Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 44977 találat


YELLOW Elküldve: 2023-09-16 22:05 Karosszéria (javítás?)

Sky írta:
YELLOW írta:
Sky írta: Sziasztok!
Remélem, jó helyre írok.
2003-as E-46-os szedánon szeretnénk levenni egy (kettő) külső műanyag borítást. Kívül a kasztnin a baloldali ajtók ( bal első és bal hátsó) közepén vízszintesen végig van egy kb. 8 cm széles fekete műanyag borítás.

Ezt hogy kell szakszerűen leszerelni? Aki csinált már ilyent, annak ez "tök egyszerű".

Gondolom, műanyag patentek tarják. Egy ajtón kb. hány db? A leszerelés: csavarhúzóval óvatosan egyszerűen alulról lefeszítem kifelé, úgy kb 15 cm-enként? Vagy esetleg a borítást először vízszintesen el kell csúsztatni (előre vagy hátra felé?) 1 - 2 cm-t és ezután jön le akadálytalanul kifelé a patentról?
Ezek a műanyag patentek el szoktak törni?, vegyünk néhányat tartalékba? (Márka szerviz?) A visszatevés gondolom már adja magát: úgy ahogy lejött.
Van valami esetleg amire figyelni kell?

Kösz a segítséget!


Azért a 8cm-től messze van. :fetreng:
Pattintva van. Első ajtónál értelemszerűen az ajtó hátsó élénél kezded meg és haladsz előre. lehet a patent kijön a kaszniból, de lehet a zöld része benne marad. Visszarakásnál lehet ezt benyomja a kasznin belülre és nem fog tartani. Érdemes utólag kiszedni és rányomni a csík-ra, ahova kell. De ha tudsz szerezni jó áron, akkor lehet újat venni, azzal lesz a legstabilabb.


Köszi Yellow!
Ha jól értem, visszatevésnél az a jó ha minden patent a műanyag elemen van és úgy teszem a kasztnira a műanyag elemet, hogy egyenként az ajtóba nyomom a patenteket? Egy ilyen műanyag elemen (csík) kb. hány db patent van?


igen, az elemen legyen minden alkatrésze a patentnek. de ha az ajtóban marad a jellemzően zöld színű része, és jól tart, akkor éppen maradhat benne. fejből nem tudom mennyi patent van. de talán 10cm-ként van 1db.
közben találtam egy oldalt, tekerj lentebb a képek miatt. igen kb 10 cm-ként van.
https://www.pelicanparts.com/B...cement.htm

YELLOW Elküldve: 2023-09-14 17:32 Motorolaj

Jgabor írta: Nekem pedig az lenne a kérdésem, hogy M52 motorba próbált e már valaki 10W60 olajat? A Mannol Racing+Estert készülök kipróbálni. A kis Suzukiba évek óta Mannolt használok, eddig kifogástalan.


Nekem sincs bajom a Mannol-lal, igaz a BMW kb 1 hónapja töltöttem bele először. Van a Mannol-nak direkt BMW olaja, jókat láttam a lengyel tesztelő srácnál róla. Igaz ez 0W-40.
M52-be raktak már 10W-60-at, de általában azok, akik pálya napozni járnak. Én télre biztos nem raknám bele. 5W-40 teljesen elég.
Szerk.: azt kihagytam, hogy off autóba, rendszeresen használok Mannol-t, olyanba, amibe fél évente cserélnem kell, mert belemegy a 10ezer km. Nem mindegyik Mannol jó, akármilyen motorba. Párom autója, nem igazán szereti, igaz 250ezer km-en kerezstül 10W-40-nel ment, én meg a 0W-40-et beletettem. Igaz előtte 5W-40 is volt, de a 0W-set eléggé csipegeti. A másik sajátomban 10W-40 Mannol Defender-t használok, szerintem jó olaj, és jó a kopásállósága, már csak azért is, mert fél szintetikus, meg az egy régi motor, amit 1955 óta használnak, kisebb módosításokkal csupán.

YELLOW Elküldve: 2023-08-20 16:21 Centrálzár vezérlő, grundmodul

BMW0926 írta:
YELLOW írta:
BMW0926 írta: Üdv Mindenkinek.

