26 Műszerfal kijelzés
John Elküldve: 2017-10-21 21:18 OBD2 kérdések + hibakód olvasó
YELLOW írta:John írta:YELLOW írta:hil írta:YELLOW írta:dienadel írta:YELLOW írta:dienadel írta:YELLOW írta:dienadel írta: Tisztelt Márkatársak!
A következő problémával szembesültem. Vettem egy OBD II K+Dcan INPA kompatibilis kábelt ( https://ae01.alicdn.com/kf/HTB...K-DCAN.jpg ) és feltelepítettem az INPA-t.
Csatlakozik az autóhoz, de csak a motorvezérlőt olvassa, a többi elektronikát nem. Mi lehet a probléma, mit szúrtam el?
Az autó egy 2000.10. havi e46 316i M43B19 motorral.
Válaszaitokat előre is köszönöm.
Üdvözlettel: die nadel
1. vagy az OBD II-es kábelen lévő csatlakozó 7-8-as kivezetés nincs rövidre zárva,
2. vagy mivel neked körcsatis a téma, az átalakítóban lehet nincs összekötve valami.
ilyen kínai dolgoknál előfordulnak ilyenek.
Nem a 20 pin-es körcsatis, hanem OBD II-es diagnosztikai csatlakozója van az autónak.
hát én azt furcsállom... de akkor ez is lehet probléma.
volt olyan változat, amiben volt mind a kettő. szerintem a motortérben kell lennie kör csatinak, és a többi egységgel azon keresztül tudsz majd kommunikálni, de a 7-8-as lábnak rövidzárban kell lennie akkor is.
Nos ebben az autóban már csak OBD II-es diagnosztikai csatlakozó van. A 7-es és 8-as láb összezárása megoldotta a problémát, most már minden szépen működik.
Hálásan köszönöm a segítséget! :iszunkra:
ne haragudj meg, de valami nem kerek akkor. 2000-es évjáratban még a dízeleknek is körcsatis a megoldás.
M43 pedig egy régi motor eleve. a tévedés jogát fenntartom, és elhiszem neked, hogy csak OBD II van benne. de nekem fura.
Szia Y,
nekem 1999-es volt és mindkettő volt benne, nem csodálkoznék, ha a 2000 évjáratban már csak OBD lenne
hát lehet M43-ast nem nagyon olvastam még, de én azt hittem azokat nem adták csak vegyesen, vagy csak körcsatival. illetve, hogy a keverés is olyan 2000 vége felétől jellemző. de mondom tudhatom rosszul. igazából lényegtelen.
Enyém 2000 Novemberi (M43)és nincs körcsati csak Obd2 a lábtérnél bent :)
gyanús akkor, hogy 2000 szeptemberétől volt váltás ezek szerint M43 esetén.