Kb 3 éve vásároltam kínából T10-es belsőtér világításhoz ledeket, ugyanis nagyon mondták hogy jó minőségű, sajnos nem így volt... Elkezdtek egy idő után villogni, és ez bolondította meg az egész elektromos rendszert.
Szóval... Emiatt vásároltam GM 5 modult, ugyanis az ISTA ezt is hibásnak látta. Azt szeretném kérdeni, hogy a GM V modul csere után kell még valamit csinálni a kulcstanításon kívül, vagy alapból felismeri az autó? (ugyanaz a típus és cikkszám, mint ami most a kocsiban van).

A hibák: Duda nincs, ablakmosó motor nem működik, fényszóró állító motor szintén nem, tempomat sem, tolatóradar sem, és areflektor visszajelző kék világítás totál halványan világít... Csak hogy a fontosabbakat említsem...

Szóval elég a csere és nem kell programozni semmit?


Én azt csinálnám, hogy NCS Expert-tel, lementeném a régiről a beállításokat, és feltolnám az újba, ha minden egyezik. ha ugyanaz a HW és SW szám, akkor működnie kell. De amiket írtál, azokat egyesével kellene aktiválni beállítani.


ISTA-val esetleg vagy BMW scannerrel be lehet álítani? Úgy emlékszem, hogy az utóbbival nagyon egyszerű volt ilyesmiket állítani.


ISTA passz, de nekem BMW Scanner-rel nem mindent csinált meg, sőt alig valamit.

BMW0926 Elküldve: 2023-08-18 21:30 Centrálzár vezérlő, grundmodul

YELLOW írta:
BMW0926 írta: Üdv Mindenkinek.

Kb 3 éve vásároltam kínából T10-es belsőtér világításhoz ledeket, ugyanis nagyon mondták hogy jó minőségű, sajnos nem így volt... Elkezdtek egy idő után villogni, és ez bolondította meg az egész elektromos rendszert.
Szóval... Emiatt vásároltam GM 5 modult, ugyanis az ISTA ezt is hibásnak látta. Azt szeretném kérdeni, hogy a GM V modul csere után kell még valamit csinálni a kulcstanításon kívül, vagy alapból felismeri az autó? (ugyanaz a típus és cikkszám, mint ami most a kocsiban van).

A hibák: Duda nincs, ablakmosó motor nem működik, fényszóró állító motor szintén nem, tempomat sem, tolatóradar sem, és areflektor visszajelző kék világítás totál halványan világít... Csak hogy a fontosabbakat említsem...

Szóval elég a csere és nem kell programozni semmit?


Én azt csinálnám, hogy NCS Expert-tel, lementeném a régiről a beállításokat, és feltolnám az újba, ha minden egyezik. ha ugyanaz a HW és SW szám, akkor működnie kell. De amiket írtál, azokat egyesével kellene aktiválni beállítani.


ISTA-val esetleg vagy BMW scannerrel be lehet álítani? Úgy emlékszem, hogy az utóbbival nagyon egyszerű volt ilyesmiket állítani.

YELLOW Elküldve: 2023-08-18 17:25 Centrálzár vezérlő, grundmodul

BMW0926 írta: Üdv Mindenkinek.

Kb 3 éve vásároltam kínából T10-es belsőtér világításhoz ledeket, ugyanis nagyon mondták hogy jó minőségű, sajnos nem így volt... Elkezdtek egy idő után villogni, és ez bolondította meg az egész elektromos rendszert.
Szóval... Emiatt vásároltam GM 5 modult, ugyanis az ISTA ezt is hibásnak látta. Azt szeretném kérdeni, hogy a GM V modul csere után kell még valamit csinálni a kulcstanításon kívül, vagy alapból felismeri az autó? (ugyanaz a típus és cikkszám, mint ami most a kocsiban van).

A hibák: Duda nincs, ablakmosó motor nem működik, fényszóró állító motor szintén nem, tempomat sem, tolatóradar sem, és areflektor visszajelző kék világítás totál halványan világít... Csak hogy a fontosabbakat említsem...

Szóval elég a csere és nem kell programozni semmit?


Én azt csinálnám, hogy NCS Expert-tel, lementeném a régiről a beállításokat, és feltolnám az újba, ha minden egyezik. ha ugyanaz a HW és SW szám, akkor működnie kell. De amiket írtál, azokat egyesével kellene aktiválni beállítani.

BMW0926 Elküldve: 2023-08-18 15:44 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Üdv Mindenkinek.

Kb 3 éve vásároltam kínából T10-es belsőtér világításhoz ledeket, ugyanis nagyon mondták hogy jó minőségű, sajnos nem így volt... Elkezdtek egy idő után villogni, és ez bolondította meg az egész elektromos rendszert.
Szóval... Emiatt vásároltam GM 5 modult, ugyanis az ISTA ezt is hibásnak látta. Azt szeretném kérdeni, hogy a GM V modul csere után kell még valamit csinálni a kulcstanításon kívül, vagy alapból felismeri az autó? (ugyanaz a típus és cikkszám, mint ami most a kocsiban van).

A hibák: Duda nincs, ablakmosó motor nem működik, fényszóró állító motor szintén nem, tempomat sem, tolatóradar sem, és areflektor visszajelző kék világítás totál halványan világít... Csak hogy a fontosabbakat említsem...

Szóval elég a csere és nem kell programozni semmit?

Andrei Elküldve: 2023-08-02 11:03 Olajzabálás

Insigma írta:
viktor írta:
Insigma írta:
MattM325 írta:
konkolyd írta:
bricktopm írta:
Insigma írta:
konkolyd írta:
Insigma írta: Köszi a választ! Sajnos azt már nézettem és elvileg rendben van. Többször cseréltek már repedt vákum csöveket, tisztítottak alapjárati motort is. Elvileg a kartergáz szűrőben a membrán nincs átrepedve. Viszont az ingadozást továbbra is produkálja.
Ezért keresnék egy olyan szerelőt, aki tényleg ért hozzá és állított már meg olajfogyasztást ilyen autóban és nem a lehúzásra megy.

YELLOW írta:
Insigma írta: Sziasztok!

Éppen frissen regisztráltam a fórumon, ahogy a téma neve is mutatja, sajnos az olajzabálás miatt.

BMW-m egy 2003-as 325 Ci E46 Coupe, 277000 km-el, motorkódom M54B25.
2 éve használom az autót, de már az elején is jelentősnek tűnt az olajfogyasztás, olyan 1l/1000km. Mostanában ahogy méregetem már 1l/500km-nél tartok.

Sajnos már tüneteket is tapasztalok, mint pl. hidegen ingadozó alapjárat, vagy melegen klímával ingadozó alapjárat. Picit fehéres füst hidegen, ha teljes gáz nyomok alapjárat után akkor kék füst.

Nemrég voltam egy szakszervizben, ahol hengerfej felújítást javasoltak a probléma megoldására, de nem akarom leírni hogy mennyi pénzért :D.

Azt szeretném megkérdezni hogy tudtok e Budapest környékén egy jó szerelőt, aki tudna nekem segíteni egy költség hatékony megoldásban? Ahogy olvasgatom a fórumot elvileg egy szelepszár szimering és gyűrű csere megoldaná a dolgot...

Köszönöm


mivel alapjárat ingadozásod is van, én nem zárnám ki a kartergázszűrő hibát sem, vagy annak csövének eldugulását.




Ha gyűrűzni és szelepszár szimeringezni szeretnéd a motort sajnos elég mélyen a zsebbe kell nyúlni. Én magamnak csináltam mindent, kivéve a hengerfej síkolást meg a szelepvezetők cseréjét, de így is olyan 200 alatt állt meg kicsivel a mutatvány. Persze minden alkatrészre a lehető legnagyobb kedvezménnyel :D Jah és a te motorod 6 hengeres...
Nem akarok tippelgetni, hogy mennyit mondtak neked, de qrva sokba kerül főleg a munkadíj, mivel ez nem egy pár órás szerelgetés a kert végében. Általában az alkatrész árát szokták elkérni munkadíjban...Nem a szakszervízben persze!!! Ott hanyatt esel attól amit mondanak :lol:



Sajnos igen, sőt ebből már sehogy sem jövök ki jól.:ijed:
Nagyon úgy néz ki hogy szimeringes és még kitudja mi lesz ha belenéznek majd.
Ráadásul NIKASIL bevonatú a hengerem, szóval ha az elkopott akkor elfelejthetem az egész motort is. Nagy valószínűséggel ilyen olajfogyasztás nem csak a szimeringtől van.
Már a vészforgatókönyvre készülök, bontott motor vagy eladás, de amúgy meg ki vesz meg egy ilyen gépet...:nyelvcsova:
Most úgy tervezem, hogy ezt a szimering/gyűrű cserét megpróbálom, akkor majd úgyis kiderül mivel állunk szembe :levele:


Ezért érdemes amerikai modellt venni... csak az meg ritka


A NIKASIL nem kopik le hacsak nem tört sérült valami a hengerben. Az enyémben is teljesen hibátlan volt a felület, a hónolás gyönyörűen látszott benne. A gyűrűk sem voltak elkopva, csak annyira be volt rakódva olajkoksszal, hogy azért nem tudott rendeltetésszerűen dolgozni.




Ezért is kellene megpróbálni valami üzemanyagrendszeri tisztítót. Kicsi az esély, de ki tudja, volt már akinek megjavult ettől...



Ha minden igaz nemsokára levesszük majd a hengerfejet és akkor belenézünk a hengerbe is, ne tudjátok meg mennyire örülnék neki ha tényleg csak kokszosodásról lenne szó. :ugyis: :kiraly:


Bontás előtt méretnék egy kompressziót. Mert nem biztos, hogy szét kell szedni. A szimeringeket kilehet cserélni bontás nélkül is.


Nézelődtem egy kicsit a témában és a következő érdekességet találtam.
Az E46-osok között az M54-es, újabb típusú motorral szerelt autók fogyasztják az olajat. A régebbi típusú M52TU-s motorokkal ilyen gond nem volt. A probléma lényege röviden, hogy az M54-nél megváltoztatták a dugattyú gyűrűk anyagát és konstrukcióját és rövid időn belül elkopnak, ezáltal megnövekszik a rés a gyűrűk száránál. :kockafej:
A jó hír hogy a probléma orvosolható, csak annyi hogy az M52TU-s dugattyú gyűrűket kell beszerelni. :porgosnevetos:
De itt egy videó ahol ez részletesen látható: https://youtu.be/WuXU6LDbD4s

:kiraly:


Sziasztok,
sok infót szereztem itt a fórumon, most szeretném megosztani a saját tapasztalataimat is.
A páciens: M54B22
Talán nem meglepő, de az előzővel (M52B20TU) ilyen gondok nem voltak.
A mások által korábban leírtak miatt ez a motor képes kinyírni magát, egyik apró hibából adódik a másik, ha nem kap megfelelő karbantartást.
A kartergázszűrőben lévő membránt a szívócsonkban lévő vákuumnak kell elzárni, ami ellen a kartergáz dolgozik.
Ebből adódóan alapvetően két dolognak kell rendben lennie:
1. a lehető legkevesebb kartergáz,
2. a megfelelő vákuum.
Ha valami nincs rendben, az eredmény: olajzabálás, füst, égéskimaradás, tönkrement gyertyák, gyújtástrafók, ingadozó alapjárat, magas fogyasztás, a hőtől megkeményedett tömítések, stb
A szelepfedélről a kartergázcső, és a ccv alján lévő olajvisszaengedő cső lehúzásával ellenőrizhető, hogy jó ccv membrán esetén van-e elegendő vákuum, elzár-e a membrán.
Ha járó motor mellett "dudál", hangosan berreg, akkor vákuum szivárgás van. Még a rugó erejét sem tudja ledolgozni, ráadásul a kartergáz is visszanyomja, nem csoda, ha felszippantja az olajat.
Amiket végigcsináltam:
kartergáz szűrő + vákuumcső cserék, az összes(!) tömítés cseréje a szívósoron(injektor gumigyűrűk, szívósoron lévő elosztó gumigyűrűk, szívósor/hengerfej tömítése),
a szívósoron hátul a vakdugók ellenőrzése, cseréje,, nívópálca o-gyűrű tömítés csere, dugulás nem lehet a csőben, az olajnak vissza kell tudni folyni, olajszűrőház tömítés csere, szelepfedél tömítés csere.
Leragadt/kokszos gyűrűk kiszabadítása:
olaj leengedése és gyertyák kiszerelése után után, a gyertya helyén abba a hengerbe, amelyik alsó holtponton van, M52b22 motornál 1,8 dl aceton+petróleum 50%-50% keveréket kell önteni. Nagyobb motornál nagyobb több kell, ki kell számolni, hogy a döntött hengerek miatt a gyűrűk felső része is kapjon az oldószerből!
Ezt minden hengernél, egymás után több alkalommal ismételni, a főtengelyt/dugattyúkat/ közben mozgatni, addig, amíg megmarad, nem folyik le a dugattyú mellett a folyadék.
Utána a leengedett olaj vissza, először gyertyák nélkül körbeforgatni a főtengelyt, majd gyertyákkal, de trafók nélkül megtekerni, majd 5-10 perc járatás után - előfordulhat, hogy nehezen indul - olaj le, új olaj+szűrő)
Mindezek után megszűnt az alapjárat ingadozása, megszűnt a füstölés, pár perces alapjáraton járatás után az első gázadásra sem füstöl.
A motor érezhetően erősebb, kiegyenlítetten jár, alapjáraton is, és az üzemanyag fogyasztás is csökkent.
Az olajfogyás is jelentősen csökkent, szinte megszűnt.
Vákuum szivárgás a fent leírtakon kívül lehet bármilyen tömítésnél (pl:karter), akkor is, ha nem szivárog az olaj.
És az egészben legjobb, ha a szívósor vagy a szelepfedél repedt, akkor minden fenti mutatvány felesleges :)

katonaza Elküldve: 2023-06-17 10:02 Segítsetek!

BMW0926 írta: Senkinek nincs ötlete a témával kapcsolatban????
BMW0926 írta: Sziasztok

Egy elég érdekes problémával kapcsolatban írok.

Az utóbbi 1-2 évben nem nagyon volt időm foglalkozni a kocsimmal, jóformán még használni se nagyon használtam. Körülbelül 1,5 éve kezdődtek az elektromos problémák, sorra hibásodott meg minden. Kezdődött a központi zárral: Nem nyitotta-zárta a kulcs az ajtókat, egyik napról a másikra(kulcs tanítást legalább 100x próbáltam), Utána ezt követte a tolatóradar hiba: Rückwertzbe kapcsolva, semmi pittyegás/sípolás, ami jelezné, hogy műküdik-e, vagy sem. Meg sem pisszen. Majd utána a duda hibásodott meg: Tök kussban van! Ezt követte a távolsági fényszóró visszejelző kék lámpa: Még teljesen sötétben is alig lehet látni, hogy kéken világít! A rádió is meghibásodott: Mikor leállítottam a motort és levettem a gyújtást, akkor is ment a rádió. Ezt kicseréltem egy ugyanilyen gyári CD-s re, idáig működik. Lámpa állító motor is legtöbbször nem működik. Belső, középkonzoli záró gomb se mindig működik. Legutoljára az ablakomosó folyadék motorjára figyeltem fel, hogy nem működik!

Rohadtul idegesítő ez a rengeteg elektromos hiba, szerintetek mi lehet a gond? A biztosíték táblán szereplő biztosítékokat átnéztem, de még vannak biztosítékok valahol a kocsiba, úgy tudom... Tudtok ezzel kapcsolatban is segíteni hol találom a többit?

Illetve, egy 2001/5-ös E46 320i magyar nyelvű biztosíték kiosztásnak is örülnék, mert nem találom a sajátot.

Köszi az ötleteket




Tehát egy 22 éves autóról van szó.
Nem a legvalószínűbb, hanem a legegyszerűbbtől kezdve:

1. Akksi leköt egy éjszakára. Másnap egy 100%-ra tökéletes akksi (semmiképp nem az, ami most benne van) ráköt és kipróbál.

2. Az autón számos testelési csatlakozás van kialakítva.

Egy részük olyan kialakítású, hogy egy gyufásdoboznyi alapterületű elembe belefut sok kábel és így van a kasztnihoz csavarozva.
Elöl, hátul, alul, felül, tényleg több helyen elő tudnak fordulni, keresd ki doksiban, hogy a te autódban merre vannak.
- Ezeket fellazítanám, ha korrodált, akkor megpucolnám, majd kontakt spray, utána visszacsavaroznám.

Másik része vastag, sodrott rézkábel.
Ezt sima villanydróttal hidald át (kizárólag ideiglenesen, a próba - kedvéért).

Harmadik magának az akksinak a testelési kábele, mind az akksi, mind a kasztni felőli végén ellenőrzendő. Időrendben kezdj ezzel.

3. Ha már elmélyültél a kábelezésben, akkor az akksitól a pozitív kábelezést is ellenőrizném (pláne ha hátul van az akksi). A szemrevételezés mellett jól meg is rángatnám, vastag kábel, bírnia kell.

4. Utána olvasnék, hogy a tapasztalt hibák nem köthetőek-e valamelyik vezérlőhöz (pl. a komfort elektronika meglepően sok mindent vezérel) és a körül mennék tovább.

Sztem ezeken különösebb áldozat nélkül végig tudsz menni, a többi sokkal macerásabb.
Hajrá.

BMW0926 Elküldve: 2023-06-16 19:03 Segítsetek!

Senkinek nincs ötlete a témával kapcsolatban????
BMW0926 írta: Sziasztok

Egy elég érdekes problémával kapcsolatban írok.

Az utóbbi 1-2 évben nem nagyon volt időm foglalkozni a kocsimmal, jóformán még használni se nagyon használtam. Körülbelül 1,5 éve kezdődtek az elektromos problémák, sorra hibásodott meg minden. Kezdődött a központi zárral: Nem nyitotta-zárta a kulcs az ajtókat, egyik napról a másikra(kulcs tanítást legalább 100x próbáltam), Utána ezt követte a tolatóradar hiba: Rückwertzbe kapcsolva, semmi pittyegás/sípolás, ami jelezné, hogy műküdik-e, vagy sem. Meg sem pisszen. Majd utána a duda hibásodott meg: Tök kussban van! Ezt követte a távolsági fényszóró visszejelző kék lámpa: Még teljesen sötétben is alig lehet látni, hogy kéken világít! A rádió is meghibásodott: Mikor leállítottam a motort és levettem a gyújtást, akkor is ment a rádió. Ezt kicseréltem egy ugyanilyen gyári CD-s re, idáig működik. Lámpa állító motor is legtöbbször nem működik. Belső, középkonzoli záró gomb se mindig működik. Legutoljára az ablakomosó folyadék motorjára figyeltem fel, hogy nem működik!

Rohadtul idegesítő ez a rengeteg elektromos hiba, szerintetek mi lehet a gond? A biztosíték táblán szereplő biztosítékokat átnéztem, de még vannak biztosítékok valahol a kocsiba, úgy tudom... Tudtok ezzel kapcsolatban is segíteni hol találom a többit?

Illetve, egy 2001/5-ös E46 320i magyar nyelvű biztosíték kiosztásnak is örülnék, mert nem találom a sajátot.

Köszi az ötleteket


John Elküldve: 2023-05-29 21:14 M43TU motor

YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok, Engem már nem érint, csak tudni szeretném, hogy az M43-as motorokról az utóbbi időben és több helyen is olvasom, hogy a hajtókar csapágy szokott tönkremenni. Mitől lehet ez és szinte csak ennél a motornál?
Bye: hil


tuti? inkább N43 lesz az. meg N47 és főként a dízelek.


Tuti, nem tévedés: Több fórumon is az M43TU motorokról olvastam a gyakori hajtókar csapágy problém, pedig azt mondják, az a legtutibb motor, örök élet meg egy nap, csak ugye a hajtókar csapágy. Az előző hozzászóló is erről írt (Bmwcooler).


na de mit ír? motorolaj hiányában lett hajtókarcsapágyas. segítek, bármi az lenne olaj nélkül... :lol: ha nincs meg az olajnyomás, akkor fém a fémen fut.
ez a baja az N47-nek is, hogy 25-30ezrenként cserélnek olajat. vagy ki tudja. annyi tróger van, mindegyik friss olajcserével árulja, aztán már ő is így vette. sokan nem képesek egy olajszervizre se, hanem eladják előtte, aztán ki tudja mióta nem volt cserélve.

OK, nála olajhiány volt, de másoknál normál használat során jelentkezett, ahol volt olaj, ami mindig időben volt cserélve.


ebbe azért ne legyél biztos. mert ha hüJe volt úgy sem ismeri be. ha már más cserélte az olajat, ki tudja valóban cserélte-e és mire. most elviszed 10ezer km-ként valahova,szerelő látja, hogy 25ezer a csere, fogja le se sz*rja, csak kiszámlázza. sajnos nem tudok enyhíteni bizalmatlanságomon.
szinte biztos vagyok benne, hogy amelyik ebből a motorból hajtókarcsapágyas lett, ott volt valami gond az olajjal, cserével, vagy használattal.

Sziasztok.Yellownak van igaza,ugyanis nekem 7.-éve lesz Júliusban hogy meg van az M43Tub16 de még mindig nem csapágyas pedig már 265.500 Km-van benne,jelenleg bal első rugótörésem van de az nem a motor. :)